نيسان پتفايندر - Nissan Pathfinder WD21

تصویر مباحث مربوط به نیسان رونیز، پاترول، پتفایندر، سرانزا

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
رضا عمراني
مدیر کلوپ موتورسیکلت
پست: 2791
تاریخ عضویت: جمعه 1 دی 1385, 8:30 pm

جمعه 16 دی 1390, 1:06 am

پت فایندر های موجود در بازار ایران (مدلهای دهه نودی) با دو نوع تیپ و انجین وارد کشور شدند:

مدل 2 درب چهار سیلندر که انجینشون Z24S هست که دقیقا با پاترولها یکی هست.

مدل 4 درب شش سیلندر که انجینشون VG30E هست و انژکتوری.

توجه داشته باشید که مدل KA24 تک میل سوپاپ اصلا مربوط به بازارهای خاور میانه نمیشده و برای این بازار همین دو انجین ارائه شده + یک مدل انجین دیزلی که هرگز این انجین به ایران نیومد.
Rhytm & Balance
OMIDAS
پست: 9
تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 تیر 1387, 3:04 pm

جمعه 30 دی 1390, 4:04 pm

سلام دوستان. تو فکر خرید پات فایندرم.ولی یخورده مرددم.میگن خرجش زیاده این زیاد یعنی چقدر.دوستان اگه راهنمایی کنن ممنون میشم
نمایه کاربر
Vito Corleone
دنده 4
پست: 4929
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 آذر 1386, 11:25 pm
نوع خودرو: Honda Civic

جمعه 30 دی 1390, 5:04 pm

Freedom comes when you learn to let go
Creation comes when you learn to say no
alireza2222
پست: 3
تاریخ عضویت: جمعه 5 اسفند 1390, 12:55 pm
نوع خودرو: دوو سیلو-پیکاپD21
محل اقامت: تهران

شنبه 6 اسفند 1390, 11:03 pm

سلام من وانتشو دارم که از پدرم خریدم
از صفر دست خودمون بوده
ما هر کار که بگی باهاش کردیم
از کشیدن تراکتور تا بار زدن 3.5 تنی
واقعا ماشین مردیه
خرجشم که موتوری با پاترول یکیه و گیربکس مشابه رونیز با اختلاف کم
همه چیش پیدا میشه هم نو هم استوک
خودم تو فکر خرید 2در 4 سیلندر هستم انشاله تا تابستون میخرم
اگه سوال خواصی داشتی در خدمتم
moein
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: دوشنبه 14 خرداد 1386, 11:06 am

یک‌شنبه 10 اردیبهشت 1391, 12:33 pm

سلام

چندتائی کمک از اساتید فن می‌خواستم

من یه پتفایندر جدید خریدم و به پته عزیز قبلیم اضافه کردم!

الان ۲تا مساله اصلی‌ هست که نیاز به کمک دارم

۱ پته جدید پولس خلاص کن داره و پته اولیم نداره منم تو این چندسال گذشته هرجا رفتم چیزی پیدا نکردم داخل ایران که به ماشینم بخوره می‌خواستم بدونم دوستان اطلاعاتی‌ دارن راجعبش؟

۲اینکه پته جدید زاپاس بنده پشت نداره و این مساله شدیدا اذیت می‌کنه البته اون‌یکی داره حالا از دوستان کسی‌ جای خوب و منصف می‌شناسه که یا بدم همین طرح برام بسازه یا طرحی رو میشناسین که بتونم رو ماشینم سوار کنم!

ممنون میشم از جواباتون!
نمایه کاربر
رضا عمراني
مدیر کلوپ موتورسیکلت
پست: 2791
تاریخ عضویت: جمعه 1 دی 1385, 8:30 pm

شنبه 4 خرداد 1392, 10:43 pm

زاپاس بند فابریک پت فایندر رو من توی انبار برادران شوشی دیدم . میتونید به اونها مراجعه کنید.
Rhytm & Balance
اتواستار
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 10 مرداد 1392, 12:03 pm

جمعه 25 مرداد 1392, 2:30 am

سلام
دوستان چرا اينقدر اين تاپيك كند پيش ميره
برای شروع يه تجربه رو ميگم
چندوقت پيش به فكره فن برقی جای كلاچ فن افتادم
در نتيجه دست به كار شدم و يه سينی فن پژو برش دادم سيم كشی فن دو دور روش پياده كردم موتور فن پرايد (جديد) پروانه فن پرايد (جديد) و يونيت فن كله سبز پژو و فشنگي كله قهوه ايی پژو كه قبل از ورود سيم فشنگي به يونيت از يه مقاومت 150 اهمی جهت زودتر راه افتادن فن استفاده كردم
نتيجه كار خيلی راضي كننده بود صداي موتور كم شد شتاب زياد شد مثل سواري گاز ميخورد مصرف رو كيلومتر نزدم اما آمپر بنزين تكون نميخورد دير بنزين زدم آمپر آب قبل از خط اول دور آرام راه ميافتاد و فشار مياوردم كمي بعد از خط اول دور تند

