قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مقایسه نیسان پاترول (دودر چهار سیلندر)جیپ صحرا-جیپ کاام

نمایه کاربر
shobeyr
کویر نورد
پست: 883
تاریخ عضویت: شنبه 29 فروردین 1388, 8:28 am
نوع خودرو: 4x4
محل اقامت: تهران- کیش

پست دوشنبه 15 شهریور 1389, 10:29 am

رضا هنرمند نوشته شده:سلام دوستان

شبیر جان سلام، یه سوال فنی این جریان تسمه تایم بریدن صحرا 16 سوپاپ بر اثر فشار آوردن به ماشین چیه....؟؟؟؟میگن اعتباری بهشون نیست،تو آفرود هر آن امکان داره دستت رو بزاره تو حنا راسته ..؟؟؟
ممنون..
سلام رضا جان
از شما چه پنهان یک بار تسمه تایم حشمت خان تو سرعت 90 تا 100 پاره شد ولی موتور هیچ اسیبی ندید . دلیلش هم فراموش کردن من بود .
باید جنس تسمه خوب و تو بهترین زمان هم تعویض بشه همین ، وگرنه تو آفرود و زیر فشار آخ نمیگه .
نمایه کاربر
ParvizSahra
آفرودر
پست: 1425
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 21 آبان 1388, 7:48 am
نوع خودرو: Jeep-Pajero
محل اقامت: کردستان
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 15 شهریور 1389, 2:50 pm

رضا هنرمند نوشته شده:سلام دوستان

شبیر جان سلام، یه سوال فنی این جریان تسمه تایم بریدن صحرا 16 سوپاپ بر اثر فشار آوردن به ماشین چیه....؟؟؟؟میگن اعتباری بهشون نیست،تو آفرود هر آن امکان داره دستت رو بزاره تو حنا راسته ..؟؟؟
ممنون..
سلام
احوالات اقا رضا..
دوست عزیز اینها همه شایعات دشمنان می باشد....بدی مکانیکهای ما اینه که در مقابل چیزی به اسم کیلومتر و ساعت کار و نظم و دقت ...مقاومت میکنند...خودمون هم انتظار داریم که قطعات ماشین بی نهایت کارکنند...
من یادمه برادر بزرگم 30 سال پیش فیات 132با موتور 1800 داشت که دو میل سوپاپ و تسمه تایم داشت...داییم که مکانیک خوبی هم بود ..میگفت اه اه این مزخرفه تسمه تایم..اه اه...
درحالیکه ماشین بی نهایت عالی و پرشتابی بود بس که برادرم را ترسانده بودند شش ماه یکبار خودش تسمه تایم را عوض میکرد(کار ساده ای است)..همه هم بنوبت فشار زیاد به این ماشین می اوردند.(من در جا گاز میدادم).بیچاره اخ نمی گفت..
الان هم اکثر ماشینهای جدید تسمه تایم دارند و اگر در کیلومتر مناسب و زمان لازم عوض شوند هیچ مشکلی نیست.
البته جنس یدکی هم مرغوب نیست باید زودتر از موعد عوضش کرد.
از شما چه پنهان من برای ماشین بعدیم یک موتور میتسو 16 سوپاپ (با تسمه تایم ).. گیربکس ژاپنی و دیفرهای امریکایی روی شاسی و اطاق دست ساز با فنرهای لول ..میخوام درست کنم..
دیگه این ماشینم داره دوساله میشه ..کم کم داره دلم را میزنه..جایی نداره درست کنم همه چیزش میزانه..
ماشین درست درمان هم افسردگی میاره..جیپ سوار باید همیشه یک دستش به آچاریک دستش به ماشینش باشد :-x
خسته شدم بس که ماشین پلاک دار استاندارد سوار شدم رفتم مسابقه دو دیفرانسیل برنده شدم.. :div: ..یک کم هم بزنیم تو کار بی پلاک :) آنهم عالمی دارد
موفق باشید و در مقابل نواوری تکنولوژی مقاومت نکنید
آخرین ويرايش توسط 1 on ParvizSahra, ويرايش شده در 0.
Hillclimbingwaterwadingmudpluggindesertraidingtrailrunningsnowdriftingcooldriving
تپه نوردی به آب زدن گل ولای نوردی صحرانوردی مسافرت رفتن دریفت زدن در برف رانندگی راحت...اینه مزایای جیپ
نمایه کاربر
شكارچي شب
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 297
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 19 شهریور 1388, 3:59 am
نوع خودرو: پاترول دو درب
محل اقامت: كرمانشاه

