قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

1989 نیسان لورل آلتیما Nissan LaurelAltima/Cefiro-A31

تصویر مباحث مربوط به نیسان آلتیما، ماکسیما، تینا

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
علي هافكلاچ
مدیر کلوپ خودروهای آمریکایی
پست: 13314
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 21 مهر 1383, 7:17 am
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
Like شده: 22 بار

پست شنبه 19 دی 1394, 10:57 am

درود.

مدتی پیش توی تاپیک جناب عمرانی خبر خرید یک دستگاه نیسان لورل آلتیما که تو کشورای دیگه به نام سفیرو میشناسن و کد اتاق A31 رو یدک میکشه به اطلاع :lol: رسوندم.

خوب من در کنار سیلوربرد ( اگه باز سازیش تموم بشه :cool: ) یه ماشین برای زیر پا میخواستم که بتونم استفاده ی روزمره رو داشته باشم، جادار باشه برای سفر، ایمن باشه، و از همه مهمتر یه ماشین واقعی باشه.
با توجه به علاقم به ماشینای امریکایی دنبال اون احساس خاص هم بودم که تا حدودی تجارب قبلی برخوردم با آلتیما این احساس رو توش یافتم در کنار خصوصیات یه ژاپنی که میشه گفت خاص هم هست.

مشخصات ماشین:
نیسان لورل آلتیما
تیپ: 2.0GL سفارش کویت
سال تولید: 1989
موتور: CA20S ( کاربراتور 102 اسب بخار)
گیربکس اتوماتیک RL4R01A سه دنده به همراه یک اور درایو لایت دیوتی
رینگ: 14 اینچ آهنی
رنگ: آلبالویی
تودوزی: خاکستری
کارکرد: کیلومتر شمار موقع خرید 178000 کیلومتر.

آپشنها:
توی حداقل هست و استاندارد به همرا شیشه جلو برقی و تنظیم ارتفاع فرمان

شرایط فنی:
موتور: سالم و مرتب یه کم لرزش داشت که تو توضیحات میگم چطور رفعش کردم. به علت خوابیدن زیاد ماشین لاستیک ها و کاسه نمد هاش خشک شده که باید تعویض بشه
گیربکس: خوب و سالم بدون تقه و ضربه.
زیر بندی: قابل قبول

شرایط تزئینات و بدنه:
بدنه بدون ضربه و مشکل, فقط چندتا نقطه داره و یه زخم رو گلگیر جلو که قبلا نوکش آسیب دیده بوده.
با توجه به کارکرد و عمر ماشین تزئینات منطقی به نظر میرسه. ایرادی که تو چشم بیاد نداره. اما خوب جای بهبود خیلی زیاده.



برنامه ها: ( مثلا قبلا عنوان کردم که برنامه برای تیون ندارم :d: )
افزودن دوتا آپشن مثل:
آینه برقی
مه شکن جلو تعویض چراغهای جلو با نمونه ی عدسی دار مشکی

تغییرات فنی پیش رو در کوتاه مدت:
موقتا: گرفتن لرزش موتور و سرویس کامل برای رسیدن به اطمینان خاطر در سفر. ( تسمه تایم، سایر تسمه ها، کاسه نمد ها، و تنظیمات لازم )
موقتا تعویض دیسک جلو که به خاطر لنت نامناسب خط افتاده (عمیق) و به خاطر بی احتیاطی در مواجهه با آب احتمالا دچار تابیدگی شده
تقویت سیستم ترمز با ترمز نیسان R32 جلو چهار پیستون و عقب دیسکی دو پیستون
تعویض تعلیق عقب به صورت کامل با نیسان R32 به همراه دفرانسیل که کلاچ دار خواهد شد.
تعویض کمک فنر ها
تغییر ابعاد تایر ها و نصب رینگ آلومینیومی
رفع روغن ریزی مختصری که جعبه فرمون داره


تغییرات پیش رو در بلند مدت:

بدنه:
تعویض سپر جلو با نمونه ی چراغ کرنر دار.
در صورت یافت شدن تعویض گلگیر جلو سمت راست نو اصلی ( هدف اینه که ماشین بتونه نداشته باشه) در غیر این صورت صافکاری خوب روی سر گلگیر.
ترمیم رنگ و جلا دادن به اون و رفع نقاط شبیه سنگ خوردگی که ده دوازده تایی میشه.
تعویض چراغ عقب سمت راست که شکسته بود و البته خودم ترمیمش کردم.


