قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

پروسه بازسازی ب ام و 2002 | meysam 2002tt

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

نمایه کاربر
Arsam Driver
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 900
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 دی 1390, 8:29 pm

پست دوشنبه 4 شهریور 1392, 10:56 am

من موتور خودش رو نمیخوام چون هم 4 سیلندر هم 8 سوپاپ هست حالا 4سیلندر باشه ولی 16 سوپاپ هم باشه خوبه موتور چی هست تو این رنج
هر موتوري كه 16 سوپاپ باشه دليل نميشه كه لزوما خوب هم باشه . تازه درد سر هاش هم بيشتره و تفاوتش با 8 سوپاپ از نظر ايجاد قدرت بيشتر تفاوت چنداني نداره .
سر سيلندر خودش كلي جاي كار داره . ميتوني سوپاپ هاي خودش رو اور سايز كني با استفاده از ميل سوپاپ ريس واسه خودش غولي ميشه تازه يه پورت و پليش هم بزني كه خيلي بهتره .
حالا 4سیلندر باشه ولی 16 سوپاپ هم باشه خوبه موتور چی هست تو این رنج
در مورد تعويض انجين بذار بچه ها كه موتور بي ام و رو ميشناسن بيان توضيح بدن ولي قبلش براي انجين چقدر بودجه داري ؟ تا با توجه به بودجت بچه ها بگن چه گزينه اي مناسبته .
البته خودت هم ميتوني يه سر به بخش انجين هاي بي ام و بزني و خودت بگردي ببيني توي اون ليست چي بدردت ميخوره ؟
که 200رو هم پرکنه
منظورت 200 اسب بخاره يا 200 كيلومتر ؟
اگر تا 130-140 راضيت ميكنه روي موتور خودش كار كن اگر قدرت بالاي 170 ميخواي موتور عوض كن
منظورم اسب بخار بودا نه كيلومتر .

در ضمن برو توي تنظيمات دوربين موبايلت و سايز عكس برداري رو كوچيك تر كن .
meysam 2002tt
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 113
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 مرداد 1392, 11:52 am
نوع خودرو: BMW 320//1976
محل اقامت: ahvaz30t

پست دوشنبه 4 شهریور 1392, 11:19 am

Arsam Driver نوشته شده:
من موتور خودش رو نمیخوام چون هم 4 سیلندر هم 8 سوپاپ هست حالا 4سیلندر باشه ولی 16 سوپاپ هم باشه خوبه موتور چی هست تو این رنج
هر موتوري كه 16 سوپاپ باشه دليل نميشه كه لزوما خوب هم باشه . تازه درد سر هاش هم بيشتره و تفاوتش با 8 سوپاپ از نظر ايجاد قدرت بيشتر تفاوت چنداني نداره .
سر سيلندر خودش كلي جاي كار داره . ميتوني سوپاپ هاي خودش رو اور سايز كني با استفاده از ميل سوپاپ ريس واسه خودش غولي ميشه تازه يه پورت و پليش هم بزني كه خيلي بهتره .
حالا 4سیلندر باشه ولی 16 سوپاپ هم باشه خوبه موتور چی هست تو این رنج
در مورد تعويض انجين بذار بچه ها كه موتور بي ام و رو ميشناسن بيان توضيح بدن ولي قبلش براي انجين چقدر بودجه داري ؟ تا با توجه به بودجت بچه ها بگن چه گزينه اي مناسبته .
البته خودت هم ميتوني يه سر به بخش انجين هاي بي ام و بزني و خودت بگردي ببيني توي اون ليست چي بدردت ميخوره ؟
که 200رو هم پرکنه
منظورت 200 اسب بخاره يا 200 كيلومتر ؟
اگر تا 130-140 راضيت ميكنه روي موتور خودش كار كن اگر قدرت بالاي 170 ميخواي موتور عوض كن
منظورم اسب بخار بودا نه كيلومتر .

