قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تست فنی لیفان از نگاه مصرف کننده ایرانی

تصویر
520-620-820-X60-X50

مدیران انجمن: دينگاليگا, MCP

نمایه کاربر
zodiac_killer
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 236
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1392, 3:25 am
نوع خودرو: BMW X3 28i، پیکانتو
محل اقامت: تهران

پست جمعه 22 فروردین 1393, 12:15 pm

سلام دوستان من الان 2 روزه که ماشین رو تحویل گرفتم ....
مشکل خاصی باهاش ندارم الا 1 چیز ... سقف کوتاه من قدم 192 هستش موهام به سقف گیر می کنه
راهی هست صندلیشو بیاریم پایین تر؟

درضمن دوستان سرویس اولیه میشه مثلا گرگان هم رفت؟
می خوام برم مسافرت گرگان اپر اونجا به سرویس اولیه برسه امکانش هست که برم اون نمایندگی؟
============================
الهم عجل لولیک الفرج
نمایه کاربر
Reza Kahkeshan
دنده 1
پست: 1272
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 18 فروردین 1392, 8:53 am
نوع خودرو: Kia Cerato / VITARA
محل اقامت: تهران

پست جمعه 22 فروردین 1393, 1:04 pm

اگر با نمايندگي گرگان و خدماتش مشکلي نداشته باشيد ، چرا که نه .
هر جاي ايران براي انجام گارانتي مي توانيد تشريف ببريد.
alvandirandost
شروع حركت
پست: 38
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 5 آذر 1392, 8:07 am
نوع خودرو: Lifan620

پست جمعه 22 فروردین 1393, 6:59 pm

خدا قسمت کرد و نوروزی که گذشت با خودروی لیفان 620 به پابوس امام رضا رفتم. تجربه سفر دو نفره با وسایل و امکانات بود. لازم به ذکره که صندوق عقب حجم بالایی داشت و برای دو نفر صندوق عقب خالی به نظر می رسید و وسایل رو پهن چیده بودم که سر پیچ ها کمتر جا به جا بشن. چیزی که تو سفر خیلی منو جذب خودش کرد مصرف سوخت بود که همدان باک سوخت رو کامل پر کردم و تو گردنه آهوان با 39 لیتر دوباره باک کامل پرشد مسافت طی شده طبق کیلومتر سنج خودرو 590 کیلومتر یعنی تقریبا 6.6 به ازای هر صد کیلومتر. دفعه بعد طرفای نیشابور بود که باک رو پر کردم وبا 39.5 لیتر کامل پرشد و مسافت طی شده طبق کیلومترشمار 590 بود یعنی حدود 6.7 به ازای 100 کیلومتر. خود مشهد خیلی رفت و آمد نداشتم و فقط نمایندگی عاکف رفتم برای سرویس 2500 و برگشت تا دامغان مستقیم رفتم و اونجا با 47.2 باک پر و مسافت طی شده طبق کیلومترشمار705 تا که با توجه به فاصله جاده ای مشهد دامغان نزدیک به 560 کیلومتر مسافت داخل شهر مشهد 145 کیلومتر یعنی 145 کیلومتر داخل شهر و 560 کیلومتر جاده که به طور متوسط 6.7 از دامغان تا همدان هم با توجه به ترافیک سنگین روز آخر تعطیلات نزدیک تهران و شلوغی آزادگان و دنده یک رفتن تو گردنه آهوان به خاطر تصادف حدود 20دقیقه تو همدان باک با 47 لیتر دوباره کامل پرشد کیلومترشمار هم رقمی نزدیک به 690 کیلومتر رو نشون می داد یعنی 6.8 به ازای هر صد کیلومتر. رفت و برگشت هم به جز ابتدای مسیر از همدان که بخاری روشن بود بقیه راه کولر روشن بود و تا ابتدای اتوبان ساوه همدان سرعت از 120 و دور موتور از 3300 بالاتر نرفت ولی بعد به خاطر خلوتی و شب بودن سرعت رو به 140 و دور موتور رو بالای 3500 رسوندم که مصرف یک دهم لیتر بیشتر رو میشه به این دلیل دونست. نکته جالب اینجاست که من سال قبل همین مسیر رو تو همین زمان با پراید با کولر روشن حدود 7 لیتر در صد کیلومتر مصرف داشتم و لیفان 620 با هیکل گنده تر از پراید با کولر روشن مصرف کمتری از پراید داشت. خداییش جرات نمی کردم با پراید بالاتر از 110 کیلومتر هم برم و دور موتورش از لیفان کمتر بود و تو گردنه ها هم به خاطر از دست ندادن سرعت کولر رو خاموش می کردم ولی امسال تو گردنه آهوان هر چی به یه پرشیا چراغ دادم که بره کنار رد شم اهمیت نداد منم عصبانی شدم و یه لحظه با سرعت 125 از دست راست سبقت گرفتم و حال کردم که هر چی زور زد نتونست خودشو برسونه در ضمن تک سرنشین بود و من با دو نفر
یه تجربه بد هم مربوط به روز اول عید دارم که بعد از سال تحویل رفتیم دیدن پدربزرگ و بعد دید و بازدید و تبریکات نوروزی و تبریک ماشین جدید آمدیم بریم جاهای دیگه و سوار ماشین بشیم دیگه ماشین روشن نشد که نشد و استارت می خورد اما روشن نمی شدو بنزین حدود 10 لیتر داشتم و بحث های چینی بودن شروع شد یادمه یک از اقوام می گفت چرا چینی خریدی که بعدش با دیدن گوشی هواوی گفت امیدی بهم نیست و کلا مجذوب چین شدم. هر چی به شماره نمایندگی زنگ میزدم جواب نمی دادن و به اصطلاح امدادخودرو کرمان موتور هم می گفت فقط خودروبر دارن و ماشین می برن نمایندگی و تعمیر ندارن و نمایندگی همدان هم خارج از شهره و امن نبود خلاصه آبرومون پیش اقوام رفت و ما همین طور موندیم تا روز دوم عید که نمایندگی باز شد و خودروبر ماشین رو منتقل کرد و نمایندگی بر خلاف گفته امداد هزینه خودروبر و پرداخت نکرد و بعد از دو روز تعمیر مشخص نشد مشکل از چی بود و برای ماشینی که 1250 کیلومتر راه رفته بود و هنوز به سرویس 2500 کیلومتر نرسیده بود فاکتور 13 تومنی صادر کردن و از ما هزینه گرفتن و بعد از پرداخت هزینه خودروبر توسط ما شماره امداد هم کلا رفع تکلیف کرد و الان علاوه بر رم GPS دنبال هزینه خودروبر هم با صدای مشتری هستم تا ببینم چی می گن
در مجموع هر چقدر نمایندگی و خدمات دهی ما رو ناامید می کنن ماشین به ما روحیه میده فقط میشه گفت از ماست که برماست
نمایه کاربر
zodiac_killer
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 236
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1392, 3:25 am
نوع خودرو: BMW X3 28i، پیکانتو
محل اقامت: تهران

