قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

پروژه بازسازی ب ام و 2002 | SedParsa

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: شنبه 28 فروردین 1389, 10:44 am
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر

پست دوشنبه 30 خرداد 1390, 6:12 am

سلام..

والا اقای دلگشا ما که افتخار دیدار شما رو توی گردهم ایی ها نداشتیم...خودمونم ب ام و نداشتیم که بدونیم ظرفیت های واقعی ب ام و تعمیرکارهای کرجی در چه حدیه...به لطف دوستان تهرانی..میدونم چندتا مکانیک و قطعه فروش دلسوز تهران هستن که توی همچین مواردی بی شک کمک میکنن..ایشالله فرصت شه با توانایی های دوستان کرجی هم آشنا میشیم..
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
نمایه کاربر
R.GERMAN
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 275
تاریخ عضویت: شنبه 23 آبان 1388, 4:45 pm
نوع خودرو: bmw e34 white
محل اقامت: كرج

پست دوشنبه 30 خرداد 1390, 6:55 am

سلام آقا سپهر شرمنده من هم فعلا" ماشين ندارم انشاا... تا آخر هفته بعد بتونم 735 جمعش كنم اين دو روز به اصرار خانواده طالقان بودم و نتوانستم به همايش بيام انشاا... بي ام و خودتون كه شد با هم جمعش مي كنيم تو كرج باقلوا
سید پارسا
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 410
تاریخ عضویت: دوشنبه 15 آذر 1389, 11:23 am
محل اقامت: کرج بزرگ، اراک

پست سه‌شنبه 31 خرداد 1390, 6:57 am

من کوچیک همتونم! یدونه اید!

سپهر جان داغ نبینی! کرج رو هم دست کم نگیر، افراد متخصصی نظیر "آقا صفا" و "آقا یزدان" تو کرج هستن که بدجور اینکارن! آقا صفا دوست بابامه ما دیر فهمیدیم.
آقا دلگشا، شما کارت درسته.خیلی ممنون که هوای مارو داری.
مهدی جان دمت گرم، اون دزده دوباره برمیگرده، میگیریمیش!آقا سپهر از بچه های گل و با معرفت روزگاره و آقا دلگشا هم عین یه داداش بزرگ تر هوامونو داره، مهندس ناظر برای جفتشون کمه! ارزششون برای من و همه بیشتر از این حرفاست.

خوب اول با عکس های غم انگیز شروع می کنیم:

حرکت خلاقانه جناب تبهکار:
http://upload.tuningtalk.com/upload/200620111246.jpg
خط زه رو نیگا، کج شده :cry:
http://upload.tuningtalk.com/upload/200620111247.jpg

اینم اون فاصله که گفتم نگرانم کرده:
http://upload.tuningtalk.com/upload/200620111248.jpg

اینم کارب عمو، درب و داغونه. به درد نمیخوره:
http://upload.tuningtalk.com/upload/200620111242.jpg

اینم امروز، جلو کمک سازی آقا منصور:
http://upload.tuningtalk.com/upload/210620111249.jpg
اینم فنر یه طرف ماشین(میگه بهتره عوض بشه، ولی فعلا میبنده همینو تا نو بخرم. یکی پارکینگشو کرکره ببنده من یه جفت کمک می خرما :cool: )
http://upload.tuningtalk.com/upload/210620111250.jpg

دو تا طبق که از شوش گرفتم به همراه میل موج گیر نو:
http://upload.tuningtalk.com/index.php

از اینجا به بعد توصیه می کنم بیماران قلبی تصاویرو نبینن:

به قول برادر اشکان میریم که داشته باشیم:
http://upload.tuningtalk.com/upload/200620111243.jpg

سیبیل "قدیری" :
http://upload.tuningtalk.com/upload/200620111245.jpg

قیمت لنتو نیگا :-(
http://upload.tuningtalk.com/upload/200620111244.jpg

دیروز هم یک تجمع اعتراض آمیز جلوی مکانیکی عمو همایون جی ام برگذار شد که نتیجه داد و طی تماسی که همین الان با عمو داشتم داره موتورو جمع می کنه :-?

