قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مقایسه 4 بچه غول OFF ROAD

نمایه کاربر
shobeyr
کویر نورد
پست: 883
تاریخ عضویت: شنبه 29 فروردین 1388, 8:28 am
نوع خودرو: 4x4
محل اقامت: تهران- کیش

پست دوشنبه 31 خرداد 1389, 4:42 pm

elf_000_elf نوشته شده:با سلام دوباره.

دوستان منظور من مقایسه این 4 خودرو از نظر تیپ و کلاس و سواری یا وانت نبود.

منظور من 4 راه انتخابه.

اگه شما بودی کدوم رو انتخاب میکردی و دلیلش چیه؟

موضوع مالی هم مهمه. این که مدل های چه سال هایی خوب و خوش قیمته و هنوز قابل استفاده هست مهمه.

راستی دوستانی که این خودرو ها رو سوارن بیان نظرات تجربی شون رو بدن.

ممنون میشم اگه یه سری قیمت هم از مدل های این خودرو ها در اختیار من و بقیه دوستانی که این خودرو ها رو دوست دارن قرار بدین.

در مورد کاپرا میخواستم بگم من چند وقت پیش یه تیتری یه جا خونده بودم که میگفت : کاپرا رغیب سرسخت خودرو های دو دیفرانسیل آمریکایی هم از نظر قیمت هم از نظر کیفیت.

مطلب کاملشو سعی میکنم پیدا کنم واستون بزارم.
سلام
در مورد کاپرا زیاد بحث شده
احتمالا بتونم هفته دیگه بعد از سفر آفرود یه تستی از کاپرا بگیرم و با عکساش خدمت برسم .
اگه میخوای اتومبیل 2 دیفرانسیل انتخاب کنی یه سر به این تاپیک بزن فقط باید بخونی.
http://www.tuningtalk.com/forum/4wd-t29834.htmlموفق باشی
نمایه کاربر
ParvizSahra
آفرودر
پست: 1425
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 21 آبان 1388, 7:48 am
نوع خودرو: Jeep-Pajero
محل اقامت: کردستان
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 31 خرداد 1389, 7:33 pm

M.J نوشته شده:خوب دوست عزیز اگه مد نظرتون مدلهای جدید هایلوکس هست که قویا توصیه میکنم مدل Vigo رو انتخاب کنید که شاسی و جلوبندی دیفرانسیل 4Runner در اون استفاده شده و فکر نکنم نیازی به تعریف داشته باشه
از نظر موتوری پیکاپ ، با پرویز خان موافق نیستم و فکر میکنم که موتور خوبیه البته در قیاس با ۳اتومبیل دیگه
در مورد کاپرا که دوستان به درستی اشاره کردن که زمان نتیجه رو مشخص میکنه البته خودم به نظرم ماشین خوب راحت و جالبیه ولی چینی . . . .
پاجرو که در سطحی نیست که من بتونم ازش انتقاد کنم . فوق العاده ولی پرخرج و کم لوازم ، موتور قوی ولی اتاق سنگین ، مدل جدید بسیار گران قیمت و مدلهای گذشته شدیدا مستهلک . فقط تولیدات بهمن باقی میمونه که بنظرم انتخاب خوبیه
در کل اگه وظیفه خطیر انتخاب عهده من باشه هایلوکس ویگو انتخاب نهایی من خواهد بود
سلام
با کمال احترام و طبق مشاهدات خودم و چیزهایی که در مسابقات دیدم...
هایلوکس ویگو....بدترین نوع هایلوکس که بازار امده....
حالا دلایل....موتورش مطلقا قدرت مدلهای چند سال قبل را ندارد...ساخت تایلند و جالب نیست...
گیربکس کمک در ضربه و پرش خودبخود...دیفر جلو را ازاد میکند(مسابقه کلار اباد...پرش هایلوکس در سربالایی و عقب عقب امدن و برخورد به درخت یادتان هست....چند مورد دیگر هم دیدم که هم عکس هم فیلمش هست..که راننده هم تعجب میکند که چرا دیفر جلو ازاد شده).
دیفرانسیلش هم که تویوتا است...تویوتا هم که در دیفرانسیل خوش سابقه نیست..میتونید به مکانیک ها مراجعه کنید خودتون بپرسید.
سیبکهای جلو و طبقهاش هم خیلی راحت خراب میشوند که قبلا اینقدر ضعیف نبودند.
در مورد موتور نیسان پیکاپ هم ..موتور بدی نیست قدرتش خوبه...دوامش کمه...خیلی زود به روغن سوزی و تعمیر می افته در تعمیر هم سر سیلندرش ترک بر میداره ...کلی خرج میذاره روی دست صاحبش...(اصولا موتور های نیسان کم دوامتر از بقیه ژاپنی ها هستند....بازم میتونید امارش را از مکانیک ها بگیرید).
اینایی که عرض کردم همگی مشاهدات عینی و پرسه زدنهای طولانی در اوراق فروشی ها و مکانیکی ها...یا مسابقات دو دیفرانسیل و فشار زیاد است..(چند گیگ هم عکس و فیلم از این جور چیزا دارم...کسی خواست میتونم براش بفرستم)
یعنی من بازم میتسوبیشی را ترجیح میدم..حالا چه پاژرو...چه L200
البته این نظر و سلیقه من است و اصولا اختلاف سلیقه هم بین علما طبیعی است :-x
موفق باشید
Hillclimbingwaterwadingmudpluggindesertraidingtrailrunningsnowdriftingcooldriving
تپه نوردی به آب زدن گل ولای نوردی صحرانوردی مسافرت رفتن دریفت زدن در برف رانندگی راحت...اینه مزایای جیپ
نمایه کاربر
old wolf
دنده 1
پست: 1647
تاریخ عضویت: شنبه 18 مهر 1388, 8:10 pm
نوع خودرو: Proton wira -Hyosung
محل اقامت: ....

