اخبار جاگوار | Jaguar News

مباحث مربوط به تمامي محصولات شركت خودروسازی جگوار
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
علی کنکوری
متخصص فنی خودرو
پست: 805
تاریخ عضویت: 21 نوامبر 2011, 03:14

Re: اخبار جاگوار | Jaguar News

پست توسط علی کنکوری » 09 فوریه 2013, 09:37

خوب ظاهرا یه کم تکراریه اما دیگه من نوشتم! =n

پلنگ انگلیسی غولهای آلمان را هدف می گیرد؛
برنامه جگوار برای بقا و رشد


(به نقل از هفته نامه Autocar شماره 6032)


جگوار قصد دارد با گسترش تنوع محصولات خود براساس پلتفرم بسیار پیشرفته سبک وزن و دیفرانسیل عقب (مورد استفاده) وهمچنین استفاده از قطعات مشترک٬
فروش جهانی برند خود را شدیدا توسعه بخشد. اولین خودروی جدیدی که دراین پروژه به محصولات فعلی اضافه می شود٬ یک خودروی کامپکت لوکس است که دررده
خودروهایی مانند ب ام و سری 3 و آئودی A4 قرار می گیرد٬ هرچند نمی توان آن را هماورد مستقیم این مدل ها دانست. برای کسب سهمی از این سگمنت٬ جگوار بر
ویژگیهای خاص خود مانند ساختار آلومنیومی فوق سبک و انجینهای چهارسیلندر بسیار کم مصرف و پرتوان تکیه خواهد کرد.
تقاضا در بازار جهانی خودروهای لوکس کوچک( compact premium cars ) به دومیلیون دستگاه درسال بالغ می شود و هنوزهم درحال افزایش است؛ البته علاوه
بر بزرگ بودن٬ این بخش بازار شدیدا رقابتی نیز هست. جگوار که سالهای متمادی است با مشکلات دست و پنجه نرم می کند و تا مرز تعطیلی نیز پیش رفته٬
مدتی است که تحت مالکیت هندی خود اوضاع بهتری را تجربه می کند؛ با این حال فروش این برند در سال گذشته کمتر از 60 هزار دستگاه بوده است. در کوتاه مدت٬
پلنگ انگلیسی باید حداقل فروش خود را به دوبرابر برساند تا بتواند بقای آینده خودرا تضمین کند. پس از توسعه و رشد "لندروور" برند خواهر جگوار درسالهای اخیر،
اکنون مدیریت شرکت دستور طراحی و ساخت یک مدل جدید را بعنوان سکوی پرش گربه پرافتخار صادر کرده است.

برای دستیابی به این هدف٬ جگوار از تکنولوژی فوق پیشرفته ای برای تولید کمک خواهد گرفت؛ مدل جدید براساس قطعات "مقیاس پذیر( scaleable )"
مشترک با نسل بعدی مدلهای بزرگتر XF و XJ توسعه خواهد یافت که براساس گفته مدیرجهانی برند جگوار٬ این کار سبب خواهد شد تا 90% تمام محصولات
با استفاده از یک بسته قطعات مشترک تولید شوند. وی از یک پلتفرم کاملا جدید و شدیدا مقیاس پذیر و قابل انعطاف به نام " Premium Lightweight Architecture (PLA) "
سخن می گوید که اولین بار در نسل چهارم رنجروور (MK4 RangeRover ) معرفی گردید و ساختار جگوار اف تایپ نیز براساس آن توسعه یافته است. با دنبال کردن این
استراتژی٬ جگوار امیدوار است به سودآوری بلند مدت دست یافته و کارخانه خود در Castle Bromwich را به حداکثر ظرفیت تولید برساند.