پست جمعه 22 فروردین 1393, 7:51 pm

Reza Kahkeshan نوشته شده:اگر با نمايندگي گرگان و خدماتش مشکلي نداشته باشيد ، چرا که نه .
هر جاي ايران براي انجام گارانتي مي توانيد تشريف ببريد.
ممنونم از پاسختون
اما در مورد ارتفاع سقف چی؟

نمایندگی گرگان مگه خدماتش چجوریه؟ مشکلی دارن مگه؟
============================
الهم عجل لولیک الفرج
نمایه کاربر
zodiac_killer
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 236
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1392, 3:25 am
نوع خودرو: BMW X3 28i، پیکانتو
محل اقامت: تهران

پست شنبه 23 فروردین 1393, 5:11 pm

من لازم می دونم تجربیاتم رو از این 507 کیلومتر رانندگی با لیفان و مقایسه اون با دو تا ماشین دیگه که الآن دارم و یه سمندی که خدارو شکر دیگه ندارم بنویسم :
مشکل اصلی من با لیفان 620 - که 20 ام فروردین 93 صفر خریدم:
1 - سقف کوتاه -> دارم کم کم باهاش کنار میام
2- درب عقب سمت شاگرد دکمه ی قفلش خراب است که البته در قفل و باز میشه اما فقط با قفل مرکزی روی داشبورد ....
3 - کمک های جلو یه مقداری خشکه اما از کیلومتر 20 تا الآن یه 20 30 درصدی نرم تر شده

اما تو این 507 کیلومتر از فرمان فوق العاده، ترمز خوب، شتاب خوب، تودوزی و حس خوب رانندگی باهاش، صدای عالی سیستم صوتی و با کمی بدجنسی اعلام دوربین پلیس تو جی پی اس لذت بردم، واقعیتش اینه به من به اندازه 20 میلیون بالاتر از قیمتش داره لذت میده ....
از اول هم تو در باکش نوشته بود بنزین با اکتان بالای 93 نزنید من هم بنزین عادی ریختم توش مصرف سوختش هم با کولر تا اینجا برای من صدی 8 بوده تو شهر خوبه دیگه .....
در مورد قفل به نمایندگی یکی از شهرستان ها تماس گرفتم که میخوام برم مسافرت اونجا عینا این جواب رو به من داد:
شما تشریف بیارید برای سرویس اولیه کلید قفل در و هر موردی داشته باشه براتون رفع می کنیم، ما در خدمتتونیم و .... (دوستان لطفا این نکته قفل رو مد نظر داشته باشید باهاش کار دارم)

