قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تاحالا توي جاده با يك حيوان مواجه شدي ؟ چيكار كردي ؟

نمایه کاربر
MOMO-R5
دنده 3
پست: 3066
تاریخ عضویت: چهارشنبه 1 آبان 1387, 4:14 pm
نوع خودرو: برلیانس ۳۳۰،pk

پست شنبه 10 بهمن 1394, 1:34 pm

سلام

پارسال. پراید ۱۱۱ یکی از دوستان تو جاده با یک سگ برخورد کرد و کاپوت و سینی و گلگیرش نابود شد .سپر خورد چراغا خورد و رادیات و سیستم کولرش هم داغون شد
1:برلیانس ۳۳۰ سفید
2:pkمشکی
نمایه کاربر
goyban
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 144
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 دی 1395, 9:30 pm
نوع خودرو: پراید کارب
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 14 دی 1395, 12:10 pm

سال ۸۷ اینا بود داشتیم از از خوانسار میرفتیم سمت فریدن بهمن ماه بود و تو گردنه جاده بودیم و دوطرف جاده هم ۲ متر برف بود
خلاصه همینجوری پیچ هارو رد میکردیم که یهو بعد یه پیچ (چون برف کنار جاده بود هیچی از پیچ بعدی معلوم نبود) چند تا گرگ وسط جاده بودن که همگی سرشو برگردوندن و هیچکدوم تکون نخوردن و راه فراری هم نبود که زدیم به دوتا از گرگا (ماشین ۴۰۵ بود) رادیات و اینا هم همه ترکید و سپر هم گیر کرده بود به لاستیک نمیشد حرکت کرد و بد تر از همه گرگا نمیرفتن ساعت ۴.۵ صبح بود
ما با بدبختی تا ساعت نزدیکای ۶ تو ماشین گیر کرده بودیم چون اگه پیاده میشدیم میخوردنمون :))
تو اون سرما و رادیات داغون که بخاری هم نمیشد گرفت با گرمای قبلی ماشین و لباس گرم یخ نزدیم
sooreboz
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 433
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 16 تیر 1392, 2:51 pm
نوع خودرو: Optima JF-206 T5
محل اقامت: ahwaz
Like شده: 27 بار

پست سه‌شنبه 14 دی 1395, 12:20 pm

ما هم با 206 با سرعت 90 زدیم به یه گاو، هوا یه جوری بود که تا لحظه برخورد گاو رو ندیدم، کاپوت که همون لحظه پرت شد شیشه جلو و شیشه بغل سمت راننده کاملا پودر شد، دست گاو سقف رو له کرد، خیلی دردناک بود چون حامله بود گاو بیچاره، صاحب گاو هم نیومد سراغمون چون 50 50 میزنن وقتی هوا تاریک باشه ( حتی اگه جاده محلی باشه)
farkhani
پست: 2
تاریخ عضویت: دوشنبه 22 آبان 1396, 7:49 am
نوع خودرو: Santafe

پست چهارشنبه 22 آذر 1396, 6:58 am

من یه بار فقط دم یه روباه رو زیر گرفتم. با 206 اتومات بودم.
تمرکزم توی رانندگی روی این اصل بود که اگه قراره به یکی بزنم، بهتره بزنم تا اینکه منحرف بشم و چپ کنم.
ولی یه شب که با سانتافه میرفتیم و همسرم پشت فرمون بود، با ورود یه سگ به جاده، همسرم فورا تغییر مسیر داد و با یه حرکت زیگزاگی خفن اون رو رد کرد. من به خودم شا... ولی ایشون به راهش ادامه میداد. گفتم بزن کنار من یه ذره قلبم آروم بگیره.
خدا رو شکر اتفاقی نیفتاد. بخاطر سیستمهای ایمنی ترمز و .. توی این ماشین بود. اگه با 206 بودیم معلوم نبود چه اتفاقی میفتاد.

