قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

راهنمائی برای خرید ب ام و 2002

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

نمایه کاربر
Mehrdad_jafari89
دنده 1
پست: 1418
تاریخ عضویت: دوشنبه 15 شهریور 1389, 3:29 pm
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 5 شهریور 1393, 9:48 pm

سلام دوستان.
دوستان من مدتي هست كه توي فكرم هست كه يك 2002 جمع كنم واسه استفاده خودم!چون هم ماشين فوق العاده عالي هست و هم خيلي جاي دستكاري داره.البته فني!
من قبلا پاترول بازسازي كردم و در چند و چون نقاشي و صافكاري هستم و در اين مقوله آشنا دارم ولي در مورد بي ام و 2002 هيچي نميدونم!يعني تعطيل تعطيلم!ولي خيلي خيلي به اين ماشين علاقه دارم و قصدم هم جدي هست.
فقط اين سوالات رو دارم كه ممنون ميشم بنده رو راهنمايي كنيد:
1- بي ام و هاي مدل 1972 و 1977 با هم در چراغ عقب باهم فرق دارن!آيا فرق ديگري هم دارند؟فني و بدنه و ادوات داخل؟
2- براي بررسي بدنه چه مواردي رو بايد چك كنم؟
3- براي بررسي فني ماشين چه مواردي رو بايد بررسي كنم؟(نحوه بررسي هم مختصر توضيح بدين خيلي خيلي ممنون ميشم).
4- براي تعمييرات فني جاي خاصي هست كه هم منصف باشه و هم كارش درجه يك باشه؟توي خيابون شريعتي و بالاتر از يخچال يكي هست كه خيلي خيلي قديميه اون كارش خوبه؟
5- لوازم مصرفي ماشين گير مياد؟
6- لوازم مصرفي مثل چراغ و زه درب ها و داشبورد و حتي لوازم فني رو بايد از كجا تهيه كنم؟جاي خاصي هست؟
7- قيمت اين لوازم چطور هست؟
8- من قصدم اينه كه اون لوازم اسپورت و به قولي مخصوص 2002 رو از دبي بيارم!براي نصبش جاي خاصي هست؟
9- زير بندي ماشين رو چطوري بايد بررسي كنم؟
10- موتور و ديفرانسيل و گيربكس رو چطور بررسي كنم؟
11- شاسي ماشين رو چطوري بررسي كنم كه جوش يا ترك يا انحراف نداشته باشه؟
اگر دوستان ماشيني مد نظر دارند در تهران ممنون ميشم بهم معرفي كنند.اين چند وقته اينقدر قيمتهاي عجيب و غريب 15 و 20 و 30 ميليوني شنيدم كه يكم گيج شدم.من در حد همون 6 يا 7 تومن مد نظرم هست.
دوستان ببخشيد زياد سوال كردم!
ولي همونطور كه عرض كردم قصدم در مورد خريد جدي هست و به اميد خدا تا چند وقت ديگه اين ماشين رو مي خرم!
ممنون ميشم بهم كمك كنيد.
سپاس فراوان.
نمایه کاربر
Mehrdad_jafari89
دنده 1
پست: 1418
تاریخ عضویت: دوشنبه 15 شهریور 1389, 3:29 pm
محل اقامت: تهران

پست جمعه 7 شهریور 1393, 11:28 am

دوستان كسي نيست بنده رو راهنمايي كند؟
نمایه کاربر
MRMM3
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 412
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 30 آذر 1391, 4:24 am
نوع خودرو: خط ۱۱
محل اقامت: تهران