پست دوشنبه 15 شهریور 1389, 7:19 pm

سلام خدمت دوستان عزیز
ای پرویز خان گفتی قربان ان دهنت اخه برادران گرامی چرا سر مسایل الکی و پیش پا افتاده همدیگر را میکوبید دوستان گامی بجای این حرفها لطفا اگر اطلاعاتی در زمینه اصلاح وبهینه سازی خودروهایتان دارید ارائه کنید که بقیه هم استفاده کنن من کاری ندارم که صحرا چی هست و چی داره و چند مرده حلاجه و یا پاترول در پیست چه تایمی زده و تو جاده چندتا میره ولی یه مطلبی هست که باید عنوان بشه بقول اقا ارمین جیپ پدر بزرگ تمام ماشینهای جفت دیفرانسیله حالا کار ندارم اسمش کاامه یا ویلیزچون به تقریب سیستمهای یکسان و مشابهی دارن ولی به نظر من اصالتشان از ماشینهای ژاپنی بیشتره چون زمانی که ویلیز تولید شد هنوز کارخانه میتسو تو فتراق اولین کوچه های صنایع خودرو سازی هم نبود ولی الان پیشرفت قابل ملاحضه ای کرده ولی با این تفاضیل اقا پرویز شما همیشه تو بورسی و ایران ازت نداره چه جیپ گالانت ا سندو پلاک چه ماشین دست ساز و بی سند سوار شی ما که قلبا دوستت داریم واز دور ارزوی موفقیتت را داریم
:-x
نمایه کاربر
Mehdi.Z
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 320
تاریخ عضویت: چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388, 2:29 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: shahsavar

پست سه‌شنبه 16 شهریور 1389, 1:18 pm

سلام
چاکر میثم جان گل و گلاب

آقا من اگه گفتم پاترول حرفی نداره منظورم تو حالت استاندارد بوده و شرایطی که ذکر کردم وگرنه بر منکرش لعنت که پاترول کلی هم حرف واسه گفتن داره! نمونه اش هم پاترول خودت ... یا پاترول آرام آقایی یا پاترول سعید اسلامی (البته ماله سعید فقط لاستیک داره + راننده ماهر) و....

جناب آقا رضای گل دوست داشتنی_(آقا ما لحضه شماری می کنیم که شمارو دوباره تو مسابقه ی رودهن ببینیما..)

این که پاترول نمی تونه تو مسابقات کوهستانی مقام بیاره یه نمه ستم نیست در حق پاترول؟؟:
مسابقه ی پارسال کلار آباد:مقام های دوم و سوم ماله پاترول بودا(به ترتیب آرام آقایی و مجتبی سعیدی)


آما در جهت عمل به فرمایشات جناب گیلاسی:
برای بهبود زاویه ورود و خروج پاترول باید از کیت های افزایش ارتفاع استفاده کرد که به وفور هم پیدا می شه!

عکس های ماشین آرام آقایی رو ضمیمه تاپیک می کنم..
.تصویر

تصویر

اگه از سایز مناسبی برای گوشواره استفاده بشه (البت در حدی که ماشین بی تعادل نشه) می شه مشکل ورود و خروج رو تا حد زیادی بر طرف کرد(مثل ماشین میثم)

و در نهایت تعویض سپر با نمونه ی فلزی هم در جلو و هم در عقب می تونه به راننده آرامش خاطر بیش تر هنگام ورود و خروج از شیب های تند بده!(نمونش عکسی که گذاشتم که البته زیاد قشنگ نیست ولی در عوض کاربردیه... به زاویه ی عرض سپر در جلوی چرخ ها توجه ویژه بفرمایید.)
نمایه کاربر
viper7
دنده 1
پست: 1186
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 مرداد 1389, 7:46 am
نوع خودرو: Land Rover
محل اقامت: greenland