موتور و انتقال قدرت:
انتخاب یه موتور خوب چهار سیلندر :gun:
تعویض گیربکس با یه گیربکس هیوی دیوتی اتوماتیک.


با شرایط موجود برخی گزینه ها در دست اقدام هست و برخی دیگر هم در حال برنامه ریزی.

نکته ای که عرض کنم اینه که ماشین برای زیر پا هست، نه قراره دریفتر بشه و نه ریسر. ماشین به خاطر بکر و دست نخورده بودن و سلامت ساختار ارزش نگهداری درازمدت داره و فقط میخوام قابل اطمینان باشه و بشه مثل پراید باهاش تو شهر چرخید و مثل یه کاپریس تو سفر قابل اطمینان.
به همین جهت روند پروژه بسیار کُند خواهد بود.
ممکنه اتفاقاتی بیفته که برنامه ها عوض بشه.


ضمن درود و به عزیزانم, رضا عمرانی، مرتضی خلف نژاد به خاطر راهنمایی های بی دریغ و کمک در روند بهبود این ماشین و همچنین سپاس از مسعود گودرزی به خاطر زحماتی که بهش دادم. :grin:


تصاویر

تصویر

تصویر

تصویر

http://trans-am.persiangig.com/image/Ce ... 512511.jpg
http://trans-am.persiangig.com/image/Ce ... 454160.jpg
http://trans-am.persiangig.com/image/Ce ... 096334.jpg
http://trans-am.persiangig.com/image/Ce ... 885311.jpg
نمایه کاربر
sasan hatami
يار همراه
پست: 1154
تاریخ عضویت: جمعه 25 دی 1388, 9:00 am
نوع خودرو: 405 GLX TU5
Like شده: 19 بار

پست شنبه 19 دی 1394, 11:16 am

درود
تبریک.ماشین قشنگیه.اگه میشه قیمتی که خریدید رو هم بگید.
سپاس
チューニング
نمایه کاربر
رضا عمراني
مدیر کلوپ موتورسیکلت
پست: 2793
تاریخ عضویت: جمعه 1 دی 1385, 5:00 pm

پست شنبه 19 دی 1394, 7:39 pm

مبارک باشه
ماشین سالمیه . من این ماشینو سال 88 دیده بودمش کارکردش70 تا بود

خوشحالم که این ماشین هم نجات پیدا کرد و عاقبت به خیر شد
Rhytm & Balance
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
مدیر کلوپ خودروهای آمریکایی
پست: 13314
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 21 مهر 1383, 7:17 am
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
Like شده: 22 بار

پست یک‌شنبه 20 دی 1394, 10:11 pm

خوب تا تاپیک جون بگیره چندتا از اقدامات رو عنوان کنم.

بعد ار 1200 کیلومتر رانندگی با ماشین و رسیدن به بوشهر اولین کار شستن ماشین بود.
چون خرید ماشین تو تابستون اتفاق افتاد قطعا تمیزکاریش تو شرجی و گرما کار طاقت فرسایی بود که به کارواش سپرده شد.
داخل ، زیر, موتور و بیرون ماشین شسته شد.

تصویر

موقع شستن دلکو یه کم اذیت کرد که بعد از خشک کردن متوجه شدم اورینگ آببندی دور در دلکو نیست که براش تهیه و نصب شد.

بعد ار حمام داغ

تصویر

طبق توصیه مالک باید لنتها تعویض میشد چون تو تعطیلات نوروز تموم شده بود و لنتهاشو کوبیده بودن.
با تهیه لنت ها و باز کردن سیلندر برای ترمز متوجه شدیم هر چرخ یه لنت کوبیده داره و یه لنت معمولی که تو همین مدت کوتاه لنتهای کوبیده به پرچ رسیده بود و متاسفانه یه طرف هر کدوم ار دیسکها رو خیلی افتضاح خورده و طرفی که لنت سالم بوده ضخامتش خوب بود.

