هر آنچیزی که عملکرد دیفرانسیل را مختل سازد (یعنی عمل هرزگردی را کمتر یا به صفر برساند) ویا بعبارت بهتر انتقال قدرت را به دو محور (چرخ) یکسان سازد، قفل دیفرانسیل گویند. انواع عمده دف لاک یا قفل دیفرانسیل یا محدود شونده را میتوان بقرار زیر تقسیم کرد:
1- True Track Diff. Lock

در این سری که به نوع خود طرح جدیدی محسوب میشه، علاوه بر داشتن عملکرد LSD که کاملا به نرمی و بطوراتومات هرزگردی رو با نهایت دقت کنترل میکنه. در اصل می توان این رو نوع پیشرفته مدلهای کلاج دار قدیمی تلقی کرد با این تفاوت که هیچ نیازی به تعمیر یا تعویض در طول عمرش نداره! عیبش هم اینه که قیمتش متاسفانه بالاست.
2- LSD Diff. Lock

این همون مدل کلاج دار قدیمی هست. عملا موجب محدودیت در هرزگردی میشه ولی نه بطور کامل. استهلاک بالای آن و عدم کارایی 100 در 100 قفل شوندگی موجب گشته که در آفرود آنچنان جوابگو نباشد. هرچند وجودش بهتر از نبودن آن خواهد بود.
3- Non Spin Locker Diff. Lock


نهایت سیستم لاک شدن، به نظرم میشه به این طرح گفت!
گزینه بسیار جالبی برای دیف با عمکرد 100 در 100 تورک روی هر چرخ. عموما نیروی درگیر شونده توسط یک کمپرسور هوا (هوای پر فشار) صورت میپذیرد.

از مزایای دیگر آن، نصب بدون مشکل و کاملا راحت آن روی انواع دیفرانسیل هست.
4- ELocker Diff. Lock

این تیپ دف لاکها که به نسبت هم رایج هستن، از نوع برقی و توسط یک مگنت قوی، باعث قفل شدن میشه و گرون هم هستند و تنها مزیت اون شاید قفل کردن توسط یک شاسی ساده بشه نام برد. آخه به ظاهر نیاز به تعمیر ندارن ولی در دراز مدت، خلاف اون مشاهده شده!
5- Gearless Diff. Lock

طرح فوق برای وسایل کم وزن Light Utility Vehicles (LUV) و ATV هست که بدرد آفرود نمیخوره و فقط جهت معرفی به آن اشاره کردم.