=======================
تا اینجای کار از لیفان و تجربه ی کوتاه 507 کیلومتریم باهاش براتون گفتم
یه مقداری می خوام با دومین خودروی با کیفیت کشور و یه خودروی ارزون قیمت دیگه براتون مقایسه کنم
1 - تندر نود :
الحق و الانصاف هیچ ایرادی تو ماشین نبود که من بخوام برم نمایندگی تا اینکه بعد از 7 هزار کیلومتر و رفتن یک سفر تا وان ترکیه و برگشت از اون، چرخ سمت جلو راننده صدای تق تقی می داد،تو راه برگشت که به ارومیه رسیدم به امداد زنگ زدم اومد و دید و گفت رسیدی تهران ببر نمایندگی ممکنه از پلوس باشه، بردم نمایندگی گفت از لنت هستش که فنرش در رفته و مهم نیست تو سرویس 10 هزار بیار درست کنیم و امداد بیخود میگه برای پلوسه و ....، هر چی من گفتم آقا من این صدا رو مخمه شما که میگی از لنته یه دقیقه درست کن بهم گفت آقا ال نود صدای بیخود زیاد داره ...... خلاصه که من تا مدیر نمایندگی مرکزی شماره 2 رو دیدم و داد زدم و اینقدر رو مخشون رفتم و 2-3 روز رفتم و اومدم تا تعمیر کارا حاضر شدند اصلا چرخو باز کنند ببین چشه که بعد بهم گفت مهره ی سر پلوس شل بوده و ال و بل و .... من 3 روز از زندگیم رو تو نمایندگی مرکزی شماره 3 گذروندم تا یه صدای تق تق گرفته شه که نه قطعه می خواست نه چیزی
همین 3-4 روز پیش هم بردم نمایندگی شماره 3 آزادی برای بازدید جلوبندی و تعویض لنت (در صورت نیاز) که بعد از 3 روز و پرداخت 147 هزار تومان ماشین رو بهم دادند!!!!!
98500 بابت لنت، و ما بقی بابت بازدید جلوبندی که برام سواله این گارانتی دقیقا چیه؟؟؟؟ یعنی من برای بازدید جلوبندی تو کیلومتر 20 و دوره گارانتی باید هزینه هم بدم؟ و برای کاریکه تو فاکتور نوشتن کلا نیم ساعت وقت گرفته ماشین من 3 روز خوابید
2 - تیبا - اس ایکس مدل 1392 و کارکرد = 4800 - که برای خانومم خریدم :
از روز اول قفل در راننده خراب بود و با قفل مرکزی باز نمیشد و باید دو سه بار شاسی اش را بالا پایین کنیم تا در باز شه - به اطلاعشون رسوندم که اینطوریه پشت تلفن گفتند قفل در ماشین رو که خودمون میسازیم نداریم و نمی تونیم عوض کنیم (با قفل لیفان مقایسه کنید و بر خورد نمایندگی) - خلاصه همین امروز صبح با قبول خوابیدن ماشین به مدت حد اقل 4 روز کاری قراره یه قفل در عوض کنن .........
یه مشکلی دیگه اینکه ماشین اون اولا خاموش می کرد که بعد از 2-3 بار رفتن نمایندگی درست شد (با تعویض دسته سیم انژکتور)
از سمندی که صفر تحویل گرفتم برای خانومم هم سعی می کنم اصلا نگم که با هربار یاد آوری اون اتفاقات اعصابم خرد میشه (دسته راهنما خراب، دیسک و صفحه خراب، موتور رینگ شکوند و ....)

خلاصه این همه عرض شد که دوستانی که بعضا مشکلاتی با کرمان موتور و لیفان داشتند و دوستان دیگه هی میان می گن سگ ماشین (فرغون) های تولید داخل میارزه به این ماشین چینی ها و ... یه کم حساب کار بیاد دستشون که آقا اینطوریام نیست شرکت سایپا قفل در ماشینی که خودش میسازه و اسمش هم خودروی ملیه رو هم نداره ....
============================
الهم عجل لولیک الفرج
mohammad sd
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 77
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 اسفند 1392, 9:34 pm
نوع خودرو: lifan 520 i

