قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تاریخچۀ اینفینیتی - Infiniti Brand History

تصویر مباحث مربوط به محصولات اینفینیتی

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
Ghazarian
مدیر پیشین
پست: 3989
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 20 اسفند 1387, 6:58 am

پست پنج‌شنبه 20 بهمن 1390, 8:21 am

تاریخچۀ برند اینفینیتی INFINITI Brand History
شاخۀ لوکس محصولات شرکت نیسان موتور ژاپن تحت عنوان Infiniti، سابقۀ دیرینه ای دارد که مراحل مختلفی را طی کرده.
تصویر
ماجرا از سال 1985 بر اساس شکلگیری پروژۀ محرمانۀ "Horizon task force" : کارگروه افق بلندمدت، آغاز شد. هدف ایجاد یک برند جدید لوکس بود.
این گروه دیدگاه کار بر روی تولیدات گرانقیمت را داشت که در بدو امر با re-badge سادۀ محصولات موجود (نیسان) کار را آغاز کند و به تدریج یک سازندۀ لاکچری را شامل شده بطوریکه مالکیت مستقل پروسۀ تولید را در اختیار داشته باشد. با وجود برندهای لوکس امریکایی و اروپایی در آن زمان، کار برای حضور در بازار امریکایی آغاز شد که نه تنها برنامه ای جهادی بود، بلکه بسیار ریسک بالایی داشت.

شروع کار

این کار گروه مطالعات مشتری محور را آغاز کرده و با بررسی وضعیت بسیاری از شرکتهای خارج از حوزۀ خودروسازی همچون Federal Express, گروه هتلهای Four Seasons و فروشگاه های زنجیره ای Nordstrom سعی کرد دید محصولات لوکس و تجربۀ خدمات آنها را بررسی کند.
بررسی و ارزیابی هتلهای لوکس دید چگونگی ایجاد showroom ها را برای اینفینیتی ایجاد کرد بشکل سیاستهایی همچون تولید کارت های بیزینسی و پکجهای لوکس.
این فلسفۀ جدید مشتری محور (که بعدها Infiniti Total Ownership Experience تجربۀ تملک کامل اینفینیتی نام گرفت) در بخش سیاست خدمات نیز بکار گرفته شد..

تولد اینفینیتی
در ژوئیۀ سال 1987 نام Infiniti متولد شد. املائی جدید شامل 4 حرف "I" و لوگویی که خطوط میانی آن از انتهای پایین آغاز شده، به افقهای بی نهایت امتداد یافته و سرانجام شکلی مدور میابد.
تصویر
برند لوکس جدیدی که همواره تمایلات زیاده خواهانه و میل به افقهای آینده یا بی نهایت را القاء کند. (یاد آوری: املاء صحیح انگلیسی infinity=بی نهایت)


کلنگزنی (Breaking Ground)

فروش رسمی از 8 نوامبر 1989 همزمان با اولین گشایش 51 نمایندۀ Infiniti در ایالات متحده آغاز شد.
اینفینتی در امریکا با 2 مدل کار خود را آغاز کرد. سدان لوکس پرفرمنس Q45 و کوپۀ لوکس M30.

(1989) Infiniti Q45
تصویر

تصویر

تصویر

(1989) Infiniti M30
تصویر

بر اساس اصول مشتری-محور، اینفینتی بزودی لیدر در سیاست رضایتمندی مشتری شد و جوایز متعدد بین المللی از مؤسساتی همچون JD Power و Associates’ Customer Service Index (CSI در 3 مرحله کسب کرد.