اما با ترمز نمیشه شوخی کرد.

با نمایندگی نیسان در کویت تماس گرفته شد، قیمت هر عدد 400 هزار تومن ناقابل سفارش از ژاپن.

اما به خاطر برنامه ی پیش رو یک جفت لنت تایوانی به قیمت 300 هزار تومن تهیه و نصب شد. که عملا اضافی بود، اما تکرار میکنم که با ترمز نمیشه شوخی کرد...


تصویر

ادامه دارد... .

قیمت خیلی مهم نیست، اما دوست داشتی تو پی ام میگم. گرون خریدمش.

بله ماشین خوبیه و اوج فشاری که بهش اومده تو همین چند سال بوده و قبلش بیشتر خواب بوده ، متاسفانه رسیدگی هم نشده تو این مدت. اما خوب خوشبختانه تو نگاه اول بکر و سر پا بودنش به چشم میاد.
نمایه کاربر
رضا عمراني
مدیر کلوپ موتورسیکلت
پست: 2793
تاریخ عضویت: جمعه 1 دی 1385, 5:00 pm

پست دوشنبه 21 دی 1394, 6:55 pm

اما به خاطر برنامه ی پیش رو یک جفت لنت تایوانی به قیمت 300 هزار تومن تهیه و نصب شد. که عملا اضافی بود،
احتمالا دیسک منظورتونه دیگه؟
Rhytm & Balance
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
مدیر کلوپ خودروهای آمریکایی
پست: 13314
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 21 مهر 1383, 7:17 am
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
Like شده: 22 بار

پست سه‌شنبه 22 دی 1394, 11:17 am

ببخشید، دیسک،
تو عکس مشخصه.
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
مدیر کلوپ خودروهای آمریکایی
پست: 13314
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 21 مهر 1383, 7:17 am
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
Like شده: 22 بار

پست دوشنبه 28 دی 1394, 7:52 pm

خوب بعد از اینکه دیسکها و لنتها تعویض شد خیالم راحت شد از این بابت.
مرحله بعد:
موتور یه مقدار روغن ریزی داشت از کاسه نمد سر میل لنگ و کاسه نمد سر میل سوپاپ، بهتر بود تسمه تایم عوض بشه، تسمه های دینام و کولر و پروانه هم خودم خواستم عوض کنم.

خیلی تو این ماجرا سر در آوردن دنده سر میل لنگ زجر کشیدیم، ماشین خوابیده بوده مدتها و لاستیکها و کاسه نمد ها خشک شده بود و همینطور دنده تایم تو میل لنگ قفل شده بود و امکان استفاده از ابزار هم وجود نداشت.
خلاصه با هر مکافاتی بود دنده در اومد و این کارها انجام شد.

مدتی بعد یه شب که داشتم میومدم خونه صدای ناک و ضربه احساس میشد و موتور به لرزش افتاد، قبلا خیلی کم لرزش داشت اما این لرزش غیر طبیعی بود.
مراحل تست رو یکی یکی رفتم جلو، شمع، وایر شمع، برق، سوخترسانی، و ... همه کنترل شد و هیچ کدوم مشکل خاصی نداشتن. در نهایت با گرفتن کمپرس موتور ایراد مشخص شد، دوتا از سیلندرها (3 و 4) کمپرسشون ضعیف بود و با توجه به عدم بالا رفتن دمای آب، و عدم تغییر اون با اضافه کردن روغن به داخل سیلندر تنها دلیل ممکن میتونست نشتی بین دوتا سیلندر باشه.

تصویر

دیگه یه روز با کمک دوست خوبم ALISPEED ( در اینجا شاگردم بود :d: ) سرسیلندر رو پایین آوردیم و مجرم مشخص شد.
میشه گفت واشر به خاطر سند و سال تقریبا یه حالت پوسیدگی داشته که باعث نشتی به سیلندر مجاور شده.