پست شنبه 23 فروردین 1393, 8:54 pm

سلام.خیلی خوب گفتی.منم بعد از 206sd- پارس ا لان لیفان 520 i خریدم 9 هرازتا باهاش رفتم همه می گفتن چینی به دردنمی خوره اما من خیلی راضیم . تازه کرمان موتور از تو ماشینای لیفان نه رینگشو ور داشت نه پخششو ور داشت نه اچاراشو نه کپسو اتش نشانی .نه چراغ خطرشو ور داشت. اما سایپا .ایران خودور همه چی ماشینو ور داشتنو ار قیمت ماشین که کم نکردن هیچ گرونترشم کرد. ما مردم خیلی هامون فقط چون اسم چینی رو این ماشیناس میگیم بدرد نمیخوره. حتی 1 بارم پشته فرمون ننشستن یا حتی تو ماشین.خیلی که نو لیفان نشستن رفتن ماشیناشونو فرختن از خانواده لیفان ماشین انتخاب کردن.
alvandirandost
شروع حركت
پست: 38
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 5 آذر 1392, 8:07 am
نوع خودرو: Lifan620

پست سه‌شنبه 26 فروردین 1393, 6:52 am

صحبت دوستان کاملا درست شاید مشکل من هم با نمایندگی همدانه چون از اول هم رم GPS ندادن چه برسه به کپسول آتش نشانی که دوستان فرمودن در ضمن نمایندگی مشهد هم که برای سرویس اولیه رفته بودم گرچه ظرفیت روزشون کامل شده بود اما تا گفتم زائرم بدون نوبت قبول کرد و با احترام قبل از بقیه کارامو انجام داد از دوستان مشهدی منتظر عذرخواهی می کنم بالاخره مسافر زائر بودم
یه خبر خوب هم این که صدای مشتری تهران کلا هزینه هارو قبول کرد و گفت برم از نمایندگی بگیرم تا خدا دوباره نمایندگی بروه خیر بگذرونه و پولمو پس بدن بدون دردسر
من همدان با نمایندگی های سایپا و ایران خودرو سروکار داشتم که قابل مقایسه با نمایندگی کرمان خودرو نبودن تعداد زیاد کارکنان نمایندگی های سایپا و ایران خودرو و فعالتر بودن اونها در مقایسه با تعداد کم کارکنان کرمان موتور و لیوان چای به دست گشت اونها برای من به شخصه مشهود بود
سرعت کارهاشون هم به نسبت بهتر بود نمایندگی ایران خودرو عرض یه بعدازظهر موتور خودرو رو باز کردن و واشر سرسیلندر عوض کردن با کارکنان کرمان موتور فکر کنم این کار یه هفته طول بکشه سایپا که از ایران خودرو هم خیلی بهتر بود یه سرویس اولیه برای لیفان با وجود تاکیدهای مکرر مدیرتعمیرگاه نمایندگی عاکف مشهد 3ساعت اونم بدون تعویض روغن و فیلتر هوا و سایر مواد مصرفی طول کشید در حالی که همین کار برای سایپا یه ربع هم زمان نبرد نمایندگی همدان که یکی از دوستان برای لیفان X60 سرویس 500 کیلومتر رفته بود از بس طول داده بودن بی خیال خدمات رایگان شده بود و فقط گفته بود یه مهر بزنن و رفته بیرون با هزینه خودش روغن و فیلتر هوا عوض کرده بودن کل هزینه اش 40تومن شده بود حالا مقایسه کنید که نمایندگی برای تعویض روغن و فیلتر چقدر هزینه می گیره