بعنوان یک سونامی شرقی، اینفینیتی بازار امریکا را با سرعت خوبی در نوردید اما نه با قدرت کافی. این برند به اندازۀ کافی بلند فریاد نزد تا صدایش به خوبی شنیده شود. فروش اولین محصولات، معمولی و چندان موفق نبود و اعتقاد بر این بود که این مشکل ناشی از تبلیغات ضعیف سازنده بود. برای جلب توجه محصولاتش به مشتریان Infiniti از آگهی های تبلیغاتی مبتنی بر سنت شرقی خود (Zen-inspired) استفاده کرد که در اکثر موارد خودرو را بسیار سریع و گذارا نمایش داد ویا اصلاً بطور کلی آنرا نمایش نمیداد! این بزرگترین عاملی بود که این خودروهای ارزشمند نتوانند به جایگاه واقعی که باید دست می یافتند برسند.
فارغ از اینکه به چه میزان محصولات اولیه اینفینتی مورد توجه واقع شد یا نشد اما به واقع خودروهایی ارزشمند در دوران خود بودند. بطور مثال Q45 مجهز به انجین (V8) هشت سیلندر 287 اسبی بود به همراه قابلیت فرمانپذیری هر 4 چرخ و سیستم تعلیق فعال (تنظیم پذیر) ویژگیهایی که همگی اولین بار در چنین کلاسی عرضه میشد. علاوه بر آن تریم بسیار مرغوب و کیفیت بالا و مونتاژ دقیق، کیفیت و نمای کلی خودرو را بسیار متفاوت و ارزشمند جلوه کرده بود.


کسب جایگاه

اما در سراسر این سالها همواره Line-up محصولات اینفینتی و نمایندگیهای فروش توسعه یافت. طراحی خارجی و داخلی Q45 تکامل یافت بدون آنکه نقیصه ای در مهندسی ویژۀ آن ایجاد کند. با اینکه محصول M30 از خط خارج شد، کامپکت اسپرتهای G20 بزودی شروع به تولید شد و سدانهای لوکس هم با J30 و خانوادۀ پرفرمنس I30/I35 عرضه شد.

(1993) Infiniti J30
تصویر

در این بین اولین SUV لاکچری این برند نیز معرفی شد.

(1997) Infiniti QX4
تصویر

که فروش کلی محصولات اینفینیتی در دهۀ اول بیش از 75.000 دستگاه در سال بود.


شکوفایی اینفینیتی

هزارۀ جدید (بعد از سال 2000 میلادی) پیام آور رشد پیش بینی نشدۀ اینفینیتی بود. با درایت مدیریت اجرایی جدید گروه، آقای Carlos Ghosn (کارلوس گُن) شرکت با قوت بیشتر برای نسل جدید محصولات هدفگذاری کرد و طرحهای دیفرانسیل عقب و all wheel drive در دستور کار قرار گرفتند. نتیجه در یک عبارت، دیدنی بود.
در مارس سال 2002 سدان اینفینیتی عنوان دار G35 کار خود را آغاز کرد که در پی آن نوامبر همان سال G35 coupé نیز عرضه شد. نهایتاً ژانویۀ سال 2003 مدل اسطوره ای اینفینیتی FX پا به عرصه ظهور گذاشت. ریویوها بسیار استثنایی بودند. آوازۀ اینفینیتی به زودی در بین بزرگان نام آور اروپایی که پرچمدار طراحی و پرفرمنس بودند شنیده شد.
در نتیجه بازخورد مشتریان نتیحه داد و فروش برای اولین بار در سال 2003 از مرز 100.000 دستگاه فراتر رفت و رکورد 119.000 دستگاه را با رشد 35 درصدی نسبت به سال قبل(2002) ثبت کرد.
این موفقیت اینفینیتی را بعنوان برند لوکس با سریعترین رشد در بازار امریکایی ثبت کرد که پیرو آن در سال 2004 فروش Infiniti رقم کلی 1.000.000 دستگاه را ثبت کرد.

مدلهای جدید و ابداعات جدید

محصولات اینفینتی QX4 ،I35 و Q45 به تدریج در سالهای 2003 تا 2006 تکامل یافتند و 2 مدل جدید در این بین معرفی شد. SUV لوکس کلاس full-size اینفینتی QX56 از ژانویۀ 2004 و محصول پرفرمنس M برای کلاس سدان لوکس از مِی 2005.