تصویر
حالا که سرسیلندر باز شد، بررسی های دقیقی صورت گرفت، محفظه ی احتراق تمیز شد، حروف STD پیستون دیده شد :) تصمیم بر این گرفتیم که یه نرمه از کف سرسیلندر هم بزنیم در حدی که راه تکرار بر خطر ببندیم ( البته با توجه به اکتان مورد نیاز ماشین (97) خیلی هم نمیشد ریسک کرد، پورتها هم توسط خودم تمیز شد و عوارض ریخته گری صاف و سپس پولیش شد.

تصویر
تصویر
تصویر

سوپاپها بازدید شد، آببندی شد و لاستیک ساق سوپاپ عوض شد. و بعد از تمیزکاری و مرتب کردن موتور واشر سرسیلندر نو نصب و سرسیلندر روی موتور قرار گرفت و با جستجوی فراوان تورک و ترتیب بستن پیچها بدست اومد و با دقت اجرا شد، موتور تایم گیری شد و استارت خورد. و بعد بقیه متعلقات نصب و موتور تکمیل شد.

ابزار آببندی سوپاپ :cool:
تصویر

در تمام مراحل به این نکته توجه شد که تمام قطعات، حتی جزیی ترین اونها مفقود نشه یا بقول کفار میس نشه :cool: البته یه بست شیلنگ خراب شد که رفتم با مکافات اصلی اونو تو یه مغازه جاپونی فروشی پیدا کردم و نصب کردم.

تصویر

فردای اون روز هم یه سفر 200 کیلومتری رفت و برگشت تو یه بارون شدید باهاش رفتم که خیلی هم عالی بود.

تصویر

جا داره از دوستای خوبم علی آقا و استاد بزرگوار جناب مشاوری ( مشاور کار مکانیکی بنده) کمال تشکر رو به جا بیارم.
نمایه کاربر
Parviz - shirban
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 312
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 مرداد 1394, 8:33 pm
محل اقامت: دزاشیب

پست دوشنبه 28 دی 1394, 9:00 pm

حروف std پیستون چیه ؟
تراش ندادن سرسیلندر چه ربطی به اکتان ماشین داشت ؟
میشه بگید چجوری و از کجا جستجو کردین که اندازه گشتاور پیج ها رو به دست اوردید ؟ ( این موضوع برای من یک چالش شده که چجوری کاتالوگ یک ماشین رو پیدا کنم ؟ )
کور کورا می جوره ____ آب گندیده گودالی را
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
مدیر کلوپ خودروهای آمریکایی
پست: 13314
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 21 مهر 1383, 7:17 am
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
Like شده: 22 بار

پست سه‌شنبه 29 دی 1394, 9:54 am

حروفی که گفتم یعنی اینکه پیستون استاندارده، البته خوب ماشین الان کارکردش 190 هزارتاست.

خوب تراکم میره بالاتر با تراش سرسیلندر و اکتان بالاتری میخواد.


تورک رو اینقدر اینترنت زیر و رو کردم تا پیدا کردم، اول نا امید شدم و خواستم به پیشنهاد آقا رضا تورک موتور ka24 بزنم. اما پیدا شد بلاخره.

سرویس منوال ماشینا ممکنه رایگان یا پولی بتونی تو اینترنت پیدا کنی، البته آلتیما تو ایران با موتور چهار سیلندر سرویس منوال نداره.
نمایه کاربر
آخشام
دنده 2
پست: 2800
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 8 مرداد 1387, 7:42 am
محل اقامت: urmia

پست سه‌شنبه 29 دی 1394, 12:04 pm

یکی از علمای قرن 16 که الان اسمش یادم نیست نقل کرده که تمام کسانی که به امریکایی ها علاقه مندن یه نیم نگاهی هم به ژاپنی ها دارن :cool:
علی جان ضمن تبریک یه سوال دارم. سفیرو 31 بیشتر به صورت دف عقب ساخته شده یا جلو؟ توی نت این ماشین به عنوان دف جلو مطرحه. دف عقب سفارش ع ر ب بوده که به ایران هم ارسال شده؟

بازگشت به “نیسان سدان - Sedan”