قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مقایسه 4 بچه غول OFF ROAD

نمایه کاربر
M.J
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 527
تاریخ عضویت: چهارشنبه 8 مهر 1388, 6:57 pm
نوع خودرو: Actyon-Prado-Megane
محل اقامت: کویر آذربایجان

پست چهارشنبه 27 مرداد 1389, 5:10 am

از دوستمون متشکرم که تجربیات خودشون رو در این زمینه با ما در میون گذاشتن
فقط بنظر من عدم کارکرد نا مناسب پیکاپ در قیاس با هایلوکس بیشتر به تایرهاش مربوط میشه تا مسایل فنی
خوب دیگه همه ما میدونیم در وانت بارها قدرت حمل بار بیشتر = راحتی کمتر و بلعکس
خوب در زمینه فنی هم با اینکه گشتاور پیکاپ حدود ۴۰ نیوتن متر از هایلوکس کمتره ولی به همون نسبت وزن کمتری داره و میشه گفت تفاوت شدیدی در قدرت ندارن
اما تایرهای استاندارد پیکاپ ۲۱۵ هست که طبیعتا برای آفرود فاجعه بحساب میان و به هیچ وجه نمیتونن جوابگوی جابجایی این بچه غول باشن در مقابل اگه درست یادم مونده باشه تایر هایلوکس ۲۴۵ هست و هرچی باشه خیلی بهتر عمل میکنه
بازم اگه اشتباه میکنم اساتید تصحیح کنن
محمد
نمایه کاربر
autolchi
شروع حركت
پست: 15
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 مرداد 1389, 10:16 am
نوع خودرو: TOYOTA HILUX
محل اقامت: ایران

پست جمعه 29 مرداد 1389, 11:37 am

آها یعنی چون شمارو هیج جا نذاشته یعنی هیچ کس رو هیج جا نمیذاره. ها؟ :hah:
عزیز من هر کس یه استفاده ای داره!ممکنه جایی که شما گشت میرفتید،هایلوکس خیلی خوب جواب میداده ولی دلیل بر این نمیشه که آدم رو هیچ جا نذاره!(سوء تفاهم نشه ها!دوستان میدونن من چقدر هایلوکس دوس دارم!) :evil:
دوست من حرفت رو قبول دارم... :grin:
( من از نظر موتوری گفتم ) البته باید مراعات ماشین بکنی...من که خداییش رحم ماشین نمی کردم...
اگه ناشیانه برونیی 100 %میزارتت... :P
حالا من رو نه تو آفرود گذاشته ( با توجه به اون همه رانندگی بیرحمانه ای که باهاش کردم.) و نه تو آنرود که 140 تا 150 تا میرفتم. :???:
امید وارم جوابم رو حمل بر بی ادبی نگزارید...
نمایه کاربر
pooriya
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 258
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 10 خرداد 1388, 8:03 pm
نوع خودرو: Benz c350
محل اقامت: تهران

پست جمعه 29 مرداد 1389, 3:25 pm

سلام،ما چند وقتی‌ هست که یه پیکاپ گرفتیم حدود یک ماهی‌ می‌شه!ماشین خوبی‌ ولی‌ راحتیش کمه یعنی‌ خشکه!که اونم با توجه به وانت بودن توجیه پذیره!و اینم بگم که شتاب ثانویهٔ خوبی‌ داره به صورتی‌ که وقتی‌ رو دور بیفته خانواده پژو هم حریفش نیستن!ولی‌ به نظر من هایلوکس راحتیه بیشتری داره که در عوض باید قیمت بیشتری واسش پرداخت!من خودم دنبال هایلوکس بودم ولی‌ دیدم که با پرداخت ۵۶ تومن واسه یه وانت نمیتونم کنار بیام!چون اینجا ایرانه و مردم فقط میگن طرف وانت سوار حالا چه ۷ تومن بعدی واسه پیکان وانت چه ۵۶ بعدی واسه هایلوکس و کسی‌ به این فک نمی‌کنه که همین وانت برند تویوتا یا نیسان داره و به ۱۰ تا ماشین سواری میارزه تو جاده!
در ضمن کاپرا رو اصلا پیشنهاد نمیکنم چون فقط ظاهر داره!
نمایه کاربر
siyavash_m
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 189
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 26 اردیبهشت 1389, 5:31 am
نوع خودرو: سمندLX
محل اقامت: تالش_گیلان