در هر صورت با ماشین ترجیح میدم بزنم تا اینکه منحرف بشم و چپ کنم.
daeehabib
پست: 9
تاریخ عضویت: شنبه 19 خرداد 1397, 9:45 am
نوع خودرو: پراید
محل اقامت: مشهد
Like شده: 1 بار

پست یک‌شنبه 3 آذر 1398, 3:42 pm

برام عجیب بود که وقتی پستا رو میخوندم بعضی از دوستان که سابقه تصادف با حیوونای درشتی مثل سگ رو داشتن، بیشتر از اینکه بخوان راجبه اون حیوون صحبت کنن درباره خسارت وارد شده به ماشینشون گفتن.
من خودم یه بار بعنوان سرنشین ماشین، سابقه تصادف با یه سگ رو دارم که متاسفانه کشته شد و وقتی داری با سرعت حرکت میکنی احتمال نجات دادن اون حیوون خیلی کمه و به احتمال زیاد تصادف میکنی باهاش. اتفاقا توی این تصادف سپر و رادیاتمونم نابود شد. تنها کاری که از دستمون بر اومد این بود که نگه داشتیم و جنازه اون حیوون رو از جاده به بیرون بردیم و وسیله ای نداشتیم تا زمینو بکنیم وگرنه حتما خاکش میکردیم. امکان نداره کسی توی جاده های ایران رفته باشه و منظره رد شدن ماشینا از روی جنازه یه حیوون رو ندیده باشه. راهداری که کلا به جنازه حیوونا کاری نداره و اون ماشینی که تصادف کرده بنظرم باید حتما اون جنازه را از جاده خارج کنه.
من توی جاده زیاد برام پیش اومده که شتر، گاو، گراز، گرگ و روباه و گوزن (شایدم آهو بوده ولی هیکلش درشت بود) و حتی مرغابی با بچه هاش بخوان از جاده رد بشن که صددرصد جفت راهنما میزنم و وامیستم تا رد بشن و اتفاقا منظره خیلی روحیه بخش و شاد کننده ای بوجود میاد. فقط متاسفانه تا حالا چند بار با پرنده هایی مثل گنجشک تصادف کردم که معمولا یه دفه جهت حرکتشون عوض میشه و اصلا نمیتونی کاری بکنی.
نمایه کاربر
FARHAD CAMPER
Rebuilder
پست: 784
تاریخ عضویت: چهارشنبه 8 بهمن 1393, 3:06 am
نوع خودرو: Extreme Camper
محل اقامت: Tehran - Iran
اینستاگرام: @farhadcamper
Like شده: 6 بار

پست یک‌شنبه 3 آذر 1398, 6:57 pm

daeehabib نوشته شده:
یک‌شنبه 3 آذر 1398, 3:42 pm
برام عجیب بود که وقتی پستا رو میخوندم بعضی از دوستان که سابقه تصادف با حیوونای درشتی مثل سگ رو داشتن، بیشتر از اینکه بخوان راجبه اون حیوون صحبت کنن درباره خسارت وارد شده به ماشینشون گفتن.
من خودم یه بار بعنوان سرنشین ماشین، سابقه تصادف با یه سگ رو دارم که متاسفانه کشته شد و وقتی داری با سرعت حرکت میکنی احتمال نجات دادن اون حیوون خیلی کمه و به احتمال زیاد تصادف میکنی باهاش. اتفاقا توی این تصادف سپر و رادیاتمونم نابود شد. تنها کاری که از دستمون بر اومد این بود که نگه داشتیم و جنازه اون حیوون رو از جاده به بیرون بردیم و وسیله ای نداشتیم تا زمینو بکنیم وگرنه حتما خاکش میکردیم. امکان نداره کسی توی جاده های ایران رفته باشه و منظره رد شدن ماشینا از روی جنازه یه حیوون رو ندیده باشه. راهداری که کلا به جنازه حیوونا کاری نداره و اون ماشینی که تصادف کرده بنظرم باید حتما اون جنازه را از جاده خارج کنه.
من توی جاده زیاد برام پیش اومده که شتر، گاو، گراز، گرگ و روباه و گوزن (شایدم آهو بوده ولی هیکلش درشت بود) و حتی مرغابی با بچه هاش بخوان از جاده رد بشن که صددرصد جفت راهنما میزنم و وامیستم تا رد بشن و اتفاقا منظره خیلی روحیه بخش و شاد کننده ای بوجود میاد. فقط متاسفانه تا حالا چند بار با پرنده هایی مثل گنجشک تصادف کردم که معمولا یه دفه جهت حرکتشون عوض میشه و اصلا نمیتونی کاری بکنی.
سلام عزیزان

متاسفانه درسته....

اگه یک آجر رو بزاریم رو پدال گاز میتونه ماشینو به حرکت در بیاره، راننده اگه راننده باشه باید بتونه ماشینو کنترل کنه... دید نداشتم .... ترمزم نگرفت ... جاده تاریک بود ... مه بود... بارندگی بود... یهو دیدم جلومه ... نمیدونم چطور شد... و... همه توجیحه فقط... فقط توجیح! اگه شرایط واسه رانندگی مناسب نیست نباید نشست پشت فرمون... چون میتونه بجای اون حیوون یک مانع باشه مثل پایه پل یا یک انسان یا یک ماشین دیگه... فقط میتونه احتمال کمتر از یک درصد که ایراد فنی ای باشه که همون لحظه بروز کنه...
چنانچه راننده راننده باشه و همه عوامل طبیعی و غیر طبیعی دست در دست هم بدن که به یک حیوون زبون بسته بزنه ... اگه تصادف انسان باشه با حیوان، وظیفه و شرافت انسانی اینه که قبل از بررسی وسیله نقلیه، کارشناسی و تاسف از صدمه به ماشین عزیزش ! میبایست به داد اون حیوون زبون بسته برسه چون اون راننده تنها کسی هست که میتونه نجاتش بده ... اون حیوون هم مثل انسان ترس و درد رو حس میکنه و جون و زندگیشو دوست داره فقط زبون نداره دردشو بگه... از اون طرف پشتیبانو اورژانس و حامی ای تو این مملکت نداره که به دادش برسه... اگه نجات پیدا نکنه محکومه که با درد و شکنجه زیر ماشین های دیگه استخوانهاش خرد بشه یا پرت بشه کنار جاده و تا زمان مرگش با درد و رنج دست و پنجه نرم کنه حالاممکنه چند دقیقه یا چند روز طول بکشه بهر حال همه این ها بستگی به وجدان و شرافت انسانی اون راننده داره که اگه بدون اهمیت ول کنه بره اونم دسته کمی از حیوون نداره و بهتره این حادثه رو تصادف دو حیوان باهم دونست !
کلوپ تخصصی اتوکمپینگ (خودروهای مسافرتی)
viewforum.php?f=402

کلوپ تخصصی سفر و گردشگری
viewforum.php?f=176
daeehabib
پست: 9
تاریخ عضویت: شنبه 19 خرداد 1397, 9:45 am
نوع خودرو: پراید
محل اقامت: مشهد
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 5 آذر 1398, 5:57 pm

چنانچه راننده راننده باشه و همه عوامل طبیعی و غیر طبیعی دست در دست هم بدن که به یک حیوون زبون بسته بزنه ... اگه تصادف انسان باشه با حیوان، وظیفه و شرافت انسانی اینه که قبل از بررسی وسیله نقلیه، کارشناسی و تاسف از صدمه به ماشین عزیزش ! میبایست به داد اون حیوون زبون بسته برسه چون اون راننده تنها کسی هست که میتونه نجاتش بده ... اون حیوون هم مثل انسان ترس و درد رو حس میکنه و جون و زندگیشو دوست داره فقط زبون نداره دردشو بگه... از اون طرف پشتیبانو اورژانس و حامی ای تو این مملکت نداره که به دادش برسه... اگه نجات پیدا نکنه محکومه که با درد و شکنجه زیر ماشین های دیگه استخوانهاش خرد بشه یا پرت بشه کنار جاده و تا زمان مرگش با درد و رنج دست و پنجه نرم کنه حالاممکنه چند دقیقه یا چند روز طول بکشه بهر حال همه این ها بستگی به وجدان و شرافت انسانی اون راننده داره که اگه بدون اهمیت ول کنه بره اونم دسته کمی از حیوون نداره و بهتره این حادثه رو تصادف دو حیوان باهم دونست !
ممنون از دید زیباتون. آره متاسفانه اگه با یه حیوون تصادف کنیم هیچ مرکزی وجود نداره تا بتونی اونجا مراجعه کنی، اگرم باشه انقد کم هست تعدادشون و صحبتی ازشون نمیشه که کسی اطلاعی نداره از وجود داشتنشون. من در زمان سربازی افسر گشت پاسگاهمون بودم و یه دفه پیش اومد که یه نفر با یه سگ تصادف مختصری داشت و بنظر میومد پای حیوون آسیب دیده، اون بنده خدا خیلی پیگیر بود و زنگ زده بود 110. ما رفتیم اونجا و وقتی ماجرا رو توضیح داد اصلا نمیدونستم باید چیکار کنم و عجیب تر اینجا بود که با مرکز 110 تماس گرفتم و ایشون هم نمیدونست باید چیکار کنیم! با راننده تلاش کردیم سگ رو بگیریم تا حداقل پاش رو ببندیم که نمیدونستیم روشش رو و اونم ترسیده بود و فرار میکرد و دنبالش نکردیم تا کمتر اذیت بشه.
طبق چیزهایی که توی جاده دیدم از تصادف با حیوونا، شاید اغراق نباشه اگه بگم میشه هفتاد هشتاد درصد تصادفها رو با ذره ای دقت، جلوگیری کرد.
نمایه کاربر
Behrooz.B
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 349
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 14 خرداد 1392, 4:03 am
نوع خودرو: Kia Rio
محل اقامت: Karaj
Like شده: 35 بار