-- 26 فروردین 1393, 12:01 --

یه مورد هم درباره چینی بودن بگم اینه که جنس چینی از جنس ایرانی خیلی بهتره و جنس کره ای و ژاپنی هم از چینی خیلی بهتره به عنوان نمونه من اگه پول داشتم صددرصد جیلی می خریدم فقط به این خاطر که دست کارگر ایرانی بهش نخورده باید قبول کنیم که با سیاست های عدم اجازه برای افزایش قیمت تولیدات داخلی تا جایی که می شه از کیفیت و امکاناتش کم می شه به عنوان نمونه پژو پدر در سال 90 خودروساز محترم جعبه پلاستیکی ECUرو حذف کرده و کل مجموعه رو چپونده بود تو برزنت (پژو گازسوز بود) خوبی جنس چینی اینه که تو دنیا مجبوره با جنس های کره و ژاپن رقابت کنه چیزی که ما در ایران ازش اثری نمی بینیم سر همین مدیریت ایرانی به کارگرش سخت نمی گیره و کنترل کیفیت خوبی نداره نتیجه میشه چیزی که ما می بینیم نمایندگی های بقیه خودروسازها چون چند تاهستن تو هر شهر پس به نوعی با هم رقابت دارن و در نتیجه خدماتشون بهتر می شه ولی کرمان موتور چون تو هر شهری یک یا نهایتا دو نمایندگی داره پس یه حالت انحصار تو خدمات داره و در نتیجه کیفیت کارش بد می شه چه خدمات ضمانتی چه خدمات با دریافت هزینه به عبارت دیگه همون بحثی که داریم تو تولید خودرو که چون انحصار در تولید داریم کیفیت پایین با قیمت بالا همین بحث رو هم تو خدمات برای نمایندگی های کرمان موتور داریم که انحصار در ارائه خدمات در نتیجه کیفیت پایین خدمات نسبت به نمایندگی های بقیه خودروسازها که علاوه بر تعداد بالاتر نمایندگی ها تعمیرگاه های خصوصی که از ماشین های پرتعداد سردر میارن به نوعی رقیب نمایندگی ها هم محسوب می شن
البته این تجربه من در برخورد با تک نمایندگی مشهد و نمایندگی همدان بوده به عنوان نمونه اغلب کسایی که لیفان از نمایندگی تحویل گرفتن گفتن مدارک تو یه پاکت پلاستیک خیلی شیک تحویل شده برای مدارک من یه کیسه فریزرساده هم ندادن که احیانا یکی از مدارک از دستم نیوفته یا برای بقیه خودرو شسته شده و تمیز تحویل شده که مال من د اخل شیشه فقط لحظه آخر با پارچه آغشته به نمی دونم چی تمیز کردن که بدون شستن با مایع ظرفشویی و آب گرفتن پاک نشد دیگه بیرونش بماند تازه دو ساعت قبل بهشون اطلاع داده بودم که میام ماشینو می برم
درضمن شرکت به کارکنان نمایندگی حقوق نمی ده که چپ و راست انعام و عیدی می خان در این مورد نمایندگی های ایران خودرو و سایپا واقعا برتر هستن و تو مواردی که سروکار داشتم اصلا چیزی نگفتن و بعضی مواقع خودم دادم نه این که یادداشت هم بکنن و دفعه بعد که راهم بیفته بگه "اون دفعه که یادت رفت و انعام مارو ندادی این دفعه یادت نره" اونم بدون این که کاری کرده باشن
نمایه کاربر
zodiac_killer
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 236
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1392, 3:25 am
نوع خودرو: BMW X3 28i، پیکانتو
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 26 فروردین 1393, 8:23 pm

alvandirandost نوشته شده:صحبت دوستان کاملا درست شاید مشکل من هم با نمایندگی همدانه چون از اول هم رم GPS ندادن چه برسه به کپسول آتش نشانی که دوستان فرمودن در ضمن نمایندگی مشهد هم که برای سرویس اولیه رفته بودم گرچه ظرفیت روزشون کامل شده بود اما تا گفتم زائرم بدون نوبت قبول کرد و با احترام قبل از بقیه کارامو انجام داد از دوستان مشهدی منتظر عذرخواهی می کنم بالاخره مسافر زائر بودم
یه خبر خوب هم این که صدای مشتری تهران کلا هزینه هارو قبول کرد و گفت برم از نمایندگی بگیرم تا خدا دوباره نمایندگی بروه خیر بگذرونه و پولمو پس بدن بدون دردسر
من همدان با نمایندگی های سایپا و ایران خودرو سروکار داشتم که قابل مقایسه با نمایندگی کرمان خودرو نبودن تعداد زیاد کارکنان نمایندگی های سایپا و ایران خودرو و فعالتر بودن اونها در مقایسه با تعداد کم کارکنان کرمان موتور و لیوان چای به دست گشت اونها برای من به شخصه مشهود بود
سرعت کارهاشون هم به نسبت بهتر بود نمایندگی ایران خودرو عرض یه بعدازظهر موتور خودرو رو باز کردن و واشر سرسیلندر عوض کردن با کارکنان کرمان موتور فکر کنم این کار یه هفته طول بکشه سایپا که از ایران خودرو هم خیلی بهتر بود یه سرویس اولیه برای لیفان با وجود تاکیدهای مکرر مدیرتعمیرگاه نمایندگی عاکف مشهد 3ساعت اونم بدون تعویض روغن و فیلتر هوا و سایر مواد مصرفی طول کشید در حالی که همین کار برای سایپا یه ربع هم زمان نبرد نمایندگی همدان که یکی از دوستان برای لیفان X60 سرویس 500 کیلومتر رفته بود از بس طول داده بودن بی خیال خدمات رایگان شده بود و فقط گفته بود یه مهر بزنن و رفته بیرون با هزینه خودش روغن و فیلتر هوا عوض کرده بودن کل هزینه اش 40تومن شده بود حالا مقایسه کنید که نمایندگی برای تعویض روغن و فیلتر چقدر هزینه می گیره

