نگهداری لندرور سری 3 (توپولی)

باز سازی و پروژه های آف رود
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
mohamadtalari
يار همراه
پست: 507
تاریخ عضویت: 21 ژولای 2011, 13:44
نوع خودرو: لندرور سری سه
محل اقامت: تهران
اینستاگرام: Mamarezat

نگهداری لندرور سری 3 (توپولی)

پست توسط mohamadtalari » 25 فوریه 2016, 15:24

خوب تصمیم گرفتم یک تاپیک برای لندیم درست کنم و دودل بودم که بقیه دوستانم استقبال کردن.
این تاپیک و باید سال 92 میزدم که تنبلی خودم بود.
به هر حال مثلا الان اولین پست بهمن 1392 هست :o

اول یه مقدمه بگم از آشنایی من و لندی

از اونجایی که علاقه خیلی شدیدی به طبیعت و ماشین داشتم و خیلی دوس داشتم یه ماشینی داشته باشم که دودیفرانسیل باشه
بیشتر به جیپ رو اوردم اما چه جیپی؟ میگفتن جیپ کا ام ، جیپ صحرا ، جیپ لندرور خوب چندین مورد دیده بودم و سالها تو خیابون میدیدم لذت میبردم از دیدنشون.
تا اینکه با جمع آوری پول و سوار شدن ماشین های دودیفرانسیل دوستان و فامیل تصمیم به خرید گرفتم اما.
چون درامد معمولی دارم و اصلا دوست نداشتم ماشینی داشته باشم که دردسر داشته باشه چندین مورد دیدم اول از پاترول که قیمت های بالایی داشت ولی چند مورد خوب پیدا کردم اما با چند نفر مشورت کردم از لحاظ نگهداری متوجه ضعف هایی تو پاترول و جیپ هست از قبیل پوسیدگی ، سرسیلندر و... خوب من ماشینی میخواستم ساده و لوازم داشته باشه. بودجه ای که داشتم 6 تومن بود ولی خب یه صحرا 76 بره دوسته بابا بود 7.5 تومن سرپا سرپا ، پاترول 4 در 74 هشت تومن، پاترول 77 4در نه تومن اما با چند نفر که پیر اینکار بودن مشورت کردم همه گفتن یه ماشین هست که خیلی مرده و راننده مرد میخواد و زیاد جوون پسند نیس سرعت نمیره و..ماشین کاره اما همه جوره راه میره که گفتن همه لندرور!
شروع به تحقیق در موردش کردم و چندین مورد خیلی روپا پیدا کردم و از دست دادم. سراغ پاژن هم رفتم یه 76 پیدا کردم 8 تومن کولر هیدرولیک رینگ و لاستیک! اما فهمیدم که هزینه نگهداری کولر و هیدرولیک و همینطور قطعاتش یکم بالاس، خوب راحتی هزینه میخواد اما اینا همه هزینه گزاف بود، تا یاده تی تی افتادم که از قدیم بودم توش و راهنماییم کردن بره گلف و تاپیک های افرودشو پیگیر بودم مخصوصا لندرور گفتم چه بهتر اومدم و خیلی ها کمکم کردم اول از همه ناصر ، جواد ، صابر ، محمدلندلاور، yaad ، حسین، مصطفی، امیرعباس، محمد معین، کامران و... که تک تکشون برام الان عزیزن و بهترین دوستانم هست که این خودش یکی از مزایای لندرور بود.

خوب بعد از یک سال بلخره یه لندرور 11 نفره 109 که تقریبا دلم نبود خریدم به مبلغ 12.800 که تو بودجه من نبود و با ضرر فروختم و... بیخیال اون فقط یه عکس ازش میزارم.
مدل 1369 تقریبا بازسازی شده، #لندی روپایی بود.