پست دوشنبه 24 شهریور 1393, 3:26 pm

Mehrdad_jafari89 نوشته شده:سلام دوستان.
دوستان من مدتي هست كه توي فكرم هست كه يك 2002 جمع كنم واسه استفاده خودم!چون هم ماشين فوق العاده عالي هست و هم خيلي جاي دستكاري داره.البته فني!
من قبلا پاترول بازسازي كردم و در چند و چون نقاشي و صافكاري هستم و در اين مقوله آشنا دارم ولي در مورد بي ام و 2002 هيچي نميدونم!يعني تعطيل تعطيلم!ولي خيلي خيلي به اين ماشين علاقه دارم و قصدم هم جدي هست.
فقط اين سوالات رو دارم كه ممنون ميشم بنده رو راهنمايي كنيد:
1- بي ام و هاي مدل 1972 و 1977 با هم در چراغ عقب باهم فرق دارن!آيا فرق ديگري هم دارند؟فني و بدنه و ادوات داخل؟
2- براي بررسي بدنه چه مواردي رو بايد چك كنم؟
3- براي بررسي فني ماشين چه مواردي رو بايد بررسي كنم؟(نحوه بررسي هم مختصر توضيح بدين خيلي خيلي ممنون ميشم).
4- براي تعمييرات فني جاي خاصي هست كه هم منصف باشه و هم كارش درجه يك باشه؟توي خيابون شريعتي و بالاتر از يخچال يكي هست كه خيلي خيلي قديميه اون كارش خوبه؟
5- لوازم مصرفي ماشين گير مياد؟
6- لوازم مصرفي مثل چراغ و زه درب ها و داشبورد و حتي لوازم فني رو بايد از كجا تهيه كنم؟جاي خاصي هست؟
7- قيمت اين لوازم چطور هست؟
8- من قصدم اينه كه اون لوازم اسپورت و به قولي مخصوص 2002 رو از دبي بيارم!براي نصبش جاي خاصي هست؟
9- زير بندي ماشين رو چطوري بايد بررسي كنم؟
10- موتور و ديفرانسيل و گيربكس رو چطور بررسي كنم؟
11- شاسي ماشين رو چطوري بررسي كنم كه جوش يا ترك يا انحراف نداشته باشه؟
اگر دوستان ماشيني مد نظر دارند در تهران ممنون ميشم بهم معرفي كنند.اين چند وقته اينقدر قيمتهاي عجيب و غريب 15 و 20 و 30 ميليوني شنيدم كه يكم گيج شدم.من در حد همون 6 يا 7 تومن مد نظرم هست.
دوستان ببخشيد زياد سوال كردم!
ولي همونطور كه عرض كردم قصدم در مورد خريد جدي هست و به اميد خدا تا چند وقت ديگه اين ماشين رو مي خرم!
ممنون ميشم بهم كمك كنيد.
سپاس فراوان.
manam hamintor
albate hamechi dar bare bmw 1972-1985 midunam
هیچ وقت از مشکلات زندگی نارحت نشو، کارگردان همیشه سخت ترین نقش ها به بهترین بازیگرش میده.
سید پارسا
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 410
تاریخ عضویت: دوشنبه 15 آذر 1389, 11:23 am
محل اقامت: کرج بزرگ، اراک

