قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

اینفینیتی-M 2012 M35h سریعترین خودروی هیبرید (رکورد گینس)

تصویر مباحث مربوط به محصولات اینفینیتی

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2002
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 6:41 am
نوع خودرو: BMW F34, MB SLK R171
محل اقامت: پاریس

پست جمعه 28 بهمن 1390, 12:20 am

Infiniti M35h (Y51) Hybrid

اینفینیتی سری M پس از حضور موفق نسل سوم (Y50) در محدودۀ 2005-2010 در سال 2010 با چهره ای به روز شده تر و قابلیتهای پیشرفته با کد Y51 عرضه شد. همچنان بر روی پلتفرم دیفرانسیل عقب نیسان (جهت رقابت با آلمانها) این نسل هم مجهز به انجینهای پرفرمنس VQ بوده و از شاخصترینها نمونۀ پیشرفتۀ VQ37VHR برای Infiniti M37 ست که در مبحث اینفینیتی EX به جزئیات آن اشاره شده بود.

جدای از مدلهای بنزینی پرفرمنس، تیپی از سری M ء Y51 از سال گذشته عرضه شده که از جمله بدایع نیسان بوده و چیزی نیست جز Infiniti M35h یا نسخۀ هیبریدی M35.
تصویر
پیشرانه

انجین بنزینی این خودرو همان VQ35HR معروف (نسخۀ دور بالا از VQ35) بوده به قدرت 306 اسب بخار و 363 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
این انجین که در سایت ایکاوا نیسان موتور (Iwaki Plant) در ژاپن تولید میشه با یک انجین الکتریکی کوپل بوده که 50 کیلووات (68 اسب بخار) قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور دارد.

تصویر

که این سدان full-size لوکس هیبریدی را قادر میسازد زمان 0-100 کیلومتر بر ساعت رو در 5.5 ثانیه ثبت کند! (برابر با ب ام و کلاس کامپکت 335i)

منبع: infiniti-m35h-worlds-fastest-hybrid



گیربکس

نیسان برای این خودروی خاص از یک گیربکس خاص هم بهره گرفت که این بخش را نیز زیرمجموعۀ تولید گیربکسهای اتوماتیک خود موسوم به Jatco (جاتکو) عملیاتی کرد.

تصویر

این جعبه دنده یک گیربکس 7-سرعتۀ اتوماتیک بوده از سری JR712E جاتکو که با تکنولوژی خاص انحصاراً برای کلاس هیبرید پرفرمنس RWD/دیفرانسیل عقب و بدون تورک کانورتور طراحی شده.

ساختار JR712E به این شکل بوده که یک محفظۀ اصلی FR7AT شامل یک کلاچ کوپل به موتور بوده و همچنان torque converterless

تصویر

و از سیستم کنترل سطح بالایی برای کلاچها بهره گرفته شده که راندمان بالایی دارد. از طرفی در یک پکیج کامپت طراحی شده که بسیار کوچکتر از گیربکسهای اتوماتیک مرسوم بوده و در واقع قسمت کلاچ جایگزین بخش تورک کانورتورهای حجیم رایج شده.

تصویر

الگوی عملکرد JR712E بدین شکل هست که در شرایط مصرف کم از موتور الکتریکی استفاده شده و کلاچ انجین بنزینی رو خلاص میکنه. در شرایط پرفرمنس و نیاز به شتابگیری هردو موتور کوپل بوده و در مدار قرار میگرند و همینطور در شرایطی قابلیت جذب و ذخیرۀ انرژی الکتریکی را ایجاد میکند.



منبع (سایت سازنده) : JATCO JR712E

و این شِما معماری ساده شدۀ سیستم تولید و انتقال قدرت Infiniti M35h

تصویر




تصاویر بیشتر از Infiniti M35h 2012


[/img]


این خودروی هیبرید همچون همخانوادۀ الکتریکی خود نیسان لیف (LEAF) از تکنولوژی Vehicle Sound for Pedestrians or VSP که تولید صدای مجازی انجین برای هشدار به عابرین هست بهره می بره.
باتریهای بکار گرفته شده در این خودرو همچون گذشته (و نیسان لیف) از نوع لیتیوم-یون Li-Ion هستند.

ضمناً Infiniti M هم با سیستم WAS نیسان یا 4 چرخ فرمانپذیر قابل سفارش هست.

اضافه کنم که این مدل نیز همانند بسیاری از سریهای اینفینتی تحت برند نیسان در سایت Tochigi تولید شده و بعنوان نیسان فوگا Nissan FUGA عرضه میگردد.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

و اما خلق شاهکاری دیگر از نیسان
Guinness World Records
Names 2012
Infiniti M35h World’s Fastest Hybrid
این قابلیتها و تکنولوژیهای خوب نیسان در پیشرانه و گیربکس منجر به ثبت نامی دیگر ازین سازنده شده که این بار تلفیق performance با تکنولوژی Hybrid (کاهش مصرف سوخت) هست.

