قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

MVM 110 - چری QQ3 - محصول مدیران خودرو.

تصویر
A15 ، ویانا ، 110 ، 315 ، 530 ، X33 ، 550 ، Tiggo5 ، Tiggo7 ، Arizzo 5 ، ...

مدیر انجمن: دينگاليگا

arxalix
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 اسفند 1391, 4:07 pm
نوع خودرو: MVM 110 4 cylinder
محل اقامت: Təbriz

پست یک‌شنبه 3 آذر 1398, 7:40 pm

سلام
امروز پس از ۵ سال استفاده از ماشینم و تو کارکرد ۱۰۴۰۰۰ برای اولین بار جلوبندی را دادم یه خدمتی براش کردند چون واقعا سر و صداش رو اعصاب بود

توصیه میکنم هیچوقت برای ماشینتون ، خارج از نمایندگی مدیران خودرو قطعه تهیه نکنید. درسته ماشینمون چینیه ولی قطعات تقلبیش بیداد میکنه تو فروشندگان قطعات.
شمع و وایر فابریک ماشینمو پس از چهار سال که خواستم تعویض کنم مکانیک بیرون نمایندگی زرنگی کرد و به یه فروشنده قطعات زنگ زد تا پیک بیاره. خجالت کشیدم که مانعش بشم. همین باعث شد که ۳ بار در عرض یکسال شمع و وایر عوض کنم. چون دو بار ، دو مکانیک متفاوت همین بلا را سرم آوردن. یعنی کل مکانیکها متقلب شدند و غیر از دستمزدشون از قطعه فروشها هم میخوان پورسانت بگیرن. آخر سر امروز تو خود نمایندگی شمع و وایر اصلی انداختن روش
Negar1553
پست: 1
تاریخ عضویت: دوشنبه 11 آذر 1398, 7:18 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست دوشنبه 11 آذر 1398, 7:21 am

علت بالا رفتن آمپر آب هنگام روشن بودن چراغها
GM.1
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 764
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 25 آذر 1393, 8:43 pm
نوع خودرو: 405...2000
Like شده: 99 بار

پست دوشنبه 11 آذر 1398, 3:54 pm

Negar1553 نوشته شده:
دوشنبه 11 آذر 1398, 7:21 am
علت بالا رفتن آمپر آب هنگام روشن بودن چراغها
سلام
https://sanatnevis.com/news/%D8%B1%D8%A ... 9%BE%D8%B1
زندگی زیباست
نمایه کاربر
mehdi_1986
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 574
تاریخ عضویت: جمعه 10 خرداد 1387, 8:39 pm
نوع خودرو: برلیانس H330-AT
محل اقامت: سرزمين دماي 60 درجه.اميديه
Like شده: 6 بار

پست پنج‌شنبه 5 دی 1398, 9:25 pm

سلام دوستان وقت بخیر
با توجه با افزایش قیمت بنزین و همچنین افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو و همچنین نیاز بنده به تهیه ی یک خودروی کم مصرف و البته کم دردسر در نظر دارم یک دستگاه mvm 110 چهار سیلندر اتومات مدل 90 یا 91 خریداری کنم
تا حالا هیچ تجربه و آشنایی با این ماشین ندارم
لطفا اگر مقدر هستذپاسخ سوالات بنده رو بدید و راهنمایی بفرمایید.
مسیر تردد بنده از محل کار تا منزل به صورت هفته ای 3 بار هست و مسافت این مسیر به صورت رفت و برگشت حدود 200 کیلومتر هست که جمعا هفته ای 600 کیلومتر و ماهانه حدود 2500 کیلومتر رو باید با این ماشین طی کنم.حدود 70 درصد این مسیر در اتوبان مستقیم(جاده صاف و بدون پیچ و خم) هست و 30 درصد دیگه در شهر با ترافیک روان.
و اما سوالات و ابهامات:
1-نوع سیم کشی این ماشین چی هست ؟ساده یا دارای سیستم مالتی پلکس ؟
2-دریچه گاز ماشین برقیه یا سیمی ؟
3- استهلاک این ماشین با توجه به این نوع استفاده رو چطور پیش بینی میکنید ؟
4- مصرف سوخت این ماشین چقدر هست ؟
5-کیفیت موتور و گیربکس ماشین چطوره ؟ مثل پراید سگ جون هست یا سریع به خرج میوفته ؟
6-امکان گاز سوز کردن از نوع ال پی جی برای این ماشین هست یا خیر ؟
7-امکان نصب کروز کنترل رو داره ؟
8-توی جاده ماشین قرص و محکم هست یا شل و وله و احساس امنیت نمیده ؟
9-صندلی های ماشین چه کیفیتی دارن ؟ راحت هستن ؟
10-سایز لاستیک های ماشین چقدره ؟
11-هزینه ی تعویض روغن و سرویس های دوره ای چقدر هست ؟
12-نوع روغن موتور ؟
13-ولتاژ باطری و نوع باطریش چی هست ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
cctvhikvision
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 25 دی 1398, 8:34 am
نوع خودرو: mazda3

