قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مقایسه رونیز و موسو از هر نظر

نمایه کاربر
en.delbordeh
دنده 2
پست: 2171
تاریخ عضویت: جمعه 6 آبان 1390, 12:17 pm
محل اقامت: مازندران
Like شده: 1 بار

پست جمعه 26 خرداد 1391, 8:26 pm

امکانات رو که میشه اضافه کرد؛مثل نیسان رونیز استاد غازاریان
سلامتی سه تن؛ناموس و رفیق و وطن
سلامتی سه کس؛زندونی و سرباز و بی کس
نمایه کاربر
blackgost
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 908
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 5 خرداد 1390, 11:37 am
نوع خودرو: F10 LCI
محل اقامت: تهران

پست شنبه 27 خرداد 1391, 5:02 am

آره...فکر کنم ایشون بیشتر روی آفرود ماشین کارر کرده بودند.....برای همین رونیز خوراکش آفروده..

---- اضافه شده در تاریخ 27 خرداد 1391, 10:12 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

فکر کنم ایشون بیشتر روی آفرود ماشین کار کرده بودند،به همین جهت میگم که رونیز توی آفرود خیلی بهتره،هم بهتر میشه بهش چیز میز خوروند،هم خرجش کمتره،هم قطعاتش به وفور پیدا میشه.
نمایه کاربر
پیر افرود
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 78
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 اردیبهشت 1391, 6:02 pm
نوع خودرو: پاجروبهمنی دنده دستی
محل اقامت: تهران

پست یک‌شنبه 28 خرداد 1391, 5:34 am

با سلام به همه دوستان : باید عرض کنم که درست است است که موسو از رونیز سواری راحتتری دارد با تزئینات داخلی و امکانات کاملتر اما به نظر شخصی بنده در بین ماشینهای 4x4 موجود در ایران رونیز جزو اندک خودروهای واقعا افرودی میباشد که در خارج از جاده میشود روی ان حساب کرد و این مطلب را من به این دلیل عرض میکنم که چند نفر از دوستان قدیمی افرودر بنده این ماشین را دارند و در خیلی از افرودها گروهی با هم بوده ایم و واقعا فشارهای زیادی را دوستان در طی چند سال روی این ماشین وارد کرده اند که من شاهد ان بوده ام اما همگی هنوز کوچکترین خرجی برای فنی ماشین نکرده اند . ماشین مقاومی هست که این خصلت عموم خودروهای زاپنی است و صد در صد در افرود مطمئن باشید که از موسو در دراز مدت بسیار کم خرجتر است با ظاهری به نظر شخصی بنده زیباتر از موسو و دلنشین.
عمو ساسان
نمایه کاربر
Saeid Tuning
خلاق الکترونیک
پست: 2605
تاریخ عضویت: چهارشنبه 12 مرداد 1390, 5:16 am
نوع خودرو: پژو پارس
Like شده: 3 بار

پست یک‌شنبه 28 خرداد 1391, 5:45 am

نه نظر من هم رونیز بهتره به خاطر نوع شاسی که تو یه سایتی قدیما خوندم در مقابل پیچش خیلی مقاومه.
کجا رفتی؟صدامو می شنوی؟برگرد..من پرواز بلد نیستم...
این همه رو ماشین خرج نزارین تا مثل من پشیمون شین.
نمایه کاربر
sadeghi.asn
پست: 3
تاریخ عضویت: جمعه 21 مهر 1391, 5:41 am
نوع خودرو: زانتیا.رونیز
محل اقامت: تهران.رامسر

پست سه‌شنبه 25 مهر 1391, 6:50 pm

هر 2تاشونو داشتم والان هم رونیز و دارم.
رونیز تو دوام و کم خرجی حرف نداره.
موسو فقط بزک شده خراب بشه یا قطعه بخواد باید بزاریش تو پارکینگ واسه دکور استفاده کنی
Road rider
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: شنبه 5 مرداد 1392, 7:06 pm
نوع خودرو: porsche cayenne s
محل اقامت: Tehran

پست شنبه 12 مرداد 1392, 2:12 pm

من هم ميگم رونيز،فقط رونيز دو تا ايراد داره:
١-مثل پاترول كمي خشكه
٢-صندلي هاي زياد راحتي نداره
من خودم با رونيز رفتم مشهد وقتي مي خواستم برگردم تهران،مي خواستم ماشينو بذارم با هواپيما برگردم!
ولي دركل بهتر از موسو هست از نظر افرود،كم خرجي و...
emadf
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 113
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 دی 1390, 4:40 am
نوع خودرو: just looking
محل اقامت: تهران

پست شنبه 6 مهر 1392, 7:43 am

سلام دوستان

ممنون که این بحث عالی رو باز کردید

من این سوالم رو جای دیگه هم مطرح کردم .ولی به نتیجه نرسیدم (دیگران شاکی هم شدن چرا چند جا باهم پرسیدی)

من نیاز به یک ماشین دارم تا 70 تومن، استفاده شهری و بیرون شهری نه در حد افرود خفن در حد اینکه سربالایی زیاد رو با برف و یخ پشت سر بذارم
موندم بین رونیز، ویتارا 2000 و موسو 3200

با این بودجه:رونیز که تا 85 با 70 80 هزارتا کارکرد میتونم بخرم، ویتارا 2006 یا 2007 دنده یا اتومات میشه خرید وارداتی بهتره به گمونم، موسو 3200 نمیدونم چه مدلی ولی زیر 100 هزارتا و اینکه لوازمش گیر نمیاد
لطف میکنید راهنمایی کنید
پیر افرود نوشته شده:با سلام به همه دوستان : باید عرض کنم که درست است است که موسو از رونیز سواری راحتتری دارد با تزئینات داخلی و امکانات کاملتر اما به نظر شخصی بنده در بین ماشینهای 4x4 موجود در ایران رونیز جزو اندک خودروهای واقعا افرودی میباشد که در خارج از جاده میشود روی ان حساب کرد و این مطلب را من به این دلیل عرض میکنم که چند نفر از دوستان قدیمی افرودر بنده این ماشین را دارند و در خیلی از افرودها گروهی با هم بوده ایم و واقعا فشارهای زیادی را دوستان در طی چند سال روی این ماشین وارد کرده اند که من شاهد ان بوده ام اما همگی هنوز کوچکترین خرجی برای فنی ماشین نکرده اند . ماشین مقاومی هست که این خصلت عموم خودروهای زاپنی است و صد در صد در افرود مطمئن باشید که از موسو در دراز مدت بسیار کم خرجتر است با ظاهری به نظر شخصی بنده زیباتر از موسو و دلنشین.
حاج محسن
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: شنبه 13 فروردین 1390, 12:49 pm
نوع خودرو: پرشیا و رونیز
محل اقامت: زنجان

پست جمعه 26 مهر 1392, 8:17 pm

سلام
آقا تو خرید رونیز شک نکنید.البته گزینه های بهتر هم هست که اگه جیبتون اجازه میده خوب قضیش فرق میکنه.ولی تو این رنج قیمت هیچی بهتر از رونیز نمیتونین پیدا کنین.مدل 87 و 86 تمیز بین 60-65 میتونین بخرین.دوست من هقته گذشته رفت از تبریز یه دونه نوک مدادی مدل87 با 29000 کارکرد خریده 65 تومن.من پارسال خریدم مدل 87 سفید 44 تومن.تا حالا هم فقط چند بار تعویض روغنی بردم و البته پمپ بنزین!!!!
ضمنا کمک هاشو هم با نوع گازی ( نیتروژنی ) 3 جداره عوض کردم دیگه از کوبش و ضربه و تکان عرضی و.... اصلا خبری نیست. عید باهاش 4000 کیلو متر سفر کردم بدون هیچ اذیت.البته اگه اهل آفرود و جاده خاکی نیستی گزینه های بهتری هم هست که راحتی بیشتری دارند.مصرف سوخت داخل شهر با کولر و بدون کولر 12-12.5 ( کولر فرقی به حالش نمیکنه )
جاده 10 -11 ،آفرود دنده کمک بستگی به شرایط تا 15 تا هم میرسه. کولر و بخاری خیلی خوب- فرمان بسیار نرم - دنده نرم
ترمز کمی ضعیف ولی قابل قبول- تسلط بر رانندگی خیلی خوب- قابل تیونینگ خوب هر قدر بخوای جا داره خرجش کنی- فضای بار عالی- میتونی صندلی عقب و بخوابونی و یه تخت 2-3 نفره داشته باشی!! قیافه ماشین هم خیلی خوب مخصوصا سفیدش( به نظر من ) نسبتا بی صدا .استهلاک خیلی پایین.
تو آفرود هم خیلی خوب و معقوله.دنده کمک سنگینش تا حالا نه نگفته.
mohii
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 70
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 7 آذر 1391, 8:44 pm
نوع خودرو: musso 32 M3
محل اقامت: تهران-دورود

پست جمعه 31 مرداد 1393, 9:59 pm

مث این که اینجا فقط قصد داشتن بعضیا موسو رو خراب کنن اخه یکی نیس بگه تیپ و قیافه موسو کجا رونیز بینوا کجا رونیز دیگه از رخ افتاده باز موسو خوبه یه تیپی داره ماشاا... موتورشم که به این مفتی ها خراب نمیشه شاید هر سالی یه چندتا بوش و لوازم جلو بندی بخواد ولی نرمی که موسو داره کجا و نیسان رونیز کجا تا حالا شده سر یه دست انداز رونیزت بره هوا و بکوبه زمین به طوری که احساس کنی پرواز کردی و یه چند ثانیه ای تو ابرها بودی و بعدش با شدت زمین خوردی ولی موسو چی اینقدر نرم هست که اصلا حس نمیکنی دست انداز ها رو چه بزرگ چه کوچیک صدای که رونیز داخل اتاق میده شاید در لحظه اول خوشایند باشه ولی در دراز مدت اصلا اینطور نیس درحالی که موسو با این که یه اس یو وی هست اصلا صدا نداره چون اگزوز پیشرفته داره فرمان بسیار نرم موسو رونیز رو لح میکنه به حدی نرم و چابک که دوس داری فقط باهاش تو کوچه های باریک دور بزنی داشتبورد افتضاح رونیز که دیگه انتهای سادگی و از مد افتادگی یه ماشین میتونه باشه حتی نمیشه تحملش کرد ولی موسو با داشتن یه داشتبورد زیبا و مدرن اون چیزیه که هنگام نشستن داخل خوردو حواست رو به خودش پرت میکنه صندلی های موسو(بهتر بگیم مبلمان داخل ماشین) که رونیز رو برای nبار جا میزاره از نظر کیفیت راحتی و احساس آرامشی که بهت دست میده در مقابل صندلی های چوبی رونیز که با نیمکت های پارک تفاوت چندانی نداره
آهسته برانید
نمایه کاربر
en.delbordeh
دنده 2
پست: 2171
تاریخ عضویت: جمعه 6 آبان 1390, 12:17 pm
محل اقامت: مازندران
Like شده: 1 بار

پست شنبه 1 شهریور 1393, 9:59 am

mohii نوشته شده:مث این که اینجا فقط قصد داشتن بعضیا موسو رو خراب کنن اخه یکی نیس بگه تیپ و قیافه موسو کجا رونیز بینوا کجا رونیز دیگه از رخ افتاده باز موسو خوبه یه تیپی داره ماشاا... موتورشم که به این مفتی ها خراب نمیشه شاید هر سالی یه چندتا بوش و لوازم جلو بندی بخواد ولی نرمی که موسو داره کجا و نیسان رونیز کجا تا حالا شده سر یه دست انداز رونیزت بره هوا و بکوبه زمین به طوری که احساس کنی پرواز کردی و یه چند ثانیه ای تو ابرها بودی و بعدش با شدت زمین خوردی ولی موسو چی اینقدر نرم هست که اصلا حس نمیکنی دست انداز ها رو چه بزرگ چه کوچیک صدای که رونیز داخل اتاق میده شاید در لحظه اول خوشایند باشه ولی در دراز مدت اصلا اینطور نیس درحالی که موسو با این که یه اس یو وی هست اصلا صدا نداره چون اگزوز پیشرفته داره فرمان بسیار نرم موسو رونیز رو لح میکنه به حدی نرم و چابک که دوس داری فقط باهاش تو کوچه های باریک دور بزنی داشتبورد افتضاح رونیز که دیگه انتهای سادگی و از مد افتادگی یه ماشین میتونه باشه حتی نمیشه تحملش کرد ولی موسو با داشتن یه داشتبورد زیبا و مدرن اون چیزیه که هنگام نشستن داخل خوردو حواست رو به خودش پرت میکنه صندلی های موسو(بهتر بگیم مبلمان داخل ماشین) که رونیز رو برای nبار جا میزاره از نظر کیفیت راحتی و احساس آرامشی که بهت دست میده در مقابل صندلی های چوبی رونیز که با نیمکت های پارک تفاوت چندانی نداره
شما فقط از اپشن هاش تعریف کردی...
یه بار پشت فرمون رونیز بشین؛نرم ترین کلاچ رو داره؛فرمونش خیلی نرمه
بصورت فابریک ارتفاع رونیز خیلی بیشتر از موسو هست
رونیز و موسو رو ببر تو رودخونه؛بعد نیم ساعت استارت بزن؛میبینی که تمام فیوز ها و رله های موسو سوخته...
بله؛موسو تو هر سوراخی یه فیوز گذاشته...
خرج فنی ش هم که ماشالا از ماشین سال وارداتی بیشتره...تعمیرکارش هم که نیست...
حالا موسو بهتره یا رونیز؟؟
شما یه موسو دید تو کویر..؟ یه موسو دیدی تو جنگل گل؟؟
قبول کن که رونیز بهتر از موسو هستش
:hb:
سلامتی سه تن؛ناموس و رفیق و وطن
سلامتی سه کس؛زندونی و سرباز و بی کس

بازگشت به “کلوپ خودروهای دو دیفرانسیل”