آدریان هالمارک ( Adrian Hallmark ) مدیرجهانی برند جگوار میگوید: "مدلی که بتواند با سری 3 ب ام و رقابت کند فقط بخشی از قابلیت های
مارا نشان می دهد و این همه ماجرا نیست. همه خودروهایی که دراین سگمنت قرار می گیرند خوب هستند٬ و همگی توانسته اند سطح
بالای پرفورمنس٬ راندمان و همچنین تجهیزات پیچیده را بخوبی با هم ترکیب کنند. 20 سال طول کشید تا آئودی به موقعیت فعلی خود برسد؛
و مطمئنا ممکن نیست ما بتوانیم در ابتدای ورود [با بزرگان سگمنت رقابت کرده و] به بالاترین جایگاه دست یابیم. درعوض٬ ما به دنبال راه حلهای
اختصاصی برای سودآورتر شدن خواهیم بود؛ واین کاری است که بخوبی درآن تخصص یافته ایم. اکنون ما درحال تجزیه و تحلیل خلاقانه و دقیق
رقبا و مشتریان بازار هستیم."
هالمارک همچنین به دشواری رقابت دراین بخش بازار نیز معترف است: "تلاش برای یافتن یک شکاف و جای خالی، وسپس نفوذ و استفاده ازآن
٬ [دراین بخش بازار] به راستی چالش دشواری است. هیچکس منتظر یک رقیب جدید نیست و کسی انتظار ورود مارا نخواهد کشید. ... باید یک
پیشنهاد برنده داشته باشیم٬ چیزی مربوط به مشتری٬ ودارای نوعی پیچیدگی(؟ twist ). برند جگوار باید همه چیز را [ازنو] تعریف کند."
او همچنین اشاره می کند که موفقیت مدل جدید می تواند منجر به خلق چند مدل دیگر درانواع متنوع بدنه گردد: "تمامی سازندگان دراین بخش٬
دارای یک استراتژی موفق برای هریک از ورژن های محصولات خود اعم از کوپه٬ کابریو٬ استیشن و کراس اوور هستند. ما نیز باید بتوانیم قابل
انعطاف باشیم."

و البته مطمئنا تصمیم جگوار برای عرضه یک سدان جدید٬ بدان معنا خواهد بود که درآینده نزدیک نباید منتظر عرضه کراس اوور جگوار(که احتمال
تولیدش قبلا مطرح شده بود) باشیم: "درست است که بازار اس یووی ها رشد بالایی دارد اما فراموش نکنید که حجم بازار سدان هنوز دوبرابر
اس یووی است٬ مخصوصا در امریکا. ساخت یک کراس اوور می تواند سروصدا و شهرت بیشتری نسبت به یک سدان برای ما ایجاد کند٬ ولی
ما هم اکنون در شرکت[لندروور که با جگوار شراکت دارد] چنین محصولاتی داریم و نیاز فوری به آن نیست. با اینکه ساخت اس یووی سودآورتر
از سدان است ولی هرگز نمی توان انتظار داشت مثلا آئودی از تولید A4 دست بردارد."
هالمارک همچنین میگوید که با وجود اینکه پلتفرم PLA قابلیت تبدیل به نوع دیفرانسیل جلو را نیز دارد٬ ولی فعلا هیچ برنامه ای برای ساخت
یک مدل دیفرانسیل جلو مطرح نیست٬ اما: "هیچ دلیلی وجود ندارد که درآینده چنین کاری نکنیم. بهرحال این پلتفرم کاملا مقیاس پذیر و
انعطاف پذیر است."

مدیر بخش طراحی جگوار Ian Callum اطلاعات بیشتر و جالبتری می دهد: "کوچک سازی( downsizing ) درهمه زمینه ها ودر همه جای
دنیا درحال انجام است. من به این نتیجه رسیده ام که درخودروسازی٬ از لحاظ اندازه و سایز٬ کوچک سازی تقریبا بحد کافی انجام شده
و خودروها خیلی کوچکترازاین نخواهند شد؛ و درعوض ازاین به بعد این مقوله درمورد بازدهی و راندمان خودروها اجرا خواهد گردید[یعنی
سبکتر و کاراتر کردن خودروها]. ودقیقا همین نکته(وزن کمتر) است که مزیت ساختار آلومنیومی مارا مشخص می کند؛ البته ما از کوچک
سازی درزمینه سایز نیز غافل نخواهیم شد ولی مسئله وزن نقطه آغاز حرکت ماست."
..."من فکر می کنم جگوار باید کار متفاوتی را انجام دهد[تا بتواند موفق شود]، و متفاوت بودن در گستره متنوعی از محصولات٬ چالش
بزرگی است. بعنوان مثال، همه ما کوپه های چهاردر جدید را دوست داریم و مثلا مرسدس CLA میتواند الگویی برای ساخت یک جگوار
کوچک باشد، اما این[تقلید و مشابه سازی] بهیچ وجه کاری نیست که ما انجام خواهیم داد.
...یک خودروی جگوار باید بتواند مانند یک جگوار کارکند، ودارای اجزائی باشد که این قالب را تشکیل میدهند. جگوار دارای یک سری
ارزشهای منطقی و عمل گرایانه است که اگرچه اندکی "متفاوت" هستند اما باید به حد کافی "معمول و مرسوم" نیز باشند تا قابل
استفاده باشند. اکنون (و پس از لندروور) نوبت جگوار است که برخیزد و رشد خود را آغاز کند. ما رشد خواهیم کرد و اگر برنامه طراحی
شده را بدرستی انجام دهیم، روزبه روز قویتر خواهیم شد."

