قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

اینفینیتی-Infiniti FX (S50) 2003 FX35

تصویر مباحث مربوط به محصولات اینفینیتی

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2003
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 6:41 am
نوع خودرو: BMW F34, MB SLK R171
محل اقامت: پاریس

پست جمعه 21 بهمن 1390, 3:37 am

(Infiniti FX35/45 (S50

در سال 2002 نیسان پس از رونمایی از اولین کراس اوور خود بعنی نیسان مورانو Z50 و بعد از اولین تجربه، در سال 2003 در کنار این محصول اولین کراس اوور لاکچری خود را معرفی کرد که نسل اول اینفینیتی سری FX با کد S50 بود. این دومین محصول SUV برند اینفینیتی محسوب میشد چراکه قبل ازون نیسان، اینفینیتی QX4 رو در کلاس full-size از سال 1997 روانۀ بازار کرده بود...
تصویر

تصویر
اینفینیتی FX همانگونه که اشاره شده بود بسیار مورد اقبال علاقه مندان قرار گرفته بود و ریویوهای خریداران حکایت از جلب رضایت آنان و یک موفقیت خوب برای این برند در اوایل هزارۀ جدید بود. ضمن اینکه چند ماه قبل ازون سدان پرفرمنس G35 و نوع کوپۀ اون روانۀ بازار شده بودند و به اتفاق اولین کراس اوور سکوی پرتایی برای این سازندۀ خوشنام باشد که از بازار آمریکایی فراتر رفته و 2-3 سال بعد گسترش خود در بازارهای جهانی را بیش از پیش کند.

FX نسل اول (S50) بر روی پلتفرم FM نیسان برای دیفرانسیل عقبها تولید شد (که مشترک با اسپرت 350Z و نیسان Fuga سدان فول سایز).
این کراس اوور به نام "Bionic Cheetah" شهرت یافت که Bionic اشاره به biology + electronics یا یک پدیدۀ نوظهور تکنولوژیکی داشته و از نوع گربه سانی به نام چیتاست. اما چرا این گربه سان؟ هدف نیسان تولد رقیبی برای تعقیب محصول سازندگانی بزرگ بود و این چیتا قرار بود به دنبال همکلاسان اسپرت لاکچری خود از ب ام و و پورشه برود.
Infiniti's 'Bionic Cheetah' chases Porsches and BMWs


از ویژگیهای عرضه شده برای FX نسل اول ایرکاندیشن 2 منطقه ای، سیستم تعلیق sport tuned به همراه رینگهای بزرگ 20 اینچی با سایز لاستیک 265/50R20 بود.

تصویر


و اما به مرور زمان قابلیتها و تجهیزات تکنولوژیکی متفاوتی به این خودور افزوده شد. بطوریکه 2 سال بعد یعنی 2005 مهمترین قابلیتها عبارت از موارد زیر بود

(Intelligent Cruise Control (ICC

تصویر

این سیستم کروز کنترل در شرایط سرعت set شده، درصورتی که سنسور مربوطه خودرویی با سرعت حرکت کمتر در مقابل دیتکت می کرد، سیستم سرعت شما را کاهش داده و طوری عمل میکرد که تا با خودروی پیش رو همواره با فاصلۀ مورد نظری که تنظیم میکنید حرکت کنید.

تصویر

دکمۀ تنظیم فاصله در مجموعۀ کنترلهای سیستم کروز ICC

تصویر

نحوۀ کنترل فاصله توسط کنترلگر با ارسال فرمانهای تراتل (میزان گاز) و یا ترمز (تا 25% قدرت نهایی ترمزگیری) بود که نتیجیتاً فاصلۀ خودرو را تنظیم میکند. این مود که Vehicle-to-vehicle distance کنترل نام دارد، درصورتی که سرعت از 20 mph کمتر شود بطور خودکار قطع شده و با علائم هشدار اعلام مینماید. اما همواره بایستی توجه داشت که بدلیل محدود بودن میزان ترمزگیری (بدلایل ایمنی) در این مود، خودرو در شرایط خطر مانند توقف ناگهانی و ترمزهای شدید رو به رو تحت کنترل بوده که در بزرگراهها و آزادراهها بیشتر کاربرد دارد تا مسیرهای جاده ای که ممکن است خودروی پیش رو تغییر جهتهایی داشته باشد.