پست چهارشنبه 25 دی 1398, 8:38 am

من خودم باتوجه به اطلاعاتی که تو این فروم بدست آوردم
لاستیکهامو با سایز ۱۷۵ عوض کردم
خیلی خیلی بهتر شد.یعنی کنترلتون رو ماشین خیلی بهتره. عقب ماشین بطور چشمگیری کمتر بازی میکنه.
کلا بهتره.
کمکها رو دست نزدم
ولی کمکهای ۱۱۰ اس خیلی معقولتره
.....
پست اديت شد.لطفا از پست هاي فني براي تبليغات استفاده نفرماييد.باتشكر
daytruck
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 73
تاریخ عضویت: شنبه 10 اسفند 1392, 11:57 am
نوع خودرو: Aurion2011&Pars
محل اقامت: تهران
Like شده: 4 بار

پست جمعه 15 فروردین 1399, 7:41 pm

درود بر دوستان عزیز امیدوارم این روزهای کرونائی برا همه مون بخیر تموم بشه.
یه مطلبی میخواستم بگم راجب ام وی ام 110خانومم
4سیلندر مدل92
مشکلش این بود آمپر بالا میومد جوش میاورد.مخصوصا موقعی که ماشین درجا موقع توقف کار میکرد.مثل ترافیک یا پشت چراغ قرمز.
موقع جوش آوردن رادیاتور سرد میشد منتها آب داخلش بود.اولین نظریه کارشناسی توسط افراد ماهر ترموستات بود که با تعویض آن با نوع ارجینالش مشکل حل نشد.
با توجه به نظریه های مختلف ماشین به نمایندگی ارجاع شد.با توضیحات ما وقع به مکانیک نمایندگی احتمال بعدی سر سیلندر بود.بعد از  2 روز گفتن ماشین حاضره.منبع انبساط نشتی داشته تعویض کردن درب نو هم انداختن تست هم کردن مشکلی نداشته.
بعد از تحویل ماشین تا محل کارم نیم ساعتی بود رسیدم اونجا دوباره همون مشکل پابرجا بود :x
دوباره تماس با نمایندگی و ارجاع به همونجا که ایراد رو 100در100از سرسیلندر تشخیص دادن،منتها با توجه به اینکه من خودم نسبتا با بعضی ایرادها آشنائی دارم گفتم اگه ایراد از سرسیلندر باشه ماشین موقع روشن شدن مشکل پیدا میکنه یا دود اول صبحی رنگ و بوش مشخص میشه،آب و روغن قاطی میکنه که هیچ علائمی حتی کوچک نداشت.
با توجه به اینکه همونروز متوجه شدم با بالا رفتن دور موتور دمای موتور هم پائین میادتنها شک خودم به واتر پمپ رفت و اینو به مکانیک تعمیرگاه گفتم ولی ایشون همچنان مصر بودن از سرسیلندره.بعد 3 روز :D زنگ زدن ماشین آمادس و ایراد از واتر پمپ بوده همه پره ها بخاطر اینکه صاحب قبلی از آب خالی بدون ضدیخ استفاده کرده بود از بین رفته بود :sad: با نوع ارجینالش تعویض شد مشکل کاملا حل شد.
امیدوارم که این تجربه بکار دوستان بیادش.
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 3081
تاریخ عضویت: جمعه 19 خرداد 1391, 5:55 am
محل اقامت: زمین پهناور خدا
Like شده: 128 بار

پست شنبه 16 فروردین 1399, 8:40 am

daytruck نوشته شده:
جمعه 15 فروردین 1399, 7:41 pm
درود بر دوستان عزیز امیدوارم این روزهای کرونائی برا همه مون بخیر تموم بشه.
یه مطلبی میخواستم بگم راجب ام وی ام 110خانومم
4سیلندر مدل92
مشکلش این بود آمپر بالا میومد جوش میاورد.

مخصوصا موقعی که ماشین درجا موقع توقف کار میکرد.مثل ترافیک یا پشت چراغ قرمز.

موقع جوش آوردن رادیاتور سرد میشد منتها آب داخلش بود.اولین نظریه کارشناسی توسط افراد ماهر ترموستات بود که با تعویض آن با نوع ارجینالش مشکل حل نشد.

