قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

رنو سیمبُل SYMBOL

تصویر مباحث مربوط به رنو ؛ سپند و PK
نمایه کاربر
ahura
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 699
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 اردیبهشت 1387, 6:42 am
نوع خودرو: automatic 405 2000i
محل اقامت: تهران، پرند

پست جمعه 23 اردیبهشت 1390, 9:12 pm

سلام ؛
مثل تست نیسان قشقایی این گزارش هم کاملا آماتور و از دید یک آدم کم اطلاع از خودرو و علاقمند به رانندگی پیرمردی بخونید .
این بار برای مسافرت عید و به لطف یکی از دوستان که تو هواپیمایی ترکیش ایر کار می کنه و تخفیف قابل توجهی از هتل برامون گرفت ، به آنتالیای ترکیه رفتم.
مسافرت ما 7 روزه بود و طبیعی بود که حوصله آدم واسه 7 روز بخور بخور مداوم سر بره و تصمیم بر این شد تا ماشین کرایه کنیم و اطراف آنتالیا یا دقیق تر منطقه کمر که هتل اونجا بود رو بگردیم .
قبل از این حرفها یه مقدمه از ترابری ترکیه براتون بیام : توی فرودگاه آنتالیا که پیاده شدیم و GPS رو روشن کردم دیدم تا هتل نزدیک به 70 کیلومتر راه هست . دوستان با تجربه هم تاکید کرده بودن که با راننده های تاکس قبل از سوار شدن چونه بزنید که اگه تاکسی متر روشن کنن بدبخت میشین . با اولی که صحبت کردم گفت 220 لیر یا به عبارت لیر 730 تومنی حدود 150 هزار تومن برای 70 کیلومتر !!!!! گفتم یارو اسکل گیرمون آورده و با بعدی و بعدی ها که چونه زدم دیدم قیمت ها همینه 20 لیر بالا و پایین . گفتم بی خیال .. با اتوبوس میریم . بعد از پرس و جو برای اتوبوس و یکساعتی که معطل شدیم تا اتوبوس پر شد و حرکت کرد تا ترمینال مرکزی آنتالیا رفتیم با نفری 10 لیر یا هفت هزار و سیصد تومن برای 20 دقیقه راه . از اونجا تا "کمر" هم اتوبوس نفری سه و نیم یورو گرفت . یعنی از فرودگاه تا هتل و با اتوبوسی که هر 500 متر واسه مسافر میزد رو ترمز نفری حدود 13 هزار تومن دادیم و راه یکساعته رو نزدیک به 3 ساعت تو راه بودیم . البته چون همه جای سر بسته ترکیه سیگار ممنوع هست خوش به حال من شد که هر چند دقیقه می تونستم پیاده بشم سیگار بکشم . در همین مسیر هم متوجه شدم زیبایی سواحل مدیترانه ای یعنی چی .... بگذریم ..

داخل هتل خودمون ( ارنج کانتی ) ماشین کرایه می دادن . طرف به ما گفت الان رنو کلیو دارم و ما هم کلی ذوق کردیم که کلیو سوار نشده از دنیا نمیریم ولی موقع تحویل دیدیم فقط روی سوییچ نوشته کلیو و روی ماشین نوشته سیمبل! . گفتیم بیخیال .. نمی خوایم که ماشین رو بخریم .. با کمی چونه ماشین رو به 60 یورو به ازای یک روز و بدون محدودیت مسافت به ما داد . البته کردیت کارت و گواهینامه رو هم چک کرد و مشخصات کردیت کارت رو برای جرائم احتمالی ثبت کرد . ماشین هم طبق گفته خوده شرکت تمام و کمال بیمه بود .