پست سه‌شنبه 1 تیر 1389, 6:10 am

سورنا عزیز
برحسب یه تجربه گفتم
یه بار با یه پیکاپ رفتیم تپه نوردی من چون ردیف عقب هم بودم به کرات انحراف قسمت پشت ماشین رو احساس کردم
حالا ضغف ماشین بوده یا ضعق راننده چی بگم
ولی حمون مسیر رو با رونیز هم رفتم باز صندلی عقب بودم ولی این بار خیلی مسلط تر بالا رفت
من به پاژن تعصب ندارم ولی باید قبول کرد یه افف روود خیلی خوبی هست حالا در کنارش ضعف های خاص خودش رو داره
TUNING TALK
نمایه کاربر
amir_abbas
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 931
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 مهر 1388, 12:30 pm
نوع خودرو: CJ
محل اقامت: تهران
اینستاگرام: goldeneagle4x4

پست سه‌شنبه 1 تیر 1389, 6:34 am

سلام
با کمال احترام و طبق مشاهدات خودم و چیزهایی که در مسابقات دیدم...
هایلوکس ویگو....بدترین نوع هایلوکس که بازار امده....
حالا دلایل....موتورش مطلقا قدرت مدلهای چند سال قبل را ندارد...ساخت تایلند و جالب نیست...
گیربکس کمک در ضربه و پرش خودبخود...دیفر جلو را ازاد میکند(مسابقه کلار اباد...پرش هایلوکس در سربالایی و عقب عقب امدن و برخورد به درخت یادتان هست....چند مورد دیگر هم دیدم که هم عکس هم فیلمش هست..که راننده هم تعجب میکند که چرا دیفر جلو ازاد شده).
دیفرانسیلش هم که تویوتا است...تویوتا هم که در دیفرانسیل خوش سابقه نیست..میتونید به مکانیک ها مراجعه کنید خودتون بپرسید.
سیبکهای جلو و طبقهاش هم خیلی راحت خراب میشوند که قبلا اینقدر ضعیف نبودند.
موفق باشید
سلام و درود
خوب شما اگه بخوای با ماشین پرش بزنی یا بری مسابقه باید اونجوری که می خوای باهاش بری ردیفش کنی یعنی کلا ماشینو برا پرش زدن تو سرعت بالا میزون کنی مثلا خیلی ها تو سیستم تعلیق و فنر بندی دس می برن
در کل اگه با هایلوکس چه ویگو چه معمولی پرش نزنی ماشین خوبیه
ما یه بار 8 تا ماشین بودیم رفتیم کویر مرنجاب تو اونهمه 8 سیلندر آمریکایی (اعم از بلیز و وانت امریکایی و پاترول 8 سیلندر) فقط هایلوکس بود که میتونست رو رمل به گازه و حرکات نمایشی انجام بده. هرکدوم از ماشینا تا میرفتن یکم گاز بدن، ماشین تا شاسی تو رمل پایین می رفت
insta: goldeneagle4x4
نمایه کاربر
Jigar e Kuhestan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 302
تاریخ عضویت: جمعه 2 بهمن 1388, 10:15 am
نوع خودرو: جيگر - ميگر
محل اقامت: تو جيب كوچیكه خدا

