Infinity QX56

1- عكس العمل اوليه شما هنگام مشاهده Infiniti QX56 چيه ؟
الف - شاخ درمياريم
ب - كف ميكنيم
ج - شاخ به همراه ميزان متنابهي دم درمياريم
د - بي تفاوت رد ميشيم
ه - يه خط كلفت روي ماشين ميندازيم
2 - اولين جمله اي كه بعد از مشاهده به زبان مي آوريد چيست ؟
الف - اين نره غول رو كجا ميشه پارك كرد
ب - اين بزنه ماشين من چي ميشه
ج - عاقبت استفاده بيش از حد هورمون در بدنسازي
د - همه از من ميترسن ، من از نيسان گاوي
ه - برو بابا ، ماشين بايد جمع و جور باشه ، عبن ماتيز
اگر حتي فقط يكي از موارد فوق ممكن است جواب شما باشد لطفا ادامه مقاله رو بخونين
عرض سلام و ادب فراوان خدمت شما دوستان بزرگوار
امروز مي خوام هيولايي رو به شما معرفي كنم كه با هيبت بزرگ و عظيم الجثه خودش نگاه هر راننده و رهگذري رو به خودش جلب ميكنه ، موجودي كه از زادگاه اجدادي خودش كوچ كرده و در آمريكا توليد مثل ميكنه ، يا حضرت حق ، لندكروز چيه اين اينفينيتيه داداش......
Infiniti QX56 ميزبان ما در يك تست شهري و سبك خارج جاده اي خواهد بود ، اتومبيلي كه با ابهت بي پايان خود كوچكترين شكايتي از صاحب بي سليقه خودش نداره ، صاحب عزيزي كه در مدت اقامتش در كشور حتي زحمت كارواش بردن ماشين رو نكشيد و حتي به اينجانب اين اجازه رو نداد ، پس بابت يادگاريهايي كه در عكس به وضوح ديده ميشه شديدا و عميقا عذرخواهي ميكنم
همين كه ماشين رو ديدم متوجه متوجه شدم با يه رونيز گنده طرفم ، قرار گرفتن دستگيره هاي درب سوم و چهارم روي ستون C كه ماشين رو دو درب و اسپرتتر نشون ميداد ،( بماند كه در صورت دو در بودن ماشين ، شما بجاي تصاحب ماشين صاحب يه واگن كامل قطار خواهيد بود ). سقف 2 طبقه كه برعكس رونيز شيب خورده بود ، جلوپنجره بزرگ و كرومي كه كاملا يه حس آمريكايي رو القا ميكنه و چراغهاي جلو و عقب ، همه و همه من رو براي چند دقيقه سرپا ميخكوب كرده بود.
"با عرض سلام خلبان ورود شما رو به Cockpit هواپيماي بوئينگ 777 خوشامد ميگه و از شما ميخواد تا اطلاع ثانوي به چيزي دست نزنيد"
بنظر من بنز S Klasse بهترين تركيب و چيدمان داشبرد رو داره چون سعي كرده تمام پيچيدگيهارو به ساده ترين شكل ممكن در اختيار راننده بگذاره و موفق هم بوده ، اما در اينجا شما با خيل عظيم دكمه روي كنسول وسط مواجه هستيد كه در صورت عدم وجود دفترچه راهنما ( كه البته موجود نبود ) به مشكل برخواهيد خورد
سويچ ، كارت ، ريموت ، بلاخره يكي از اينا اسمه اين بيلبيلكه هستش كه حتما بايد داخل ماشين باشه تا اهرم استارت عمل كنه ، يا علي ..... هيچي نشد ، به سبك مگان ترمز رو نگه ميدارم و بازم اهرم استارت .....هيچي نميشه ، .... آقا ماشينت خرابه.....يهو چشمم به صفحه LCD وسط كيلومترشمار ميوفته كه آرم اينفينيتي وسط تصوير محو و ظاهر ميشه و مينويسه پدرجان لطف كن دنده رو بگذار روي P .....عجب ضايع شديم ، خوبه حالا هيچكس نديد
موتور با سر و صداي فراوان روشن ميشه ، از يه ژاپني به اصطلاح ايزوله كار اصلا انتظار اينهمه داد و فرياد نداشتم البته بنظرم ماشين يه مشكلي داره و اين صدا طبيعي نبود ، شايد از سيستم اگزوز بود چون بگفته صاحب ماشين كف اتومبيل چند باري به سنگ گرفته بود ، دنده رو روي D قرار ميدم كه بازم دينگ دينگ .....، ديگه چيه .....Please Put Down Brake
چشم .... اينم از دستي ، ببخشيد دستي پدالي .....دليلش رو نميدونم ولي تا حالا سوار هر ماشين بزرگ ديگه اي كه شده بودم احساس سنگين شدن خودم بهم دست ميداد ولي نه ديگه اينقدر ، از موتور 8 سيلندر به حجم 5600 سي سي هيچ تجربه اي نداشتم و از موتورهاي سنگين نيسان فقط ملاقات كوتاهي با نيسان پاترول هاي سازمان ملل به حجم 4800 سي سي داشته ام كه بنظرم شاهكاري در نوع خودشون بودن
تنظيمات صندلي همه برقي بودن و مدتي طول كشيد تا من با قد حدود 167 بتونم صندلي رو طوري تنظيم كنم تا غير از هوا چيز ديگه اي رو هم ببينم ، آقا رفتيم ، 2.5 تن ماشين با شتاب مثال زدني شروع به حركت كرد و نفس صاحب ماشين بند اومد ، انگار خودش هم نميدونست ماشينش از اين كارها هم بلده ، ناگهان چشمم به مصرف صوخت آني افتاد كه رقمي برابر با 47 ليتر در 100 كيلومتر نشون ميداد !!!!!