با توجه به نظریه های مختلف ماشین به نمایندگی ارجاع شد.با توضیحات ما وقع به مکانیک نمایندگی احتمال بعدی سر سیلندر بود.بعد از  2 روز گفتن ماشین حاضره.منبع انبساط نشتی داشته تعویض کردن درب نو هم انداختن تست هم کردن مشکلی نداشته.
بعد از تحویل ماشین تا محل کارم نیم ساعتی بود رسیدم اونجا دوباره همون مشکل پابرجا بود :x
دوباره تماس با نمایندگی و ارجاع به همونجا که ایراد رو 100در100از سرسیلندر تشخیص دادن،منتها با توجه به اینکه من خودم نسبتا با بعضی ایرادها آشنائی دارم گفتم اگه ایراد از سرسیلندر باشه ماشین موقع روشن شدن مشکل پیدا میکنه یا دود اول صبحی رنگ و بوش مشخص میشه،آب و روغن قاطی میکنه که هیچ علائمی حتی کوچک نداشت.
با توجه به اینکه همونروز متوجه شدم با بالا رفتن دور موتور دمای موتور هم پائین میادتنها شک خودم به واتر پمپ رفت و اینو به مکانیک تعمیرگاه گفتم ولی ایشون همچنان مصر بودن از سرسیلندره.بعد 3 روز :D زنگ زدن ماشین آمادس و ایراد از واتر پمپ بوده همه پره ها بخاطر اینکه صاحب قبلی از آب خالی بدون ضدیخ استفاده کرده بود از بین رفته بود :sad: با نوع ارجینالش تعویض شد مشکل کاملا حل شد.
امیدوارم که این تجربه بکار دوستان بیادش.

سلام
ممنون از شما برای این اطلاعات مهم

اجر شما با خدای شَکور
====================================================

چند نکته :

# بسیاری از مردم فریب میخورند یا دچار مکانیک ناوارد میشند و بیخودی سرسیلندر رو باز میکنند یا بیخودی میبرنش تراشکاری و کف تراشی میشه یا بیخودی عوض میشه

# سرسیلندر اگه تابِ بیشتر از ۲۵ صدم میلیمتر نداشته باشه پس هیچ نیازی به کف تراشی نداره .

# دود صبحگاهی و یا دود به علت مدتی خاموش بودن موتور ، علتش در اکثر حالتها خرابی کاسه نمدِ ساقِ سوپاپها هست که باعث میشه روغن از ساق سوپاپ لیز بخوره و بره توی سیلندر

# واشر سرسیلندر هم به شکلهای مختلف خراب میشه
گاهی خرابیش باعث نشت کولانت به درون سیلندر میشه وقتی که موتور خاموش هست که با استارت زدن، چند ثانیه ای دود سفید از اگزوز میاد بیرون
کولانت یعنی مخلوط آبمقطر درجه یک با ضدیخ درجه یک به نسبت نصف و نصف و یا ۴۰٪ ضدیخ ۶۰٪ آبمقطر درجه یک که مقاومت الکتریکیش بیشتر از ۳۰۰ کیلو اهم باشه .
آب لوله و آبمعدنی و اینها حدود ۴۰ کیلو اهم هست چون همشون کلی املاح دارند . آب برفک یخچال هم افتضاح هست چون علاوه بر املاح، کلی هم گردو غبار داره ! . مزه اش گویای وضعش هست .


وقتی هم که موتور روشنه باعث بالا رفتن فشار کولانت در سیستم خنک‌کننده میشه و شیلنگ های رادیاتور باد می‌کنه و کولانت داخل منبع انبساط هم قل قل می‌کنه که در حقیقت گازهای داخل سیلندر هست

# گاهی خرابی واشر سرسیلندر باعث نشت روغنِ پرفشار به درون سیلندر میشه که باعث دود آبی دائمی میشه .

با برداشتنِ وایرشمع ها به صورت تک تک میشه فهمید واشر در اطراف کدوم سیلندر خرابه و روغن داره نشت می‌کنه توی کدوم سیلندر چون دود آبی قطع میشه .
بعدش با باز کردن سرسیلندر میشه در اطراف همون سیلندر بررسی کرد و خرابی رو دید . البته دیگه واشر سرسیلندر باید عوض بشه . بهتره سطح تماس با واشر هم بررسی بشه روی بدنه موتور و سرسیلندر که تَرَک نداشته باشه
==================================================
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

viewtopic.php?f=26&t=76184&start=440
.

معرفی نرم افزارهای کاربردی موبایلهای اندرویدی و اطلاعات بسیار مهم در مورد امنیت گوشی و کاهش مصرف باتری و کاهش حرارت گوشی و افزایش عمر باتری و گوشی
viewtopic.php?f=31&t=109008&p=3901676#p3901676

بازگشت به “ام وی ام MVM - چری Chery”