در ضمن برو توي تنظيمات دوربين موبايلت و سايز عكس برداري رو كوچيك تر كن .
موتور خودش رو نمیدونم والا 2 دل موندم

دوستان که موتور بی ام و رو میشناسن لطف کنن بیان کمکم کنن
نمایه کاربر
reza.valipour121
دنده 1
پست: 1224
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 شهریور 1390, 8:22 pm
نوع خودرو: E36,Rio,Golf mk2
محل اقامت: بابل

پست دوشنبه 4 شهریور 1392, 9:23 pm

میثم جان بهت تبریک میگم
اینجا بهتر میتونم راهنماییت کنم چون دیگه یه تاپیک مخصوص به خودت هست

بهم گفته بودی 5 تومن برای موتور بودجه داری
خوب هست ولی کافی نیست چون ماشینی که برای دریفت جمع میشه باید یخورده تغییراتی توش ایجاد بشه تا به دریفتر تبدیل بشه
اگر همین مقدار بودجه داری به نظر من فعلا" سمت تعویض انجین نرو و رو انجین خودش کار کن تا 170 اسب هم راحت بهت میده
آخه باید یکم خرج سوسپانسیون و دف سیستم فرمون و ... بکنی که تقریبا" خودش 2 تومنی هزینه داره
بعدش که دریفت دستت اومد و به یک دریفتر خوب تبدیل شدی میتونی به تعویض موتور فکر کنی
انجین 02 با کمی تغییر راحت سرعت 200 تا برات پر میکنه
حالا اگه تصمیمت قطعی شد تا روی موتور خودش کار کنی بهم بگو تا بگم از کجا شروع کنی

البته میتونی با 5 تومن انجین عوض کنی ولی خب انجین 4 تومنی در حد همون انجین خوش هست و در ادامه کار برای تبدیل به یک ماشین دریفت بودجه کم میاری
پس از انجین خودش شروع کن
و این هم بگم کنترل 02 با قدرت بالا خیلی سخته و همچنین دریفت زدنش چون اتاق خیلی سبکی داره و نیازی به قدرت بیشتر نداره
همونطور که ماشین رو تقویت میکنی باید خودت و رانندگیت هم تقویت کنی
پس صلاح نیست که یکدفعه چندتا پله رو باهم بالا بری چون خطرناک هست
کم کم و پله به پله برو جلو

به امید روزی که یه دریفتر خوب جمع کنی
meysam 2002tt
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 113
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 مرداد 1392, 11:52 am
نوع خودرو: BMW 320//1976
محل اقامت: ahvaz30t

پست دوشنبه 4 شهریور 1392, 9:32 pm

reza.valipour121 نوشته شده:میثم جان بهت تبریک میگم
اینجا بهتر میتونم راهنماییت کنم چون دیگه یه تاپیک مخصوص به خودت هست

بهم گفته بودی 5 تومن برای موتور بودجه داری
خوب هست ولی کافی نیست چون ماشینی که برای دریفت جمع میشه باید یخورده تغییراتی توش ایجاد بشه تا به دریفتر تبدیل بشه
اگر همین مقدار بودجه داری به نظر من فعلا" سمت تعویض انجین نرو و رو انجین خودش کار کن تا 170 اسب هم راحت بهت میده
آخه باید یکم خرج سوسپانسیون و دف سیستم فرمون و ... بکنی که تقریبا" خودش 2 تومنی هزینه داره
بعدش که دریفت دستت اومد و به یک دریفتر خوب تبدیل شدی میتونی به تعویض موتور فکر کنی
انجین 02 با کمی تغییر راحت سرعت 200 تا برات پر میکنه
حالا اگه تصمیمت قطعی شد تا روی موتور خودش کار کنی بهم بگو تا بگم از کجا شروع کنی

البته میتونی با 5 تومن انجین عوض کنی ولی خب انجین 4 تومنی در حد همون انجین خوش هست و در ادامه کار برای تبدیل به یک ماشین دریفت بودجه کم میاری
پس از انجین خودش شروع کن
و این هم بگم کنترل 02 با قدرت بالا خیلی سخته و همچنین دریفت زدنش چون اتاق خیلی سبکی داره و نیازی به قدرت بیشتر نداره
همونطور که ماشین رو تقویت میکنی باید خودت و رانندگیت هم تقویت کنی
پس صلاح نیست که یکدفعه چندتا پله رو باهم بالا بری چون خطرناک هست
کم کم و پله به پله برو جلو

به امید روزی که یه دریفتر خوب جمع کنی
مرسی رضا جان

من حداقل هزینمو گفتم 5 تومن بیشتر هم میتونم خرج کنم این هزینه رو گذاشتم فقط واسه انجین واسه چیزهای دیگه هم هزینه جدا کردم

من میخوام که یکدفعه ایی خرج کنم نمیخوام که هر روز موتور باز کنم ببندم منم در اون صورت که فکر میکنید حرفه ایی نیستم من میخوام یه ماشین خیابونی جمع کنم

که باهاش هم توشهر بچرخم که جانگولک بازی در بیام من اطلاعاتی که از این و اون سایت خوندم اگه بخوام موتورشو تقویت کنم عمرش خیللللی کم میشه و هی زود

به زود خراب میشه پس میخوام از همین اولش یه موتور خوب ببندم که هر روز کاپوت رو ندم بالا

تازه که اول کارم تازه ماشین رو لخت دارم میکنم واسه ورق کردن و .....

تا موضوع رسیدن به انجین خدا کریمه حداقل 1ماه دیگه طول میکشه

حالا از اینجا شروع کنیم من امروز صبح رفتم 4موم خوب خریدم شدن 65تومن و با یه موم پاش رو هم شدن 85که یارو اشنا بود ازم 80 گرفت

میخوام صندلیاشو در بیارم بشورم و بدم تودوزی کار و روکش واسم درست کنه کسی طرحی چیزی نداره بده ببینیم بدیم به تودوزی کاره؟؟؟
نمایه کاربر
reza.valipour121
دنده 1
پست: 1224
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 شهریور 1390, 8:22 pm
نوع خودرو: E36,Rio,Golf mk2
محل اقامت: بابل

پست دوشنبه 4 شهریور 1392, 9:58 pm

خوبه
پس اول کارای ابتدایی ماشینت رو انجام بده
جلوبندی رو حتما" ردیف کن
اون تقویتی که مد نظر ماست اتمسفریک هست و از عمر موتورت کم نمیکنه
فقط به واشر سرسیلندر شاخ نیاز داری
اونایی که عمر موتوراشون میاد پایین انجین رو توربو میکنن که دردسرهای خاص خودش رو داره
البته میتونی به گزینه های توربو هم فکر کنی مثل 3sgte و یا همون 1jz
البته مورد دوم 6 سیلندر هست

خب به نظر من در ابتدای کار صلاح نیست سمت این انجین ها بری چون برند بی ام و نیستن و ماشین شما هم که فعلا" وضعیت پلاکش ردیف نیست و از طرفی چون ماشین شهری هم هست زیاد به صلاح نیست

شما فعلا" بین 2 تا 3 تومن هزینه تقویت انجین M10 خوش بکن و با یک دف و گیربکس مناسب چیز خوبی از آب در میاد
مطمئن باش تا مدتها ارضاء خواهی بود
از طرفی هم این انجین لوازم و مکانیکش تقریبا" تو تمام شهرهای ایران هست و حتی خودت هم میتونی باهاش ور بری و کم دردسر هست
بهترین کار استارت با خود M10 مودیفاید شده هست چون کمترین هزینه رو تو انجین های بی ام و داره و خیلی ها تا مدتها با این انجین حال میکردن و هنوز هم همینطور هست
خلاصه کار رو شروع کن و اساتید راهنماییت میکنن
meysam 2002tt
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 113
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 مرداد 1392, 11:52 am
نوع خودرو: BMW 320//1976
محل اقامت: ahvaz30t

پست سه‌شنبه 5 شهریور 1392, 11:29 am

reza.valipour121 نوشته شده:خوبه
پس اول کارای ابتدایی ماشینت رو انجام بده
جلوبندی رو حتما" ردیف کن
اون تقویتی که مد نظر ماست اتمسفریک هست و از عمر موتورت کم نمیکنه
فقط به واشر سرسیلندر شاخ نیاز داری
اونایی که عمر موتوراشون میاد پایین انجین رو توربو میکنن که دردسرهای خاص خودش رو داره
البته میتونی به گزینه های توربو هم فکر کنی مثل 3sgte و یا همون 1jz
البته مورد دوم 6 سیلندر هست

خب به نظر من در ابتدای کار صلاح نیست سمت این انجین ها بری چون برند بی ام و نیستن و ماشین شما هم که فعلا" وضعیت پلاکش ردیف نیست و از طرفی چون ماشین شهری هم هست زیاد به صلاح نیست

شما فعلا" بین 2 تا 3 تومن هزینه تقویت انجین M10 خوش بکن و با یک دف و گیربکس مناسب چیز خوبی از آب در میاد
مطمئن باش تا مدتها ارضاء خواهی بود
از طرفی هم این انجین لوازم و مکانیکش تقریبا" تو تمام شهرهای ایران هست و حتی خودت هم میتونی باهاش ور بری و کم دردسر هست
بهترین کار استارت با خود M10 مودیفاید شده هست چون کمترین هزینه رو تو انجین های بی ام و داره و خیلی ها تا مدتها با این انجین حال میکردن و هنوز هم همینطور هست
خلاصه کار رو شروع کن و اساتید راهنماییت میکنن
مرسی رضا جان حالا ببینیم بودجه تا اون موقعه به کجا میرسه بعد تصمیم نهایی رو همون موقعه میگیرم واسه پلاک هم دنبال پلاک دارم میگردم حالا اگه پیدا شد که

چه بهتر

اقا کسی میدونه واسه اهن کشی داخل ماشین و تقویت اتاق ماشین میشه یجوری انجام داد که تو دید نباشه مثلا نمیخوام لوله تو اتاق بکشم کسی روشی چیزی بلده ؟؟
نمایه کاربر
Arsam Driver
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 900
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 دی 1390, 8:29 pm

پست سه‌شنبه 5 شهریور 1392, 2:48 pm

البته میتونی به گزینه های توربو هم فکر کنی مثل 3sgte و یا همون 1jz
داداش فكر بسيار زيبا و شيطاني هست :-P ولي 1jz با اون قدرت واسه اين اتاق زياد نيست ؟ اصلا اتاق وزنشو ميتونه تحمل كنه ؟ تقسيم وزن بهم نميريزه ؟
اون وقت 8 تومن بدون گير بكس يا با گير بكس 8 تومن ؟
شما فعلا" بین 2 تا 3 تومن هزینه تقویت انجین M10 خوش بکن و با یک دف و گیربکس مناسب چیز خوبی از آب در میاد
منم موافقم موتور خودش خوب جواب ميده مخصوصا كه گشتاورش هم خوبه و خوراكه دريفته
اقا کسی میدونه واسه اهن کشی داخل ماشین و تقویت اتاق ماشین میشه یجوری انجام داد که تو دید نباشه مثلا نمیخوام لوله تو اتاق بکشم کسی روشی چیزی بلده ؟؟
من يه فكري تو ذهنمه نميدونم بشه يا نه ولي ميتوني زير تو دوزي سقف و ... ورقه يا ميله اهني جوش بدي . نميدونم بشه يا نه خودت نگاه كن ببين راه دست داره ؟ بقيه جاهارو نميدونم ولي توي ماشين ميشه اينكارو كرد فكر كنم .

---- اضافه شده در تاریخ 5 شهریور 1392, 19:58 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

رضا الان تو نت يه دوري زدم حتي يه دونه 02 هم با انجين 1jz نبود !
جايي ديدي كسي اينكارو كرده باشه ؟
نمایه کاربر
reza.valipour121
دنده 1
پست: 1224
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 شهریور 1390, 8:22 pm
نوع خودرو: E36,Rio,Golf mk2
محل اقامت: بابل

پست سه‌شنبه 5 شهریور 1392, 7:11 pm

آرسام معمولا" انجین 6 سیلندر رو 02 نمیندازن
چون فقط و فقط باعث هرز گزدی میشه و چون اتاق سبکی هست که با کوچکترین تغییر وزن باعث بهم خوردن تقسیمش میشه ولی برای دریفت میشه این افت یک مزیت محسوب بشه جون جلو رو سنگین میکنی علاوه بر اینکه قدرت چند برار میشه
بنابراین از گزینه های 4 سیلندر توربو یا اتمسفریک استفاده میکنن که کاملا" هم جوابگو هست

حالا نصب 1jz هم رو 02 کار سختی نیست ولی باید موتور رو بکشه تو تا مجبور نشه سینی رو ببره
1jz کامل با سیم کشی و ای سی یو 8 تومن و به راحتی با یه واسطه میشه به گیربکس خودش یا هر گیربکس دیگه ای خوروند
دیگه وقتی انجین تقویت میشه همه چی از جمله شاسی و ترمز و ... باید تقویت شه
از اینکه این انجین رو پیشنهاد کردم اینکه آقا میثم عاشق 6 سیلندر هست و این گزینه ارزون تر از مابقی انجین های 6 سیلندر هست ( البته با توجه به بازدهی بیشتر و قابلیت های ارتقاء )
meysam 2002tt
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 113
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 مرداد 1392, 11:52 am
نوع خودرو: BMW 320//1976
محل اقامت: ahvaz30t

پست سه‌شنبه 5 شهریور 1392, 7:14 pm

سلام

من با صافکارواسه اهن کشی تو کار حرف زدم گفت میشه ولی حوصله میخواد که من ندارم بهش گفتم پس بیخیالش


امروز رفتم ماشین رو دیدم صافکارم کارش فقط ماشین کلاسیک تعجب کرد از ماشین داخل ماشین همش رنگ فابریک و هیچ جاش زنگ زدگی نداره و همش فابریک هست خدارو شکر


دوستان یه چی رو داشبورد ماشین دیدم که نظرمو جلب کردتو 2*2های دیگه من ندیده بودم کسی میدونه چیه؟؟


این هم عکسش

http://upload7.ir/images/91718029677840161334.jpg

کسی میدونه چیه؟؟؟

---- اضافه شده در تاریخ 5 شهریور 1392, 23:47 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----
reza.valipour121 نوشته شده:آرسام معمولا" انجین 6 سیلندر رو 02 نمیندازن
چون فقط و فقط باعث هرز گزدی میشه و چون اتاق سبکی هست که با کوچکترین تغییر وزن باعث بهم خوردن تقسیمش میشه ولی برای دریفت میشه این افت یک مزیت محسوب بشه جون جلو رو سنگین میکنی علاوه بر اینکه قدرت چند برار میشه
بنابراین از گزینه های 4 سیلندر توربو یا اتمسفریک استفاده میکنن که کاملا" هم جوابگو هست

حالا نصب 1jz هم رو 02 کار سختی نیست ولی باید موتور رو بکشه تو تا مجبور نشه سینی رو ببره
1jz کامل با سیم کشی و ای سی یو 8 تومن و به راحتی با یه واسطه میشه به گیربکس خودش یا هر گیربکس دیگه ای خوروند
دیگه وقتی انجین تقویت میشه همه چی از جمله شاسی و ترمز و ... باید تقویت شه
از اینکه این انجین رو پیشنهاد کردم اینکه آقا میثم عاشق 6 سیلندر هست و این گزینه ارزون تر از مابقی انجین های 6 سیلندر هست ( البته با توجه به بازدهی بیشتر و قابلیت های ارتقاء )

8تومن موتور سالم و اک بهم میدن یا باز هم باید خرجش کرد؟؟؟؟
نمایه کاربر
reza.valipour121
دنده 1
پست: 1224
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 شهریور 1390, 8:22 pm
نوع خودرو: E36,Rio,Golf mk2
محل اقامت: بابل

پست سه‌شنبه 5 شهریور 1392, 7:31 pm

آرسام جان این هم از پروژه های اونور آبی:
02 با موتور 2jz :


02 با موتور sr20det :




و خیلی چیزهای دیگه...

بازگشت به “Neue Klasse | ب ام و سری صفر دو”