پست یک‌شنبه 6 مهر 1393, 8:52 pm

Mehrdad_jafari89 نوشته شده:سلام دوستان.
دوستان من مدتي هست كه توي فكرم هست كه يك 2002 جمع كنم واسه استفاده خودم!چون هم ماشين فوق العاده عالي هست و هم خيلي جاي دستكاري داره.البته فني!
من قبلا پاترول بازسازي كردم و در چند و چون نقاشي و صافكاري هستم و در اين مقوله آشنا دارم ولي در مورد بي ام و 2002 هيچي نميدونم!يعني تعطيل تعطيلم!ولي خيلي خيلي به اين ماشين علاقه دارم و قصدم هم جدي هست.
فقط اين سوالات رو دارم كه ممنون ميشم بنده رو راهنمايي كنيد:
1- بي ام و هاي مدل 1972 و 1977 با هم در چراغ عقب باهم فرق دارن!آيا فرق ديگري هم دارند؟فني و بدنه و ادوات داخل؟
2- براي بررسي بدنه چه مواردي رو بايد چك كنم؟
3- براي بررسي فني ماشين چه مواردي رو بايد بررسي كنم؟(نحوه بررسي هم مختصر توضيح بدين خيلي خيلي ممنون ميشم).
4- براي تعمييرات فني جاي خاصي هست كه هم منصف باشه و هم كارش درجه يك باشه؟توي خيابون شريعتي و بالاتر از يخچال يكي هست كه خيلي خيلي قديميه اون كارش خوبه؟
5- لوازم مصرفي ماشين گير مياد؟
6- لوازم مصرفي مثل چراغ و زه درب ها و داشبورد و حتي لوازم فني رو بايد از كجا تهيه كنم؟جاي خاصي هست؟
7- قيمت اين لوازم چطور هست؟
8- من قصدم اينه كه اون لوازم اسپورت و به قولي مخصوص 2002 رو از دبي بيارم!براي نصبش جاي خاصي هست؟
9- زير بندي ماشين رو چطوري بايد بررسي كنم؟
10- موتور و ديفرانسيل و گيربكس رو چطور بررسي كنم؟
11- شاسي ماشين رو چطوري بررسي كنم كه جوش يا ترك يا انحراف نداشته باشه؟
اگر دوستان ماشيني مد نظر دارند در تهران ممنون ميشم بهم معرفي كنند.اين چند وقته اينقدر قيمتهاي عجيب و غريب 15 و 20 و 30 ميليوني شنيدم كه يكم گيج شدم.من در حد همون 6 يا 7 تومن مد نظرم هست.
دوستان ببخشيد زياد سوال كردم!
ولي همونطور كه عرض كردم قصدم در مورد خريد جدي هست و به اميد خدا تا چند وقت ديگه اين ماشين رو مي خرم!
ممنون ميشم بهم كمك كنيد.
سپاس فراوان.
با درود
با اجازه اساتید، در حد سواد و اطلاعات ناقصم جواب میدم
1.در مورد سوال اول فک میکنم این لیست کمی دید شمارو باز کنه:
1600-2: 1966–1971
2002: 1968–1975
1602, 1802: 1971–1975
1502: 1975–1977
سمت راست مدل، و سمت چپ بازه زمانی تولید
تا 1973 چراغ های عقب گرد هستن و سینی جلو هم تفاوتی جزیی داره و البته جلو پنجره استیل هست، که طرحش با توجه به نوع ماشین(1600 یا 2002 یا 1802 و غیره) متفاوته، و ادوات داخلی نظیر غربیلک فرمون و رودری ها هم متفاوتن. بعد از 1973 که اتاق دچار(!) فیس لیفت شده، سینی جلو و عقب تغییر کرده و چراغ های عقب هم بالطبع مربع شدن و جلو پنجره هم پلاستیکی شده. صد البته که نمای داخلی هم دست خوش تغییر شده.
2.با توجه به چند جمله اول پستتون، حتما میدونید که باید موج های بدنه رو چک کنید و میزان بتونه روی ماشین رو تخمین بزنید و خب از نظر پوسیدگی هم باید چک کنید.
چک کردن رکاب و کف ماشین از نظر پوسیدگی که یه موضوع روتینه، اما این اتاق چون شاسی و استحکاماتش تقریبا تا زیر ستون C هست و از اونجا به بعد به خاطر وجود باک و جای زاپاس حیلی ضعیف هست، باید پالونی های عقب رو چک کنید که نپوسیده باشن، و حتما به درز درب صندوق با گلگیر های عقب و سینی عقب دقت کنید که خدایی نکرده فاصله بیشتر از حد معقول نباشه، در غیر اینصورت برگردوندن عقب ماشین به یه حالت استاندارد کاریست تقریبا ناممکن.
چندتا خط خیلی مهم داره این اتاق که با سرچ کردن و دیدن چندتا عکس متوجه خواهید شد.
3.پیشنهاد میکنم اگر به چک سلامت خودرو خیلی آشنایی ندارید اینکارو به مکانیک مطمین بسپرید. خوندن تاپیک M10 هم خالی از لطف نیست البته.
4،5،6 و 7. اینجارو مطالعه بفرمایید، ضرر نداره.
8. خیلی خیلی خیلی بعید میدونم دوبی چیزیش گیر بیاد!مگر اینکه از نقطه دیگری از کره خاکی سفارش بدید و دوبی تحویل بگیرید سپس وارد کشور کنید، که البته هزینه سنگینی در پی داره.
9.نمیدونم منظورتون از زیر بندی چیه، ولی همین که ماشین تو دست انداز خیلی سر صدا نکنه، فرمون گیج نباشه و از این قبیل، نشان از سلامت زیربندی داره مشخصا
10.فک میکنم پاسخش مشابه شماره 3 باشه!
11.بررسی شاسی هم مثل سایر ماشیناس، خیلی تفاوتی نمیکنه