تصویر


(Break assist (with Preveiw Function

این خودرو با توجه به مجهز بودن به سیستم کروز کنترل هوشمند ICC تابعی در سیستم کنترلی داشت برای سیستم کمکی ترمز بنام Preveiw Function که درصورت تشخیص مانع نیروی مضاعف را با استفاده از قابلیت Brake assist پیشتر اعمال کند (preview) تا زمان و نیروی ترمزگیری درنزدیک شدن به مانع تا حد امکان کمتر شود.

(Lane Departure Warning (LDW

تصویر

سیستمی که از طریق یک دوربین در بالای شیشۀ جلو، خط کشی های مسیر را تشخیص داده و درصورت خروج از بین آنها از طریق یک علامت هشدار در پنل پشت فرمان و آلارم صوتی به راننده هشدار میداد. این قابلیت از طریقی کلیدی قابل فعال/غیرفعال سازیست.

تصویر

نشانۀ هشدار، به همراه آلارم

تصویر

این سیستم در بازۀ سرعتهای بیش از 45mph عمل میکرده و درصورت کاهش سرعت به کمتر از این میزان وارد حالت stand-by میشود و در زمان افزایش سرعت و گذر ازین مقدار آستانه (treshold) بار دیگر شروع به مود فعال باز میگردد.

Intelligent key

این مود در شرایطی عمل میکرد که شما در رنج مشخصی از سنسورهای مربوط به آن قرار گرفته باشید. که شامل 3 سنسور در نقاطی مختلف بوده که از آینۀ جانبی، درب عقب (تا شعاع 1.5 متری) و درب صندوق (تا شعاع 0.80 متری) عمل میکردند.

تصویر

تصویر زیر نیز محدوده ای را نشان میدهد که خودرو تنها درصورت وجود کلید هوشمند در این نواحی قابل استارت زدن خواهد

تصویر

Multi Mobile Entertainment System (MES)

پس از معرفی تکنولوژیهای جدید صوتی-تصویری در صنایع الکترونیک همچون پخش DVD این قابلیت در سالهای 7-2006 برای FX با یک مانیتور سقفی برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شد.

تصویر

سیستمی که قابلیت ارتباط با کنترل از راه دور را داشت و همینطور محل نگه داری مناسب آن نیز در نظر گرفته شده بود.

تصویر

نهایتاً آخرین امکانات مانند رادیوی ما ه و اره ای و قابلیت اتصال به iPod در آخرین نسخه ها و قبل از سال آخر تولید یعنی 2008 به این محصول اضافه شد.



زوایای دیگر از (FX35 (S50 و تریم لاکچری

تصویر

تصویر

از نظر فضای داخلی و اجزاء فرمان، اهرمهای فرمان و بخشهای داخلی کابین مثل نحوۀ چیدمان دریچه های ایرکاندیشن، نمایشگر میانی (مونوکروم در سالهای اول) با کراس اوور اول نیسان هم سبک بود.

تصویر

تصویر





نیسان در اولین تجربۀ کراس اوور لاکچری با برند اینفینیتی همان قوای پیشرانه انجین V-شش سیلندر 24 سوپاپ VQ35DE بکار گرفته شده در محصول دیگر یعنی مورانو Z50 رو به خدمت گرفت

VQ35DE

تصویر

که قدرت 275 اسب بخار (30 اسب بیشتر) و گشتاور 363 نیوتن متر (33 واحد بیشتر) به نسبۀ مورانو Z50 تولید میکرد.
و FX35 با این انجین قابلیت رسیدن از0 به 60 مایل در ساعت را ظرف 7.1 ثانیه داشت.
منبع: FX35 2003 /Motortrend



