سلام و تشکر از شما بابت مطالب خوبتون اگر در سایت منبع هم تألیف خودتون هست و در غیر اینصورت تشکر از نویسندۀ اول..
نکته ای که هست اگر مقدرو باشه سعی بشه اصولاً در درج پست و اخبار لینک منبع هم قرار بگیره در انتها لطفاً.
اما در خصوص بخش
IPL گروه اینفینیتی عرض میشه که مجموعه ای هست که به تازگی شروع بکار کرده موسوم به
Infiniti Performance Line که تیپهای پرفرمنس بالاتری از محصولات شاخۀ اینفینیتی نیسان رو عرضه میکنه.
همانطور که اشاره شده اینفینیتی سری G (نسل چهارم یا V36) تیپ G37 از انجین 6 سیلندر 3700 سی سی و نامدار سری VQ در آخرین نسخه
VQ37VHR با تکنولوژی VVEL نیسان بهره میبره که جزئیات اون در
اینفینیتی EX37 بیشتر تشریح شد. این انجین بر روی محصول IPL اینفینتی بازهم ارتقاء یافته (retune شده) که از پرفرمنس اولیه هم فراتر رفته و 343 اسب بخار ! که چیزی شبیه آنچه
NISMO 370Z ارائه کرده ... این انعطاف پذیری بالا و فوق العادۀ انجینهای تنفس طبیعی VQ و پرفرمنس بسیار خوب اونها رو در شرایط مختلف نشون میده.
گیربکس موجود بر روی G37 نوع
7-سرعتۀ JR710E جاتکو نیسان موتور بوده که با این سری انجین VQ37VHR ست شده و نیرو رو به چرخهای
عقب میرسونه و در رنج محصولات پلتفرم دیفرانسیل عقب اینفینیتی RWD/AWD مجهز به این انجین بکار گرفته میشه.
JR710E
اینفینیتی G در ژاپن تحت برند نیسان و مدل
نیسان اسکایلاین Nissan Skyline تولید میشه و تیپ کوپه مشابه Infiniti G Coupé داراست.
همونطور که در بخشهای مختلف اشاره شده بود نیسان/اینفینیتی رقابت خودش رو در کلاس پرفرمنس با محصولات شرکت ب ام و میدونه و در آخرین گفتگوها مدیران به صراحت این مطلب رو اظهار کرده بودند:
>>
Infiniti tees itself up as
BMW rival in Europe
که هدف رقابت با رقیب اروپایی BMW هست و همۀ تلاشها برای بالاتر بردن Performance همچون معرفی M35h در این رقابتها صورت میگیره.
منبع:
Infinitiworld.eu
ضمن اینکه G37 IPL اولین محصول شاخۀ پرفرمنس این گروه بوده که البته با توجه به مشارکت سهمی شرکتهای دایملر و نیسان در یکدیگر زمزمه هایی از همکاری شاخۀ پرفرمنس برند مرسدس-بنز یعنی AMG با گروه IPL به گوش میرسه...
کیفیت متریال مورد استفاده در G37 IPL اینفینیتی جلب توجه میکند اما نکتۀ جالب و ظریف که در تصاویر اول نیز مشهود هست، سیستم صوتی BOSE به همراه اسپیکرهای زیبایی ست که در قسمت headrest به صورت embedded کار گذاشته شده اند.
کانورتیبل hardtop با سقف سه تکه.
رینگهای 19 اینچی 7-spoke. (همچنین سیستم تعلیق اسپرت retune شده پرفرمنس)
و همونطور که در بخش تاریخچه اشاره شده بود، در استراتژی محصولات برند اینفینیتی و گروه نیسان اصولاً
Perfomance و
Quality هدف بوده..