(Infiniti G35/37 (V36
همانطور که اشاره شد، سری سدان G (کد V35) در سال 2002 یکی از اهرمهای موفقیت اینفینیتی در آن دوران قرار گرفت که بلافاصله با سری کوپۀ آن نیز همراه شد. در آن زمان G35 یک دیفرانسیل عقب مشابه همردیفی در نیسان یعنی Nissan 300ZX بود. G35 در سال 2003 لقب خودروی سال رو از سوی مجلۀ Motor Trend کسب کرد. همچنین به همراه دو همسنگر از نیسان یعنی 350Z و نیسان مورانو (در کلاس شاسی بلند) نامزد عنوان خودروی سال آمریکای شمالی North American Car of the Year بود که جایگاه دوم رو در بخش خودش کسب کرد و طی سالهای 2003 و 2004 در لیست 10 خودروی برتر Car and Driver قرار گرفت.
همۀ این عناوین نیسان رو ترقیب کرد تا سری G نسل بعدی (کد V36) را با قابلیتها و ویژگیهای بهتر در سال 2007 به بازار روانه کند.

VQ35HR

که این 6-سیلندر 3.5 لیتر 306 اسب بخار قدرت (در 6800rpm) و 363 نیوتن متر گشتاور (در 4800rpm) تولید میکند.
همچنین توانایی دستیابی از 0-60 مایل سرعت را در زمان 5.3 ثانیه دارا بود.
منبع: Motortrend 2007 Infiniti G35
گیربکسهای ارائه شده 6 سرعتۀ دستی و 5 سرعتۀ اتوماتیک بودند.
G35 در نسخۀ دو دیفرانسیل نیز قابل سفارش بود که به تیپ G35 x عرضه شده بود.
اینفینیتی سری G همچنان بر روی پلتفرم دیفرانسیل عقب FM نیسان تولید شد و از سوی نیسان جهت رقابت با ب ام و سری 3 در نظر گرفته شده بود.





VQ35 دور بالا redline از 7500rpm




یک رقابت خویشاوندی :
Maxima vs G35
و هنر نمایی در پیست (البته سری G نوع کوپه)
G35 drift vs Nissan
--------------------------------------------------------------------
و اما در سال 2009 با عرضۀ نسخۀ بالاتر VQ ها که VQ37HR معروف میباشد، اینفینیتی G37 (کوپه) نیز در لیست سریها قرار گرفت.


همچنین از قابلیتهای خاص افزوده شده به سری G امکان فرمانپذیری 4 چرخ موسوم به (4Wheel Active Steer (4WAS یا 4 چرخ فعال فرمانپذیر بود.

که در این سیستم هنگام تغییر جهت فرمان، چرخهای محور عقب هم همراستا با جلو اما به نسبتی کمتر گردش میکنند.
این سیستم شامل یک عملگر (actuator) با کارایی بالا به همراه ECU جدید هست که منطق کنترلی دقیقی در اون بکار گرفته شده که پاسخ لحظه ای سریعی رو دارا خواهد بود.

سمت چپ عملگر محور جلو با یک موتور پاسخ سریع و سنسور دقیق، سمت راست نیز عمگر محور عقب به همراه سنسور دقت بالاست که مجموعه با یک میکروپروسسور 32-بیتی کار میکنند.
و این سیستم کنترل میتونه در رانندگی اسپرت مسیر مورد نظر (خط مشکی رنگ) رو با پایداری و دقت بیشتری نسبت به یک خودروی تک محور فرمانپذیر (بلوکهای زرد رنگ) طی کنه و همواره (بلوکهای آبی رنگ) در بازۀ مسیر صحیح حرکت داشته باشه.