-- 26 فروردین 1393, 12:01 --

یه مورد هم درباره چینی بودن بگم اینه که جنس چینی از جنس ایرانی خیلی بهتره و جنس کره ای و ژاپنی هم از چینی خیلی بهتره به عنوان نمونه من اگه پول داشتم صددرصد جیلی می خریدم فقط به این خاطر که دست کارگر ایرانی بهش نخورده باید قبول کنیم که با سیاست های عدم اجازه برای افزایش قیمت تولیدات داخلی تا جایی که می شه از کیفیت و امکاناتش کم می شه به عنوان نمونه پژو پدر در سال 90 خودروساز محترم جعبه پلاستیکی ECUرو حذف کرده و کل مجموعه رو چپونده بود تو برزنت (پژو گازسوز بود) خوبی جنس چینی اینه که تو دنیا مجبوره با جنس های کره و ژاپن رقابت کنه چیزی که ما در ایران ازش اثری نمی بینیم سر همین مدیریت ایرانی به کارگرش سخت نمی گیره و کنترل کیفیت خوبی نداره نتیجه میشه چیزی که ما می بینیم نمایندگی های بقیه خودروسازها چون چند تاهستن تو هر شهر پس به نوعی با هم رقابت دارن و در نتیجه خدماتشون بهتر می شه ولی کرمان موتور چون تو هر شهری یک یا نهایتا دو نمایندگی داره پس یه حالت انحصار تو خدمات داره و در نتیجه کیفیت کارش بد می شه چه خدمات ضمانتی چه خدمات با دریافت هزینه به عبارت دیگه همون بحثی که داریم تو تولید خودرو که چون انحصار در تولید داریم کیفیت پایین با قیمت بالا همین بحث رو هم تو خدمات برای نمایندگی های کرمان موتور داریم که انحصار در ارائه خدمات در نتیجه کیفیت پایین خدمات نسبت به نمایندگی های بقیه خودروسازها که علاوه بر تعداد بالاتر نمایندگی ها تعمیرگاه های خصوصی که از ماشین های پرتعداد سردر میارن به نوعی رقیب نمایندگی ها هم محسوب می شن
البته این تجربه من در برخورد با تک نمایندگی مشهد و نمایندگی همدان بوده به عنوان نمونه اغلب کسایی که لیفان از نمایندگی تحویل گرفتن گفتن مدارک تو یه پاکت پلاستیک خیلی شیک تحویل شده برای مدارک من یه کیسه فریزرساده هم ندادن که احیانا یکی از مدارک از دستم نیوفته یا برای بقیه خودرو شسته شده و تمیز تحویل شده که مال من د اخل شیشه فقط لحظه آخر با پارچه آغشته به نمی دونم چی تمیز کردن که بدون شستن با مایع ظرفشویی و آب گرفتن پاک نشد دیگه بیرونش بماند تازه دو ساعت قبل بهشون اطلاع داده بودم که میام ماشینو می برم
درضمن شرکت به کارکنان نمایندگی حقوق نمی ده که چپ و راست انعام و عیدی می خان در این مورد نمایندگی های ایران خودرو و سایپا واقعا برتر هستن و تو مواردی که سروکار داشتم اصلا چیزی نگفتن و بعضی مواقع خودم دادم نه این که یادداشت هم بکنن و دفعه بعد که راهم بیفته بگه "اون دفعه که یادت رفت و انعام مارو ندادی این دفعه یادت نره" اونم بدون این که کاری کرده باشن
سلام
یا شما خیلی خیلی بد شانسی یا اینکه نمایندگی همدان خیلی بده
و در مورد سایپا ایران خودرو هم نمی دونم والا شما شانست خیلی خوب بوده اینقدر سریع بودن
والا دوست خوبم، شما همین الان زنگ برن نمایندگی شماره 3 مرکزی سایپا، بگو برای سرویس اولیه حداقل زمان خواب ماشین چقدره؟!
تو برگه پذیرش نوشتن حداقل 48 ساعت
سریعترین نمایندگی که 2 مرکزی هست حداقل صبح تا عصر هست جدیدا پیامک ترخیص خودرو رو هم ساعت 5 میفرستن که بیافته برا فرداش

در ضمن من با سمند خانومم مسافرت رفتم مراغه، سرویس اولیه رو دادم نمایندگی ایران خودرو مراغه درسته خیلی خیلی خلوت بود و پذیرش و اینا نداشت اما اونم 4 ساعت طول کشید

در ضمن شما میشه بفرمایید تو کدوم نمایندگی ایران خودرو یا سایپا بهتون اجازه دادن که بالا سر ماشین وایستی برات کار انجام بدن که می فرمایید یک ربعه انجام داده شما تعویض روغن سر کوچه هم بری ، بخواد قشنگ و با دقت برات کار انجام بده نیم ساعت طول میکشه .....
اصلا محل بازدید خودرو و تعمیرگاه جداست ........