تصویر

بعد از 2 ماه از فروش بدنبال لندی بودم و بعد از دیدن بیش از 30-40 مورد مختلف ( 2در، 4در، 6سیلندر، اووردرایو در، یک تن، نیم تن، و.....) سرانجام اواخر دی 92 بود که تو خیابون میرفتم با موتور که تو ترافیک سرم و چرخوندم و تو پارکینگ عمومی یه ماشین قرمز دیدم ته پارکینگ!
سریع رفتم تو و شماره صاحبشو از مسئول پارکینگ گرفتم. حقیقتشو بخواید بدجور دلم و برد و تا چند روز هی تو فکرش بودم.
زنگ زدم گفت فروشی نیست، دوباره صحبت و اینا گفت 12 تومن! :shock: چرا؟ چون مدل 1372 بود نقاشی بود رینگ لاستیک داشت ، لندی تا 1369 بود!
کلی صحبت چندروزه و بلخره راضی شد و مبلغی که من میخواستم. و یه سری چیزا کسر شد ازش مثلا بیمش تموم شده بود و خرج سند هم با من شد و کاربرات پیکان روش بود، فیلتر هوا نداشت، و در نهایت با تکمیل کسری ها 8 تومن وایساد.
روزه تعطیلی بود (تولد حضرت محمد) فرداش 30 دی رفتیم و لندی و دیدم و قبلش جواد و ناصر و در جریان گزاشتم و ناصر تایید کرد اما جواد پشت تلفن وقتی پیش لندی بودم تایید کرد و گفت اگر نمیخوایش من برش دارم :hb:

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

استارت زدیم بعد دوسه بار روشن شد، نشستم پشتش همه چی و تست کردم و بابام کنارم دنده هارو جا میزدم بابام گفت گیربکسش سالمه سالمه عین و قشنگ صدای چق میده و قشنگ جا میره.

بردم پیش آقای رحمتی فرحزاد و دلیلم این بود که شک داشتم رو این مدل و همه میگفتن نداریم لندی اون سال!
آقای رحمتی دید و نشست و گفت عالیه همه چی، گفتم سندش 72 ، گفت درسته ، گفتم نداریم ، گفت من مسول سوار کردن موتور بودم تو مرتب و خودمم سوار کردم و کلا 43 تا اون سال با موتور 3 ثابت زدیم که تو انبار بود. (سره موتور هم همه میگفتن قرمزه الا اقارحمتی که با شماره موتور و شستشو سه ثابت بودنشو نشون داد.
خلاصه که تایید شد و قرار بر پلاک شد.
خب مزایا داشت مدل بالا ، رنگ ، رینگ لاستیک، موتور پلمپ ، گیربکس سالم و....
روزه سه شنبه 1 / 11 / 1392 سند زدیم و پلاک شد.
واقعا به دلم نشسته بود. و کلی برنامه چیدم براش به جز چراغ عقب ، پنل پشت فرمون ، پدال ها که سانتانایی بود مابقی لندروری بود.

چند وقت بعد محمد لندلاور عزیزم دوباره تهران بود و سوارش شد مثه لندی قبلی که سوارش شد.

اولین کار همون روز با دوتا از دوستان رفتیم کوهسار و یه تستی گرفتیم که نتیجه فقط ضعف کاربرات بود که پیکانی بود.

خب از همینجا از پدر عزیزم که بهتریم رفیقمه تشکر میکنم که هرچی دارم ازونه و اعتماد به نفس و کمکهایی که بهم کرد باعث شد خیلی کارها رو خودم انجام بدم.

کارهایی که مد نظرمه:

تعویض کاربرات
خرید فیلتر هوا
باز کردن صندلی های عقب
نصب صندلی های روبه جلو برای عقب
تعویض صندلی های جلو با نمونه راحت تر 3 نفره (نیسانی ، پاژنی، تویوتایی یا.....)
تعویض شمع و وایر
بازبینی چرخ ها
تعویض کاپوت با نمونه زاپاس خور
تغییر پروژکتورها
تعویض باتری
تعویض دینام با نمونه قوی تر
تعویض کویل
مگنت کردن
نصب گاز دستی
ساخت رول برای چادر برای کروک تابستونها
نصب بخاری عقب
ارتفاع
تعویض دف عقب با سالیزبوری
تعویض لاستیک با نمونه بزرگتر
پیدا کردن و نصب اووردرایو
ساخت جعبه ابزار زیر صندلی وسط
ساخت پنل برای باند
ساخت و نصب پنل وسط داشبورد برای کلید های اضافی و چراغ بنزین و آمپر باتری و ساعت
نصب باک اضافه
خرید باک 20 لیتری
نرم کردن کلاچ (تعویض پمپ یا نصب بوستر)
تقویت ترمز
هیدرولیک
ساخت فلاپ کوچیک با لاستیک
باز کردن آلمینیوم اجدار ها یا مشکی کردنش.
نصب شاخه پروون که همون موقع خریدم
نصب آیینه رو گلگیر
نصب باربند بزرگ که از لندی قبلی داشتم و فابریک بود
ساخت صفحه برای قفل زاپاس عقب
کندن برچسب ها و نصب برچسب هی لندروری
پیدا کردن آرم لندرور فارسی
خرید و نصب رکاب تاشو
عایق کاری با فوم یا نمد
باز کردن روکش سپر نیسانی از رو سپر فابریک

و اگر زمانی بودجه ام رسید باز کردن موتور و تعویض سیم کشی و تودوزی

مهم تر از همه پاک کردن رد سانتانا :
تعویض چراغ های عقب سانتانایی با لندروری به سفارش صاحب قدیم لندی علیرضا کوشش عزیزم
تعویض پنل پشت فرمون با لندروری

در مورد اسمش جواد اومد تهران و از نزدیک بره اولین بار دیدمش و نشست و اسمه توپولی و براش گزاشت چون گلگیراش باد داشت.
اینم بگم ناصر هم با شروین اومدن تهران و دیدن لندیو

برای جذابیت و یاداوری اون زمان اول هر پست از تاریخه اون روز استفاده میکنم.
یه سری نقل قول از اون زمان میزارم از خودم و بچه ها.

اولین پست ها مربوط به توپول :smile:
دنبال تعویض کاربرات بودم
mohamadtalari نوشته شده:رفقا کاربرات چی پیشنهاد میدید؟
1.Weber
2.Zenith
3.Solex
4.Nissan
5...
راستی این همایشو کیا میرن؟
mohamadtalari نوشته شده:مصطفی مخلصیم
دمت گرم بابت عکسا
سولکس میگن هندیه ولی بسته بندی آفریقا که تو ایران جایه اصلی میدن ولی نمیدونم صخت داره یا نه
لوگو رو هم بقیه بچه ها نمیان نظر بدن که وگرنه سریع انجام میشه
نیسان هم آره همون جونیوره همشون فک کنم
-----
چاکرم ناصر
ناصر یه اتفاقاتی افتاد ماشین تعویض شد اصلا عجیب غریب :shock:
وبر میگن سخت تنظیم میشه تو مسافرت مشکل بر نخورم

mohamadtalari نوشته شده:مصطفی ماشین عوض کردم
ماشینه خودمو رفیقم برداشت من یه 7نفره خریدم
کاربرات پیکان روشه خیلی ضعیفه ماشینه خودم عادی تپه میرفت بالا چه برسه به دو دیف
این نمیره
عکساشو به زودی میزارم


این پست اول کم کم کارهارو میزارم یکم سخته چون باید یادم بیاد و عکسهارو بیابم و به آرشیو کلوپ لندرور تی تی سر بزنم.
نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1919
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

Re: نگهداری لندرور سری 3 (توپولی)

پست توسط ehsan_balvardi » 25 فوریه 2016, 20:12

درود :hb:


خوب کردی تاپیک زدی :-)

همیشه این قسمت شما رو کم داشت

باشد که استفاده کنیم :)
آلکامی
يار همراه
پست: 3685
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2014, 16:30
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی
اینستاگرام: mohsen_moradi_alkam@

Re: نگهداری لندرور سری 3 (توپولی)

پست توسط آلکامی » 25 فوریه 2016, 21:25

سلام
مثلا بهمن 92 هست
مبارکه کی خرید عجب چیز خوشگلیه و از این حرفها :smile:
ایول داری به خدا فقط لطف کن هر کاری که روی ماشین انجام دادی اگه عکس داری بزار
حداقل ما تازه کارهای یه چیزی یادبگیریم
ولی خودمونیم قبل از خرید ماشین تمیز تر بودا =n
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی
نمایه کاربر
ali GM
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 346
تاریخ عضویت: 10 دسامبر 2008, 20:24
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران - چهار راه عزیز خان