پست سه‌شنبه 1 تیر 1389, 8:15 am

سلام بر دوستان گلم

آقايان .............. علما .................... بزرگان :o
لطفاْ قبل از مقايسه يه لطف كنيد ( به خصوص اون دوستي كه اين مبحث رو باز ميكنه ) ، اطلاعات حداقلي از مشخصات فني ماشين ها هم بذاريد تا نظرات خيلي هم سليقه اي ( از نظر ناظر بيروني ) نباشه و بعد دوستاني كه تجربه سواري يا تست عملي در شرايط مختلف رو داشتند با نظراتشون ديگران رو هم بهره مند كنند ....
اون دوستمون هم كه مبحث رو باز ميكنه شايد بهتر باشه كه بگه من اينقدر پول دارم و از اين ماشين ها خوشم مياد.
تو اين 4 مورد كدومش بهتره و چرا ؟
ميتونم با اين پول چيز بدر خوري بگيرم؟
شما چه گزينه هايي رو پيشنهاد ميكنيد ؟
و .......................كه همه اينها تاپيك خودشو داره .
چون وقتي حرف از مقايسه پيش مياد آدم تصور ديگه ايي پيدا ميكنه و به اميد ديدن يه مطلب و مقايسه علمي و تجربي وارد تاپيك ميشه
نمایه کاربر
M.J
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 527
تاریخ عضویت: چهارشنبه 8 مهر 1388, 6:57 pm
نوع خودرو: Actyon-Prado-Megane
محل اقامت: کویر آذربایجان