بعد از سوار شدن کاملا احساس ریو سواری بهم دست دارد .ماشین کاملا معمولی بود و هیچ چیز شاخصی نداشت و همون جور هم که توی عکسها می بینید ترکها هم مثل ما ماشین دنده دستی رو ترجیح می دن .
باز و بسته شدن در ها نرم بود و صندلی ها همون جور که گفتم برای من شبیه به ریو بود . ولی ارتفاع صندلی و جای پا کمی بهتر از ریو بود . بعد از تنظیم صندلی ها که پیدا کردن ابزار ها شون اصلا سخت نبود و تمامی تنظیمات دستی بود دنبال تنظیم ارتفاع صندلی گشتم و چیزی پیدا نکردم . بعد از استارت زدن به جای قرار گیری ادوات دقت کردم و با یک نگاه همرو پیدا کردم . جایگری دکمه ها خوب بود و برای دسترسی به اونها لازم نبود زیاد حواست از رانندگی پرت بشه . کلاج ماشین کاملا نرم بود و عکس العملی مناسبی داشت . با توجه به کار کرد حدود 60 تایی ماشین انتظار داشتم دیسک و صفحه آخراش باشه و کلاج بالا جواب بده . دنده ها هم کاملا نرم بودن و بدون صرف نیروی زیاد جا می خوردن ولی سر و صدای ماشین کم نبود البته در مقایسه با برادر بزرگترش ال نود . صدای موتور توی اتاق کاملا شنیده می شد ولی صدای لاستیک و آسفالت کمتر شنیده میشد . کلا ماشین صدا داری بود ! . آینه های جانبی دستی بود و احتمالا پس از مشورت با کمپانی معظم ایران فرغون شیشه های عقب رو هم دستی کرده بودن ! و سیستم صوتی ماشین هم فقط سی دی صوتی پخش می کرد . البته بقدری تنوع ایستگاه موسیقی رادیویی داشتند که برای هر سلیقه ای موسیقی روی رادیو پخش می شد . بنده هم که ترکی هیچی بلد نیستم ترجیح دادم خاموشش کنم . ماشین فقط 2 تا باند روی در های جلو داشت و خبری از تویتر نبود . جنس داشبورد پلاستیک کاملا معمولی بود و مونتاژ هم در حد وطنی میزد . با 60 تا کارکرد داشبورد به اندازه کافی به صدا افتاده بود .
ماشین یک و دو رو کاملا عادی پر می کرد و در دنده 3 احساسی مثل دنده 3 پراید به آدم می داد. پراید توی یک و 2 خوبه ولی توی 3 ضعیف تر عمل میکنه و این ماشین هم همچین حالتی داشت . در عین حال نیازی برای معکوس های پشت سر هم نبود و برای سرعت گیر ها نیازی به دنده یک احساس نمی شد .
مسیر " کمر" تا آنتالیا مسیر پیچ در پیچی هست البته 4 لاینه ( 2 لاین رفت و 2 لاین برگشت ) و آسفالت خوب . ماشین پایداری مناسبی رو از خودش نشون می داد و با 405 قابل مقایسه یا بهتر بود . ترمز ها هم عملکرد مناسبی داشتن و با در نظر گرفتن اینکه چرخهای عقب کاسه بود احساس اطمینان رو به راننده منتقل می کرد .
اینجا رسیدیم به قسمت درد ناک قصه : ماشین رو که تحویل گرفتیم و چند کیلومتری رفتیم چراغ دل انگیز بنزین رو نمایی کرد . اونجا هم پشت سر هم پمپ بنزین بود که 2 نوع بنزین و 1 نوع گازوییل عرضه می کردن . بنزین با اکتان 93 و 95 . با همین 2 اکتان تفاوت کلی قیمت بنزین فرق می کرد . توی عکسها ، فیش پمپ رو گذاشتم البته با ارزونترین نوع بنزین .