پست دوشنبه 23 دی 1398, 5:26 am

توی جاده خداروشکر با حیوان مواجه نشدم، ولی توی شهر زیاد مواجه میشم... تقریبا هر روز
دور برگردون رو برعکس میان، تو کوچه باریک میخوان بزور سبقت بگیرن، ورود ممنوع میان و طلبکار هم هستن، موقع پارک دوبل میزنن به ماشین جلویی و عقبی...
اینا خیلی بدتر هستن. چون اون حیوون زبون بسته که دوستان باهاش مواجه شدن تکلیفش معلومه چیزی درمورد ماشین و عکس العمل در مقابلش بهش یاد ندادن و ادعایی هم نداره
ولی با اینا آدم چیکار کنه...
تصویر
My Photographs on Flickr
نمایه کاربر
robusta
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 4 اسفند 1398, 7:35 pm

پست پنج‌شنبه 15 اسفند 1398, 7:05 pm

با سلام خدمت همه اعضا و تبریک (دیرهنگام) به مناسبت بازگشت تی تی. از تجربیات دوستان استفاده بردم و البته شاید مفید باشه که تجربه خودم رو هم خدمت بقیه عرض کنم.
قبلش لازم به توضیح میدونم که در این پست بعضی از نکاتی که دوستان عزیز اشاره کردند رو با تجربه خودم مقایسه میکنم و البته صرفا در حد نظر شخصی هست و لزوماً درست نیست و سنجش درست وغلطش به عهده خود دوستان. از اینکه طولانی میشه معذرت میخوام، جزئیات مخصوصا ذکر شده تا اگر  خوشبختانه کسی تجربه چنین موردی نداشته تا حدی بتونه تجسم کنه که ممکنه چه شرایطی پیش رو باشه. اما تجربه شخصی من ...

ماشین ال ۹۰ بود. جاده ای که رانندگی میکردم دو طرفه بود، مجزا و با فاصله زیاد از هم و بعضی جاها دارای گارد ریل، عرضشم  دو لاین باریک با سرعت مجاز  در روز ۱۱۰ و احتمالا شب ۹۰ تا بود. 

