قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

قفل دیفرانسیل Diff Lock و انواع دیفرانسیل در اس-یو-وی ها

مباحث مربوط به موتور گیربکس و سیستم انتقال قدرت در خودروهای آف رود - Engine , Transmission & Drivetrain System
mohammad1580
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 اسفند 1398, 8:44 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تبریز
اینستاگرام: mohammad._158

پست یک‌شنبه 11 اسفند 1398, 2:00 pm

سلام به همه دوستان
من به تازگی با دفلاک ها اشنا شدم ولی واقعیتش نمیدونم کدوم بهتر از همشونه.
برای یک خودروی کاملا آفرودی که مثلا حتی قراره تو مسابقات هم شرکت کنه(کلی بالا پایین بشه) چه نوع دفلاکی مناسب هستش؟
و چجوری و از کجا میشه تهیه کرد؟
H.eb
پست: 2
تاریخ عضویت: دوشنبه 10 آذر 1399, 10:39 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست دوشنبه 10 آذر 1399, 11:06 pm

سلام
بنده یک سوالی داشتم اطلاعاتی میخواستم در مورد توسان ۲۰۰۸
این ماشین دو دف هست وقتی دکمه ۴wd زده میشه هر چهار چرخ کار میکنه که نیرو به چرخی که بیستر نیاز به قدرت داره انتقال میده که شرایط لغزنده برف خوبه
ولی وقتی قفل دیفرانسل فعال بشه نیرو به هر دو چرخ در هر محور یکسان تقسیم میشه ایا
ضریب این قدرت و نیرو بین دف عقب و جلو چقدر هست
قابل تغییر هست ایا
و اینکه با توجه به اینکه موتور و گیربکس سانتافه ۲۰۰۸ همین متور و گیربکس هست داره ۱۸۵ اسب بخار میگیر حدودا ۱۵ تسب بخار از توسان بیشتر نمیشه برنامه سانتافه رو رو توسان پیاده کرد ریمپ کاردن موتور تغییر قابل توجه ای رو به وجود میاره ایا
ببخشد مطالب درخواستی زیاد شد ولی همه اینا برای اینکه ببینم میتونم شرایط بهتری برای افرودسبک یا کمپ با این ماشین به وجود بیارم ممنون

بازگشت به “موتور گیربکس و سیستم انتقال قدرت”