http://upload.tuningtalk.com/upload/001 ... ahura).JPG

بنزین به ازای هر لیتر 4.15 لیر یا به عبارت تومنی هر لیتر : سه هزار و سی تومن !!!!! یعنی بر اساس فیش که می بینین برای 20 لیتر ما شصت و یک هزار تومان سلفیدیم . یعنی هر باک 206 حدود 150 هزار تومن تمام میشه . به بنده که خیلی فشار اومد . ماشین اجاره کردی 90 تومن و یک سوم باک بنزین میشه 60 تومن !!!!! اینجا بود که کاملا درک کردم که چرا کرایه ها اینقدر بالا هست . گازوییل هم هر لیتر 3 لیر یا 2200 تومن بود .
ماشین رو عصر تحویل گرفتیم و فردا عصرش باید تحویل می دادیم . تا آنتالیا رفتیم و عهد و عیالات رو توی مراکز خرید گردوندیم و فردا صبح زود بلند شدیم که باقی بنزین توی باک رو بسوزونیم . جاده ای از کمر به سمت کوهستان میرفت و ما هم با اتکا به جی پی اس سر خر رو کج کردیم و رفتیم .
باز هم یه سر تو باقالی ها : جنگل ها بسیار زیبا و دیدنی بود و در عین لذت بردن از زیبایی طبیعت دل آدم می سوخت که جاهای زیبا تری تو شمال خودمون هست مثل آب پری و یوش بلده و دو هزار و سه هزار و جنگل عباس آباد و ... که الان تبدیل شده به مرکز جمع آوری پوست پفک و بطری پلاستیکی . شرمنده .. قصد جسارت به بچه های گل تی تی رو ندارم چون می دونم این احساس من با اونها کاملا مشترک هست ولی به اون اکثریت ملت خودمون می گم آخه گوساله ها .. چرا با این بهشت ارزشمند این کار رو می کنید ؟ آب پری رو آخرین بار 2 سال پیش رفتم و فقط گریه نکردم . آب پری نبود ، آب کثیف بود و تبدیل شده بود به یه سطل آشغال بزرگ .. جالب اینکه 100 تا تابلوی آشغال نریزین و 10 تا سطل آشغال هم بود ولی مثل اینکه سطل ها بقدر کافی با کلاس نبودن که ملت توش آشغال بریزن !!!! توی همین آب پری یه آقایی با اپیروس ایستاده بود و به اندازه 2 تا مینی بوس آدم سوار کرده بود عین بارون از ماشینش پوست تخمه می ریخت بیرون . حرص خوردم تا یه پاکت خالی چیپس هم شوت شد بیرون . رفتم و به آقای راننده که حدودا 45 ساله می خورد و محاسنی هم داشت دوستانه اعتراض کردم :old: . چنان خنده اش گرفت که شکمش که اندازه شکم من بود و با کمربند مهار شده بود از شدت خنده می خورد به فرمون و گفتن برو در بغلی اینجا صدقه نمیدن !! بنده هم که پررو تشریف دارم جلوی چشمشون شروع کردم به جمع کردن دونه به دونه پوست تخمه هاشون . حضرت آقا بعد از اینکه اراده کردن به حرکت نمودن ، فرمودن که : حتما دفعه بعد لباس نارنجی ام رو بپوشم تا ماهانه ام رو بدن :???: !!!!همسن های من یادشون هست که دهه 80 میلادی می گفتن اگه ترکیه برین معلوم نیست زنده برگردین یا نه ! و نرخ رشوه پلیس هاشون یه پاکت سیگار بود .. حالا مملکت ما که همشون با شعورن رو ببین و اقوامی که همیشه به اسم بربر میشناختیم . بگذریم .. اوج نگیر پسرم ...
خلاصه بعد از حدود 50 کیلومتر رانندگی جاده ای به شدت کوهستانی سنگین تر از جاده چالوس خودمون ، چای رو در جایی به اسم montain gul hotel یا هتل کوهستانی گل خوردیم و به سمت کمر برگشتیم . کشش ماشین توی شیب های تند و گاها بسیار تند راضی کننده بود . حین مسیر بگشت چراغ بنزین مجددا خودنمایی کردن و با اینکه مسیر کاملا سرازیری بود با نگرانی برگشتیم . با اینکه هوا اصلا نیازی به کولر نداشت جهت تست کولر هم از ماشین گرفتم . طبیعیه که توی هوای خنک نمیشه عملکرد کولر رو تست کرد ولی اثر کولر رو قدرت موتور کاملا محسوس بود . تست بعدی از بخاری بود و نکته جالبی که دیدم این بود که بخاری فقط زیر پا و به شیشه جلو میزد و از درچه های جلو باد گرم نمی داد . ولی گرمای بخاری مناسب به نظر اومد .
از نظر راحتی سواری و نرم بودن و صندلی امتیاز متوسط رو به اونها می دم . دست انداز ها و حرکت توی جاده خاکی کاملا حس میشد و فکر می کردی ماشین علاقه زیادی به گرفتن ضربه ها نداره . فرمان از نظر نرمی و هیدرولیک با فرمان ریو قابل مقایسه بود . صندلی ها روکش ترکیبی پارچه و چرم مصنوعی داشت و در 60 هزار کیلومتر مشکلی پیدا نکرده بود و پرزهای دور فرمون هم کم پشت و کچل نشده بود .
جای پای سرنشین های جلو کاملا مناسب بود و صندلی عقب هم همونطور که تو عکسها می بینین فضای مناسبی رو برای آدمهای متوسط داشت و در مجموع از 206 خیلی بهتر بود . فضای صندوق هم که کاملا جا دار بود و به خاطر دهنه گشاد اون ( بر عکس آر دی ) به راحتی می شد بارهای بزرگ رو داخلش جا داد . چراغها هم ضمن اینکه از داخل قابل تنظیم بود ، نور خوبی داشت و در شب کاملا کارا بود .
نکته جالب دیگه فراوانی 206 صندوق دار بود . البته حروف اس و دی از پشت اونها حذف شده بود و اغلب سفید رنگ بودن . تک و توک سمند و بیشتر از اون پرشیا توی شهر دیده می شد . دوست داشتم با صاحبانشون حرف میزدم و راجع به قیمت خرید و نظرشون می پرسیدم که به علت بلد نبودن ترکی نشد .