پست سه‌شنبه 1 تیر 1389, 1:45 pm

ParvizSahra نوشته شده:
M.J نوشته شده:خوب دوست عزیز اگه مد نظرتون مدلهای جدید هایلوکس هست که قویا توصیه میکنم مدل Vigo رو انتخاب کنید که شاسی و جلوبندی دیفرانسیل 4Runner در اون استفاده شده و فکر نکنم نیازی به تعریف داشته باشه
از نظر موتوری پیکاپ ، با پرویز خان موافق نیستم و فکر میکنم که موتور خوبیه البته در قیاس با ۳اتومبیل دیگه
در مورد کاپرا که دوستان به درستی اشاره کردن که زمان نتیجه رو مشخص میکنه البته خودم به نظرم ماشین خوب راحت و جالبیه ولی چینی . . . .
پاجرو که در سطحی نیست که من بتونم ازش انتقاد کنم . فوق العاده ولی پرخرج و کم لوازم ، موتور قوی ولی اتاق سنگین ، مدل جدید بسیار گران قیمت و مدلهای گذشته شدیدا مستهلک . فقط تولیدات بهمن باقی میمونه که بنظرم انتخاب خوبیه
در کل اگه وظیفه خطیر انتخاب عهده من باشه هایلوکس ویگو انتخاب نهایی من خواهد بود
سلام
با کمال احترام و طبق مشاهدات خودم و چیزهایی که در مسابقات دیدم...
هایلوکس ویگو....بدترین نوع هایلوکس که بازار امده....
حالا دلایل....موتورش مطلقا قدرت مدلهای چند سال قبل را ندارد...ساخت تایلند و جالب نیست...
گیربکس کمک در ضربه و پرش خودبخود...دیفر جلو را ازاد میکند(مسابقه کلار اباد...پرش هایلوکس در سربالایی و عقب عقب امدن و برخورد به درخت یادتان هست....چند مورد دیگر هم دیدم که هم عکس هم فیلمش هست..که راننده هم تعجب میکند که چرا دیفر جلو ازاد شده).
دیفرانسیلش هم که تویوتا است...تویوتا هم که در دیفرانسیل خوش سابقه نیست..میتونید به مکانیک ها مراجعه کنید خودتون بپرسید.
سیبکهای جلو و طبقهاش هم خیلی راحت خراب میشوند که قبلا اینقدر ضعیف نبودند.
در مورد موتور نیسان پیکاپ هم ..موتور بدی نیست قدرتش خوبه...دوامش کمه...خیلی زود به روغن سوزی و تعمیر می افته در تعمیر هم سر سیلندرش ترک بر میداره ...کلی خرج میذاره روی دست صاحبش...(اصولا موتور های نیسان کم دوامتر از بقیه ژاپنی ها هستند....بازم میتونید امارش را از مکانیک ها بگیرید).
اینایی که عرض کردم همگی مشاهدات عینی و پرسه زدنهای طولانی در اوراق فروشی ها و مکانیکی ها...یا مسابقات دو دیفرانسیل و فشار زیاد است..(چند گیگ هم عکس و فیلم از این جور چیزا دارم...کسی خواست میتونم براش بفرستم)
یعنی من بازم میتسوبیشی را ترجیح میدم..حالا چه پاژرو...چه L200
البته این نظر و سلیقه من است و اصولا اختلاف سلیقه هم بین علما طبیعی است :-x
موفق باشید
پرویز خان اصلا قصد جسارت نبود فقط و فقط انتقال تجربیات سبک و کوتاهی بود که از ویگو داشتم
در آفرودهای سبک و متوسطی که داشتیم واتفاقا نسبت به تمام اتومبیلهای دیگه چه ژاپنی و چه آمریکایی عملکردش عالی بود ولی خوب در آفرود سنگین یا فوق سنگین مسابقاتی کاملا بی تجربه هستم
تجربه شما برای ما سند هست ولی فکر میکنم کم دوامی موتور پیکاپ در مناطق جنوبی و مرکزی کشور بیشتر دیده میشه که مناطق گرم کشور رو شامل میشن . چرا نمیدونم فقط شنیدم که دوام تویوتا در مناطق جنوبی خیلی بالاتر از نیسان هستش
شاید به همین دلیله که در اکثر همسایه های جنوبی تویوتا خیلی پرطرفدارتر هستش
محمد
نمایه کاربر
ParvizSahra
آفرودر
پست: 1425
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 21 آبان 1388, 7:48 am
نوع خودرو: Jeep-Pajero
محل اقامت: کردستان
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 1 تیر 1389, 2:10 pm

Jigar e Kuhestan نوشته شده:سلام بر دوستان گلم

آقايان .............. علما .................... بزرگان :o
لطفاْ قبل از مقايسه يه لطف كنيد ( به خصوص اون دوستي كه اين مبحث رو باز ميكنه ) ، اطلاعات حداقلي از مشخصات فني ماشين ها هم بذاريد تا نظرات خيلي هم سليقه اي ( از نظر ناظر بيروني ) نباشه و بعد دوستاني كه تجربه سواري يا تست عملي در شرايط مختلف رو داشتند با نظراتشون ديگران رو هم بهره مند كنند ....
اون دوستمون هم كه مبحث رو باز ميكنه شايد بهتر باشه كه بگه من اينقدر پول دارم و از اين ماشين ها خوشم مياد.
تو اين 4 مورد كدومش بهتره و چرا ؟
ميتونم با اين پول چيز بدر خوري بگيرم؟
شما چه گزينه هايي رو پيشنهاد ميكنيد ؟
و .......................كه همه اينها تاپيك خودشو داره .
چون وقتي حرف از مقايسه پيش مياد آدم تصور ديگه ايي پيدا ميكنه و به اميد ديدن يه مطلب و مقايسه علمي و تجربي وارد تاپيك ميشه
سلام
درود بر جناب لطفی
اقا حرف حساب جواب نداره...
بنده هم در اجرای دستور شما یک سری مشخصات L200 عزیز را میذارم
طرفداران هر ماشین هم برگهای خودشان را رو کنند:
تصویر
از این مدل جدید ها نداشتیم ولی مدل 92 داشتیم...خیلی عالی ..نرم و با دوام بود...تنها عیبش ..همون وقت هم یدکی فنی و اطاقش خیلی گران بود..
مرغوبیت همینه دیگه...قیمت بالا..
این هم هایلوکس ویگو...2009
شماره تلفن چند نفر از صاحبانش را دارم هر کسی خواست پی ام بده...خودش تحقیق کند
تصویر

