قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

پروژه بازسازی ب ام و 2002 | omidssss

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

نمایه کاربر
سید حسین.
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 395
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 25 مهر 1387, 9:38 pm
نوع خودرو: E28 535is, E28 528e
محل اقامت: Rockville, MD

پست سه‌شنبه 30 فروردین 1390, 7:22 pm

omidssss نوشته شده:این هم رینگ های نو که 0.25 هستش که بعلت تعویض پیستون ها هستش پیستون های ماشین تراکمشون 10:1 هستش که خیلی دوست داشتنی و من به تراکم 12:1 و 13:1 ترجیح می دم
تصویر
تصویر
این هم بخاری که باز شده و تمیز شده و صدا می داد که صدا گیری هم شد
تصویر
تصویر
پيستون شما piano-top 6,8mm dome, 9.5:1 cr (euro tii) هست که کمپرس 9.5 ميده پس 10 نيس (مگر با تراش سر سيلندر)
اون 12 و 13 هم که گفتيد در موتور M10 با هيچ پيستون و سر سيلندری اين رقم هارو نداريم!
نکه نداريم بلکه اين رقم ها با بنزين معمولی سازگار نيس (موتور به شدت ناک ميزند)
بالاترين تراکم با سر سيلندر 121 يا 121ti هست با پيستون bathtub 4.4mm dome, 10:1
Official BMW Master Technician #16073 @ BMW of Rockville
mye28.com - BWM E28 Enthusiasts Community
omidssss
شروع حركت
پست: 44
تاریخ عضویت: چهارشنبه 22 دی 1389, 9:15 pm
نوع خودرو: bmw2002-golf mk1
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 30 فروردین 1390, 8:27 pm

پيستون شما piano-top 6,8mm dome, 9.5:1 cr (euro tii) هست که کمپرس 9.5 ميده پس 10 نيس (مگر با تراش سر سيلندر)
اون 12 و 13 هم که گفتيد در موتور M10 با هيچ پيستون و سر سيلندری اين رقم هارو نداريم!
نکه نداريم بلکه اين رقم ها با بنزين معمولی سازگار نيس (موتور به شدت ناک ميزند)
بالاترين تراکم با سر سيلندر 121 يا 121ti هست با پيستون bathtub 4.4mm dome, 10:1[/quote]

بله پیستون های من تراکم 9.5:1 رو میده ولی چون سرسیلند من تراش خورده من فکر می کنم رو 10 وایسه هنوز موتور جمع نشده تا تراکمش رو اندازه بگیرم در مورد تراکم 13 هم روی youtube یه فیلم دیدم که پیستون ها رو سفازشی براش ساخته بودن و از سرسیلند هم فیلم گرفته بود و می گفت تراکم 13 هستش البته ماشین شهری نبود از این جریان بگذریم من دونبال سرسیلند e12 و یا 121 می گردم اگر سراغ دارین ممنون می شم
omidssss
شروع حركت
پست: 44
تاریخ عضویت: چهارشنبه 22 دی 1389, 9:15 pm
نوع خودرو: bmw2002-golf mk1
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 30 فروردین 1390, 8:42 pm

پيستون شما piano-top 6,8mm dome, 9.5:1 cr (euro tii) هست که کمپرس 9.5 ميده پس 10 نيس (مگر با تراش سر سيلندر)
اون 12 و 13 هم که گفتيد در موتور M10 با هيچ پيستون و سر سيلندری اين رقم هارو نداريم!
نکه نداريم بلکه اين رقم ها با بنزين معمولی سازگار نيس (موتور به شدت ناک ميزند)
بالاترين تراکم با سر سيلندر 121 يا 121ti هست با پيستون bathtub 4.4mm dome, 10:1[/quote]

بله پیستون های من تراکم 9.5:1 رو میده ولی چون سرسیلند من تراش خورده من فکر می کنم رو 10 وایسه هنوز موتور جمع نشده تا تراکمش رو اندازه بگیرم در مورد تراکم 13 هم روی youtube یه فیلم دیدم که پیستون ها رو سفازشی براش ساخته بودن و از سرسیلند هم فیلم گرفته بود و می گفت تراکم 13 هستش البته ماشین شهری نبود از این جریان بگذریم من دونبال سرسیلند e12 و یا 121 می گردم اگر سراغ دارین ممنون می شم
omidssss
شروع حركت
پست: 44
تاریخ عضویت: چهارشنبه 22 دی 1389, 9:15 pm
نوع خودرو: bmw2002-golf mk1
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 30 فروردین 1390, 8:45 pm

omidssss نوشته شده:این هم رادیاتور که شبکه هاش کاملا نو شده ولی اصلا به دلم نمیشینه خیلی گشتم که رادیاتور آلومینیومی پیدا کنم ولی هرچی پیدا کردم باید سینی ماشین دست بخوره که برای یه ماشین رنگ فابریک حیفه
تصویر
تصویر
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00290.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00291.jpg
omidssss
شروع حركت
پست: 44
تاریخ عضویت: چهارشنبه 22 دی 1389, 9:15 pm
نوع خودرو: bmw2002-golf mk1
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 30 فروردین 1390, 9:01 pm

omidssss نوشته شده:با سلام به همه دوستان شرمنده یه چند وقت نبودم یکم دگیر بودم
موتور ماشین رو رنگ کردن و الان پیش آقای میرزایی زیر موتور جمع شده امید وارم بالا موتور هم زودتر جمع شه کسی از دوستان سرسیلندر e12 سراغ نداره مال خودم به دلم نمیشینه
تصویر
من اتاق گلف آهن کردم انقدر دردسر نداشت که آهن کردن موتور 02 داشت
تصویر
تصویر
این هم موتور رنگ شده که آقای علی باقری (همون سعید نقاش معروف در اوین که الان شده اتورنگ فرهانی) یکی از بهترین های ایران در نقاشی البته خودش دوتا 02 داشته که هنوز حسرتشون رو میخوره
تصویر
این ساعت رو کاملا اتفاقی تو ویترین یه مغازه پیدا کردم البته صاحب مغازه وقتی فهمید طالبش شدم حسابی گوشم برید گذاشتم داشبرد رو که باز کردم بعد نصبش کنم جای فابریک tii
تصویر
البته اون کناریش هم درجه آب که باید حتما نصب شه چون دلرم پروانه رو حذف می کنم و جاش فن میزارم
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00194.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00193.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00237.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00238.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00245.jpg
omidssss
شروع حركت
پست: 44
تاریخ عضویت: چهارشنبه 22 دی 1389, 9:15 pm
نوع خودرو: bmw2002-golf mk1
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 30 فروردین 1390, 9:12 pm

omidssss نوشته شده:یاطاقان های ماشین استاندارد و سالم بودم ولی من ترجیح دادم که تعویض بشن
این هم یاطافان ثابت و متحرک فابریک 02
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
اینا رو هم که اسمشون رو فراموش کردم تعویض شده بالای شاطون می خوره
تصویر
اسبک ها هم نو شدن که عکس ازشون ندارم
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00254.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00255.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00256.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00257.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00258.jpg
omidssss
شروع حركت
پست: 44
تاریخ عضویت: چهارشنبه 22 دی 1389, 9:15 pm
نوع خودرو: bmw2002-golf mk1
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 30 فروردین 1390, 9:23 pm

omidssss نوشته شده:این هم رینگ های نو که 0.25 هستش که بعلت تعویض پیستون ها هستش پیستون های ماشین تراکمشون 10:1 هستش که خیلی دوست داشتنی و من به تراکم 12:1 و 13:1 ترجیح می دم
تصویر
تصویر
این هم بخاری که باز شده و تمیز شده و صدا می داد که صدا گیری هم شد
تصویر
تصویر
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00259.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00260.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00268.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00269.jpg
http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC00270.jpg
omidssss
شروع حركت
پست: 44
تاریخ عضویت: چهارشنبه 22 دی 1389, 9:15 pm
نوع خودرو: bmw2002-golf mk1
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 30 فروردین 1390, 9:36 pm

نمایه کاربر
F_BMW_58
متخصص e12
پست: 1996
تاریخ عضویت: چهارشنبه 14 مهر 1389, 10:30 am
نوع خودرو: e12

پست چهارشنبه 31 فروردین 1390, 5:03 am

مرسی امید جان عکس ها رویت شد
خیلی تمیز و مرتب داری کار میکنی و این آقای میرزایی هم این طور که معلومه آدم خیلی وسواسه و داره سنگه تموم میگذاره.

راستی اون ساعت مال 518 است و حتما قبل از بستن تستش کن چون 99 درصدشون خرابن :smile:

موفق باشی دوست عزیز :hb:
فرهاد
نمایه کاربر
bmw 3.0 CS
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 325
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 14 خرداد 1388, 6:34 am
نوع خودرو: 2002 1972
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 31 فروردین 1390, 6:29 am

hamid_rm نوشته شده:سلام دوستان
آقا اشكان ممنون متوجه شدم.
صالح جان باز كزدنش رو از رو ماشين خودم يادگرفته بودم اما توي عكسي كه گذاشته بودي، موتور با زنجير بسته شده بود. اول فكر كردم موتور درست سر جاش نيست و بخاطر همين موتور خيلي به اتاق نزديك شده. اما بعد كه ديدم شما ميگي روشن كردين فهميدم كه موتور سرجاشه اما اونجايي كه جاي دلكو بود به نظر فضاي خيلي كمي اطرافش هست و به چشم اينطور نشون ميداد كه جاي بسته شدن دلكو نيست.
منظور از اونجا همون گاراژ هست كه احتمالاً ماشين اونجا در حال جراحي هاي پيچيده قرار داره.
صالح جان اونجا (گاراژ) امكانات جوش كاري داريد؟
سلام حمید جان
موتور سر جاش هستش و کلا برای همه 2002 ها جاش اونجوری هستش و 100 درصد کمتر از جای 518 هستش.
چرا دستگاه جوش هم هستش و اتفاقا خودمون هم به ساخت یک همچین چیزی فکر کردیم البته بزرگترش که بشه نشسته زیرش کار کر که دیدیم مشکلات خاص خودش رو داره و بهترین راه یک چال هستش یا بالابر که ماشین رو میبره بالا و میشه راحت زیرش کار کرد.
در مورد گیربکس هم که محمد حسین اومد و زحمت کشید و ضریب ها رو گفت.
راستش در مقام مقایسه با گیربکس قبلی چون موتور هم تعویض شده یکخورده مقایسه سخت هستش ولی الان دنده 3 تا 140 کیلومتر رو باهاش پر کردم و همچنین کشش دنده 4 خیلی خوب شده ولی خوب دنده 5 فقط برای جاده کاملا صاف هستش و مدیریت مصرف و کاهش دور.
در مورد مشکلات نصب هم باید عرض بکنم که تو 2002 حتما باید پالونی جک کاری یا چکش کاری بشه که گیربکس توش جا بشه ولی فکرکنم تو 518 همچین مشکلی نباشه. مشکل دیگه اینکه چون طول گیربکس بزرگتر میشه باید جای پایه تغییر بکنه و یک جای جدید براش ساخته بشه یا ترفند های دیگه بهش زده بش و مشکل دیگه بخاطر همین بلند شدن گیربکس باید طول گاردان کوتاه بشه و اون هم از قسمت جلوی گاردان که جای پل گاردان تغییر نکنه و مشکل دیگه اینکه باید پایه دسته دنده (لیور دنده) هم تغییر بکنه ولی این یکی باید بلندتر بشه و البته مشکل دیگه هم اینکه باید منجیت گاردان هم تغییر بکنه و از 8 پیچ به 6 پیچ تغییر بکنه و به همین دلیل جلویگاردان هم باید عوض بشه و از 4 پیچ به 3 پیچ تغییر پیدا بکنه.
در مورد هزینه ها هم بعدا همه رو به خدمتتون میگم.
این نکته هم عرض بکنم که من همه ی این کارهایی که نوشتم رو در 2 هفته آخر سال و در تعطیلات عید انجام دادیم ولی خوب چون فرصت پیدا نکردم با تاخیر برای شما نوشتم ولی قول میدم از این به بعد همه ی کارها رو بصورت آنلاین :( برای شما بنویسم.

خدا رو شکر که آقا امید هم تشریف آوردن با دست پر از اخبار جدید و اینجوری: :div: کننده.
صالح هستم عاشق ماشین بخصوص BMW

بازگشت به “Neue Klasse | ب ام و سری صفر دو”