آخرین باقالی اینکه هتل در هتل ما تمام وعده های غذایی و نوشیدنی ! کاملا رایگان بود و ما هم نفهمیدیم قیمت غذا چطوریه .. تا اینکه توی فرودگاه وقت برگشت 1 عدد همبرگر از کینگ برگر و یک عدد پیتزا برامون نزدیک به 35 هزار تومان تموم شد ( راستشو بخواین کوفتمون شد . توی ام ارات همینا رو میدن 12 تومن ) . یک عدد کلاب ساندویچ از اینهایی که همه بقالی های ما میدن 1500 تومن رو باید 11000 تومن می خریدین .

مشخصات فنی استخراجی از دفترچه داخل داشبورد :

موتور 1.4 و 16 سوپاپ
قدرت 85 اسب
دیفرانسیل جلو
ای بی اس
ایربگ راننده
چرخ جلو دیسک خنک شونده و عقب کاسه
گریبکس 5 دنده جلو
شیشه جلو برقی
آینه های دستی
فرمان هیدرولیک قابل تنظیم
هر چی گشتم چیزی راجع به گشتاور ندیدم

عکسها :

نمای پنل در شب
http://upload.tuningtalk.com/upload/001 ... ahura).JPG

کنسول وسط
http://upload.tuningtalk.com/upload/000 ... ahura).JPG

دستگیره و شیشه بالابر
http://upload.tuningtalk.com/upload/000 ... ahura).JPG

صندوق
http://upload.tuningtalk.com/upload/000 ... ahura).JPG

نمای پشت
http://upload.tuningtalk.com/upload/000 ... ahura).JPG

نمای پشت و کنار
http://upload.tuningtalk.com/upload/000 ... ahura).JPG

موتور
http://upload.tuningtalk.com/upload/000 ... ahura).JPG

روبرو
http://upload.tuningtalk.com/upload/000 ... ahura).JPG

داخل جلو
http://upload.tuningtalk.com/upload/000 ... ahura).JPG

داخل عقب
http://upload.tuningtalk.com/upload/000 ... ahura).JPG

آمپر
http://upload.tuningtalk.com/upload/001 ... ahura).JPG

پ.ن : این پست و آپلود عکسهاش به علت استفاده از gprs ایرانول و سرعت نیم کیلوبایت در ثانیه حدود 4 ساعت زمان برد . هر چی هم عکسها رو بصورت ایمیج تعریف کردم می گفت طول عکس از 800 پیکسل بیشتره که نبود .گفتم حالا که دور هم هستیم یه منتی هم سر بروبچ بزارم . :div:

قربونتونبرم
آسایش دو گیتی تفسیر این یه حرف است
کاربرات چو بیرون رود ، انژکتور در آید
I M A N
دنده 1
پست: 1210
تاریخ عضویت: شنبه 7 آذر 1388, 10:48 am
Like شده: 1 بار

پست شنبه 24 اردیبهشت 1390, 5:51 am

دوست عزیز اهورا
اتفاقاً ربویوی خوبی بود فقط لطف کن لینک تست نیسان قشقایی رو هم یا توی این تایپیک یا پی ام اطلاع بدید .
ممنون
نمایه کاربر
ahura
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 699
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 اردیبهشت 1387, 6:42 am
نوع خودرو: automatic 405 2000i
محل اقامت: تهران، پرند

پست شنبه 24 اردیبهشت 1390, 3:46 pm

تست نیسان قشقایی برای دوست عزیزم:

http://www.tuningtalk.com/forum/viewtop ... 56&t=54385

قربونتوبرم
آسایش دو گیتی تفسیر این یه حرف است
کاربرات چو بیرون رود ، انژکتور در آید
moeinoddin
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 خرداد 1390, 1:49 am
نوع خودرو: Renault Symbol

پست چهارشنبه 18 خرداد 1390, 1:55 am

ممنون از این تست
فقط باید اشاره کنم که موتور این مدلی که شما سوار شدید 8 سوپابست که میشه 75 اسب با گشتاور 5500, و موتور 16 سوپابش 98 اسب بخاره با گشتاور 6000.
نمایه کاربر
شاهين 13
مدیر پیشین
پست: 5831
تاریخ عضویت: جمعه 13 آبان 1384, 8:11 pm
نوع خودرو: 206TU5
محل اقامت: همين نزديكي

پست دوشنبه 23 خرداد 1390, 5:16 am

ُسلام

متنت رو الان خوندم، جالب بود :-)
رنو سیمبل بسیار زیاد در استانبول به چشم میخوره و به دلیل قیمتش فکر می کنم حکم یه چیزی تو مایه های پراید خودمون رو داره براشون
همونجور که اشاره کردی بنزین بسیار گرونه، گازوییل ارزون تره اما گاز تقریبا مفته ! به همین دلیل ماشین های گاز سوز زیاده دیده میشن اونجا
البته گازوییلی ها هم خیلی زیادن چون از بنزین به صرفه تره !

بسیار خوب بود مطلبت و موفق باشی
( اسم و آدرس هتل رو اگر ازش راضی بودی توی پی ام بهم بده )
مرگ درست از لحظه یی آغاز می شود که در برابر آن چه مهم است، سکوت می کنی!
مارتین لوتر کینگ
نمایه کاربر
old wolf
دنده 1
پست: 1647
تاریخ عضویت: شنبه 18 مهر 1388, 8:10 pm
نوع خودرو: Proton wira -Hyosung
محل اقامت: ....