از دسامبر 2007 عضو جدیدی به خانوادۀ اینفینیتی اضافه شد به نام Infiniti EX که ترکیبی از طراحی جذاب و شیک لوکس بود. این محصول مجهز به سیستمهای تکنولوژیک پیشرفته ای نیز بود (در مبحث خود). و بدین ترتیب گسترش محصولات و تکنولوژیهای infiniti تا امروز ادامه یافت.

جهانی شدن

اینفینیتی پس از عرضه (سال 1989) در بازار امریکا، مسیر توسعه را از سال 1996 به بازار جهانی با حضور در خاور میانه آغاز کرد و از 1997 در تایوان حضور یافت. سپس آوریل 2005 روند توسعه شتاب بیشتری یافت و در بازارهای آسیایی همینطور روسیه از 2006، اکراین و چین از 2007 عرضۀ خود را آغاز کرد. نهایتاً اروپای غربی مقصد بعدی محصولات جهانی اینفینیتی به فروش گذاشته شد.
امروز اینفینیتی با بیش از 230 نمایندگی در 15 کشور جهان مشغول فعالیت است.



برنامه های آیندۀ Infiniti

برخی از رویاهای قبلی در حال حاضر به حقیقت پیوستن اند و برنامه هایی در حال اجراست.

تصویر


هدف همواره تولید خودروهای با بالاترین سطح کیفی و پرفرمنس بوده و اصل حمایت از مشتری در دستور کار است. پیمان نامه ای برای خلق تجربیات خوب رانندگی که نه تنها صِرف جابجا شدن شما باشد، بلکه این شیرینی و لذت راندن را نیز برای شما باقی بگذارد. تعهدی که تولید خودروهای پرفرمنس ویژه را محقق کند.

تصویر


منابع: سایت رسمی نیسان موتور INFINITI BRAND HISTORY
و autoevolution Infiniti

به امید همکاری شما عزیزان
نمایه کاربر
MOHAMAD.ARIYAN
دنده 2
پست: 2741
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 فروردین 1390, 6:35 pm
نوع خودرو: BMW 120i
محل اقامت: تهران- همدان
اینستاگرام: Mohamad.ariyan
Like شده: 5 بار

پست پنج‌شنبه 20 بهمن 1390, 2:40 pm

ممنون از جناب مهندس غازاریان بابت مطالب مفیدشون.
BMW 120i
نمایه کاربر
مهدی یار1386
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 366
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 دی 1388, 3:28 pm
نوع خودرو: پارس سفیدروان سفیدRV
محل اقامت: تهران-بلوارفردوس

پست یک‌شنبه 23 بهمن 1390, 9:56 am

تشکر فراوان مثل همیشه کامل و جامع و در یک کلام هلو برو تو گلو. یادمه در دهه هفتاد که اطلاعاتی از این خودرو رو تو تنها مجله اون دوران (مجله ماشین) مطالعه میکردم،معروف بود که سیستم صوتی بسیار مرغوبی فراتر از قیمت خودرو داشت، حال با توجه به گذشت این سالها بازهم خودروهای اینفینیتی به سیستم صوتی معروفند؟
نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2003
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 6:41 am
نوع خودرو: BMW F34, MB SLK R171
محل اقامت: پاریس