Re: نگهداری لندرور سری 3 (توپولی)

پست توسط ali GM » 25 فوریه 2016, 21:57

مبارک باشه . با حال مینویسی
نمایه کاربر
عینی
دنده 1
پست: 1691
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2014, 23:04
نوع خودرو: I wish a 4x4
محل اقامت: تهران نارمک - 37th
تماس:

Re: نگهداری لندرور سری 3 (توپولی)

پست توسط عینی » 25 فوریه 2016, 22:36

سلام
واقعا کار خوبی کردی که تاپیک زدی فقط کارایی که رو ماشین کردی و باضافه قطعاتی که عوض کردی رو میشه قیمتاشم بگی تا با هزینه ها هم آشنا بشیم
پیگیر کاراتم هستم
جوانی را سفر کردیم تا مرگ نفهمیدیم به دنبال چه هستیم

morteza76m سابق
بهسازی پراید نقره ای من
viewtopic.php?f=30&t=104642
نمایه کاربر
mohamadtalari
يار همراه
پست: 507
تاریخ عضویت: 21 ژولای 2011, 13:44
نوع خودرو: لندرور سری سه
محل اقامت: تهران
اینستاگرام: Mamarezat

Re: نگهداری لندرور سری 3 (توپولی)

پست توسط mohamadtalari » 27 فوریه 2016, 11:02

ممنونم از همگی مرسی که حمایت کردید و انرژی دادیم بهم که بزنم تاپیکو
محسن جان متاسفانه لندی خیلی زیره آفتاب میمونه وگرنه همونجوریه تقریبا.

----------

راستی اینم یادم رفت بگم موتور یه صدای چیخ چیخ هم میداد که با تایید مکانیک که زنجیر موتورشه

---------
پنجشنبه 3 بهمن رفتم پیش آقای رحمتی
خب اولین کاری که کردن خوده آقای رحمتی چرخ هارو بازدید کرد ترمز و رگلاژ کرد و ترمز دستی هم سرویس کرد و کلا 60 تومن هزینه گرفت.
یه کاربرات سولکس دست دوم هم داشت که 100 تومن گفت و بستش تا تست بگیریم که متاسفانه کاربرات ساز تایید نکرد و بازکردیم پس دادم.
--------

جمعه 4 بهمن 1392 رفتیم همایش لندرور سواران که تو سرزمین ایرانیان پرند برگزار شد.
رفتم درجا رسیدم رفتم تو پیست چندتا مانع رو رد کردیم رسیدیم به یه کنده بزرگ که خیلی گنده بود و رو سبک نرفت بالا و با سنگین رفت (کاربراتم پیکان بود) لندی قبلیمم که دوستم خرید ازم بود با سبک رد شد ازش.
دوتاشیب خیلی تند داشت پیست که موقع پایین رفتن وسطاش کمک سنگین خوب جا نزدم پرید بیرون و نزدیک بود بریم بره یه فاجعه که به زور نگه داشتمش.
خلاصه بعدش رفتیم رودخونه نزدیک به اونجا نهار خوردیم با بچه ها.
اینم یه سری عکساش

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
نمایه کاربر
mohamadtalari
يار همراه
پست: 507
تاریخ عضویت: 21 ژولای 2011, 13:44
نوع خودرو: لندرور سری سه
محل اقامت: تهران
اینستاگرام: Mamarezat

Re: نگهداری لندرور سری 3 (توپولی)

