قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

اینفینیتی-LE الکتریکی 2014 Infiniti LE

تصویر مباحث مربوط به محصولات اینفینیتی

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2002
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 6:41 am
نوع خودرو: BMW F34, MB SLK R171
محل اقامت: پاریس

پست جمعه 15 اردیبهشت 1391, 12:28 am

Infiniti LE
ماه گذشته اینفینیتی تمام الکتریکی LE بطور رسمی در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد.
تصویر
نیسان با معرفی این محصول قصد دارد خود را بعنوان اولین عرضه کنندۀ خودروی تمام الکتریکی در سگمنت لاکچری نیز قرار دهد. چرا که به لطف تجربۀ خود در کلاس خودروهای EV عام و بهره گیری از تکنولوژی پیشرفتۀ باتریهای شارژی این قابلیت را برای محصولات برند لوکس خود نیز توسعه میدهد و نتیجتاً قصد دارد همانند دیگر سازندۀ موفق و بزرگ ژاپنی پیشرو در کلاس هیبرید HEV (تویوتا موتور/لکسوس) این بار نام خود را بعنوان پیشرو (نیسان موتور/اینفینیتی) در تکنولوژی خودروهای تمام الکتریکی EV به ثبت برساند.
به نقل از مدیر عامل شرکت، با توجه به بحرانهای آیندۀ انرژی نیسان مسیر پیشرونده خود در تکنولوژی خودروهای EV را ادامه خواهد داد تا ضریب نفوذ خود را بطور پیوسته افزایش دهد.

اینفینیتی LE بنا است که در همان سایت تولید نیسان الکتریکی LEAF یعنی سایت تنسی امریکا آغاز به تولید کند. این خودرو همچنان بعنوان مفهومی نمایش داده شد اما قرار است از سال 2014 آمادۀ تحویل به مشتریان باشد.
با راه اندازی خط تولید در سایت مذکور در امریکا، کارخانۀ تنسی بزرگترین تولید کنندۀ باتریهای خودرویی در دنیا خواهد بود با ظرفیت تولید سالیانه 200 هزار عدد باتری لیتیوم-یون که منجر به ایجاد 1300 شغل جدید نیز خواهد شد.

مدل LE نهایتاً تلفیقی از سایر محصولات اینفینیتی و همینطور مدل مفهومی Emerg-E بدست آمده که در یکی از منابع از آن بعنوان نیسان LEAF بورژاها یاد میشود. Infiniti le concept une Nissan Leaf embourgeoisee
پک باتری اینفینیتی LE همان نمونۀ لیتیوم-یون بکار رفته در نیسان لیف به ظرفیت 24 کیلووات ساعت هست (192 سلول باتری) و مهتر از آن موتور الکتریکی سنکرون عنوان دار نیسان در سال 2011 هست.

اما به هر طریق لاکچری بودن ایجاب میکند که این خودرو پرفرمنس و اسپک بهتری نسبت به همرده های کلاس عام خود داشته باشد نتیجتاً اینفینیتی LE با 22% قدرت بیشتر و 14% گشتاور بهتر نسبت به انجین نیسان LEAF عرضه مشود و ماکسیمم قدرت موتور سنکرون به 100 کیلووات افزایش یافته (نسبت به 80Kw در نیسان لیف) و گشتاور تولیدی نیز 325 نیوتن.متر خواهد بود (280 نیوتن.متر در لیف)
ابعاد خارجی با اینفینیتی سدان سری G (کلاس خانوادگی) مطابقت میکند. و 4,73 متر طول دارد و البته از نظر ضریب درگ آئرودینامیکی نیز همزاد خود نیسان لیف را با رقم بسیار خوب 0.25 (نسبت به Cx:0.29) پشت سر میگذارد.

حهت یاد آوری، از ویژگیهای منحصر به خودروهای الکتریکی داشتن گشتاور بالا و البته ثابت در تمام گسترۀ دور موتور هست که آنها را از انحینهای سوخت فسیلی ممتاز میکند.


- تکنولوژیهای نوین این خودرو، قابلیت شارژ القایی Induction charging system (وایرلس)

علاوه بر قابلیت شارژ بروشهای مرسوم در اینفینیتی LE امکان شارژ بشکل وایرلس نیز وجود دارد که در محل پارک خودرو صورت بگیرد.