پست یک‌شنبه 23 بهمن 1390, 11:24 pm

عرض سلام،
تشکر از توضیحات خوب شما، بله قاعدتاً یک خودروی لوکس در این رده از ویژگیهای خاص هم بهره می بره اما شهرت و آوازۀ محصولات اینفینیتی Infiniti نیسان موتور چندان منوط به چنین امکانات جانبی (سیستم صوتی) نیست.
همونطور که در تاریخچه هم اومده بود، اعتبار خودروهای اینفینیتی بدلیل اهداف بزرگش بوده که همان توأم بودن کیفیت Quality و پرفرمنس Performance بوده. که سیستم صوتی خوب هم، بخشی از ویژگیهای Quality این محصولات هست و کفۀ سنگینتر اون در اصل این جنبه نیست.
نکتۀ دیگر اینکه در فروم تخصصی سعی میشه نشریات فارسی چندان معیار قرار نگیره (البته سؤ تفاهم نباشه، با تمام احترام و ارزش مطالب اونها) در مقابل سعی میشه از منابع معتبر و رسمی بین المللی استفاده بشه.
اما بحث سیستم صوتی رو مطرح کردید نکته ای رو بد نیست یاد آور بشیم. البته تمامی اهالی فن بر این موضوع واقف هستن و تنها صرف یاد آوری عرض میشه اونهم اینکه برند مشهور سازندۀ سیستمهای صوتی Infinity "مختوم به Y" هست

تصویر
که از لوگویی الهام گرفته از همان نماد ریاضی بی نهایت تصویر استفاده میکنه.

این برند و برند خودورهای لوکس نیسان Infiniti "مختوم به I" که تاریخچۀ لوگو و وجه تسمیه اش رو هم در پست جناب غازاریان مطالعه کردید،
تصویر
هیچ ارتباط خاصی به همدیگر نداشته، یکی Infinity برند Audio systems (پایه گذاری ایالات متحده) و دیگری Infiniti (موضوع این انجمن) برند ژاپنی ثبت شده در صنایع خودرویی هستش.



و البته جهت یادآوری نیسان در طیف وسیعی از محصولاتش از جمله همین خودروهای لوکس اینفینیتی "INFINITI"، سیستمهای صوتی برند ®BOSE رو عرضه میکنه..

تصویر

که اونها هم محصولات بسیار معتبر و مشهوری از شرکت Bose (ثبت امریکا) هستن.

نکتۀ جالب توجه اینه که بازهم بعضاً سایتها عنوان برند Infiniti نیسان رو اشتباه قید میکنن!
نمونه: ... Nissan confirms 2013 infinity

در هرصورت متشکر از مطلبی که ارائه فرمودید، و درصورتی که توضیحات بیشتر حول موضوعتون و همینطور محصولات این سازنده دارید، با قید جزئیات منبع در این انجمن مورد استقبال خواهد بود. ضمن اینکه اطلاعات دقیق با منابع موثق در این سایت خود میتونه رفرنس برای تریبونهای دیگر نیز قرار بگیره. تشکر و ارادت.

-- جمعه بهمن 28, 90 9:55 pm --


این مطلب رو عرض کنم که همونطور که مطلع هستید گروه رنو-نیسان Alliance Renault-Nissan و شرکت دایلمر آ.گِ Diamler A.G با همدیگر مشارکت داشته و در جزئی از سهام یکدیگر شریک هستند.
تصویر
تصویر
جناب Dieter Zetsche مدیرعامل ترک زاد-آلمانی الاصل دایملر و آقای کارلوس گُن Carlos Ghosn مدیرعامل لبنانی الاصل برزیلی-فرانسوی! رنو-نیسان..
تصویر
این توافقنامه که در سال 2010 به امضاء طرفین رسیده منجر به همکاریهای فنی بین شرکتها هست.
تصویر
* گروه دایملر آ.گِ. شامل برندهای مرسدس بنز، می باخ و اسمارت بوده و اتحادیه رنو-نیسان شامل برندهای زیرمجموعۀ رنو و نیسان/اینفینیتی می باشد.

متن توافقنامه : L’Alliance Renault-Nissan et Daimler AG
مورخ 7 آوریل 2010




و اما این مطلب پیشتر اظهار شده بود اما چون بنوع دیگری و سعی شده بود موضوع دیگری القاء شود! خبر دقیق منتشر شده (ژانویه 2012/ماه گذشته) رو ارائه میکنم:

که درچارچوب همین سهم مشارکتی شرکتها و توافقات استراتژیکی

Nissan and Mercedes Benz collaborate to produce engines at Nissan plant in US

نیسان و مرسدس بنز همکاری تولید انجین در سایت نیسان امریکا رو در نظر دارند. بر این اساس از اوایل سال 2014 مرسدس-بنز خط تولید انجینهای 4سیلندر سری C کلاس را بکلی به سایت Decherd تِنِسی Tennessee نیسان موتور که ظرفیت تولید 250.000 دستگاه در سال را داراست، منتقل خواهد کرد.