پست توسط mohamadtalari » 28 فوریه 2016, 11:12

برای کاربراتور خیلی گشتم از اوراقی یه زنیظ برداشتم 150 بستم اما باز هم کاربرات ساز تایید نکرد و بازش کردیم و مرجوع شد.
یکی از دوستان لندرور سوار بهم پیغام داد که کاربرات وبر تک دهنه فابریک داره هم نو هم در حد نو. باید رفت سراغش
یسری کارهای کوچیک انجام دادم یه مقدار آب میریخت زیره ماشین که از شیلنگ واترپمپ بود که عوض کردم حل شد.
اگزوز صدای بدی میداد و سوراخ شده بود متاسفانه پوسیدگی داره تیکه وسط اگزوز (لندرور اگزوزش سه تیکس 1. گلویی تا زیر اتاق 2.واسطه تا منبع 3. منبع)
فعلا تیکه وسط و جوش دادم و منبع هم نیسانی بود یه فابریک خریدم 30 تومن پارس بستم و کلا 50 تومن شد هزینه اگزوزسازی.

تصویر

فنرها هم یک مقدار خوابیده.

یه کیف رو در داشتم بره دو طرف رنگ کردم و بستم

تصویر

مهمترین و سخت ترین کاری که کردن باز کردن صندلی های عقب بود.
خوب واقعیت صندلی های عقب اصلا بدرد نمیخوره و راحت نیس. 2 روز طول کشید پیچا اصلا باز نمیشدن یک سریش با روغن ترمز و....
آخر دو سه تاش موندن که رفتم فرز و برداشتم بریدمش.

تصویر
64 CLIMBER
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 124
تاریخ عضویت: 07 دسامبر 2013, 13:32
نوع خودرو: LAND ROVER SERIES 3

Re: نگهداری لندرور سری 3 (توپولی)

پست توسط 64 CLIMBER » 28 فوریه 2016, 16:35

ماشاالله محمد خان.
آلکامی
يار همراه
پست: 3685
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2014, 16:30
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی
اینستاگرام: mohsen_moradi_alkam@

Re: نگهداری لندرور سری 3 (توپولی)

پست توسط آلکامی » 28 فوریه 2016, 17:50

سلام
یه توضیح در مورد فرق انباری نیسانی با لندرور میدی
من می خوام نیسانی ببندم
چون اگزوز 109 فکر نکنم پیدا بشه
الان یه مشکل هست انباری نیسانی گرده
109 مثل 88 جای خاصی برای انباری نداره و باید تقریبا بالای اکسل عقب نصب بشه ولی برای اینکه
به زمین گیر نکنه باید تخت باشه
حالا میشه انباری تخت 109 پیدا کرد؟
آقای قریشی انباری تخت داشت مارک پارس من نگرفتم
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی
نمایه کاربر
mohamadtalari
يار همراه
پست: 507
تاریخ عضویت: 21 ژولای 2011, 13:44
نوع خودرو: لندرور سری سه
محل اقامت: تهران
اینستاگرام: Mamarezat

Re: نگهداری لندرور سری 3 (توپولی)

پست توسط mohamadtalari » 29 فوریه 2016, 11:35

64 CLIMBER نوشته شده:ماشاالله محمد خان.
مخلصم.
آلکامی نوشته شده:سلام
یه توضیح در مورد فرق انباری نیسانی با لندرور میدی
من می خوام نیسانی ببندم
چون اگزوز 109 فکر نکنم پیدا بشه
الان یه مشکل هست انباری نیسانی گرده
109 مثل 88 جای خاصی برای انباری نداره و باید تقریبا بالای اکسل عقب نصب بشه ولی برای اینکه
به زمین گیر نکنه باید تخت باشه
حالا میشه انباری تخت 109 پیدا کرد؟
آقای قریشی انباری تخت داشت مارک پارس من نگرفتم
محسن جان منبع اگزوز 88 ها رفت و برگشته و باعث میشه آب نتونه جلو خروجی اگزوز و بگیره و به نوعی ضد آبه، من خودم دوبار تو آب خیلی موندم و بدون گاز خودش راحت داشت تنفس میکرد و رو آب قل قل میکرد حتی خاموشم کردم یبار چون باید منتظر امداد میشدم دوباره روشن شد بدون مشکل.

در مورد خرید اگزوز من باید تیکه وسط بخرم صبر کن بپرسم برات از اگزوز فروش خبر میدم اگر داشت.
ارسال پست

بازگشت به “باز سازی و پروژه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان