تشکر از مطالب خوب شما (و احیاناً نگارندۀ اصلی) / ارائۀ لینک منبع در پستها نیز بسیار جای تقدیر خواهد داشت.
اما در خصوص SUV های اینفینیتی که نام بردید سری
EX را از قلم انداختید.
نکات جالبی در نوشتارتون اشاره داشتید:
این مدل به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو بوده اما نمونههای دو دیفرانسیل آن نیز قابل سفارش خواهند بود.
همونطور که مطلع هستید پس از توقف تولید اینفینیتی سری I بعد از 2004 که بر روی پلتفرم دیفرانسیل جلوهای نیسان بود، بقیه محصولات بر روی پلتفرم FM که مربوط به دیفرانسیل عقبها هست تولید شدند. یعنی انواع سدانها و SUV ها بشکل RWD/AWD عرضه شدند..
و پس ازین وقفه چندین ساله مجدداً محصولی بر روی پلتفرم دیفرانسیل جلو نیسان تولید میشه. با این تفاسیر بایستی همانند نسلهای مورانو Z50/Z51 بر روی پلتفرم D نیسان (مخصوص دیفرانسیل جلوها) یا نوع expaned شده ای از اون تولید شده باشه.
انجین عرضه شده
3.5 لیتری V6 با قدرت ۲۶۵ اسببخار در دور ۶۴۰۰ و گشتاور ۳۳۵ نیوتنمتر در دور ۴۴۰۰
مشخصات مربوط به
VQ35DE رو داراست، نصب شده بر روی نیسان مورانوی نسل دوم Z51.
و اینکه JX با گیربکس CVT ارائه خواهد شد که اولین خودروی لاکچری اینفینیتی با این تکنولوژی هست. (و اصولاً اولین خودروی کلاس لاکچری با این گیربکس)
جهت یاد آوری گیربکس CVT این رنج از محصولات نیسان سری JF10E سازندۀ گیربکسهای اتوماتیک خود، جاتکو Jatco بوده که برای انجینهای تا 3.5 لیتر و خودروهای دیفرانیسل جلو/ویا AWD نصب میشده.
JF010E
لینک سازنده:
Jatco JF010E CVT
در نتیجه کاملاً با ویژگیهای فنی نیسان مورانو مطابقت میکنه. تنها موضوع 3 ردیفه بودن وجه تفاوت هست از نظر ساختار اتاق که همان نظریۀ توسعه یافته بودن پلتفرم اولیه رو تقویت میکنه.
توضیحات:
Infinitiworld.eu
با تولید JX که از سرگیری تولید بر روی پلتفرم دیفرانسیل جلو هست میشه این احتمال رو داد که در آینده شاید بازهم سدان سری I شروع به تولید کند و یا سریهای دیگری با پلتفرم دیفرانسیل جلو نیسان (و احیاناً گیربکس پیوسته متغیر) عرضه بشوند.
JX از نظر نمای بیرونی در ستون D بنوعی ترکیب گوشۀ رو به بالای بکار رفته در اینفینیتی EX (و نیسانهای مورانو) + گوشۀ روبه پایین اینفینیتی FX هست که فرمی متفاوت و جدید به اون بخش میده. از لحاظ signature روبرو همچنان نشأت گرفته از FX نسل دوم S51 و در عقب هم EX نسل اول J50 رو داراست. بایستی دید نیسان چه کد سری برای محصول در نظر میگیره..
با این تفاسیر JX بین EX و FX قرار میگره و از لحاظ فنی نیسان مورانو Z50 را در لباس اینفینیتی و با اتاقی کشیده شده تر عرضه میکنه.
جالب اینجاست که برای دسترسی به ردیف سوم گفته شده از یک فناوری متفاوت استفاده شده:
an innovative
multi-mode middle seat
صندلی میانی چند حالته ابداعی که این امکان رو فراهم میکنه بدون خواباندن صندلیهای ردیف دوم امکان دسترسی به ردیف سوم پیش بیاید!
از نظر امکانات و تکنولوژیها گفته شده که آخرین فناوریهای نیسان رو در خودش دارا خواهد بود.
The JX offers 3-row utility, plus all the
premium features, performance and
innovations that Infiniti is known for worldwide.
که مهمترین مورد همین تکنولوژی اخیر "All-around "Collision Free نیسان هست.
که با تکنولوژیهای پردازش تصویر کلیه نقاط کور خودرو در شرایط مختلف مثل بزرگراه، سبقتگیری، توقف/پارک، حرکت دنده عقب و .. رو پوشش میده.
پیشگیری از تصادف و از سیستمهای کنترل predictive بهره می بره
پوشش °360 زوایای اطراف خودرو حین توقف
و در واقع یک پکیج کامل حفاظتی ایمنی مبتنی بر تکنولوژیهای پردازش تصویر و کنترل پیشرفته هست.
> “Acceleration Suppression for Pedal Misapplication”
> “Multi-sensing system with front camera”
> “Multi-sensing system with rear camera”
> “Predictive Forward Collision Warning”
مرجع:
Nissan Technologies All-around "Collision Free
> کلیپ شبیه سازی این سیستم ایمنی-حفاظتی نیسان پیشگیری از برخورد (حجم 14.88Mb ، زمان "59 '3):
Blind Spot Intervention and Back-up Collision Intervention 