باز هم خیلی ممنون از توجه و دلگرمی داداشای گلم!
هانقاه
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: شنبه 28 فروردین 1389, 10:44 am
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر

پست سه‌شنبه 31 خرداد 1390, 7:13 am

وظیفست پارسا جان.. :grin:

خوشبختانه ..دست پخت اقا دزده..به اون بدی نیست که فکر میکردم...فکر کنم بچه مچه بوده زورش نرسیده... :-(
شایدم ابزار نداشته...

جلوپنجره و...خیلیی مبارکه...به همین راحتی گیر نمیاد، کلا انسان خوش شانسی هستی که زیاد بدشانسی میاره... :-(

تا یادم نرفته...حتما یکی دوتا اینه فابریک بگیر..اینا خیلیی ضده حالیه...

از دوستان 02 سوار و حرفه ای هم خواهشمندم..اگه اینجا رو میبینن..یه نگاه به عکس های این ماشین..بندازن..در مورد سلامت سیینی جلو و...نظر بدن..
با تشکر.. :hb:
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
نمایه کاربر
amir9474
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 663
تاریخ عضویت: شنبه 10 اردیبهشت 1390, 7:20 am
نوع خودرو: ******
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 31 خرداد 1390, 7:50 am

من 3 تا قالپاق فابریکشو دارم اگه خواستی بگو
نمایه کاربر
Hossein 43
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 689
تاریخ عضویت: جمعه 29 آبان 1388, 2:30 pm
نوع خودرو: E36-E46-T4
محل اقامت: شـاهين شـهر
اینستاگرام: hossein.dehbashinia
Like شده: 9 بار

پست سه‌شنبه 31 خرداد 1390, 8:37 am

دستم به دزده برسه خرخرشو ميجوم :D
يه دست لنت 32 تومن؟؟؟
پارسا جان پس يه لطفي بكن قيمت لوازم و وسايل و اجرت كارايي هم كه رو ماشين ميكني رو تو پست ها بنويس، مزنه دستمون بياد...
بی سوادان امروز کسانی نیستند که خواندن و نوشتن نمیدانند، بلکه کسانی اند که نمیتوانند اندیشه های منسوخ را دور ریخته، دوباره بیاموزند!
خرید، بازسازی و نگهداری BMW 316i 1993
سید پارسا
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 410
تاریخ عضویت: دوشنبه 15 آذر 1389, 11:23 am
محل اقامت: کرج بزرگ، اراک

