قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تاریخچه محصولات ب ام و (سری 6)

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

نمایه کاربر
behzad
دنده 1
پست: 1761
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 دی 1383, 2:22 pm
نوع خودرو: Not Yet
محل اقامت: هرجا Adrenaline باشه ...
اینستاگرام: Amirx220

پست پنج‌شنبه 29 شهریور 1386, 11:21 pm

علي جان دستت درد نكنه...واقعا اطلاعاتت مفيد بود :-) :-)
يه سوال : قيمت يه 633 تو ايران چنده ؟ حدودي :cool: ؟ اون ابيه كه تو درگ شركت كرد 633 بود ديگه ؟
حدود بیست تا کلاسیک بدون تصادف اماده فروش 🏁
نمایه کاربر
امين قطبي
مدیر كلوپ Daewoo
پست: 3778
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 اسفند 1384, 8:36 pm
نوع خودرو: پيرمردي
محل اقامت: تهران / شيراز

پست جمعه 30 شهریور 1386, 6:11 am

علي جان دستت درد نكه. :-) توي كوپه هاي ب.ام.و سري 6 هميشه كوپه محبوب من هست. چون به نظرم كوپه هاي 3 خيلي كوچيكن و هيچوقت ابهت 6 رو ندارن.
:smile: الان بروشور مدل رنج 1986 ب.ام.و جلومه. توي اين بروشور هم همه مشخصات اين مدل ها هست غير از وزنشون!
:-( فردا رفتم شركت حتما تا ظهر اون دو صفحه كه اطلاعات مربوط به اين سري هست رو اسكن ميكنم ميذارم. هر چند فكر ميكنم قبلا اسكن شده اين بروشور رو يه جا تو اينترنت ديدم. شايد داشته باشيش. راستي الان تيني فيلت/ر شده با چه سايتي بفرسم چون مديا فاير هم درست كار نميكنه

:eek:
از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیافزود
زنهار از این بیابان، واین راه بی‌نهایت...
نمایه کاربر
manfered
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 454
تاریخ عضویت: چهارشنبه 1 فروردین 1386, 11:30 pm

پست جمعه 30 شهریور 1386, 8:48 am

:-)

دستت درد نكنه علي جان ... عالي
نمایه کاربر
علي فراهاني
دنده 3
پست: 3689
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 آذر 1384, 3:56 pm
محل اقامت: تهران

پست جمعه 30 شهریور 1386, 4:10 pm

behzad نوشته شده:علي جان دستت درد نكنه...واقعا اطلاعاتت مفيد بود :-) :-)
يه سوال : قيمت يه 633 تو ايران چنده ؟ حدودي :cool: ؟ اون ابيه كه تو درگ شركت كرد 633 بود ديگه ؟
چون تو ايران كمه قيمتاش پرته
از 4 تومن هست تا 15 16 تومن كه هيچكدومشون به قيمتشون نميرزه
فردا رفتم شركت حتما تا ظهر اون دو صفحه كه اطلاعات مربوط به اين سري هست رو اسكن ميكنم ميذارم. هر چند فكر ميكنم قبلا اسكن شده اين بروشور رو يه جا تو اينترنت ديدم. شايد داشته باشيش. راستي الان تيني فيلت/ر شده با چه سايتي بفرسم چون مديا فاير هم درست كار نميكنه
امين جان دستت درد نكنه
زحمت ميكشي
نمایه کاربر
Shellman
شروع حركت
پست: 44
تاریخ عضویت: شنبه 23 تیر 1386, 2:44 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران

پست جمعه 30 شهریور 1386, 10:55 pm

سلام
امروز داشتم وب گردي ميكردم اينارو پيدا كردم

تصویر

تصویر

تو اين سايت:
http://www.claasi.de/ca100400.php
نمایه کاربر
امين قطبي
مدیر كلوپ Daewoo
پست: 3778
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 اسفند 1384, 8:36 pm
نوع خودرو: پيرمردي
محل اقامت: تهران / شيراز

پست شنبه 31 شهریور 1386, 9:16 am

تصویر

تصویر
از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیافزود
زنهار از این بیابان، واین راه بی‌نهایت...
نمایه کاربر
احسان
راننده مسابقات اسلالوم
پست: 913
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 بهمن 1383, 7:32 pm
نوع خودرو: تیبا و پی کی
محل اقامت: قزوین

پست پنج‌شنبه 12 مهر 1386, 5:07 pm

سلام علي دستت درد نكنه من هم به اين اتاق بمو خيلي علاقه دارم .
چند تا نكته ديدم ميگم :
مدل هاي موجود در ايران 630 و 633i هستند كه اولي كاربي و دومي انژكتوري هست
در ايران 628Csi هم هست .
راستي در فهرست توليدات اين سري 6 تا اونجايي كه من ميدونم مدلهاي M6 و L6 هم وجود داشته كه من در مورد M6 نميدونم فرقي با M635Csi داشته يا نه در مورد L6 هم اصلا نميدونم تو هم كه توضيح ندادي اگه ميدوني بگو .
BMW M88 ENGINE
اين موتور يك موتور 6 سيلندر خطي است كه مجهز به دو ميل سوپاپ و مجموعا 24 سوپاپ هست كه اولين بار روي مدل خياباني M1 نصب شد
اين موتور بر مبناي موتور M49 (موتوري كه روي csi 630 مورد استفاده قرار گرفت و در ايران موجود هست)توليد شد و بر روي E28 M5 هم مورد استفاده قرار گرفت
موتور M88 رو نوشتي بر مبناي M49 توليد شده تو پرانتز هم نوشتي همون موتور 630 در صورتي كه بمو موتوري با كد M49 نداره و موتور 630 هم كه خودت گفتي كه M30 هست .

در مورد موتور S38 هم بايد بگم كه فقط بر روي E34 M5 نصب شده و تا اونجايي كه ميدونم روي اتاق E24 نصبش نكردن . البته اگر تو منظورت ماشين غير كارخونه اي باشه كه بعله 12 سيلندرم نصب ميكنن :grin:
البته اولش خودم فكر كردم كه اين اس 38 كه نوشتي ماله مدله ام6 باشه اما به سال ساخت موتور اس 38 كه بنگري ميبيني مال بعد از متوقف شدن بدنه سري شش هست .
سال ساخت موتور S38 از 91 تا 93
سال ساخت اتاق E24 از 77 تا 89
نمایه کاربر
manfered
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 454
تاریخ عضویت: چهارشنبه 1 فروردین 1386, 11:30 pm

پست پنج‌شنبه 12 مهر 1386, 6:03 pm

احسان نوشته شده: راستي در فهرست توليدات اين سري 6 تا اونجايي كه من ميدونم مدلهاي M6 و L6 هم وجود داشته كه من در مورد M6 نميدونم فرقي با M635Csi داشته يا نه در مورد L6 هم اصلا نميدونم تو هم كه توضيح ندادي اگه ميدوني بگو .

موتور M88 رو نوشتي بر مبناي M49 توليد شده تو پرانتز هم نوشتي همون موتور 630 در صورتي كه بمو موتوري با كد M49 نداره و موتور 630 هم كه خودت گفتي كه M30 هست .

در مورد موتور S38 هم بايد بگم كه فقط بر روي E34 M5 نصب شده و تا اونجايي كه ميدونم روي اتاق E24 نصبش نكردن . البته اگر تو منظورت ماشين غير كارخونه اي باشه كه بعله 12 سيلندرم نصب ميكنن :grin:
البته اولش خودم فكر كردم كه اين اس 38 كه نوشتي ماله مدله ام6 باشه اما به سال ساخت موتور اس 38 كه بنگري ميبيني مال بعد از متوقف شدن بدنه سري شش هست .
سال ساخت موتور S38 از 91 تا 93
سال ساخت اتاق E24 از 77 تا 89
m6 با m635csi فرقش در اينه كه m6 براي آمريكا بوده و m635csi مدل اروپايي ! و طبق معمول مدل هاي آمريكايي ضعيف ترند و m6 داراي كاتاليست هست و نزديك 30 اسب تفاوت دارتد

والا موتور m49 رو من هم بي اطلاعم اما موتور 630 همون m30 هست

در مورد موتور s38 يك مسئله اي هست ... اينكه مدل هاي مختلف داره كه هر كدوم در يك دوراني ساخته شده ! ( تفاوت حجم دارند )
كمترين حجم كه 3.5 هست بر روي m6 و e28 m5 بوده و حجم هاي بالاتر بر روي e34 m5 بوده و نكته ديگه اينه كه با در نظر گرفتن حجم هاي مختلفش كه باعث تغيير كدش هم مي شه ( مثل s38b35 , s38b36 ) تا اواخر ساخت پلاتفرم e34 ساخته شده ٬ يعني حوالي سالهاي 96 - 97
نمایه کاربر
علي فراهاني
دنده 3
پست: 3689
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 آذر 1384, 3:56 pm
محل اقامت: تهران

پست پنج‌شنبه 12 مهر 1386, 8:51 pm

سلام
احسان جون دمت گرم كه دقيق خوندي و بازم دمت گرم كه داري بي ام ميتركوني
سر سيلندرها فرق دارن و باعث تغيير كد شدن
دقيقا مثل M88 و S38
منظورم اين نبود كه s38 رو E24 نصب شده البته بد نوشتن خودم باعث سو برداشت شده ولي چون پايه موترها يكي بود تصميم گرفتم S38 رو هم بنويسم دربارش اين موتور تا 340 اسب هم كه داره كه موتور 3.8 نصب شده روي سري اخر E34 M5 هست

همونطور كه فرزاد گفت مدل امريكايي و اروپايي تفاوت دارند و نوع امريكايي 256 اسب هست و اروپايي 286 اسب
يدونه 286 اسبيش رو تو همين تهران پيدا كردم كه واقعا تكه ولي يه كم بالا ميگه
نمایه کاربر
احسان
راننده مسابقات اسلالوم
پست: 913
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 بهمن 1383, 7:32 pm
نوع خودرو: تیبا و پی کی
محل اقامت: قزوین

پست جمعه 13 مهر 1386, 11:31 am

علي فراهاني نوشته شده: يدونه 286 اسبيش رو تو همين تهران پيدا كردم كه واقعا تكه ولي يه كم بالا ميگه
آخ آخ آخ :-? نگفتي فقط انجينه ياهمراه ماشينه :-( قيمتو تو پي ام بهم بگو

حالا كه صحبت موتور شد ياد يه موضوعي افتادم صفحه قبل گفتي موتور M88 تقويت خورش خيلي خوبه ميخام بگم خود موتور M30 هم قابليتاي خوبي داره تو يه مجله خارجي كه محسن جي تي به من داد طرف M30 رو انداخته بود رو E30 :-? تا 630 اسب هم تقويت شده بود با توربوهاي گرت.
يه سوال هم دارم از دوستان آيا موتور M88 تنها موتور ام پاور هست كه اول كدش حروف S به كار نرفته ؟؟؟ يا خير؟

بازگشت به “6Series & M6 | ب ام و سری شش”