Nissa Motor Tennessee Plant
تصویر

بدین ترتیب این اولین باری خواهد بود که مرسدس-بنز انجینهای خود را در امریکای شمالی تولید میکند. در نتیجه این انتقال منجر به کاهش هزینۀ تولید در تبادلات خارجی شده و همینطور توسعۀ صنعتی شرکت در منطقۀ امریکای شمالی خواهد بود.

تصویر

این انجینها پس از تولید در سایت نیسان به سایت آلاباما Alabama مرسدس بنز انتقال یافته تا بر روی C کلاس جدید که در 2014 تغییراتی خواهد داشت، مونتاژ گردد.
سایت تنسی نیسان موتور خط تولید انجینهای 6،4 و 8 سیلندر محصولات نیسان/ اینفینیتی را شامل بوده که ظرفیت بالایی در تولید بازار امریکای شمالی داراست. در ادامۀ مشارکت تولید انجینها برنامه هایی برای تولید مشترک یک خودروی کوچک جدید، تجاری سازی یک خودرو سبک با انجینهای دیزل رنو-نیسان و همکاریهای صنعتی-تجاری بعدی در نظر هست.

منبع: Infinitiworld.eu

ضمن اینکه شرکتهای نیسان و دایملر پیش ازینها هم در پروژۀ تولید گیربکسهای اتوماتیک CVT گروه مرسدس موسوم به Autotronic مراوداتی داشته اند که جزئیاتش در بخش تخصصی گیربکس پیوسته CVT مطرح شد.
تصویر "The best or nothing"
نمایه کاربر
persianbat
دنده 2
پست: 2801
تاریخ عضویت: دوشنبه 23 اسفند 1389, 4:44 pm
نوع خودرو: hyundai sonata LF
محل اقامت: ESF

پست چهارشنبه 6 دی 1391, 12:44 pm

مدیر بازاریابی بین الملل کمپانی اینفینیتی (تولید کننده محصولات لوکس نیسان)، از تغییر نحوه نامگذاری محصولات این شرکت خبر داد، و اعلام کرد که انجام این کار، روی روند فروش خودروهای اینفینیتی تاثیر بسزائی خواهد داشت. طبق اعلام ایشان، از این پس مدل های جدید سری g سدان های اینفینیتی با نام q50، سدان های سری m با نام q70، مدل g37 کوپه با نام q60، کراس اوور ex با نام qx50، کراس اوور fx با نام qx70، شاسی بلند qx56 با نام qx80، و سرانجام کراس اوور jx، با نام جدید qx60 در بازارهای بین المللی عرضه خواهند شد.
تصویر
(جان د نیشن)، سال گذشته از کمپانی آئودی به اینفینیتی آمد، تا به تعبیری، این کمپانی را زیر بال و پر مدیریت کم نظیر خویش بگیرد. گفتنی است تغییر نحوه نامگذاری محصولات در کمپانی های خودروسازی، اتفاق جدیدی نیست، و به عنوان مثال، کمپانی آئودی، در سال 1994، نحوه نامگذاری محصولات خود را به کلی تغییر داد.
نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2003
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 6:41 am
نوع خودرو: BMW F34, MB SLK R171
محل اقامت: پاریس