هیلتون هالووی: " درنهایت، این منطقی ترین کاریست که جگوار می تواند انجام دهد. ساخت یک خودروی کوچک برپایه قطعات مشترک با دومدل فعلی،
راه حل چند مشکل خواهد بود؛ اول اینکه این حرکت جگوار را وارد یک سگمنت بسیاررقابتی ولی سودآور جهانی خواهد کرد. درثانی، سودآوری نسل بعدی
مدلهای فعلی شرکت نیز از طریق تولید انبوه قطعات ( economy of scale ) اساسا بهبود خواهد یافت. همچنین راه اندازی سه خط تولید در کارخانه Castle Bromwich ،
کارخانه مذکور را به حداکثر ظرفیت تولید خواهد رساند واینکار پس از مدتی طولانی، سودآوری جدی را به شرکت بازخواهد گرداند. اکنون فقط یک ایده ناب
و خیره کننده مورد نیاز است، یعنی همان ساختار جدید آلومنیومی ما که از نظر فنی حتی میتواند بر ب ام و غلبه کند، بهمراه زبان طراحی خاص جگوار.


جگوار اف تایپ و سدان کامپکت جدید:
تصویر
تصویر


ساختار پلتفرم PLA :
پلتفرم جدید که از قطعات پرسی آلومنیومی ساخته شده که با پرچ و چسب به هم متصل می شوند،
چنان انعطاف پذیر است که هم در مدل جدید رنجروور و هم در سدان کامپکت آینده جگوار و خانواده مدل
هایی که ازآن منشعب خواهند شد، می تواند مورد استفاده قرارگیرد. ازآنجا که عرضه احتمالی یک مدل
کانورتبل نیز دراین خانواده پیش بینی شده، ساختاراصلی کف، تونل سیستم انتقال قدرت و آستانه در
ها ازهمان ابتدای فرایند طراحی، مستحکم تر از معمول طراحی شده اند.
تصویر
قطعات کم هزینه:
خودرویی که برای رقابت با سری سه و مدلهای مشابه قیمت گذاری می شود، درحالت عادی نمی تواند
از قطعات گران قیمت آلومنیومی ساخته شود. جهت کمترشدن هزینه تولید، شرکت JLR تصمیم دارد از
آلومنیوم تولید شده در عربستان سعودی استفاده کرده و کارخانه پرس و ساخت قطعات بدنه را نیز در
همان محل احداث کند؛ قطعات ساخته شده بدنه سپس به مقصد کارخانه جگوار در انگلستان بارگیری
می شوند. اینکار جگوار را قادر میسازد قیمت تمام شده را پایین نگه دارد.



