قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

پروسه بازسازی و نگهداری ب ام و 2002 | navid02

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

نمایه کاربر
SHAHRAM.
دنده 4
پست: 4893
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 فروردین 1389, 9:55 am
نوع خودرو: اف جي ،آزرا ، تندر
محل اقامت: تهران
Like شده: 2 بار

پست چهارشنبه 31 خرداد 1391, 1:18 pm

سلام آقا نوید مبارک باشه چند خریدید؟
اصطحلاک غلطه ،استهلاک درسته

عکسهاتون رو تو http://www.overpic.net آپلود کنید و لینک پنجم رو اینجا قرار بدید

داغدار پدر وفات ٩٣/٨/٧ روز حر
نمایه کاربر
navid02
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 128
تاریخ عضویت: شنبه 30 بهمن 1389, 5:13 pm
نوع خودرو: bmw2002 1975
محل اقامت: اصفهان

پست چهارشنبه 31 خرداد 1391, 3:01 pm

سلام دوستان
جاداره از تمام دوستان تشکر کنم که این همه به رخش ما لطف دارند. :grin:
در مورد این که برنامه ام واسه ماشین چی باید بگم که اصلا قصد فروشش رو ندارم و میخوام بازسازی کنم
برنامه بازسازی به این صورته که قصددارم ماشین به کلی صافکاری بشه(گرفتن پوسیدگی ها و موجگیری که خیلی واسم مهمه خوب انجام بشه)رنگ هم چون بتونه نداره فکر نکنم همه جا رو بسوزونم که اون هم باید نقاش بگه چه کاری بهتره.
موتور هم چون خودش موتور غولی هست و سر سیلند e12 و پیستون کله دار یا نیم کله فقط یه تعمیر جزیی می کنم اما از اون جایی که موتور مثل هندونه دربسته هست باید باز بشه تا بشه بگی توش چه خبره.
تودوزی هم چون فابریکه و خیلی هم به ماشین رخ داده و سالم هست قراره فقط صندلی های جلو رو بدم پر کنه.
لوازم ظاهری هم که بیشتر مربوط به زه ها میشه سعی دارم که در وحله ی اول قسمت هایی که ایرانی هستند رو اصلی و نو تهیه کنم قسمت هایی هم که اصلی روی ماشین موجود هست را هم نو کنم.
سعی دارم با بوجه ای که دارم اول خورده کاری هایی که داره را انجام بدم تا از نظر ظاهر و باطن مثل هم بشه و ایرادی روی ظاهرش نباشه(منظورم رنگ و...هست)بعد موتور که اگر بشه یه کاربرات غول روش ببندم که با خود موتور هم همخونی داشته باشه.
در مرحل بعدی هم اگر چیزی باقی موند اپشن های بی ام و 2002را تهیه می کنم که شامل دف اشپل و گیربکس getrag درنهایت یه سیستم صوتی خوب. هرچی که هزینه صرف اپشن و اصل خود ماشین بکنی هم حالی که به خودت و دیگران میده بیشتره هم ارزش کار ادم بالاتر میره. :cool:
garfildجان ماشین از جلو کوچکترین ضزبه ای نداره فقط گلگیر سمت راننده خورده که اون هم هیچ مشکلی واسه سینی ایجاد نکرده گلگیر هم رنگ نشده روی رنگ اوردند.
در کل می خوام ماشین کلاسیک بمونه ولی یه کلاسیک اسپرت که در ادامه بیشتر متوجه منظورم میشید و هیچ چیز غیر فابریک تو کار نیاد که این کار هم هزینه خیلی زیادی ایجار میکنه. :chol:
ماشین هم 5300یا400خریدم باید قولنامه رو بجورم اگر جستم یه عکس ازش میزارم.
ماشین هم از16خرداد تا الان توی صافکاری اما به دلیل این که صافکارم سرش خیلی شلوغه و حدود15تا ماشین ریخته بود سرش کار خیلی پیش نرفته عکس ازش گرفتم اما الان نمیتونم اپلود کنم در پست بعدی با عکس جدید میام.
منتظر نظرات هستم.
یا علی :evil:
پروژه بازسازیBMW2002 من
http://70.38.71.244/~tuning/forum/viewt ... 2&start=10
نمایه کاربر
navid02
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 128
تاریخ عضویت: شنبه 30 بهمن 1389, 5:13 pm
نوع خودرو: bmw2002 1975
محل اقامت: اصفهان

پست پنج‌شنبه 1 تیر 1391, 3:45 pm

Perspolise_3000 نوشته شده:به به به....

بالاخره تاپیکای 2و2 یه بازسازی اساسی به خودش دید.
تبریک بابت خرید ماشین نوید جان.

چقــــــــــــــــــــــدر این ماشین نو و سالمه خدااااااااااااااااااا....
ایشاا... بهش برسی و اونم بهت حال بده.