موفق باشید
Hillclimbingwaterwadingmudpluggindesertraidingtrailrunningsnowdriftingcooldriving
تپه نوردی به آب زدن گل ولای نوردی صحرانوردی مسافرت رفتن دریفت زدن در برف رانندگی راحت...اینه مزایای جیپ
نمایه کاربر
siyavash_m
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 189
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 26 اردیبهشت 1389, 5:31 am
نوع خودرو: سمندLX
محل اقامت: تالش_گیلان

پست سه‌شنبه 1 تیر 1389, 2:30 pm

1-کاپرا رو رو هیچ حرفی در موردش نمی زنم!(فعلا امتحانات ترمش تموم نشده ببینیم معدلش چند میاد :hah: )
2-نیسان پیکاپ موتور قوی و خوبی داره و من حتی تجربه کورس گذاشتن با سمند رو باهاش داشتم که واقعا شتاب نیسان پیکاپ تو دور موتورای بالا حرف زیادی واسه گفتن داره!ولی بدی هایی که جناب پرویز خان گقتن رو من فعلا مشاهده نکردم ضمن اینکه به حرفشون اعتماد دارم!ردیف عقب صندلی های نیسان پیکاپ عذابه در حد لالیگا :-o در مقایسه با رونیز هم نمیتونم نظر بدم چون سوار نشدم تابحال!
3-اما میتسوبیشی و تویوتا!ارادت خاصی نسبت به هردوشون دارم!میتسوبیشی و تویوتا هردوشون خیلی بادوامن(من فعلا ضعفی تو دف تویوتا ندیدم)
اما قیمت اشیا و لوازم میتسوبیشی اینطور که من شنیدم زیاده و کمیاب هم هست!از نظر قیمت هم تویوتا هایلوکس از همه ی اینا بهتره!
در کنار همه ی خاصیت های میتسوبیشی، صرف نظر کردن از ظاهر خوب و خشن هایلوکس هم کاره سختیه! مخصوصا تو مدل های دهه نود
تصویر
تصویر[/quote]

آقا سورنا یعنی این تویوتا هایلوکسا جز قیافه خوب و خشن چیز دیگه ای ندارن؟؟1 :shock:
همینا بودن و مدلای لندکروزر پایین تر که اگه تو جنگمون با عراق نبودن...
Sina_T
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 638
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 آبان 1387, 8:55 pm
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 1 تیر 1389, 2:37 pm