درضمن تا ساعت 10 پذیرش می کنند از ساعت 11 شروع به کار

نکته دیگری هم هست اینه که ماشینی که تو سایپا سرویس اولیه داره پراید و تیباستف فقط رگلاژ درشون 1 ساعت زمان میخواد، می تونم از برگه ترخیص و فاکتوری که نمایندگی 2 مرکزی همین دیروز برای ماشین خانومم داده براتون عکس بگذارم ببینید، رگلاژ درب رو زده 1 ساعت، تعویض قفل درب جلو چپ 1 ساعت و نیم، تعویض قفل درب عقب راست 1 ساعت و بیست دقیقه، تعویض روغن 30 دقیقه ، بازدید 24 دقیقه
==========================================================
بنده امروز زنگ زدم نمایندگی 1707 مشایخ، بهم گفت که مدت زمان سرویس اولیه لیفان بین 45 دقیقه تا 1 ساعت و نیم متغیره اگر مشکلاتی هم باشه 2-3 ساعت طول میکشه
در ضمن اینطور که من وقتی از دم درش رد شدم دیدم، فکر می کنم صاحب ماشین میتونه بالاسر ماشینشم وایسه
============================
الهم عجل لولیک الفرج
alvandirandost
شروع حركت
پست: 38
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 5 آذر 1392, 8:07 am
نوع خودرو: Lifan620

پست چهارشنبه 27 فروردین 1393, 12:59 pm

zodiac_killer نوشته شده: سلام
یا شما خیلی خیلی بد شانسی یا اینکه نمایندگی همدان خیلی بده
و در مورد سایپا ایران خودرو هم نمی دونم والا شما شانست خیلی خوب بوده اینقدر سریع بودن
والا دوست خوبم، شما همین الان زنگ برن نمایندگی شماره 3 مرکزی سایپا، بگو برای سرویس اولیه حداقل زمان خواب ماشین چقدره؟!
تو برگه پذیرش نوشتن حداقل 48 ساعت
سریعترین نمایندگی که 2 مرکزی هست حداقل صبح تا عصر هست جدیدا پیامک ترخیص خودرو رو هم ساعت 5 میفرستن که بیافته برا فرداش

در ضمن من با سمند خانومم مسافرت رفتم مراغه، سرویس اولیه رو دادم نمایندگی ایران خودرو مراغه درسته خیلی خیلی خلوت بود و پذیرش و اینا نداشت اما اونم 4 ساعت طول کشید

در ضمن شما میشه بفرمایید تو کدوم نمایندگی ایران خودرو یا سایپا بهتون اجازه دادن که بالا سر ماشین وایستی برات کار انجام بدن که می فرمایید یک ربعه انجام داده شما تعویض روغن سر کوچه هم بری ، بخواد قشنگ و با دقت برات کار انجام بده نیم ساعت طول میکشه .....
اصلا محل بازدید خودرو و تعمیرگاه جداست ........