موتورهای چهارسیلندر:
انجین های سری “Hotfire” که در انگلستان طراحی شده و در کارخانه ای جدید نزدیک Wolverhampton تولید
می شوند، توربوشارژ و تزریق مستقیم بوده و در انواع بنزینی و دیزل، بسیار اقتصادی و کم مصرف هستند؛
البته موتورهای V6 نیز برای امریکا و چین قابل سفارش خواهند بود. گیربکس اتومات 9 دنده برای این خودرو
درنظرگرفته شده و کم مصرف ترین مدل دیزل، نرخ تولید دی اکسید کربنی درحدود 100 گرم برکیلومتر خواهد
داشت [کمتراز 4 لیتربرصد کیلومترمصرف سوخت].
تصویر
آپشنهای آینده:
با اینکه هنوز هیچ برنامه ای برای اینکار وجود ندارد، اما پلتفرم PLA را می توان طوری تغییرداد که برای ساخت
یک خانواده از خودروهای دیفرانسیل جلو نیز بکاربرده شود. جگوار تصمیم دارد بتدریج مدلهای هیبرید و موتور
هایی با قابلیت ازکارانداختن تعدادی از سیلندرها را نیز وارد خط تولید نماید. شرکت همچنین اعلام کرده که
راندمان موتورهای احتراق داخلی را درطول یک بازه زمانی، از 30% به حدود 50% خواهد رساند. :shock:



................................................................................................................................................

خانواده خودروهای کامپکت دیفرانسیل عقب جگوار شامل این مدل ها خواهد بود:

سدان چهاردر-
رقیب ب ام و سری سه٬ تا اواخر سال 2015 به بازار می آید.
تصویر
مدل کابریوله-
این مدل که سال 2016 خواهد آمد، احتمالا در سگمنت خود سبکترین و محکمترین مدل خواهد بود.


کوپه دودر-
احتمالا در 2016 عرضه خواهد شد، و بخاطر وزن کم خود، قابلیتها و عملکرد بسیار بالایی خواهد داشت.
تصویر
استیشن پنج در-
اواخر 2015 ارائه می شود و آپشن چهارچرخ محرک نیز ازابتدا قابل سفارش خواهد بود.

..................................................................................................................

بجز این مدلها، جگوار چه طرحهایی درسر دارد؟

کراس اوور جگوار:
تصویر
جگوار ازسال 2011 کاربرروی کراس اوور خود را آغاز کرده و دربهار 2012 نیز یک نمونه کامل ساخته شده
در ابعاد واقعی را برای انجام تستهای لازم، به موسسات مربوطه در انگلستان فرستاده است. براساس
گفته های یک شاهد عینی، مدل مذکور در قالب یک "کوپه آفرود" بوده و ابعاد و نسبتهایی مشابه
"اینفینیتی FX50 " دارد، ضمن اینکه طراحی آن بسیار مدرن و خیره کننده بوده است. تحقیقات گسترده
بازاریابی نیز برای این خودرو انجام گرفته است.
بدون ذکر صریح سرنوشت این مدل، آدریان هالمارک می گوید "بااینکه بازار اس یووی رشد و سودآوری
بالاتری نسبت به سدانها دارد، اما هنوز اندازه آن نصف بازار سدان است". بهرحال، مدل کراس اوور دیگر
در لیست اولویتهای جگوار قرار ندارد و با درنظر گرفتن حجم کارهایی که شرکت مجبوراست برای توسعه
و ساخت یک مدل جدید و همچنین نسل جدید سری XF انجام دهد، در کوتاه مدت جایی برای فکرکردن
به آن وجود نخواهد داشت.


هاچبک و سدان کوچک دیفرانسیل جلو:
تصویر
این کانسپت بحث برانگیز برای مدت 18 ماه در جگوار مورد بررسی بوده است. کسانی که این ایده را حمایت
می کنند خواهان ارائه یک جگوار کوچک و اقتصادی برای مقابله با مدلهای دیفرانسیل جلو پرمیوم هستند.
این مدل هم می تواند از پلتفرم رنجروور Evoque استفاده کند، و هم می تواند روی یک نسخه تغییریافته
آلومنیوم/فولادی پلتفرم PLA ساخته شود که قابلیت جای دادن موتور عرضی دف جلو را دارا باشد.
شایعات شنیده شده حاکی ازآن است که چنین خودرویی با برند جگوار تولید نخواهد شد، زیرا ریسک چنین
حرکتی به سمت سطوح پایینتر بازار، برای جگوار بالاتر ازآن است که قابل قبول باشد. این خودرو را می توان
یک قربانی دانست؛ قربانی منطقی که پشت تولید سه مدل دف عقب با قطعات مشترک و در کارخانه مشترک
وجود دارد.