من شب رانندگی میکردم و با خیال اینکه همون سرعت مجاز در روز مشکلی نیست ۱۱۰ تا میرفتم و البته بعضی جاهام متوجه این بودم که سرعتم کمی بالاتر از حد ایمنی مناسب جاده هست ... قسمتی از جاده شیب مثبت داشت و دو تانکر ۱۸ چرخ پشت دو تا ده چرخ با سرعت کم میرفتن و منم از اونجا که تصادف با تانکر شوخی بردار نیست به ناچار سرعتمو کم کردمو فاصله گرفتم و فلاشر روشن حوصله کردم تا راه بلاخره باز شد (یادمه ده چرخ آخری با بوق ازم تشکر کرد که حوصله کردم) ... ۳۰ متر جلوتر با همون سرعت ۱۱۰ تا، باز یه کامیونت جلوی من سبز شد شیب جاده دیگه مسطح شده بود و من که نمیخواستم مثل مورد قبلی پشت این یکی هم بمونم تصمیم گرفتم کمی سرعت بگیرم و ردش کنم اما غافل از اینکه تا به جلوی کامیونت رسیدم دیدم ای وااااااای =n یه سگه به رنگه قهوه ای - سیاه دقیقا همون رنگی که بیابون تو سیاهی شب به خودش میگیره وایساده جلوی کامیونت و از اونجا که کامیونت رو زودتر از ماشین منی که پشتش بودم دیده بود تصمیم گرفته بود بیاد جلوی مسیر من (که به خیال خودش امن بود و کسی رو ندیده بود و برخلاف انتظار من که یا میره یا برمیگرده خشکش زد) ... منم قبلا تجربیاتی از این موارد شنیده بودم اما دیدم که سرعتم زیاده و اگر که بزنم بهش باز بخاطر سرعت زیادی که دارم بعد از برخورد باز منحرف میشم و یا به کامیونت میخورم یابه گاردریل سمت چپ پس تصمیم گرفتم که هر طور شده با یه نیش ترمز خیلی ضعیف و فرمون دادن کم و سریع ردش کنم. خلاصله به هر دردسری که بود ردش کردم اما ماشین حین برگشت به مسیر مستقیم در حالت اریپ قرار گرفت و تازه شیب جاده هم منفی شد که سرعت  منو ناخواسته تو اون وضعیت ناپایدار بیشتر هم می کرد ... در اون شرایط لازم بود که اول هر طور شده سر ماشین در حالت مستقیم قرار بگیره و بعد از اون هم قبل از اینکه به ماشینای جلوترم برسم سرعتمو تو چند مرحله کم کنم ... اما دیدم که اگه این دفعه کمی فرمون بدم یا حتی ترمز خیلی ضعیف هم بزنم ماشین حداقل دو سه تا کله ملق میزنه و احتمالا زندگی تموم میشه تو این فکر که چی کار باید بکنم یه لحظه تو آینه دیدم که دو تا تریلی هم از دور دارن میان و یهو توجهم جلب شد که سمت راست جاده اون قسمت گاردریل نداره و ظاهرا شونه خاکی فضای مناسبی برای کاهش سرعت در اختیارم میذاره پس تصمیم گرفتم فرمونو محکم بگیرم و برم توی شونه خاکی اما یکم که وارد شونه خاکی شدم با اولین ترمزا متوجه شدم که روی ترمزای ماشین بیش از حد حساب باز کردم و ماشین قصد سریع متوقف شدن نداره تنها راه مونده این بود که فرمونو سفت بگیرم و بذارم ماشین راهی که میره بره (در اون لحظه کنترل ماشین در حد ۵ درصد در اختیار من بود) که تازه فهمیدم که قسمت مسطح شونه خاکی  رو رد کردم و وارد گودی شونه خاکی شدم  (فکر کنم با ترمز خیلی کم) فرمونو تو همون حالتی که بود محکم گرفته بودم و فرمون خیلی شدید لگد میزد که با طی کردن تقریبا یه نیم دایره بزرگ شاید به شعاع ۲۵ متر و نشستن فراوون گرد و خاک روی شیشه جلو در نهایت ماشین ایستاد و (احتمالا بخاطر هول شدن من) خاموش کرد.  فقط یادمه که از شیشه پر خاک دیدم که حدود ۵۰ متری از مسیر اصلی جاده دور شدیم و بعدش از ترس اینکه نکنه ماشین در اثر ضربه هایی که تحمل کرده بنزین نشت نکرده باشه اومدم پایین و بعد از اطمینان سریع بخاطر اینکه یوقت زمین بیابون پوک نباشه با چندتا استارت خودمو رسوندم به جاده اصلی و پشت سر خیلی از ماشینایی که ازشون با سرعت غیرمجاز شب سبقت گرفته بودم با سرعت ۹۰ تا به مسیر ادامه دادم که یکی جلوتر متوجه شدم از  جلوی ماشین سمت راست صدای تق تق میاد، سرعتمو کم کردم و در اولین فضای پارک دارای فاصله اومدم پایین و دیدم که لاستیک سمت راننده از کناره ها باز شده ... بعد از پنچرگیری ۱۵۰ کیلومتر باقی مونده رو از ترسم با ۷۰ ۸۰ تا رفتم. پایان تجربه من