پست سه‌شنبه 8 فروردین 1391, 8:57 pm

متن خوبي بود
كاش تو ايران هم بشه يه روزي همچين چيزي به جاي پرايد سوار بشين
hooman100
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 176
تاریخ عضویت: جمعه 6 اردیبهشت 1392, 5:34 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست چهارشنبه 14 مرداد 1394, 5:41 am

پیش‌فروش رنو سیمبُل طی روزهای آتی آغاز خواهد شد
عصر خودرو : شکوهی، مدیر بازاریابی نگین خودرو در زمینه عرضه رنو سیمبُل به بازار ایران گفت:" به‌زودی از رنو سیمبُل به‌عنوان یک سدان اقتصادی اروپایی با امکانات فراوان رونمایی خواهد شد و پس از آن شرایط فروش این خودرو با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان اعلام خواهد شد."

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، رنو سیمبُل خودرویی سدان است که با طول بدنه 4.35 متر و فاصله محوری 2.63 متر، فضای داخلی مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند ضمن آنکه ابعاد بدنه و فضای داخلی آن بزرگ‌تر از رنو کپچر است. شرکت رنو فرانسه مدل سیمبُل را باهدف پوشش بخشی از نیاز بازار به خودروهای سدان طراحی و تولید می‌کند و در آن تلاش شده با افزودن امکانات رفاهی، طیفی از خریداران را که به خودروهای خانوادگی نیاز دارند و امکاناتی بیش از یک سدان معمولی می‌خواهند به خود جلب کند.
شکوهی در زمینه امکانات رفاهی رنو سیمبُل گفت:" برای ورود به بازار ایران ما مدل فول رنو سیمبُل را در نظر گرفته‌ایم و به این ترتیب این خودرو با بیشترین آپشن‌های رفاهی و با ایمنی بالا روانه بازار ایران خواهد شد."
رنو سیمبُل مجهز به سیستم ترمز ABS و EBD است ضمن آنکه برای آسایش بیشتر در جاده‌ها، به‌طور استاندارد مجهز به کروز کنترل و محدودکننده سرعت نیز شده است. علاوه بر این، سیمبُل با سیستم تشخیص و هشدار وجود موانع در عقب خودرو عرضه می‌شود تا از این نظر نیز مشکلی در زمینه برخورد با موانع و عابرین وجود نداشته باشد.
سیمبُل وارد شده به ایران به‌صورت استاندارد مجهز به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که می‌تواند دمای اتاق را با توجه به نیاز سرنشینان به‌صورت خودکار تنظیم کند ضمن آنکه سنسور دمای محیط نیز بر روی این خودرو نصب شده است. به‌علاوه سیستم صوتی سیمبُل نیز کامل است و اطلاعات موردنیاز راننده را از طریق یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی به اطلاع راننده می‌رساند و امکان کنترل آن از طریق دگمه‌های نصب شده پشت فرمان وجود دارد. سیستم صوتی این خودرو قابلیت اتصال به iPod و USB را نیز دارد.
بررسی این خودرو از سوی عصر خودرو و قیاس آن با رقبا در این بخش از بازار نشان می‌دهد در داخل کابین، رنو تلاش کرده محیطی لوکس‌تر را نسبت به سایر سدان‌های این رده ایجاد کند و به این ترتیب فضای داخلی خودرو ترکیبی از دو رنگ مشکی و کرم است و رنگ کرم صندلی‌ها نیز به بزرگ‌تر نشان دادن فضای داخلی خودرو کمک می‌کند. از سوی دیگر این خودرو به زیر آرنجی در بخش وسط نیز مجهز شده است تا آسایش راننده را افزایش دهد.
هر چهار شیشه سیمبُل برقی است ضمن آنکه شیشه راننده به‌صورت اتوماتیک و تنها با یک‌بار فشردن دگمه عمل می‌کند. به‌علاوه آیینه‌ها نیز در هر دو سمت برقی هستند. در فضای داخلی استفاده از تزیینات کرومی در اطراف خروجی‌های سیستم تهویه و دستگیره درب‌ها باعث می‌شود خودرو در کلاس بالاتر از رقبای خود قرار گیرد.