جگوار XF MK2 :
تصویر
نسل آینده XF که حدود 4 سال تا نمایشگاه ها فاصله دارد، برمبنای پلتفرم PLA و با قطعات مشترک با سدان کامپکت
جدید وهمچنین نسل آینده XJ ساخته خواهد شد. استفاده از آلومنیوم بشدت وزن خودرو را نسبت به مدل فعلی کاهش
داده و موتورهای چهارسیلندر Hotfire نیز بهبودی قابل توجه در مصرف ایجاد خواهند کرد. مدلهای تولیدی شامل سدان
چهاردر و استیشن با گیربکس اتومات 9 دنده و آپشن سیستم چهارچرخ محرک سفارشی خواهند بود. در زمان عرضه
نسل آینده این مدل، حجم بازار خودروهای پرمیوم دراین سایز به 1.3 میلیون دستگاه خواهد رسید، بنابراین پتانسیل
بالایی برای موفقیت آن مورد انتظار است.

.......................................................
JLR کارخانه آلومنیوم و ساخت قطعات بدنه در عربستان میسازد
تصویر
نمایه کاربر
The King
متخصص خودروهای فرانسوی و انگلیسی
پست: 3632
تاریخ عضویت: 30 ژوئن 2012, 16:15

Re: اخبار جاگوار | Jaguar News

پست توسط The King » 27 فوریه 2013, 16:22

رقابت با خودروهاي آلماني تو اون رده ها خيلي مشكل چون فقط رقابت از نظر تكنيكي و خصوصيات نيست بلكه قابليت سرويس دهي و خدمات و ....هم هست جگوار ايكس تايپ قبلا سختي رقابت در اين كلاس رو به جگوار نشون داده.

از طرف ديگه اگر من به جاي تصميم گيرنده ها بودم اون مدل هاچ بك رو با آرم لنچستر به بازار عرضه ميكردم كه شروع دوباره اي هم براي قديميترين برند انگلستان باشه و هم اينكه اون موقع كه لنچستر با دايملر يكي بود يه همچين نقشي رو در گروه بازي ميكرد.
نمایه کاربر
علی کنکوری
متخصص فنی خودرو
پست: 805
تاریخ عضویت: 21 نوامبر 2011, 03:14

Re: اخبار جاگوار | Jaguar News

پست توسط علی کنکوری » 14 مارس 2013, 23:37

نمایه کاربر
Mohsen GT
يار همراه
پست: 969
تاریخ عضویت: 05 دسامبر 2005, 02:39
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: اخبار جاگوار | Jaguar News

پست توسط Mohsen GT » 23 آپریل 2013, 22:36

نمایه کاربر
Reza Kahkeshan
دنده 1
پست: 1272
تاریخ عضویت: 07 آپریل 2013, 13:23
نوع خودرو: Kia Cerato / VITARA
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: اخبار جاگوار | Jaguar News

پست توسط Reza Kahkeshan » 13 نوامبر 2013, 22:29

جگوار F- Type V8S در ميان 10 فيناليست برتر در جايزه خودروي برتر امريکاي شمالي قرار گرفته است و تا شانزدهم نوامبر نتايج اين رقابت توسط هيات ژوري 50 نفره معين خواهد گرديد.
اميدوارم اين رودستر اسپرتي - لوکس انگليسي جايگاه ويژه اي کسب نمايد.
نمایه کاربر
LOVE CAR
روحش شاد
پست: 2953
تاریخ عضویت: 11 ژانویه 2014, 19:03
نوع خودرو: ف برای ازادی رفیق
محل اقامت: اصفهان (سپاهان شهر)
تماس:

Re: اخبار جاگوار | Jaguar News

پست توسط LOVE CAR » 28 مارس 2014, 22:42

جهت اطلاع دوستان

نام کارخانه: Jaguar
نام پارسی کارخانه: جگوار
نام کشور سازنده: Whitley, Coventry, United Kingdom
نام پارسی کشور سازنده: کاونتری ٬ انگلستان
تاریخ ساخت کارخانه: 9/11/1922
تاریخ ساخت کارخانه به شمسی: 1301/06/19
شعار: Grace, Space, Pace
معنی شعار: ظرافت ، فاصله ، سرعت
تصویر
(محسن)
نمایه کاربر
babi s class
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 198
تاریخ عضویت: 30 دسامبر 2008, 20:11
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: landan