در نهایت پیشنهاد شخصی بنده اینه که شما با بودجه ای بیشتر از 6 7 تومن یه 02 اصطلاحا درجه دو خریداری کنید که خرج کلی مثل صافکاری و نقاشی نداشته باشه، و شمارو زده نکنه. شاید در ظاهر ماشین آسونی به نظر بیاد، ولی وقتی وارد گود میشی متوجه میشی چقدر ریزه کاری داره و چه میزان زیادی دقت میطلبه.

اینم بگم که شما با چرخ زدن تو همین تاپیک میتونستی به جواب تمامی سوالاتت برسی و نیاز چندانی به پست گذاشتن پیدا نمیکردی :o
هانقاه
نمایه کاربر
deza90
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 274
تاریخ عضویت: دوشنبه 27 خرداد 1392, 7:58 pm
نوع خودرو: 206_bmw 325i 2005
محل اقامت: پایتخت تاریخ و تمدن

پست یک‌شنبه 6 مهر 1393, 9:41 pm

سلام دوستان من یه 2002 پیدا کردم مدل 74 بیمه چند روزه تموم شده 2 سال تخفیف داره عقب جلو سقف و ستونش ضربه نداره موتورش سالمه رنگش هم خوبه ولی من میخوام اهنش کنم وتغییر رنگ بدم خواستم بدونم چقدر هزینه آهن کردن و یه نقاشی درست و حسابی چنده؟ در ضمن ماشین 4تا کمکش خرابه جلو پنجرش شکسته چراغ جلوهاشم هم باید عوض بشه قیمت اینا چنده؟ در آخر ماشین با این شرایط چه قیمت ارزش داره بخرمش؟
AMIN.ASH
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 27 مهر 1393, 8:18 am

پست یک‌شنبه 27 مهر 1393, 9:02 am

سلام
من تازه اومدم تو این سایت
منم ی زمانی دنبال 2002 بودم
چراغای عقبشو قیمت کردم بهم گفتن 750.000 ت جلو پنجرشم همین قیمت بود
از قیمت کلی خبری ندارم اما تو ی سایتی ی2002 سفید ti زده بود 2.200.000ت
نمایه کاربر
amir shokohi
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 279
تاریخ عضویت: جمعه 26 اردیبهشت 1393, 1:27 pm
نوع خودرو: ندارم
محل اقامت: تهران

پست پنج‌شنبه 20 آذر 1393, 6:41 pm

سلام خدمت اساتید تی تی
من زیاد از فنی ماشین سرم نمیشه میخواستم بدونم به عنوان اولین ماشینم بی ام و 2002 میتونه کم هزینه و خوب باشه؟قیمت یه سالمش از نظر فنی چقدره؟هزینه بستن توربو رو موتورش چقدر میشه؟و اخر سر اینکه چطور میتونم تشخیص بدم شاسی و زیربندی و موتور سالمه؟باید مکانیک ببرم با خودم؟

بازگشت به “Neue Klasse | ب ام و سری صفر دو”