پست دوشنبه 23 دی 1392, 7:26 pm

Nissan Begins Construction of New Facility to Manufacture Infiniti and Mercedes Benz Engines
پیرو موضوع گذشته که در بالا مطرح شده بود، خبر ساخت سایت جدید و تأسیسات نیسان موتور در امریکا سایت تنسی نیز منتشر شد.
منبع نیسان global
تصویر
و تصاویر مراسم افتتاحیه و شروع ساخت پلنت تکمیلی:
Nissan Begins Construction of New Facility to Manufacture Infiniti and Mercedes Benz Engines

همانگونه که در خبرها نیز آمده بود، اولین محصول مشترک حاصل این مشارکت چندجانبه میان Alliance Renault-Nissan و Daimler AG خودروی MPV یا ون سبک سیتان سری W415 مرسدس بنز Citan بود که بر روی پلتفرمهای رنو (مدل کانگو) و در سایت فرانسه تولید شده بود از سال 2012 بعنوان جانشین مرسدس Vaneo شد.

تصویر

در حال حاضر پروژه تولید انجینها و پلتفرم مشترک نیز در جریان هست و در ادامه بنا بر این است تا خودروی 2نفره کوچک ردۀ اسمارت نیز در فرانسه به تولید برسد و نسل بعدی رنو Twingo و smart محصول fourjoy در همین راستا در سال 2014 توسعه خواهند یافت.
همچنانکه پروژۀ اولین هاچ بک لوکس گروه نیسان از برند اینفینیتی نیز از سری Q30 مورد بهره برداری رسیده است :
Infiniti Q30 hatch و پلتفرم MFA که از طرف جناب Carlos Ghosn مدیرعامل رنو-نیسان پیش بینی شده غیر از محصولات لوکس مجموعه ها در محصولات ردۀ عام نیز در آینده بکار گرفته شود.


اخبار حاکی از پیشرفت همکاریها میان شرکا: Collaboration between Daimler and Renault-Nissan advances globally

------------------------------------

وقطعاً این خبر نیز پیشتر به استحضار رسیده بود،
Sebastian Vettel is the new Director of Performance for Infiniti
جناب سباستین وتل بعنوان مدیر جدید بخش پرفرمنس گروه اینفینیتی منصوب شده اند

تصویر

جناب Vettel قهرمان 3 دوره مسابقات فرمول1 تیم Red Bull Racing از سال گذشته مسئولیت بخش performance محصولات را بر عهده گرفته اند و علاوه بر اون نقش اصلی را در طراحی فنی خودورهای جدید ازجمله سدان Q50 برعهده خواهند داشت. اولین همکاری ایشان باز میگردد به محصول انحصاری شاسی بلند FX در تعداد محدود (تصاویر ابتدایی این مبحث و تاپیک اختصاصی خود) که تیونینگ یک رنج محدود از آن محصول (150 دستگاه) با نظارت مستقیم ایشان بصورت limited edition صورت گرفته و تولید شد.
در بخش طراحی Q50 جدید نیز او در مراحل طراحی با مهندسین در ژاپن همکاری داشته و پیشنهاداتی از بازخوردهای خود در خصوص ویژگیهای فنی دینامیک شاسی ، پرفرمنس و هندلینگ ارائه نمود. او همچنین مسئولیت فنی تستهای دور Nurburgring آلمان و Catalunya اسپانیا این محصولات را بر عهده داشت.

تصویر

بخشهایی از فعالیت Sebastian Vettel در سمت مدیریت پرفرمنس اینفینیتی و تستهای فنی مربوطه:
ویدئو (4:03)
Sebastian Vettel, Infiniti Director of Performance :arrow:

منبع: Infinitiworld.eu
تصویر "The best or nothing"
نمایه کاربر
LOVE CAR
روحش شاد
پست: 2953
تاریخ عضویت: شنبه 21 دی 1392, 3:33 pm
نوع خودرو: ف برای ازادی رفیق
محل اقامت: اصفهان (سپاهان شهر)

پست یک‌شنبه 11 خرداد 1393, 6:42 am

Infiniti EX

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

************************

Infiniti FX

تصویر

تصویر

************************
(محسن)

بازگشت به “اینفینیتی Infiniti”