پست سه‌شنبه 16 شهریور 1389, 2:08 pm

سلام. یه سوال تو ذهنم هست در مورد ماشینای آفرود.
ار لحاظ
1. قدرت نسبت به وزن ماشین (منظورم قدرتیه که در عمل ازش استفاده می شه و حروم وزن ماشین نمی شه)
2. بالا رفتن از شیب های سنگین و طولانی
3. مصرف بنزین
4. راحتی و نرمی و بی سرو صدایی
5.گیر نکردن تو زمین های شل! حالا از شن گرفته تا ماسه و گل و رودخونه
6.سگ جون بودن
بین لندرور های 60-65 و صحرا و کا ام و پاترول و لندکروز fj60
10 ساله که این سوال تو ذهنمه
خودم از همه بیشتر شنیدم لندرور و لندکروز
یه سوال دیگه! بین کا ام و صحرا کدوم بهتر عمل می کنه تو آفرود؟
به زودی..
----------
ناصر
نمایه کاربر
ParvizSahra
آفرودر
پست: 1425
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 21 آبان 1388, 7:48 am
نوع خودرو: Jeep-Pajero
محل اقامت: کردستان
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 16 شهریور 1389, 5:00 pm

METI نوشته شده:سلام
چاکر میثم جان گل و گلاب

آقا من اگه گفتم پاترول حرفی نداره منظورم تو حالت استاندارد بوده و شرایطی که ذکر کردم وگرنه بر منکرش لعنت که پاترول کلی هم حرف واسه گفتن داره! نمونه اش هم پاترول خودت ... یا پاترول آرام آقایی یا پاترول سعید اسلامی (البته ماله سعید فقط لاستیک داره + راننده ماهر) و....

جناب آقا رضای گل دوست داشتنی_(آقا ما لحضه شماری می کنیم که شمارو دوباره تو مسابقه ی رودهن ببینیما..)
این که پاترول نمی تونه تو مسابقات کوهستانی مقام بیاره یه نمه ستم نیست در حق پاترول؟؟:
مسابقه ی پارسال کلار آباد:مقام های دوم و سوم ماله پاترول بودا(به ترتیب آرام آقایی و مجتبی سعیدی)
آما در جهت عمل به فرمایشات جناب گیلاسی:
برای بهبود زاویه ورود و خروج پاترول باید از کیت های افزایش ارتفاع استفاده کرد که به وفور هم پیدا می شه!
عکس های ماشین آرام آقایی رو ضمیمه تاپیک می کنم..
.تصویر
تصویر
اگه از سایز مناسبی برای گوشواره استفاده بشه (البت در حدی که ماشین بی تعادل نشه) می شه مشکل ورود و خروج رو تا حد زیادی بر طرف کرد(مثل ماشین میثم)
و در نهایت تعویض سپر با نمونه ی فلزی هم در جلو و هم در عقب می تونه به راننده آرامش خاطر بیش تر هنگام ورود و خروج از شیب های تند بده!(نمونش عکسی که گذاشتم که البته زیاد قشنگ نیست ولی در عوض کاربردیه... به زاویه ی عرض سپر در جلوی چرخ ها توجه ویژه بفرمایید.)
سلام
درود بر متی خان...
ای عکاس...ای شکارچی ماشینها....ای که در خاک و گرما مثل فرفره میچرخی...
مبینم که جزییات ماشینها هم از دیدت پنهان نمیماند و کارت دقیق و میزان است...امیدوارم همیشه از دوربینت و زندگیت لذت ببری.
به نظر من که این پاترولها قشنگ کار کردند و با کمترین دستکاری نتایج خوبی گرفتند تمام بحث من هم همینه که در این دنیای مجازی و کلوپ افرود...دوستان از دستاوردهای همدیگر با اطلاع شوند و این دیوار خودخواهی و عدم انتقال دانش از بین برود چون وقتی این حس فراگیر بشه همه نفع میبرند و انحصار از بین میره ...تمام بدبختی اینه که فکر کنیم با گفتن ابتکارمان دیگران از ما بهتر درست میکنند..خوب چه اشکالی داره..رقابت میشه و پیشرفت هم در اثر همین انتقال و رقابت بوجود میاد.
viper7 نوشته شده:سلام. یه سوال تو ذهنم هست در مورد ماشینای آفرود.
ار لحاظ
1. قدرت نسبت به وزن ماشین (منظورم قدرتیه که در عمل ازش استفاده می شه و حروم وزن ماشین نمی شه)
2. بالا رفتن از شیب های سنگین و طولانی
3. مصرف بنزین
4. راحتی و نرمی و بی سرو صدایی
5.گیر نکردن تو زمین های شل! حالا از شن گرفته تا ماسه و گل و رودخونه
6.سگ جون بودن
بین لندرور های 60-65 و صحرا و کا ام و پاترول و لندکروز fj60
10 ساله که این سوال تو ذهنمه
خودم از همه بیشتر شنیدم لندرور و لندکروز
یه سوال دیگه! بین کا ام و صحرا کدوم بهتر عمل می کنه تو آفرود؟
دوست عزیز بحث در اینجا روی سه خودروی پاترول و صحرا و کاام هست ...
لندرور و لندکروز مباحث خودشان را دارند...
و اگر حوصله به خرج دهید و همین چند صفه این بحث را بخوانید بسیاری از جوابهایتان را خواهید گرفت.
موفق باشید
Hillclimbingwaterwadingmudpluggindesertraidingtrailrunningsnowdriftingcooldriving
تپه نوردی به آب زدن گل ولای نوردی صحرانوردی مسافرت رفتن دریفت زدن در برف رانندگی راحت...اینه مزایای جیپ
نمایه کاربر
viper7
دنده 1
پست: 1186
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 مرداد 1389, 7:46 am
نوع خودرو: Land Rover
محل اقامت: greenland