پست شنبه 30 مرداد 1389, 11:35 am

autolchi نوشته شده:
آها یعنی چون شمارو هیج جا نذاشته یعنی هیچ کس رو هیج جا نمیذاره. ها؟ :hah:
عزیز من هر کس یه استفاده ای داره!ممکنه جایی که شما گشت میرفتید،هایلوکس خیلی خوب جواب میداده ولی دلیل بر این نمیشه که آدم رو هیچ جا نذاره!(سوء تفاهم نشه ها!دوستان میدونن من چقدر هایلوکس دوس دارم!) :evil:
دوست من حرفت رو قبول دارم...:
( من از نظر موتوری گفتم ) البته باید مراعات ماشین بکنی...من که خداییش رحم ماشین نمی کردم...
اگه ناشیانه برونیی 100 %میزارتت...
حالا من رو نه تو آفرود گذاشته ( با توجه به اون همه رانندگی بیرحمانه ای که باهاش کردم.) و نه تو آنرود که 140 تا 150 تا میرفتم. :???:
امید وارم جوابم رو حمل بر بی ادبی نگزارید...
نه دوست عزیز!چه بی ادبی!ما چاکریم.. :
pooriya نوشته شده:سلام،ما چند وقتی‌ هست که یه پیکاپ گرفتیم حدود یک ماهی‌ می‌شه!ماشین خوبی‌ ولی‌ راحتیش کمه یعنی‌ خشکه!که اونم با توجه به وانت بودن توجیه پذیره!و اینم بگم که شتاب ثانویهٔ خوبی‌ داره به صورتی‌ که وقتی‌ رو دور بیفته خانواده پژو هم حریفش نیستن!ولی‌ به نظر من هایلوکس راحتیه بیشتری داره که در عوض باید قیمت بیشتری واسش پرداخت!من خودم دنبال هایلوکس بودم ولی‌ دیدم که با پرداخت ۵۶ تومن واسه یه وانت نمیتونم کنار بیام!چون اینجا ایرانه و مردم فقط میگن طرف وانت سوار حالا چه ۷ تومن بعدی واسه پیکان وانت چه ۵۶ بعدی واسه هایلوکس و کسی‌ به این فک نمی‌کنه که همین وانت برند تویوتا یا نیسان داره و به ۱۰ تا ماشین سواری میارزه تو جاده!
در ضمن کاپرا رو اصلا پیشنهاد نمیکنم چون فقط ظاهر داره!
دوست عزیز شما کاپرا داشتی؟اگه در مورد آفرودش چیزی میدونی ما رو هم مستفیض کن!
نمایه کاربر
pooriya
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 258
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 10 خرداد 1388, 8:03 pm
نوع خودرو: Benz c350
محل اقامت: تهران

پست شنبه 30 مرداد 1389, 3:27 pm

سلام،والا دیدم دوستانی که کاپرا دارن!تو جاده که راه رفتنش بد نیست ولی‌ من احساس امنیتی که تو هایلوکس و یا پیکاپ می‌کنم تو اون نمیکنم!تو زمینهٔ افرود هم خیلی‌ ضعیفتر از اون چیزی که فک کنیم!در ضمن کیفیت قطعات در حد ۲ ساله و بعدش باید یه فکری به حالش کرد!به نظر من اگه پول مطرح نیست اول هایلوکس بد پیکاپ و بد پاجرو!و اینم در نظر داشته باشیم که پاجرو لوازم گرونی داره و با این ۲تا فرق داره چون اینا وانت هستن ولی‌ اون نه!بازم میگم اگه من از لحاظه مالی مشکلی‌ نداشتم حتما هایلوکسو انتخاب می‌کردم!و بگم که قطعات هایلوکس هم گرونه به شدت چون بالاخره برند تویوتا داره!و در آخر دوست من چیزی که چشمت دنبالش هستو بخر چون بدن اذیت میشی‌!و از لحاظه برتری هم بچها گفتن و من باز تاکید می‌کنم که:

۱:هایلوکس ۲:پیکاپ ۳:پاجرو ۴:کاپرا
:wink:
نمایه کاربر
siyavash_m
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 189
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 26 اردیبهشت 1389, 5:31 am
نوع خودرو: سمندLX
محل اقامت: تالش_گیلان

پست یک‌شنبه 31 مرداد 1389, 3:04 pm

pooriya نوشته شده:سلام،والا دیدم دوستانی که کاپرا دارن!تو جاده که راه رفتنش بد نیست ولی‌ من احساس امنیتی که تو هایلوکس و یا پیکاپ می‌کنم تو اون نمیکنم!تو زمینهٔ افرود هم خیلی‌ ضعیفتر از اون چیزی که فک کنیم!در ضمن کیفیت قطعات در حد ۲ ساله و بعدش باید یه فکری به حالش کرد!به نظر من اگه پول مطرح نیست اول هایلوکس بد پیکاپ و بد پاجرو!و اینم در نظر داشته باشیم که پاجرو لوازم گرونی داره و با این ۲تا فرق داره چون اینا وانت هستن ولی‌ اون نه!بازم میگم اگه من از لحاظه مالی مشکلی‌ نداشتم حتما هایلوکسو انتخاب می‌کردم!و بگم که قطعات هایلوکس هم گرونه به شدت چون بالاخره برند تویوتا داره!و در آخر دوست من چیزی که چشمت دنبالش هستو بخر چون بدن اذیت میشی‌!و از لحاظه برتری هم بچها گفتن و من باز تاکید می‌کنم که:

۱:هایلوکس ۲:پیکاپ ۳:پاجرو ۴:کاپرا
:wink:
من چشمم دنبال کاپرا نیست،فقط میخاستم حرفی رو که میزنید با دلیل مثل عکسی گزارشی چیزی باشه که اینطوری همه چیز به حقیقت نزدیک باشه!
در ضمن شما بذار 2 سال از ورود کاپرا بگذره بعد بگو قطعاتش اینطوری میشه،اونطوری میشه!
من کاپرا دوس ندارما فکر نکنین از رو تعصب دارم این حرفا رو میزنم،همونطور که گفتم میخام همه چی به حقیقت و نزدیک باشه!
شما خودت آفرودش رو از نزدیک دیدی برادر که اینطوری قاطعانه راجع بهش حرف میزنی!
امیدوارم حرفام رو حمل بر بی ادبی نذارین!
چاکریم... :grin:

در ضمن من راجع به رده بندی که انجام دادین باهاتون مخالفم! 1-پاجرو 2-هایلوکس 3-پیکاپ 4- _____ :hah:
فکر کنم نظر بچه ها هم به این نزدیک باشه!
الان میان یا ابوالفضل :gun: :box:
نمایه کاربر
elf_000_elf
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 678
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 28 آبان 1388, 7:40 am
نوع خودرو: Samand , XTZ750 , XL
محل اقامت: 72 ق
Like شده: 1 بار

پست پنج‌شنبه 11 شهریور 1389, 6:42 am

من با این رده بندی بیشتر موافقم

1- هایلوکس
2- پاجرو
3- پیکاپ
4-کاپرا ( چون هنوز امتحانشو پس نداده )
من به این نتیجه رسیدم که :
یک مرد دو بار عاشق میشه : 1:عاشق همسرش 2:عاشق دخترش
به سلامتی دخترم ، سِلما
محمد
نمایه کاربر
o_gh_j
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 93
تاریخ عضویت: شنبه 21 شهریور 1388, 12:03 pm
نوع خودرو: 405-88
محل اقامت: در رویاهای خودم بین هفت آسمان

پست جمعه 19 شهریور 1389, 7:35 pm

ParvizSahra نوشته شده:سلام
نیسان پیکاپ..گیربکس دیفرانسیل عالی...موتور کم دوام...امار خرابی سر سیلندر پیکاپ و تعمیر موتورش خیلی بالاست..
جسارت نشه ها
اینو قبول ندارم یکی از اقوام پیکاپ داشت کارکرد:270000 تا ولی هنوز موتورش بازنشده بود یه بنده خوایی دیگه هم داشت کارکرد320 هزار تا اون هم موتورش بازنشده بود البته اینها قدیمیاشن شاید جدیداش از کیفیت کم تری برخوردار باشند.
در کل از نظر من
1-تویوتا هایلوکس(تویوتا اصلا یه چیز دیگس)
2-پیکاپ
میتسوبیشی که سوار نشدم کاپرا رو هم که اصلا انتخاب نمیکنم(باموتور 120 اسبیش تو آفرود میخواد چیکار کنه خدا میدونه)
نمایه کاربر
viper7
دنده 1
پست: 1186
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 مرداد 1389, 7:46 am
نوع خودرو: Land Rover
محل اقامت: greenland

پست دوشنبه 7 شهریور 1390, 3:08 pm

سلام. من در مقایسه با شماها اطلاعات خیلی کم و ناقصی دارم مخصوصاً تو خودروهای بالای 20 تومن.
اما چون تجربه رانندگی طولانی مدت با کاپرا و نیسان پیکاپ رو دارم رو عرض میکنم. (پدرم هر دوش رو داشت)
از لحاظ راحتی تو خیابون و فرمان پذیری و طی مسافت های طولانی و امکانات و زیبایی و مصرق بنزین، کاپرا رو خیلی خیلی بهتر از نیسان پیکاپ دیدم. در آفرود سنگین هم هیچکدومشون (اگر از راحتی بگذریم) در حد جیپ یا لندرور 2 تومنی نیستن.. و فرق زیادی با هم ندارن
البته باز هم تو جاده های خاکی عملکرد و راحتی کاپرا بیشتر از نیسان پیکاپ بود. هر دو ماشین هم به طور صفر کیلومتر خریداری شده بود برای شرکت. که بعد از مدتی نیسان رو فروختیم
بیخود نیست که کاپرا 22 میلیونی الان نزدیک 30 میلیون قیمتشه. خیلی خوب جواب داده (البته در حد خودش)
اینا تجربه های شخصیه منه بی تجربه بود. بعید نیست که اشتباه باشه. اما پدرم رو خیلی قبول دارم. چون 40 ساله کارش همینه. پدرم بین این دو کاپرا رو انتخاب کرد.

-- 7 شهریور 90, 20:19 --

البته باید یه مدت بگذره تا مشخص بشه کیفیتش چطوره و قابل اعتماد هست یا نه
به زودی..
----------
ناصر
KINGTIGER
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 82
تاریخ عضویت: دوشنبه 11 مرداد 1389, 2:13 pm
نوع خودرو: 405
محل اقامت: زنجان

پست جمعه 25 شهریور 1390, 5:43 am

سلام
من خودم سوار 3نمونه از این وانت ها شدم .پیکاپ-هایلوکس دو مدل جدیدش و کاپرا هر سه مدل شتاب خوبی دارن ولی کاپرا تو جاده خیلی نرمتر از دو مدل دیگه هستن.پیکاپ که صندلی عقبش واسه آدمای قد بلند و حتی متوسط یه عذاب اساسیه.ولی ما که تو اطراف دریاچه نمک قم بودیم تو آفرود عالیه.اما هایلوکس مدل قدیمی شتاب خوبی داره صندلی عقبش فضای بیشتری داره آفرودش هم عالیه فقط مصرفش حدود صدی 20 تاس.هایلوکس جدید واقعا شتاب بالایی داره بطوری که براحتی شما رو به صندلی میچسبونه.کولر عالی آفرود بیست فقط قیمتش بالاست.هر سه مدلی که من امتحان کردم ن ظ ا م ی بودن .

بازگشت به “کلوپ خودروهای دو دیفرانسیل”