Guinness World Record official ثبت رکورد رسمی در کتاب رکوردهای گینس بعنوان سریعترین خودروی هیبریدی جهان با شتابی معادل 5.5 ثانیه.
تصویر
تصویر
و کوارتر مایل رسمی 13.9sec ثبت میشه از یک خودروی هیبریدی مدرن که با رکورد لامبورگینی کانتاش سال 1982 برابری میکنه!! و همینطور ب ام و M3 سال 1998 ...
تستها در ماه اکتبر سال گذشته در انگلستان انجام میشه و سریعترین زمانی هم که در بین رکوردگیرها برای M35h بدست میاد 13.896 ثانیه هست.
این درحالیست که مصرف شهری خودرو حدود 8.7 لیتر در صد کیلومتر و مصرف بزرگراه اون 7.3 لیتر در صد کیلومتر اعلام میشه. (27/32 mpg) و در نتیجه تجمیع performance، quality یک خودروی لاکچری و Fuel economy.

منبع: CAR Magazine مجله ماشین انگلستان

تستهای ثبت رکورد

تصویر

تصویر

تصویر


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

بدنبال این موفقیت چندی پیش در یک حرکت تبلیغاتی دست به ساخت کلیپی زده شد که محصولی از نیسان این بار به مصاف یک ژرمن بلند آوازه تر هم رفته!
Porsche Panamera S Hybrid

شتاب 0-100 کیلومتر پانامرا S هیبرید 6.0 ثانیه اعلام شده و تست تبلیغاتی برای رقابت کوارتر مایل ساخته میشه. کلیپ و جزئیات اخبار در 19 ژانویه 2012 (حدود 1 ماه پیش) منتشر شده..

تصویر

تصویر

کلیپ تبلیغاتی جالبی که دیدنش خالی از لطف نیست.. (حجم 5.46Mb ، زمان "33 '1)
World's Fastest Full Hybrid :arrow:

لازم به ذکره که اینفینیتی M هیبریدی همکلاس با پورشه پانامرا S هیبرید و ب ام و سری 7 ActiveHybrid.

معماری سیستم هیبرید پانامرا S

تصویر


توصیه میکنم پشت صحنۀ کلیپ رو هم از دست ندید: (حجم 25.89Mb ، زمان "39 '2)
"Making of "Infiniti M35h vs Porsche Panamera S Hybrid
حتی جهت تصویربرداری از صحنه از یک مرسدس ML تیون شده و تجهیزات اندازه گیری پیشرفته استفاده میشه..



بنده که شخصاً به این نتیجه رسیدم با VQ35 همه کار میشود کرد! سدان ساخت، کوپۀ اسپرت تولید کرد، SUV های مختلف و همینطور در سگمنت لاکچری معرفی کرد. نسخۀ High Revolution ساخت و خودروهای پرفرمنس بالا تولید کرد و با بزرگان گلاویز شد. حتی میشود آن را هیبرید نموده و با آن رکورد گینس ثبت کرد :excl:

به هر صورت هرجا نامی از موفقیت و عناوین ارزشمند جهانی از محصولات نیسان موتور هست بایستی دنبال رد پایی از انجینهای VQ گشت...
تصویر "The best or nothing"
hamed68
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 700
تاریخ عضویت: چهارشنبه 7 مهر 1389, 7:15 am
نوع خودرو: ...
محل اقامت: نیاوران

پست یک‌شنبه 30 بهمن 1390, 3:32 am

با سلام و تشكر از شما

نميدانم ايا اينجا مكان مناسبي براي طرح اين پرسش است يا خير ولي ميپرسم!

نحوه عملكرد خودروي هيبريدي؟

انواع مدل هاي خودرو هايي هيبريدي؟(اگر تنوعي با هم دارند)
نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2002
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 6:41 am
نوع خودرو: BMW F34, MB SLK R171
محل اقامت: پاریس

پست یک‌شنبه 30 بهمن 1390, 8:21 am

عرض سلام،
خیر متأسفانه این تاپیک و انجمن محل مناسبی جهت مطرح کردن این سؤال و اصولاً سؤالات کلی و اصول اولیه تکنولوژیکی و ... نیست.

جهت این دست سؤالات بخش مشخصی در فروم خودرویی وجود داره که نامش هست:
مباحث فني و تخصصي

و زیر مجموعه هایی هم داره تحت عناوین:
تاپیکهای آموزشي
سوال و جواب تخصصي
سوال و جواب غير تخصصي

که اطلاعات بسیار خوبی درش موجود هست و بسیاری از مطالب پیش ازین مطرح شده، تبادل نظرات انجام گرفته و افراد با تجربیات و سطح اطلاعات بالایی پاسخگویی کرده اند که احتمالاً بسیاری از مطالب مورد نظر شما نیز بررسی شده. ابتدا بایستی کمی جستجو و مطالعه کرده سپس درصورت عدم بدست آوردن پاسخ مناسب در محل خود سؤالات رو مطرح بفرمایید.
و خوشبختانه در این فروم هر بخش و موضوع جای مشخص و مناسب خود رو دارد.

موضوعی دیگری که هست بسیاری از سؤالات اولیه در سایت بسیار بسیار فراگیری تحت عنوان ویکیپدیا قابل مشاهده هست!
تصویر "The best or nothing"

بازگشت به “اینفینیتی Infiniti”