سیمبُل یک خودروی خانوادگی است و به همین دلیل صندوق عقب آن حجم بالایی دارد و به‌راحتی می‌توان بارهای بزرگ را در آن جای داد ضمن آنکه ارتفاع صندوق عقب نیز بلند است و به این ترتیب می‌توان از آن برای حمل بارهای حجیم نیز بهره برد. صندوق عقب این خودرو 510 لیتر گنجایش دارد اما در صورتی که فضای بیشتری نیاز داشته باشید می‌توانید با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب حجم صندوق را به 1257 لیتر برسانید ضمن آنکه برای ایمنی کودکان، صندلی‌های عقب قابلیت نصب صندلی‌های کودک بر اساس استانداردهای اروپایی را نیز دارند.
در نمای خارجی، سیمبُل سبک طراحی محصولات جدید رنو را دنبال می‌کند و نشان بزرگ رنو بر پیشانی آن نقش بسته است. این خودرو با هفت رنگ مختلف بدنه در ایران عرضه خواهد شد ضمن آنکه به‌صورت استاندارد سیستم روشنایی چراغ‌ها در روز (Day Light)، مه شکن جلو و عقب و رینگ آلومینیومی 15 اینچی بر روی آن نصب خواهد شد.
رنو سیمبُل از موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپه بهره می‌برد که توان تولیدی آن 105 اسب بخار و گشتاور آن 145 نیوتون متر است تا سیمبُل توانایی کافی برای حرکت در مسیرهای شهری، جاده‌ای و کوهستانی را داشته باشد ضمن آنکه حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر در ساعت است. یکی از مهم‌ترین مزایای سیمبُل در زمینه راحتی و آسایش در زمان رانندگی، گیربکس اتوماتیک آن است. این خودرو به‌صورت استاندارد از گیربکس چهار سرعته اتوماتیک باقابلیت تعویض دستی دنده‌ها (تیپ ترونیک) بهره می‌برد و به این ترتیب در زمان حرکت در ترافیک شهرها عملکرد بسیار خوبی دارد.
بررسی بازارهای منطقه نشان می‌دهد رنو سیمبُل در کشورهای اطراف رقبایی همچون تویوتا یاریس و هیوندای اکسنت دارد که هر دو مدل نیز در بازار ایران عرضه می‌شوند و این در حالی است که سیمبُل با توجه به امکانات زیاد، قیمتی پایین‌تر از هر دو رقیب خود دارد.
شکوهی در پایان در زمینه شرایط عرضه این خودرو گفت:" این خودرو با گارانتی 5 ساله یا 150هزار کیلومتری از سوی نگین خودرو به‌عنوان نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران عرضه خواهد شد. قیمت تقریبی این خودرو 70 میلیون تومان است و فروش مشارکتی آن به‌زودی آغاز می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها انجام شده، نخستین نمونه‌های سیمبُل طی سه تا چهار ماه وارد بازار ایران خواهد شد."
hooman100
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 176
تاریخ عضویت: جمعه 6 اردیبهشت 1392, 5:34 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست چهارشنبه 14 مرداد 1394, 5:45 am

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
hooman100
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 176
تاریخ عضویت: جمعه 6 اردیبهشت 1392, 5:34 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست چهارشنبه 14 مرداد 1394, 5:49 am

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
نمایه کاربر
MAziar Kh
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 95
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 25 تیر 1388, 6:17 am
نوع خودرو: Logan LP-Xantia2000
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 14 مرداد 1394, 10:03 am

با سلام
با اجازه آقا فرزاد و مدیران محترم بحث و بررسی رنو سیمبل تو این تاپیک ادامه بدیم
از خبر منتشر شده میشه متوجه شد که از نظر سطح امکانات و اصطلاحا آپشن ها ،مدل LE سیمبل (مطابق کاتالوگ رنو سیمبل در سایت خاورمیانه) مد نظر وارد کننده هست که به طور مثال سیستم تهویه اتوماتیک و سیستم صوتی (تاچ اسکرین 6 اینچ) مشابه کپچر تازه وارد هست

تصویر


تصویر

بازگشت به “رنو Renault”