اما چند یادآوری که شاید مرتبط باشه 
توصیه اول: حتما از جانب کیفیت لاستیکتون خاطر جمع باشید شاید اگه کیفیت لاستیک من بهتر بود ترمز گیری من بهتر بود و سر ماشین اونقدر اریپ نمیشد (آپاراتی هم دو سه هفته قبلش بهم گفته بود)

توصیه دوم : حتما با ماشین های جلو و عقبی فاصله طولی و عرضی مناسبی ایجاد کنید تا دید کافی و فضای مانور بدست بیارید بعضیا میچسبونن به پشت ماشین شما تو همچین مواردی اگه راه دارید بذارید برن تادیب افراد رو بیخیال بشین تو اون لحظه و اگه جای مانوری نیست با بوق یا علائم دست (حتما محترمانه که شر نشه براتون) متقاعدش کنید فاصله بده

توصیه سوم:  سعی کنید با زمانبندی منظمی از طریق تابلوهای راه موقعیت جاده ای خودتون رو بشناسید برای کمک گرفتن بعدش بدرد میخوره. روی اینترنت به هیچ عنوان حساب باز نکنید. و از آنتن دهی موبایلتون در اون مسیر مطمئن باشید. 
چراغ سیار و زاپاس سالم و لباس گرم و شبرنگ داشته باشید، من لباس گرم نداشتم و برف پاکنم بعد از اتمام پنچرگیری یخ زده بود و خودم ...

توصیه چهار:اگه مایعات اشتعالزا یا گاز پیکنیکی تو صندوق بذارید این احتمالو براش در نظر بگیرید که ممکنه در تکان های غیر منتظره نشتی پیدا کنه من دو تا چهار لیتری آب محض احتیاط برای جوش آوردن یا اتش سوزی داشتم تو صندوق که یکیش در اثر ضربه ها ترکیده بود و کل صندوقو آب برداشت.

توصیه پنج:فقط وقتی سبقت بگیرید که شیب جاده مسطح باشه و دید کامل کامل و فاصله عرضیتون رو بتونید در صورت نیاز زیادتر کنید۰

توصیه شش : حتی الامکان  شب رانندگی نکنید و اگه میکنید شاید انتخاب آزادراه مناسب تر از جاده های قدیم باشه من تو جاده قدیم بودم توی ازادراهها ممکنه زودتر کمک برسه به شما البته روی کمک هیچ کس حساب باز نکنید هیشکی توقف نکرد به من کمک کنه البته توقعی هم نمیشه داشت
توصیه هشت: حتما بیدار و هوشیار رانندگی کنید اگه من یکم فقط اون لحظه خواب آلود بودم زنده موندنم زیر یک در صد بود صدای آهنگ شاید کمک کنه تو شب بیدار بمونید البته اونقدری زیادش نکنید که تمرکزتونو از جاده کم کنه.
توصیه مهم ***:  فقط سگ یا حیوان نیست که میتونه چنین شرایطی بوجود بیاره بعضا بارهایی که نامناسب حمل بشه و بیفته از جمله تیرآهن و میلگردهای در حال حمل و یا حتی دست اندازهای بد سبز بشه جلوی مسیر شما و باز همون حالت ناپایداری رو بوجود بیاره. 

امیدوارم با متانت در رانندگی سفرها بی خطر باشه ... و البته راهها و ماشینا هم ایمن.
android
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 181
تاریخ عضویت: شنبه 15 آبان 1389, 11:42 am
Like شده: 23 بار