تصویر

تصویر

تصویر


ضمن اینکه سیستم مشهور AVM Around View Monitor محصولات نیسان-اینفینیتی نیز در محل قرار گیری جهت شارژ اتوماتیک خودرو را یاری خواهند کرد.


تصویر

تصویر


سیستم VSP

یکی دیگر از تکنولوژیهای بدیع نیسان که به احتمال زیاد در این اینفینیتی نیز عرضه خواهد شد سیستم VSP (هشدار به عابرین پیاده) هست که در بخش نیسان LEAF به تفصیل توضیح داده شده بود و با اینفینیتی M35 هیبریدی نیز یکسان هست.

تصویر


تصاویر بیشتر

تصویر

نمای جانبی

تصویر

تصویر

کابین

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

(این خودرو کماکان بعنوان طرح مفهومی نمایش داده شده و ممکن است تا تولید نهایی مختصر تغییراتی داشته باشد)

تصویر

تصویر

تصویر


تکنولوژی سیستم شارژ وایرلس

تصویر

تصویر

تصویر


منابع:
Infiniti World.EU
La voiture électrique de luxe se dévoile à New-York
تصویر "The best or nothing"
hamed68
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 700
تاریخ عضویت: چهارشنبه 7 مهر 1389, 7:15 am
نوع خودرو: ...
محل اقامت: نیاوران

پست شنبه 16 اردیبهشت 1391, 2:26 am

فکر کنم اگه بیاد ایران بازار سوناتا و ازرای جدید رو به کلی کساد کنه!

اگه بیاد!
نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2002
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 6:41 am
نوع خودرو: BMW F34, MB SLK R171
محل اقامت: پاریس

پست شنبه 9 فروردین 1393, 3:50 pm

Infiniti LE delayed to add better tech
و اما با توجه به اخبار منتشر شده از نیسان، تولید این خودرو Infiniti LE که برای سال جاری میلادی 2014 پیش بینی شده بود با اندکی تعویق مواجه است.
بنا به اظهار مدیر اجرایی نیسان ، آنگونه که در سال 2014 معرفی شده بود جهت تولید در سال 2014 اینفینتی لوکس الکتریکی LE در نظر گرفته شده بود. در حالیکه اکنون نیسان در نظر دارد جهت دستیابی به تکنولوژیهای برتر این پروژه را با کمی تأخیر به عرضه برساند. تصمیمی که اندکی به سناریوی آئودی جهت عرضۀ R8 E-tron شباهت دارد.
مدیر برنامه ریزی جهانی نیسان نیز اضافه کرده است که Infiniti LE بدلیل آنکه سازنده قصد دارد تکنولوژیهای پیشرفته تری در شارژ و باتریهای مدرن تر را بکار بندد، با کمی تأخیر همراه خواهد بود.او جزئیات بیشتری از این میزان تعویق پروژه اعلام نکرده است اما پیشتر پیش بینی شده بود که تاریخ جدید در سال 2015 مورد باشد اما در تحلیلهای نهایی بنظر میرسد نهایتاً اواخر 2015 یا ابتدای 2016 به عرضۀ جهانی برسد.
برخی پیشرفتهای جذاب تکنولوژی الکتریکی آنها در محصول LE که پیش ازین نیز به نمایش رسیده بود باتریهای لیتیوم-یون قابل شارژ بصورت wireless می باشد.
هرچند که به لطف جایگاه های مخصوص CHAdeMO قابلیت شارژ این خودروها در بسیاری از کشورها در نظر گرفته شده و در حال توسعه است.

اینفینتی LE اولین محصول دیفرانسیل جلو این سازنده پس از سالها از زمان عرضۀ اینفینیتی I30 می باشد. این خودرو به لطف اجزا آئرودینامیکی خوب و تایر طراحی شده به همین منظور (aero-treated wheels) ، و دیفیوزر و بدنۀ ارتقا یافته، به ضریب درگ Cd=0.25 دست یافته است.
منبع:
Infiniti LE delayed-to-add-better-tech
تصویر "The best or nothing"

بازگشت به “اینفینیتی Infiniti”