منتظر کارای بعدی هستیم.
ممنونم همایون جان
دوستان صافکاری ماشین فعلا در حد صاف کردن موج گلگیر عقب سمت شاگرد انجام شده انشاا... کار با سرعت بیشتری پیش میره.
اینم چندتا عکس:
تصویر
تصویر
اینم از خطر ها که خیلی کثیف شده بودند:
تصویر
تصویر
فعلان دنبال یک سری خورده ریز هستم کسی سراغ داشت خبرم کنه: :lol:
زه های روی درها-کاپوت و صندوق سمت چپ-صندوق وسط-زه بین خطر های عقب هم اگر بود خوبه اگر دست کامل هم سراغ داشتید بازم خبر کنید.
لاستیک سپر
طلق خطر عقب اصلی
ارم بی ام و اصلی عقب
رادیو فابریک
دور موتور
باقیش یادم نیست یادم اومد دوباره میگم :wink:
پروژه بازسازیBMW2002 من
http://70.38.71.244/~tuning/forum/viewt ... 2&start=10
نمایه کاربر
emad115
متخصص خودرو
پست: 933
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 4 اسفند 1387, 6:00 pm
نوع خودرو: BMW E21 & 405
محل اقامت: تهران - بلوار فردوس

پست پنج‌شنبه 1 تیر 1391, 4:48 pm

ماشا... چقدر این ماشین خوب ، سرپاست :-) .
نوید جان شما اول از رو وین ، سال و ماه دقیق تولید شدن ماشینتو در بیار . اغلب قطعات روشون سال و ماه تولید هک شده که با تاریخ تولید خودرو یا یکی هستن یا یک ماه تاریخ تولیدشون از خودرو جلوتره . مثلا اگه ماشین ساخت ماه 10 سال 1975 باشه ، رینگایه فابریک باید روشون 10 75 یا 9 75 قید شده باشه . اینو از اوون جهت گفتم که یه موقع رینگارو ندی بره . در عین حال این نکته رو در نظر داشته باش که الان 2002 سالم ، جلو عقب پلمپ واقعی ، دست نخورده خییل کمه ، اگر قرار هست عنوان خودرویه کلاسیک روش بزاری ، باید حتما تمام قطعات عین روزی که ماشین از کارخونه اومده باشه ، حرف اوون دوستانی رو که میگن ماشینو این جور کن و اونجور کن رو هم بشنو ولی عمل نکن . مثلا همین قضیه ضبط و باند ، من جای شما باشم در صورتیکه طاقچه ی عقب سالم و دست نخوردس از خیرش میگذرم . الان تو تهران 2002 فابریک فابریک هست که چشمارو به خودش جلب میکنه... تو اصفهان هم مطمئنم این جوریه . در مورد صندلی هم حتما سعی کنید ، برید دنبال پوشال اصلی ، حتی اگه مجبور شید از پوشال ماشینایه اسقاطی استفاده کنید . اینم بگم : سعی کن همه ی قطعات ماشینو خودت باز کنی و با خودت ببری . نزار صافکار حتی یه پیچ از ماشینت باز کنه . سر حوصله و با دقت قطعات رو باز کن . روی صندلی راننده و داشبرد حتما یه پارچه بکش . ببخشید زیاد شد :smile:
این با هم بودنه که بیشتر ارزش داره...(روحش شاد)
یاد آر ز شمع مرده یاد آر!
نمایه کاربر
navid02
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 128
تاریخ عضویت: شنبه 30 بهمن 1389, 5:13 pm
نوع خودرو: bmw2002 1975
محل اقامت: اصفهان

پست جمعه 2 تیر 1391, 6:16 am

emad115 نوشته شده:ماشا... چقدر این ماشین خوب ، سرپاست :-) .
نوید جان شما اول از رو وین ، سال و ماه دقیق تولید شدن ماشینتو در بیار . اغلب قطعات روشون سال و ماه تولید هک شده که با تاریخ تولید خودرو یا یکی هستن یا یک ماه تاریخ تولیدشون از خودرو جلوتره . مثلا اگه ماشین ساخت ماه 10 سال 1975 باشه ، رینگایه فابریک باید روشون 10 75 یا 9 75 قید شده باشه . اینو از اوون جهت گفتم که یه موقع رینگارو ندی بره . در عین حال این نکته رو در نظر داشته باش که الان 2002 سالم ، جلو عقب پلمپ واقعی ، دست نخورده خییل کمه ، اگر قرار هست عنوان خودرویه کلاسیک روش بزاری ، باید حتما تمام قطعات عین روزی که ماشین از کارخونه اومده باشه ، حرف اوون دوستانی رو که میگن ماشینو این جور کن و اونجور کن رو هم بشنو ولی عمل نکن . مثلا همین قضیه ضبط و باند ، من جای شما باشم در صورتیکه طاقچه ی عقب سالم و دست نخوردس از خیرش میگذرم . الان تو تهران 2002 فابریک فابریک هست که چشمارو به خودش جلب میکنه... تو اصفهان هم مطمئنم این جوریه . در مورد صندلی هم حتما سعی کنید ، برید دنبال پوشال اصلی ، حتی اگه مجبور شید از پوشال ماشینایه اسقاطی استفاده کنید . اینم بگم : سعی کن همه ی قطعات ماشینو خودت باز کنی و با خودت ببری . نزار صافکار حتی یه پیچ از ماشینت باز کنه . سر حوصله و با دقت قطعات رو باز کن . روی صندلی راننده و داشبرد حتما یه پارچه بکش . ببخشید زیاد شد :smile:
ممنون از نظراتت عماد جان خیییییییییییلی عالی بود.
من اصفهان پوشال فابریک(پوسته نارگیله یا چیز دیگه ای هست؟) نجستم.تهران هست؟کسی را سراغ دارید که مشمای فابریک داشته باشه؟اصلا گیر میاد؟
منظورت ازوین رو نفهمیدم ممنون میشم یکم توضیح بدی. #thnk#
پروژه بازسازیBMW2002 من
http://70.38.71.244/~tuning/forum/viewt ... 2&start=10
نمایه کاربر
emad115
متخصص خودرو
پست: 933
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 4 اسفند 1387, 6:00 pm
نوع خودرو: BMW E21 & 405
محل اقامت: تهران - بلوار فردوس

پست جمعه 2 تیر 1391, 4:50 pm

منظور از وین همون شماره شاسی هست که روی بدنه هک شده .
پوست نارگیل چیه آقا... . یکی از عزیزان تودوزی کار میگفت که پوشال نو رنگش سبزه ، وقتی یه مدت میگذره رنگش قهوه ای میشه . پیدا شدنش که میشه ، چوون یکی از 518 داران از تبریز خریده بود . اما نکتش اینه که اول باید آدمی رو پیدا کنی بتونه قشنگ عین فابریک پوشالا رو تو صندلی جاسازی کنه... .
منظورتون از مشما همون پارچه فابریک هست ؟!
این با هم بودنه که بیشتر ارزش داره...(روحش شاد)
یاد آر ز شمع مرده یاد آر!
نمایه کاربر
navid02
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 128
تاریخ عضویت: شنبه 30 بهمن 1389, 5:13 pm
نوع خودرو: bmw2002 1975
محل اقامت: اصفهان

پست جمعه 2 تیر 1391, 5:27 pm

emad115 نوشته شده:منظور از وین همون شماره شاسی هست که روی بدنه هک شده .
پوست نارگیل چیه آقا... . یکی از عزیزان تودوزی کار میگفت که پوشال نو رنگش سبزه ، وقتی یه مدت میگذره رنگش قهوه ای میشه . پیدا شدنش که میشه ، چوون یکی از 518 داران از تبریز خریده بود . اما نکتش اینه که اول باید آدمی رو پیدا کنی بتونه قشنگ عین فابریک پوشالا رو تو صندلی جاسازی کنه... .
منظورتون از مشما همون پارچه فابریک هست ؟!
بله عماد جان منظورم همون پارچه فابریکه اما چرم مصنوعی هست.
منظور از پوسته نارگیل هم همونیه که شما میفرمایید.اما من سبز بودنش رو ندیدم الان توی صندلی ها قهوه ای اند.
تودوزی کار خیلی خوب هم سراغ دارم که حتی از تهران هم میاند پیشش واسه تودوزی کارش خیلی عالی ولی بیشتر امریکایی کار میکنه.
اگر بتونید کسی که این پوشال ها و پارچه فابریک را داره بهم معرفی کنید یا شماره ای ازش بهم بدید ممنون میشم.
راستی سال و ماه تولید رینگ ها رو دیدم 9/74 بود. (@
پست بعدی با عکس های میام. #k
پروژه بازسازیBMW2002 من
http://70.38.71.244/~tuning/forum/viewt ... 2&start=10
نمایه کاربر
garfild
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 701
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 تیر 1390, 10:50 am
نوع خودرو: BMW e21 ,BMW 2-2
محل اقامت: دیار کریمان.................کرمان

پست یک‌شنبه 4 تیر 1391, 9:09 pm

سلام دوست عزیز.
این وسایلی که خواسته بودین:
رادیو فابریک
تصویر

راهنما وطلق اصلی
تصویر
آرم 2002 استیل اصلی
دور موتور
نمایه کاربر
Cybernethic
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 364
تاریخ عضویت: دوشنبه 3 اسفند 1388, 8:24 am
نوع خودرو: انواع ساده!

پست دوشنبه 5 تیر 1391, 5:11 am

emad115 نوشته شده:.... نزار صافکار حتی یه پیچ از ماشینت باز کنه . سر حوصله و با دقت قطعات رو باز کن... :
چطور میشه نگذاشت صافکار، پیچ ها رو باز کنه و جابجا نبنده؟ یا باید خودت دست به کار بشی، باز کنی و ببندی (که معمولا همه این توانایی رو ندارند). یا باید صافکارت، تمیزکار باشه که دقیقا بدونه چه کار می کنه (که خیلی کم پیدا میشه پیچ و مهره اضافه نیارند یا جابجا استفاده نکنند). یا باید تمام وقت بالای سر صافکارت باشی و خودت جداگانه طبقه بندی کنی و نگه داری، بهمین ترتیب هم دوباره برگردونی (که خیلی وقت ها امکان نداره).
آیا کار دیگه ای میشه کرد؟؟
کم گوی و گزیده گوی ...

بازگشت به “Neue Klasse | ب ام و سری صفر دو”