پست جمعه 3 تیر 1390, 4:59 pm

روشن شـــــــــــــــــــــــــــــــد!
:dj:
الان دیگه خیلی اوجه؛ زندگی روزگار.
پریروز با وانت آقای ممیز از همکارامون کشیدیم ماشینو بردیم پیش عمو با چک و لگد سرسیلندرو بست و درسوپاپو گذاشت سر جاش، اومدیم فلایویل رو ببندیم دیدیم یکی از پیچ ها بسته نمیشه چک کرد گفت میل لنگ خرابه، دادو بیداد کردم که چرا چک نکردی قبلا و اینا گفت همینجا قلاویزش می کنیم. بعد گشت گفت قلاویز ۱۴ متوسط ندارم، دیگه می خواستم قاطی کنم که دیدم امین، شاگردش، گفت درستش کردم! یه پیچ گذاشته بود آروم هی بسته بود باز کرده بود تا جا پیچ دنده بگیره. احتمال میدم میل لنگ تو مغازش خورده بوده زمین، شانس آوردن تاب برنداشته. اگه یادتون باشه متحرک سمت فلایویلم مورد داشت یاطاقان توش خوب بازی نمی کرد.
خلاصه موتور کامل شد و انداختیم سرجاش تا ۱۰ شب اونجا بودم با امین، بی صورت شدم. ۱۰ ول کردیم اومدیم خونه فرداش رفتم عمو گفت برو شیلنگ و بست بگیر، رفتم شلنگ بنزین گرفتم ۱ متر ۲۵۰۰تومن. یه نیم متر شلنگ دیگه هم گرفتم برای لوله آب سیلندر و چند جا دیگه که نفهمیدم کجاها بود. بازم لوله و شلنگ می خواد.
کارب خودمونم بستیم فعلا تا منیفولد دو دهنه گیر بیارم کارب دو دهنه رو ببندم.
فرداش که میشه دیروز، دوباره رفتم. امین رادیاتو بسته بود که کاشکی خودم بودم دقت می کردم سوتی نده. عمو اومد دلکو رو بست، بعد رفت یه کادیلاک رو از وسط اتوبان راه بندازه که خراب بود. منم دیدم برای اینکه علاف نباشیم بریم دیاقارو باز کنیم. رفتیم با امین تو چال دیدیم جاپیچو برده عقب و با پیچ و مهره آهنی بسته( احتمالا نتونسته بازش کنه برداشته با فرز بریده!) بیچاره شدیم تا بازشون کردیم. سه دفعه نزدیک بود عینکامون بشکنه، انبر قفلی جواب می کرد در میرفت، یکی از پیچاش برید به کلی!ولی جون سالم به در بردیم و بازشون کردیم.
عمو اومد گفت برید بنزین بیارید، پریدیم با امین تو لیفان یک دو رسیدیم پمپ بنزین ده تا بنزین زدیم آوردیم ریختیم تو ماشین.
عمو گفت بشین استارت بزن، نشستم استارت زدم روشن نشد، باتری مارو به ... داده بعد رفته یه باطری بی شارژ آورده واسمون! هل دادیم ماشینو بیرون با کاپریس امین کمکی گرفتیم روشن شد. بعد کاربو تا جایی که راه میداد تنظیم کرد. گفت ببر بیرون یکم درجا کار کنه. حیوونی ماشین کاربش خرابه سرفه می کنه.
گذاشتمش بیرون، دوباره با امین رفتیم هواکش کاربو که پایش شکسته بود و صافش کرده بودم جوش دادیم، شد ۲۰۰۰ تومن. هواکشو بستیمو همه شلنگ ها و لوله هارو چک کردیم خدارو شکر نشتی نداشتن فقط واتر پمپ یه کم مورد داره که عوضش می کنم به زودی.
سپس رفتم پدر رو از خونه آوردم که ماشینارو برگردونیم، رسیدیم اونجا یه کم گرم صحبت شدیم دیدم بابا میگه خداحافظ و سوار ب ام و شد رفت!!!! منم خداحافظی کردم اومدم سمت خونه، سر راه دیدم ماشین جلو باتری فروشیه. یه باتری گلوبال کره ای ۷۰ آمپر بستیم رو ماشین، دیگه شب شده بود. حالا دومه تیره داره بارون میاد!!!! برف پاک کنم که نداریم، حاجیتونم شب کور، ولی رکب نخوردم پریدم تو ماشین اومدم خونه :-(
امروز ظهر روشن کردم رفتم پمپ بنزین ۲۰ تا بنزین زدم، جنگی اومدم خونه چون طلق عقب ندارم. ممکن بود بخوابونن ماشینو.
تو پمپ بنزین یه صدای تق تق میومد، خیلی ریز. بعد قطع شد.
تو کوچه خودمون دیدم ترمز می کنم صدا دوباره میاد، پاشا گفت مال زهه برو خونه سفتشون کنیم. جلو در خونه یهو شد نعره، جیغ، فغان. ترسیدم سریع خاموش کردم اومدم جلوی ماشین دیدم فن سر جاش نیست افتاده پایین. سیمشو قطع کردم آوردم تو حیاط ماشینو. جلو پنجره رو باز کردم دیدم امین اصلا فنو پیچ نکرده!!!!!! پروانه هم هی گیر می کرده به پپیچ جلو پنجره زخمی میشده اون صدا میومده. اونو بستم.
بیرونم رفته بودیم ماشین بوق نداشت سوت میزدیم. گفتم الان که جلو پنجره باز کردیم بوقو راه بندازیم که . . . :chol: حالا توضیح میدم.
در پایان این پست تشکر می کنم از پدرم و پاشا که پشتمو خالی نکردن ،تا این ماشین روشن بشه خیلی کمکم کردن. بابا جون یدونه ای
از آقا دلگشا و سپهر عزیزم تشکر می کنم، خیلی مزاحمشون شدیم. از آقا فرهاد، مهندس صالح، حاج علی/حمید، آقا اشکان، آقا مهدی، آقا سامان و کلی آدم دیگه که الان یادم نمیاد( مثلا پوریا که الان یادم اومد و بقیه، شرمنده به خدا) هم به خاطر قوت قلب و حس مثبتشون تشکر می کنم.
تشکر از عمو همایون و شاگردش امین، امین خدایی خیلی زحمت کشید.
حسین جان این لیست هزینه ها رو چشم، به زودی
در پایان شاعر می فرماید:
فارس؛ اون چیزیه که من میمونمو
جاده هم خالیه فقط من میرونم
هانقاه
سید پارسا
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 410
تاریخ عضویت: دوشنبه 15 آذر 1389, 11:23 am
محل اقامت: کرج بزرگ، اراک