پست سه‌شنبه 16 شهریور 1389, 5:18 pm

بین کا ام و صحرا؟
من کلش رو خوندم. صحبت ها مخصوصاً در مورد این دو کاملاً متناقض همدیگه هست.
حالا اگه کسی می دونه، جوابه اون 4-5 تا سوالمو بده خیلی ازش ممنون می شم.
به زودی..
----------
ناصر
رضا هنرمند
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 179
تاریخ عضویت: چهارشنبه 2 مرداد 1387, 11:47 am
نوع خودرو: patrol+jeep
محل اقامت: اراک

پست سه‌شنبه 16 شهریور 1389, 5:40 pm

METI نوشته شده:سلام


جناب آقا رضای گل دوست داشتنی آقا ما لحضه شماری می کنیم که شمارو دوباره تو مسابقه ی رودهن ببینیما..)[/size]
سلام متی جان
متاسفانه من در رودهن شرکت نمیکنم ولی خودم برای دیدن دوستان و مسابقه حتما میام..
نمایه کاربر
Mehdi.Z
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 320
تاریخ عضویت: چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388, 2:29 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: shahsavar

پست چهارشنبه 17 شهریور 1389, 8:58 am

ParvizSahra نوشته شده: سلام
درود بر متی خان...
ای عکاس...ای شکارچی ماشینها....ای که در خاک و گرما مثل فرفره میچرخی...
مبینم که جزییات ماشینها هم از دیدت پنهان نمیماند و کارت دقیق و میزان است...امیدوارم همیشه از دوربینت و زندگیت لذت ببری.
به نظر من که این پاترولها قشنگ کار کردند و با کمترین دستکاری نتایج خوبی گرفتند تمام بحث من هم همینه که در این دنیای مجازی و کلوپ افرود...دوستان از دستاوردهای همدیگر با اطلاع شوند و این دیوار خودخواهی و عدم انتقال دانش از بین برود چون وقتی این حس فراگیر بشه همه نفع میبرند و انحصار از بین میره ...تمام بدبختی اینه که فکر کنیم با گفتن ابتکارمان دیگران از ما بهتر درست میکنند..خوب چه اشکالی داره..رقابت میشه و پیشرفت هم در اثر همین انتقال و رقابت بوجود میاد.
جالب این جاست که خیلی ها عملا این نکته رو به زبون میارن که مثلا این اطلاعات سلاح ماست و از این حرفا که اگه بگیم بر ضد خودمون استفاده می کنن....
از اون طرف می بینیم افرادی مثل برادران گیلاسی به سادگی هر چه تمام تر اطلاعات خود رو در اختیار دیگران قرار می دهند و عملا می بینیم که محبوبیت بیش تر و موفقیت بالاتری دارن...

در تاپیک یهسازی خودرو های آفرود سوالی مطرح کردم که متاسفانه کسی جوب نداد این جا نقلش می کنم تا شاید فرجی بشه!
باقالی هم نیست در راستای عمل به فرمایشات جناب گیلاسی هست(خوب به نوعی راحتی پاترول رو سبب می شه) :cool:
meti نوشته شده: سلام
یک سوال !
اساتیدی که تجربه ی استفاده از کمک گازی آمریکایی داشتن یا اطلاعاتی راجبش دارن :

کمک گازی امریکایی در مقابل KYB که تا الان خیلی ها از خوبی هاش صحبت کردن آیا برتری داره؟

یعنی کمک گازی آمریکایی از KYB بهتره؟

ممنون.

ای بابا آقا رضا شما هم نمی خواین شرکت کنین ... آقا پرویز هم که نمی خوان شرکت کنن...
بوی تحریم میاد....
نمایه کاربر
ParvizSahra
آفرودر
پست: 1425
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 21 آبان 1388, 7:48 am
نوع خودرو: Jeep-Pajero
محل اقامت: کردستان
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 17 شهریور 1389, 6:35 pm

meti نوشته شده: سلام
یک سوال !
اساتیدی که تجربه ی استفاده از کمک گازی آمریکایی داشتن یا اطلاعاتی راجبش دارن :
کمک گازی امریکایی در مقابل KYB که تا الان خیلی ها از خوبی هاش صحبت کردن آیا برتری داره؟
یعنی کمک گازی آمریکایی از KYB بهتره؟
ممنون.
ای بابا آقا رضا شما هم نمی خواین شرکت کنین ... آقا پرویز هم که نمی خوان شرکت کنن.
بوی تحریم میاد
سلام
احوان متی عزیز
عرض کنم خدمت شما که زیاد به مارک و مدل کمک فنر توجه نکن....مدلهای تقلبی و متفرقه زیاده...بیشتر به کارایی و تجربه دقت کن یعنی ببین چه کسی استفاده کرده و نتیجه اش چی بوده...
من قبلا هم گفتم برای جیپ گالانت قبلیم از کمکهای چینی که به توصیه استاد اهنگری که فنرها و کمک فنرها را تعمیر میکرد...استفاده کردم...مارک گمنام ..ولی با افتخار روش حک کرده بود PRC یعنی جمهوری خلق چین...تقریبا دوسال زیر ماشینم بود انواع فشار و پرش و تصادف هم کردم...این کمک ها مثل روز اول کار میکردند...نه خرابی نه روغن زدگی...درست و میزان...تنها اشکالی که داشتند ..مقداری سفت عمل میکردند که در جاده مخصوصا در پیچ ها و سرعت خوب بود ولی در خاکی و افرود و تکانهای سخت..پایه کمک فنر را میشکستند...یعنی پیچهای وصل به شاسی یا فنرها را از بیخ می شکستند..ولی خودش هیچی نمیشد...
در نتیجه در این جیپ صحرای بعدی از کمکهای تعمیری استفاده میکنم که به سفارش خودم با سوپاپ بزرگتر داخل کمک جایگزین شده... که نرمتر عمل میکند ... در افرود و خاکی خیلی نرمتر است و مشکل شکستن پایه کمک را هم ندارند.
در پاترول از یک پایه تخت با ورق کلفت برای پایه کمک فنر استفاده شده که شکستن ندارد و میشود از همین پایه هم برای جیپ استفاده کرد ولی کله کمک را باید با نوع تخت عوض کرد.
....
مسابقه 26 شهریور هم مربوط به استان تهران و بر و بچ تهران است و فکر نکنم شرکت سایر استانها در ان کار درستی باشد(گرچه در شهر پیشنهاداتی به بنده شده :shock: که با اسم تیم و شهر دیگری شرکت کنم...امااین چیزا در مرام ما نیست...همه چیز هم پول و مقام نیست دهات خودمان را به کلان شهرها نفروشیم :) )..از نظر من که اگر فرصت داشتم برای تماشا حتما میرفتم ولی خوب راه دوره و من هم سرم این اواخر خیلی شلوق شده...
موفق باشید
Hillclimbingwaterwadingmudpluggindesertraidingtrailrunningsnowdriftingcooldriving
تپه نوردی به آب زدن گل ولای نوردی صحرانوردی مسافرت رفتن دریفت زدن در برف رانندگی راحت...اینه مزایای جیپ

بازگشت به “کلوپ خودروهای دو دیفرانسیل”