درضمن تا ساعت 10 پذیرش می کنند از ساعت 11 شروع به کار

نکته دیگری هم هست اینه که ماشینی که تو سایپا سرویس اولیه داره پراید و تیباستف فقط رگلاژ درشون 1 ساعت زمان میخواد، می تونم از برگه ترخیص و فاکتوری که نمایندگی 2 مرکزی همین دیروز برای ماشین خانومم داده براتون عکس بگذارم ببینید، رگلاژ درب رو زده 1 ساعت، تعویض قفل درب جلو چپ 1 ساعت و نیم، تعویض قفل درب عقب راست 1 ساعت و بیست دقیقه، تعویض روغن 30 دقیقه ، بازدید 24 دقیقه
==========================================================
بنده امروز زنگ زدم نمایندگی 1707 مشایخ، بهم گفت که مدت زمان سرویس اولیه لیفان بین 45 دقیقه تا 1 ساعت و نیم متغیره اگر مشکلاتی هم باشه 2-3 ساعت طول میکشه
در ضمن اینطور که من وقتی از دم درش رد شدم دیدم، فکر می کنم صاحب ماشین میتونه بالاسر ماشینشم وایسه
در مورد خوش شانس بودن من یا مشکل داشتن نمایندگی همدان بهتره بقیه دوستان همدانی که لیفان دارن نظر بدن
نمایندگی مشهد برای فقط آچارکشی 3 ساعت وقت برد از فاصله دور ماشین رو می تونستم ببینم و شماره پلاک ملی من بین بقیه ماشین های پلاک مشهد مشخص بود کل زمانی که مکانیک تعمیرگاه با آچار تو چاله سرویس زیر ماشین من بود به اندازه یکی از بخش های کلاه قرمزی نشد (تلویزیون پلاسمای بزرگی توی نمایندگی بود که روی شبکه ای فیلم ودر حال پخش کلاه قرمزی بود) البته من از نمایندگی عاکف مشهد کمال تشکر رو دارم چرا که اگه به نوبت بود باید 6ساعت منتظر می شدم
منظور من از سرویس اولیه خودرو فقط تعویض روغن و فیلتر بوده خوشبختانه تا حالا ماشین هایی که من برای سرویس اولیه باهاشون سروکار داشتم مشکل دیگه ای نداشتن و چه تو نمایندگی عظیمی سایپای همدان و چه نمایندگی چراغ قرمز ایران خودرو همدان تا روی موتور ماشین خودم رفتم یه خرده بدشون میاد نزدیک بقیه ماشین ها بشم به دلایل امنیتی ولی حتی می تونستم رو صندلی ماشین خودم منتظر بشم نمایندگی کرمان موتور همدان هم خیلی از فنی سر در نمیارم ولی بالای سر ماشین بودم و دوست داشتم کمک کنم که زودتر تموم شه برای جا انداختن و در اوردن صندلی عقب هم کمک کردم
بعد هم تعویض روغن با دستگاه که خیلی سریعتر از تعویض روغن معمولیه دور و بر میدون رسالت همدان چند تا تعویض روغنی هستش که تقریبا همشون تعویض روغن با فیلتر روغن و فیلتر هوا به علاوه تنظیم باد لاستیک هاو بازدید آب رادیاتور و باتری رو حدود 20 دقیقه انجام میدن مگه چی میخان بکنن که بیشتر ازاین طول بکشه البته به شرط این که نفر دیگه ای سر چاله نباشه که در این صورت ترجیح می دم به جای منتظر بودن برم سراغ جای دیگه
راستی بر اساس اعلام سایت کرمان موتور تعداد کل نمایندگی های شهر مشهد برابر یک عدد برای تعمیر وفروش وامدادسیار هستش یه نمایندگی هم برای فروش داره اگه اشتباه نکنم نمایندگی عاکف تنها نمایندگی تعمیرات کلانشهر مشهد مقدس هستش کسی می دونه ایران خودرو و سایپا به کنار هیوندایی یا بهمن یا مدیران خودرو تو مشهد چند تا نمایندگی تعمیرات دارند شاید بهتره با نمایندگی های شرکت جیلران موتور نماینده جیلی تو ایران مقایسه کنیم که هر دو شرکت خودروسازی لیفان و جیلی از کشور دوست چین هستن سابقه جیلران موتور تو ایران فکر نکنم یک دهم شرکت معظم کرمان موتورهم باشه اگه اشتباه می گم دوستان اصلاح بفرماین
بازم میگم ماشین اونقده عالیه که مطمئنم اس 300 سایپا با هفتاد تومن قیمت جلوش لنگ می اندازه
نمایه کاربر
zodiac_killer
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 236
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1392, 3:25 am
نوع خودرو: BMW X3 28i، پیکانتو
محل اقامت: تهران

پست یک‌شنبه 7 اردیبهشت 1393, 6:12 am

الان کیلومتر ماشینم به 3000 رسیده و باهاش یه مسافرت رفتم و سرویس اولیه رو هم رفتم و می خوام برای دوستان تا اینجا از تجربیاتم بگم:
1 - با توجه به این که حتی خود نمایندگی ها هم سعی در این دارن که به مردم غالب کنند که لیفان خوب نیست جک خوبه و مثلا دیسک و صفحش مشکل داره و فلان ، اما فعلا تا اینجای کار که ماشین من مشکل دیسک و صفحه و از این قبیل داستان ها نداره.
2- برای سرویس اولیه که رفتم نمایدنگی مشایخ، به آقای آهنگری گفتم که ماشین می کوبه ، ایشون بلافاصله به باد لاستیک ها شک کرد و دید باد لاستیک ها جای 2.3 روی 4.5 هستش ....!!!!!! لذا باد رو کم کرد و ماشین خیلی خیلی نرم شد و اصلا دیگه احساس کوبش ندارم
3 - کولر واقعا خوب خنک میکنه و من توش مشکلی ندیدم
4 - شتاب و کشش تو جاده خیلی عالی
5 - مصرف سوخت توی جاده با کولر روشن و سرعت 120 برای من (با توجه به صفر بودن ماشین) 7.9 بود و با کولر خاموش 6.9
6 - توی دنده کشی ها و شتابگیری ها صدای موتور توی اتاق میاد
7 - من همچنان با ارتفاع سقف مشکل دارم :دی

و فعلا همین ها به ذهنم رسیده
============================
الهم عجل لولیک الفرج

بازگشت به “لیفان Lifan”