پست جمعه 3 تیر 1390, 6:26 pm

دوتا چیز راستی؛ کل آمپرا به جز ساعت و کیلومتر کار میکنه. خیلی حال کردم. سیبیلی هم که رو ماشینه قدیریه.
خب، خوش آمدید به مشروح گزارش جام حذفی سیم کشی ب ام و ۲۰۰۲ پارسا(!)
سیم بوق در برابر یه سیم الکی که از مثبت باتری اومده شکست خورده و همونجا تو دسته سیم مونده و سیم بی ربط به عنوان برنده رفته تو بوق!
جا داره تشکر کنیم از مسئولین و دست اندر کاران که یه بسته ۱۲تایی چسب برق برای دسته کردن سیم ها مصرف کردن. لا مصب هرچی چسب باز می کردی هنوز بود!!
دیدار بعدی مربوط میشه به سیمی که از سیم فن انشعاب شده و رفته تو دسته سیم چراغ سمت راننده و همونجوری اونجا رها شده(یه چیزی مثل سپاهان نوین بوده احتمالا) جالبه که سر سیمم داره!!!
بعد دسته سیم چراغ سمت راننده توش کلی سیم مثبت بود که بیخودی بود!
سیم راهنما از سیم نور بالا شکست خورده بود و سیم نور بالا رفته بود تو راهنما سمت راننده. فکر کنم حدود ۲ متر سیم ریختم دور.
ساده بگم، هرجای ماشین خراب شده طرف با تف چسبونده رفته.
دو تا چراغ جلو سه بار به هم وصل شدن! یه بار از روش استاندارد، یه بار از روی سینی با یه سری سیم جدید، یه بار هم به طور مخفیانه. یه وضیعته عجیبیه هـــــــا.
چسب رو از دسته سیم باز می کنی زیرش یه سری سیم با سرسیم همینجوری بیکار مدفون شده.
راستی امروز تو پمپ بنزین یه نفر اومد گفت آقا چند؟ گفتم ۱۰ تومن :-( شماره داد گفت تا ۴ من خریدارم!
عذر خواهی می کنم بابت پست پشت سر هم، رییس راه داره ادغامشون کن.
اینم الان یادن اومد؛ با تشکر از آقا حیدری که اگه یه مشاوره ای رو به من نداده بود الان میل لنگ ۲۵ رو مفت داده بودم رفته بود!
تعدادی عکس هم به زودی
هانقاه
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: شنبه 28 فروردین 1389, 10:44 am
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر

پست جمعه 3 تیر 1390, 6:45 pm

تبرییییییییییییییییک میگم پارسا جوون... :grin:

ایشالله حالا حالا ها گذرت پیش عمو نیافته... :smile:

از این به بعد تعمیرکارهای حرفه ای ب ام و، آقای دلگشا و دوستان تهرانیمون... :eek:

اون یارو هم که 4 تومن خریدار بوده..شمارش رو گم نکنی ها.... :-(

هروقت تونستی سری بزن به ماا
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
نمایه کاربر
Pasha pishdad
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 718
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 فروردین 1390, 8:05 am
نوع خودرو: ژیان مهاری-کاپریس
محل اقامت: كرج

پست جمعه 3 تیر 1390, 7:36 pm

بايد به گفته هاي پارسا اضافه كنم كه رانندگي باهاش بسيار لذت بخشه فقط اگه فرمونشم هيدروليك بود بهتر بود كلا موتور شاخي جمع كردي
اتمام بهسازی پیکان 54 http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 5#p2177275

بازگشت به “Neue Klasse | ب ام و سری صفر دو”