موتور VK56DE نيسان يكي از شاهكارهاي اين شركت در زمينه طراحي موتور محسوب ميشه كه در مجلات ژاپني نيز به نام موتور هيولا يا (Youkai Engine = Monstrous Engine ) ازش ياد ميشد
موتوري با 520 نيوتن متر گشتاور و 320 اسب قدرت كه دل هر دوستار آفرودي رو ميلرزونه و وسوسش ميكنه كه توي يه شيب 45 درجه تستش كنه كه.....افسوس
هدف من تست ماشين در شرايط خارج جاده اي بود و با خواهش و التماس فراوان ، صاحب ماشين راضي شد فقط در يك تپه كوچيك از مسير آسفالت خارج بشيم
سيستم هاي EBD وVDC رو خاموش كرده و با سلام و صلوات وارد شيب ميشيم ، جل الخالق ، مونيتور پيغام ميده كه آيا ميخواهيد از دوربينهاي كمكي استفاده كنيد ؟ يعني چي ؟ بله .... حالا صفحه مونيتور به 2 بخش تقسيم شده و نيمي سمت راست و نيمه ديگر سمت چپ رو نشون ميده ، دوربينها درون آينه هاي بغل جاسازي شده بود و با كيفيت بالايي وضعيت چرخها رو رصد ميكردن ، ( صاحب ماشين كلي كيف كرده بود ) دينگ دينگ ........Tire Pressure Sensor Online ......خيلي ممنون Check Pressure..... بروبابا.
عجب عذاب بزرگيه ، شما به يه كمك هم احتياج داريد كه پيغامهاي اين لندهور رو بخونه و جواب بده.
پياده شدم ببينم آيا پنچر كرديم يا نه كه تازه به سايز تايرها توجهم جلب شد.....285 با فاق 65 ، رينگ 20 اينچ.
خسته نباشي ، شروع به صعود كرديم و بعد از طي 100 متر بدليل سنگ كوب كردن صاحب ماشين مجبور به برگشتن شديم
در همين تجربه كوتاه استانداردهاي اتومبيل همه جا رو در ذهنم ريست كامل شد چون 1 - عملكرد سيستم تعليق برام بسيار غير منتظره و تا حدودي احمقانه بود چون به هيچ وجه متوجه رد شدن از روي قلوه سنگي به قطر 20 سانت هم نميشدم و بنظرم اين نرمي بيش از حد ممكنه در شيبهاي زياد يا پيچهاي سنگين براي حفظ تعادل خطرساز باشه البته اگه وزن اين غول بيابوني اجازه انحراف بده 2 - اگه درست يادم مونده باشه تورگ وحشتناك اين ماشين در دور 3400 تكميل ميشد و شما نيازي به فشار به موتور براي صعود هر نوع پستي يا بلندي نداريد پس آسوده پشت فرمون بشينيد ، تخمه بشكونين و از مناظر اطراف لذت ببريد 3 - وجود سيستم LSD و قفل ديفرانسيل مركزي چنان اعتماد به نفس عجيبي به راننده منتقل ميكنه كه جناب شوفر ديوار صاف رو هم ميخواد بگيره بره بالا ، 4 - وجود سيستمهاي راهبري پيشرفته ممكنه برا ما سوسولي و بچه بازي باشه ولي شعار هيچكس تنها نيست رو به شكل واقعي معني مي كنه چون به اطراف ماشين تسلط كامل داريد و ميتونيد تنهايي هم آفرود بريد ( اينو از من نشنيده بگيريد ، با لودر هم كه بخوايين آفرود بريد حتما يه تراكتور همراه شما باشه )
جمع بندي من به اين شكل بود كه اين ماشين در درجه اول براي خانواده هاي مرفه و پرجمعيت آمريكايي طراحي شده كه آخر هفته كاروان يا قايق لوكسشون رو با ماشين يدك كشيده و هيچوقت غير از گشتاور بالا در دور پايين موتور به چيز ديگه اي احتياج ندارن. اتومبيل به شكل اعجاب آوري نرم و اتاق بيصدا بود ، بماند كه بيرون اتاق صداي وحشتناكي شنيده ميشد
از نكاتي كه جلب توجه ميكرد دور گيري آرام موتور بود كه تمايل زيادي به شتابگيري ثانويه نداشت و با اطمينان ميگم اگه شما سن شريفتون كمتر از 45 ساله اصلا به دردتون نميخوره ، البته شايد بدليل ضرايب گيربكس اين حس به من القا شد ولي خوب ...... شد ديگه
ملاقات كوتاه بود و عليرغم اصرار بيش از حد اينجانب ايشون بدليل تابلو نشدن از ادامه صرف نظر كردن و حتي اجازه ندادند كه در مكانهاي مختلف از اتومبيل عكس گرفته بشه ، ( اين جواد بازيا چيه .... ملت ميگن اينا چقدر نديد بديدن )، دارم به سمت رونيز بر ميگردم كه ميبينم عين يه يتيم مادر مرده كز كرده كنار خيابون ، سوارش كه ميشم كيفيت عالي متريالهاي استفاده شده در ماشين دونه دونه به من سلام ميكنن و ماشين در اولين دست انداز چنان منو ميتكونه كه حاجي بيدار شو ، اين رونيز وطنيه ، اينفينيتي نيست كه هرجور دلت خواست از رو دست انداز رد بشي در آخر جلوي درب منزل ايشان چند قطعه عكس گرفته شد كه تقديم شما.....

آقا . . . .

موفق و پيروز باشيد
دقت كنيد يتيم من گوشه تصوير آخر مشخصه