ParvizSahra نوشته شده:
M.J نوشته شده:خوب دوست عزیز اگه مد نظرتون مدلهای جدید هایلوکس هست که قویا توصیه میکنم مدل Vigo رو انتخاب کنید که شاسی و جلوبندی دیفرانسیل 4Runner در اون استفاده شده و فکر نکنم نیازی به تعریف داشته باشه
از نظر موتوری پیکاپ ، با پرویز خان موافق نیستم و فکر میکنم که موتور خوبیه البته در قیاس با ۳اتومبیل دیگه
در مورد کاپرا که دوستان به درستی اشاره کردن که زمان نتیجه رو مشخص میکنه البته خودم به نظرم ماشین خوب راحت و جالبیه ولی چینی . . . .
پاجرو که در سطحی نیست که من بتونم ازش انتقاد کنم . فوق العاده ولی پرخرج و کم لوازم ، موتور قوی ولی اتاق سنگین ، مدل جدید بسیار گران قیمت و مدلهای گذشته شدیدا مستهلک . فقط تولیدات بهمن باقی میمونه که بنظرم انتخاب خوبیه
در کل اگه وظیفه خطیر انتخاب عهده من باشه هایلوکس ویگو انتخاب نهایی من خواهد بود
سلام
با کمال احترام و طبق مشاهدات خودم و چیزهایی که در مسابقات دیدم...
هایلوکس ویگو....بدترین نوع هایلوکس که بازار امده....
حالا دلایل....موتورش مطلقا قدرت مدلهای چند سال قبل را ندارد...ساخت تایلند و جالب نیست...
گیربکس کمک در ضربه و پرش خودبخود...دیفر جلو را ازاد میکند(مسابقه کلار اباد...پرش هایلوکس در سربالایی و عقب عقب امدن و برخورد به درخت یادتان هست....چند مورد دیگر هم دیدم که هم عکس هم فیلمش هست..که راننده هم تعجب میکند که چرا دیفر جلو ازاد شده).
دیفرانسیلش هم که تویوتا است...تویوتا هم که در دیفرانسیل خوش سابقه نیست..میتونید به مکانیک ها مراجعه کنید خودتون بپرسید.
سیبکهای جلو و طبقهاش هم خیلی راحت خراب میشوند که قبلا اینقدر ضعیف نبودند.
در مورد موتور نیسان پیکاپ هم ..موتور بدی نیست قدرتش خوبه...دوامش کمه...خیلی زود به روغن سوزی و تعمیر می افته در تعمیر هم سر سیلندرش ترک بر میداره ...کلی خرج میذاره روی دست صاحبش...(اصولا موتور های نیسان کم دوامتر از بقیه ژاپنی ها هستند....بازم میتونید امارش را از مکانیک ها بگیرید).
اینایی که عرض کردم همگی مشاهدات عینی و پرسه زدنهای طولانی در اوراق فروشی ها و مکانیکی ها...یا مسابقات دو دیفرانسیل و فشار زیاد است..(چند گیگ هم عکس و فیلم از این جور چیزا دارم...کسی خواست میتونم براش بفرستم)
یعنی من بازم میتسوبیشی را ترجیح میدم..حالا چه پاژرو...چه L200
البته این نظر و سلیقه من است و اصولا اختلاف سلیقه هم بین علما طبیعی است :-x
موفق باشید
دوست عزيز اين حرف شما تقريبا همه سابقه تويوتا و همه تعاريفي كه از هايلوكس جديد مخصوصا افرودش شده رو زير سوال برد !
موتورش كه قوي ترين موتوريه كه توي هايلوكس بوده ! موتور برادو به اون عظمت رو برداشتن نصب كردن روي هايلوكس ! موتور 2700 با قدرت 168 اسب بخار ! تا جايي كه من يادمه تويوتا براي هايلوكس موتور قوي تر از 2400 نداشته !
مشكل ديفرانسيل رو من كه روي مدل 2010 متوجه نشدم ؟؟ شما داريد با وانت هاي 20 30 سال بيش مقايسه ميكنيد ؟؟ لطفا مشكلات مدل 2010 رو بفرماييد !
دركل خيلي دوست دارم منبع حرفهاتون رو بدونم ! مخصوصا راجع به جلوبنديش ! روجه حسابي ميفرماييد ؟؟
جون ساخت تايلند هم هست شد ماشين بي كيفيت و به درد نخور !! :-) جالب بود ! :(
نمایه کاربر
ParvizSahra
آفرودر
پست: 1425
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 21 آبان 1388, 7:48 am
نوع خودرو: Jeep-Pajero
محل اقامت: کردستان
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 2 تیر 1389, 2:52 am

سلام
از قدیم گفتن شنیدن کی بود مانند دیدن

تصویر
تصویر

بدون شرح
دوستان اشتباه برداشت نکنند...هدفم تخریب و سم پاشی نیست....کلا همه چیز نسبی است...
هایلوکس هم ماشین خوبی است و سابقه خوبی هم داشته و دارد ولی این نباید مانع دیدن نقاط ضعف و عیبهایش باشد.

موفق باشید
Hillclimbingwaterwadingmudpluggindesertraidingtrailrunningsnowdriftingcooldriving
تپه نوردی به آب زدن گل ولای نوردی صحرانوردی مسافرت رفتن دریفت زدن در برف رانندگی راحت...اینه مزایای جیپ

بازگشت به “کلوپ خودروهای دو دیفرانسیل”