Re: اخبار جاگوار | Jaguar News

پست توسط babi s class » 09 آپریل 2014, 00:00

دوستان من ساکن لندن هستم و میخوام دیدگاه خودم رو برای شما راجع به جگوار و میزان محبوبیتش بین مردم اینجا بگم.
برای من اوایل خیلی جالب بود که نمونه های مختلف جگوار رو از نزدیک توی شهر ببینم ایران که بودم فقط نمومه چهار در 6 سیلندر و جگوار ای تیپ طوسی رنگ رو از نزدیک دیده بودم. انتظار داشتم اینجا نمونه های انتیک و یا به روز رو رویت بکنم اما کم کم متوجه شدم این برند به عنوان یک اتومبیل انگلیسی زیاد طرفدار نداره. اونهایی که استفاده ی روز مره از ماشین خودشون رو دارن خوب بیشتر رو به ماشینهای کم مصرف و اقتصادی تر میارن که توی این زمینه هم رقابت بین خودرو سازای داخلی و خارجی بسیار بالا هست. میشه گفت واکسال مرسدس وی دبلیو تویوتا نیسان ائودی و .... رقابت شدیدی دارن ولی اثری از هیوندایی و کیا چندان به چشم نمی خوره. توی کلاس شاسی بلند ها هم که اکثران لندروور رنجروور و بی ام دبلیو و نیسان قشقایی به چشم میخوره . توی کلاس اسپرت کلا حرف اول رو استون مارتین بنتلی فراری مازراتی ومرسدس و بی ام دبلیو میزنن. اما کلاس لوکس رولزرویس بنتلی میباخ و اندکی جگوار و در اخر مرسدس اس کلاس هستند.در کل جگوار انچنان بین این خودرو سازا به چشم نمیخوره در صورتی که من انتظار بیشتری از این برند انگلیسی داشتم.
نمایه کاربر
علی کنکوری
متخصص فنی خودرو
پست: 805
تاریخ عضویت: 21 نوامبر 2011, 03:14

Re: اخبار جاگوار | Jaguar News

پست توسط علی کنکوری » 09 آپریل 2014, 19:13

ممنون.جالبه که توی انگلستان اینجوری ولی سایر جاها یه جور دیگه! مثلا گلاب اندمیل کانادا هفته پیش نوشته بود که: برند جگوار درسال 2013 توانسته 42% رشد فروش جهانی رو ثبت کنه که این رشد برای بازار کانادا 96% بوده :(
درکل جگوار-لندروور 19% رشد فروش داشته.
نمایه کاربر
The King
متخصص خودروهای فرانسوی و انگلیسی
پست: 3632
تاریخ عضویت: 30 ژوئن 2012, 16:15

Re: اخبار جاگوار | Jaguar News

پست توسط The King » 12 آپریل 2014, 12:29

داستان طرفداری نداشتن خودروهای انگلیسی در بازار انگلستان برمیگرده به مشکلات فنی عدیده این مدلها در دهه های 60 و 70. البته سیاستهای اشتباه دولت وقت بزرگترین علت و مانع سر راه پیشرفت کمپانیهای خودروسازی انگلستان بود
نمایه کاربر
babi s class
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 198
تاریخ عضویت: 30 دسامبر 2008, 20:11
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: landan

Re: اخبار جاگوار | Jaguar News

پست توسط babi s class » 14 آپریل 2014, 14:31

در حال حاضر ماشينايي مثل ميني كوپر رنجرور لندرور استون مارتين وبنتلي اينجا طرفدار داره يكي از مشكلات جگوار تامين قطعاتش هست از كساني شنيدم كه حتي قطعات مصرفي جگوار هم توي بازار ازاد وجود نداره و براي انجام هر گونه تعميراتي بايد به خود كمپاني مراجعه كرد
ارسال پست

بازگشت به “جگوار Jaguar”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان