قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

قفل دیفرانسیل Diff Lock و انواع دیفرانسیل در اس-یو-وی ها

مباحث مربوط به موتور گیربکس و سیستم انتقال قدرت در خودروهای آف رود - Engine , Transmission & Drivetrain System
نمایه کاربر
aminj1327
پست: 2
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392, 7:17 pm
نوع خودرو: Buggy

پست سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1392, 7:25 am

با سلام خدمت دوستان
آقای قازاریان می خواستم بدونم آیا قفل دیفرانسیلی هست که روی دیفرانسیل جلوی رونیز یا پیکاپ بشه نصب کرد؟ هزینش هم اصلا مهم نیست برام. فقط اگه مدلشو می دونید و اینکه میشه از کجا سفارش داد رو برام بزارید
ممنون
نمایه کاربر
samy_722
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 361
تاریخ عضویت: شنبه 24 بهمن 1388, 4:29 pm
نوع خودرو: پروتون ویرا
محل اقامت: لواسان

پست چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392, 3:53 pm

دوستان کسی نیست جواب منو بده؟!!!!
به این تایپیک حتما سر بزنید http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 26&t=82584
نمایه کاربر
matin
مدیر پیشین
پست: 5344
تاریخ عضویت: شنبه 14 شهریور 1383, 3:31 am
نوع خودرو: Suzuki Grand Vitara
محل اقامت: تهران

پست پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392, 9:37 am

سلام
می تونید یه سری به سایت ARB بزنید تا اطلاعات کاملی از انواع قفل های دیفرانسیل بدست بیارید
تقریباً برای همه ماشین های اس یو وی شناخته شده دنیا قفل دیفرانسیل وجود داره
Five Doors, Four Wheel Drive, Three Differentials,Two People, One Goal = Having Fun
نمایه کاربر
eetesami
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 247
تاریخ عضویت: جمعه 11 دی 1388, 4:35 am
نوع خودرو: پیاده

پست جمعه 31 خرداد 1392, 2:55 pm

من فکر میکنم بشه با یک شیر برقی و پمپ کوچیک روغنی و با کمی دستک کاری لوله ترمز ها هر چرخ رو بصورت مجزا قفل کرد .
یعنی از داخل اتاق حد اقل 2 کلید لاک برای چرخ چپ و راست قرار داد ....

---- اضافه شده در تاریخ 31 خرداد 92, 19:30 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

شاید پمپ هم نخواد .... میشه سر لوله روغن ترمز هر پمپ یک شیر گذاشت که در حالت معمولی باز باشه .... وقتی خواستیم یک چرخ قفل بشه ترمز کامل گرفته بعد شیر الکتریکی رو بسته تا فشار پشت سیلندر ترمز مورد نظر بمونه سپس با کم کردن فشار ترمز ترمز دیگه آزاد میشه ....
هر موقع هم که خواستیم میشه با قطع شیر فشار ترمز رو کم کرده تا به حالت نرمال برگرده
میتوانید جستجو کنید(آنچه درهر سفر باید بدانیم)
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 35&t=88799 کمک های اولیه
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 35&t=88792 عکاسی
نمایه کاربر
AR A SH
دنده 1
پست: 1147
تاریخ عضویت: دوشنبه 27 تیر 1390, 8:04 am
نوع خودرو: Land Cruiser

پست پنج‌شنبه 13 تیر 1392, 3:40 pm

در این صورت فشار روغن تو یه سمت بیشتر از سمت دیگه میشه که به نظر می رسه این اختلاف فشار که باعث کمبود روغن تو مجموعه میشه می تونه ترمز رو از کار بندازه.
من در كشوري زندگي مي كنم كه دويدن سهم كساني است كه نمي رسند و رسيدن حق كساني است كه نمي دوند.استاد فرزانه دكتر علی شريعتي
tpank
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 94
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 اسفند 1390, 6:00 pm
نوع خودرو: toyota fj40،pride
محل اقامت: سراب
اینستاگرام: ALISHABANI.ME70
Like شده: 1 بار

پست یک‌شنبه 17 شهریور 1392, 12:30 pm

سلام
دیفلاک واسه پاترول حدودا چند میشه پیدا کردش؟ و از کجا؟
نمایه کاربر
mmaajiidd
شروع حركت
پست: 38
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 25 مهر 1389, 8:31 am
نوع خودرو: sportage patrol 206
محل اقامت: tt

پست دوشنبه 1 مهر 1392, 1:59 pm

سلام.قفل دیفرانسیل اسپورتیج تفاوتش با قفل دیفرانسیلی که رو مثلا پاترول میبندن چیه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
نمایه کاربر
AR A SH
دنده 1
پست: 1147
تاریخ عضویت: دوشنبه 27 تیر 1390, 8:04 am
نوع خودرو: Land Cruiser

پست دوشنبه 1 مهر 1392, 2:46 pm

قفل ديفرانسيل در ماشينهاي جديد به فرض مثال همون اسپورتيجي كه فرموديد قفل ديفرانسيل مياني يا CDL هستش و وظيفه اش تقسيم نيرو به صورت مساوي مابين محور محرك جلو و عقب خواهد بود اما در قفل ديفرانسيلي كه روي لندكروزر داريم كه اون رو Diff Lock نام گذاشتن،وظيفه اش هدايت نيرو به يك چرخ خاص در يك محور خاص هستش.ميشه گفت اين دو اصولاً زياد به هم مرتبط نيستن و كارائي هاي متفاوتي هم دارن.
من در كشوري زندگي مي كنم كه دويدن سهم كساني است كه نمي رسند و رسيدن حق كساني است كه نمي دوند.استاد فرزانه دكتر علی شريعتي
emadf
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 113
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 دی 1390, 4:40 am
نوع خودرو: just looking
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 20 اسفند 1392, 2:47 pm

دوستان من یه سوال داشتم، اونطوری که من متوجه شدم داشتن یا نداشتن کنترل هرزه گرد در خودرو (TCR) نیست که مانع این بشه که یک یا چند چرخ ماشین در برف یا یخ درجا بزنه و ماشین قادر به حرکت نباشه؟ درست میگم؟ اگه بله، پس ماشینی که میخواهیم برای این شرایط انتخاب کنم چه اپشنی باید داشته باشه؟ بین موهاوی و سورنتو و ASX کدوم این آپشن رو دارن؟
نمایه کاربر
SHAHRAM.
دنده 4
پست: 4893
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 فروردین 1389, 9:55 am
نوع خودرو: اف جي ،آزرا ، تندر
محل اقامت: تهران
Like شده: 2 بار

پست سه‌شنبه 20 اسفند 1392, 2:54 pm

AR A SH نوشته شده:قفل ديفرانسيل در ماشينهاي جديد به فرض مثال همون اسپورتيجي كه فرموديد قفل ديفرانسيل مياني يا CDL هستش و وظيفه اش تقسيم نيرو به صورت مساوي مابين محور محرك جلو و عقب خواهد بود اما در قفل ديفرانسيلي كه روي لندكروزر داريم كه اون رو Diff Lock نام گذاشتن،وظيفه اش هدايت نيرو به يك چرخ خاص در يك محور خاص هستش.ميشه گفت اين دو اصولاً زياد به هم مرتبط نيستن و كارائي هاي متفاوتي هم دارن.
يعني پارت تايمها يكجور همشون CDL دارند؟
اصطحلاک غلطه ،استهلاک درسته

عکسهاتون رو تو http://www.overpic.net آپلود کنید و لینک پنجم رو اینجا قرار بدید

داغدار پدر وفات ٩٣/٨/٧ روز حر

بازگشت به “موتور گیربکس و سیستم انتقال قدرت”