VK45DE

سری 8 سیلندر V8ء 32-سوپاپ VK45DE

تصویر

به قدرت 320 اسب بخار و گشتاور 455 نیوتن متر
FX45 را قادر میساخت تا با این انجین از 0 به 60 مایل در ساعت ظرف 6.5 ثانیه دست یابد.
منبع: FX45 2003 /Motortrend

گیربکس عرضه شده برای این لاین، از نوع 5-سرعته تیپترونیک بود که قابلیت هماهنگ شدن دور موتور در زمان معکوس دهی را نیز داشت و بطور کلی در 2 کلاس تک دیفرانسیل عقب یا RWD و دو دیفرانسیل AWD عرضه شد و FX سری S50 در همان بدو کار بدلیل قابلیت خوب پایداری Sharp Handling سرآمد شد.



همین قابلیتهای خوب و اسپرت که همواره اینفینیتی بعنوان پرفرمنس بالا در محصولاتش هدفگذاری کرده بود منجر به این شد که از FX رقیبی مهم در بین نام داران بزرگ بسازد که در کلاس suv های لاکچری midsize قرار داشتند.

پورشه کاین، مرسدس-بنز ML و ب ام و X5 از یکسو
و کادیلاک SRS و لینکلن MKX در بین لوکسهای آمریکایی درسوی دیگر..

تصویر
Luxury midsize SUVs

FX نسل اول (S50) در انتهای سال 2008 پس از 5 سال جای خود را به (S51) داد تا با پیشرانه هایی جدیدتر و قابلیتهای مدرنتر مسیر موفق سری FX را طی کند.

گوشه ای از قدرت نمایی در روسیه
Infiniti FX35 power
نوای غرش VQ35 در دل (FX35 (S50
FX35 04 engine roar
جزئیات یک FX35 مدل 2007 در فرانسه (حجم 13.47Mb زمان "08 '2)
Infiniti FX35 2007
تصویر "The best or nothing"
نمایه کاربر
Ghazarian
مدیر پیشین
پست: 3989
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 20 اسفند 1387, 6:58 am

پست جمعه 21 بهمن 1390, 6:04 am

hamed68 نوشته شده:کراس اوور لاکچری
یعنی چه؟
کاربر محترم؛ سوال شما در خصوص اصطلاح متداول Crossover یا اصطلاح کاملا واضح Luxury است ؟!
لطفا پی ام خود را کنترل کنید.
نمایه کاربر
kasi58
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 426
تاریخ عضویت: چهارشنبه 14 بهمن 1388, 7:20 am
نوع خودرو: kia Sportage
محل اقامت: فرمانیه

پست جمعه 29 دی 1391, 10:31 am

من همین مدل را پلاک شده اش را دیدم ...
قیمتش چنده حدودا ..؟
جعبه دنده اش مثل مورانو cvt نیست ؟
نمایه کاربر
persianbat
دنده 2
پست: 2801
تاریخ عضویت: دوشنبه 23 اسفند 1389, 4:44 pm
نوع خودرو: hyundai sonata LF
محل اقامت: ESF

پست چهارشنبه 4 بهمن 1391, 5:19 am

بین 209000 تا 247000 Dhs :دی
نمایه کاربر
Behzad Speedster
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 905
تاریخ عضویت: جمعه 12 آبان 1391, 3:36 pm
نوع خودرو: ef7

پست سه‌شنبه 28 آبان 1392, 7:28 pm

من همین مدل را پلاک شده اش را دیدم ...
یعنی اینو نو ایران شماره میکنند؟
بهزاد هستم
دیروز به تاریخ پیوست/فردا معماست/و امروز هدیه!!
نمایه کاربر
mnsr
پست: 8
تاریخ عضویت: شنبه 17 فروردین 1392, 2:11 am
نوع خودرو: دارم میگردم
محل اقامت: اصفهان

پست جمعه 1 آذر 1392, 6:52 pm

اگه اونی که فراری پلاک میکنه رو بشناسیش میتونی روش حساب کنی! :hah:
یه عاشق میگه اگه اتفاقی برات بیوفته میمیرم اما
یه دوست میگه میمیرم ولی نمیگذارم اتفاقی برات بیوفته...

بازگشت به “اینفینیتی Infiniti”