پست پنج‌شنبه 15 اسفند 1398, 8:24 pm

FARHAD CAMPER نوشته شده:
یک‌شنبه 3 آذر 1398, 6:57 pm
daeehabib نوشته شده:
یک‌شنبه 3 آذر 1398, 3:42 pm
برام عجیب بود که وقتی پستا رو میخوندم بعضی از دوستان که سابقه تصادف با حیوونای درشتی مثل سگ رو داشتن، بیشتر از اینکه بخوان راجبه اون حیوون صحبت کنن درباره خسارت وارد شده به ماشینشون گفتن.
من خودم یه بار بعنوان سرنشین ماشین، سابقه تصادف با یه سگ رو دارم که متاسفانه کشته شد و وقتی داری با سرعت حرکت میکنی احتمال نجات دادن اون حیوون خیلی کمه و به احتمال زیاد تصادف میکنی باهاش. اتفاقا توی این تصادف سپر و رادیاتمونم نابود شد. تنها کاری که از دستمون بر اومد این بود که نگه داشتیم و جنازه اون حیوون رو از جاده به بیرون بردیم و وسیله ای نداشتیم تا زمینو بکنیم وگرنه حتما خاکش میکردیم. امکان نداره کسی توی جاده های ایران رفته باشه و منظره رد شدن ماشینا از روی جنازه یه حیوون رو ندیده باشه. راهداری که کلا به جنازه حیوونا کاری نداره و اون ماشینی که تصادف کرده بنظرم باید حتما اون جنازه را از جاده خارج کنه.
من توی جاده زیاد برام پیش اومده که شتر، گاو، گراز، گرگ و روباه و گوزن (شایدم آهو بوده ولی هیکلش درشت بود) و حتی مرغابی با بچه هاش بخوان از جاده رد بشن که صددرصد جفت راهنما میزنم و وامیستم تا رد بشن و اتفاقا منظره خیلی روحیه بخش و شاد کننده ای بوجود میاد. فقط متاسفانه تا حالا چند بار با پرنده هایی مثل گنجشک تصادف کردم که معمولا یه دفه جهت حرکتشون عوض میشه و اصلا نمیتونی کاری بکنی.

سلام عزیزان

متاسفانه درسته....

اگه یک آجر رو بزاریم رو پدال گاز میتونه ماشینو به حرکت در بیاره، راننده اگه راننده باشه باید بتونه ماشینو کنترل کنه... دید نداشتم .... ترمزم نگرفت ... جاده تاریک بود ... مه بود... بارندگی بود... یهو دیدم جلومه ... نمیدونم چطور شد... و... همه توجیحه فقط... فقط توجیح! اگه شرایط واسه رانندگی مناسب نیست نباید نشست پشت فرمون... چون میتونه بجای اون حیوون یک مانع باشه مثل پایه پل یا یک انسان یا یک ماشین دیگه... فقط میتونه احتمال کمتر از یک درصد که ایراد فنی ای باشه که همون لحظه بروز کنه...
چنانچه راننده راننده باشه و همه عوامل طبیعی و غیر طبیعی دست در دست هم بدن که به یک حیوون زبون بسته بزنه ... اگه تصادف انسان باشه با حیوان، وظیفه و شرافت انسانی اینه که قبل از بررسی وسیله نقلیه، کارشناسی و تاسف از صدمه به ماشین عزیزش ! میبایست به داد اون حیوون زبون بسته برسه چون اون راننده تنها کسی هست که میتونه نجاتش بده ... اون حیوون هم مثل انسان ترس و درد رو حس میکنه و جون و زندگیشو دوست داره فقط زبون نداره دردشو بگه... از اون طرف پشتیبانو اورژانس و حامی ای تو این مملکت نداره که به دادش برسه... اگه نجات پیدا نکنه محکومه که با درد و شکنجه زیر ماشین های دیگه استخوانهاش خرد بشه یا پرت بشه کنار جاده و تا زمان مرگش با درد و رنج دست و پنجه نرم کنه حالاممکنه چند دقیقه یا چند روز طول بکشه بهر حال همه این ها بستگی به وجدان و شرافت انسانی اون راننده داره که اگه بدون اهمیت ول کنه بره اونم دسته کمی از حیوون نداره و بهتره این حادثه رو تصادف دو حیوان باهم دونست !

دکمه لایک گویا اینجا فعال نیست.بسیار عالی این دو دوست نوشتن
منم چند سال پیش برای پرهیز از تصادف با یک بچه سگ تغییر مسیر دادم و زدم تو گاردریل بغل جاده اوایل فکر میکردم اشتباه کردم خصوصا اینکه اون زمان 4 میلیون خرج ماشین شد(ماشین 206 بود و صفرش 13 تومن بود) ولی الان بعد از چند سال ناراحتش نیستم ماشین درست شد و فروختمش و الان ماشین چند برابر بهتر از اون دارم ولی اون تصادف خاطره تلخی برام نشد و اتفاقا خوشحالم که نزدم به حیوون بی زبون

بازگشت به “رانندگی در شرایط خاص”