تا اينكه از شرق تهران با كولر تا عباس آباد با كمی فشار رو پدال و كمی چاشني ترافيك رانندگي كردم آمپر رو وسط پايين نميامد البته باز با كولر ادامه دادم و باز فشار آوردم كه زبون بسته باز رو وسط بود

فردا دوتا فن كولر پرايد به كندانسور اضافه كردم نتيجه بهتر شد اما كمي از وسط پايينتر اومد
دوهفته گذشت و ما خوشحال از شتاب اينور و اونور ميرفتيم با كولر
تا اينكه يه روز صبح باطري خالی كرد باطری كمكی روشن پس فردا دوباره همين حالت
تست كردم همه چيز درست بود
بعد از نصب ولتمتر رو ماشين كه خيلي واجبه توصيه ميكنم شما هم نصب كنين فهميدم كه زبون بسته خيلي برق كم مياره
از خيرش گذشتم و همون كلاچ پروانه رو نصب كردم
دليل اصلی نصب مجدد پروانه فقط بخاطر آمپر آب بود كه با كولر رووسط مياومد چون موتور نيسان سرد كاره و خوب نيست زياد آمپر بالاتر از خط اول باشه
اما يه كاری ديگه كردم كه زوزه موتور كمتر شد
تا بعد
نمایه کاربر
رضا عمراني
مدیر کلوپ موتورسیکلت
پست: 2791
تاریخ عضویت: جمعه 1 دی 1385, 8:30 pm

یک‌شنبه 27 مرداد 1392, 10:40 pm

شما با یک ترموستات اصلی و رادیاتور سالم که گرفتگی نداشته باشه و کلاچ پروانه اورجینال به هیچ عنوان مشکل افزایش دما در انجین رو پیدا نمیکنید .
فن برقی روی ماشینی که ساختارش پروانه کلاچ دار هست جدای از اینکه اصالت ماشین رو از بین میبره نیاز به ارتقاء دینام و باطری هم داره .
Rhytm & Balance
اتواستار
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 10 مرداد 1392, 12:03 pm

سه‌شنبه 29 مرداد 1392, 4:38 pm

با سلام
آقاي عمراني عزيز فرمايش شما كاملا صحيح ميباشد بنده هم عرض نمودم مشكل استارت نزدن داشتم اما اگر آمپر آب با كولر بالا نمي رفت بدم نمي آمد ساختار جديد روش بمونه حالا راههايي براي ارتقا برق خودرو بود كه ترجيح دادم به سيستم فابريك برگردونم البته مشكل بالا بودن درجه رو هم بررسي كردم قابل درمان بود مثل نصب فنaudi اما اقتصادي نيست
براي كم كردن زوزه كلاج فن روشي رو به كار بردم و اجرا كردم و يه مسافت 700 كيلومتري رو امتحان كردم كه خيلي راضي بودم
تو يكي از برنامه هاي شبكه 4 يه شب داشت درباره بيصدا پرواز كردن جغد مطلب ميگفت كه يه جرقه تو سرم زد بعد يه روز كندانسور يه مدل كولر گازي رو اتفاقي تو خيابون ديدم كه فن خنك كنندش همون سيستم روش بود
اين روش اينطوري كه لبه داخلي پروانه بايد بصورت 878787 برش بخوره اما بايد يه الگو در آوريد كه بالانسش بهم نريزه يه نكته اينكه بعد از نصب ممكنه چند ساعت اوليه كلاچ فن يكسره كاركنه كه بعد از چند ساعت رانندگي مثل روال سابق كلاچ عمل ميكنه
من اين روش رو امتحان كردم تو دور موتور 2500 به بعد صدا كمتر ميشه با نصب پروانه فن بدون برش صدا زياد ميشه
اتواستار
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 10 مرداد 1392, 12:03 pm

چهارشنبه 30 مرداد 1392, 11:46 am

با سلام
يكي ديگه از مشكلاتی كه ميتونه گريبانگير گردشگري با خودروهاي شاسی باشه عبور از آب است خودرو هايي كه دينامشون پايين قرار داره غريب به اتفاق بعد از عبور از آب افتاماتشون خراب ميشه
من رو ماشينم آفتامات فابريك رو درآوردم آفتامات بنزهاي قديمي كه بيرون از دينامه رو روش نصب كردم
يه نكته اين نوع از آفتاماتها دو مدل داره يه مدل خيلي سبكه كه فقط ترانزيستوريه يه مدل ديگه هم ترانزيستور و هم بوبين داره كه ميتونيد شارژ رو تغيير بديد كه خيلي عاليه
خوبيه اين نوع آفتامات اينه كه به اين سادگي خراب نميشه و همچنين هر جا بخواهيد ميتونيد نصب كنيد
قيمت بوش اسپانيايي 35000 آلماني 60000 تومان

---- اضافه شده در تاریخ 30 مرداد 1392, 18:09 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

با سلام
95% پت فايندرهاي موجود بدون زاپاس بند بيرون و پلوس خلاص كن هستند
براي زاپاس بند كه به راحتي ميتونيد از زاپاسبند پاترولي استفاده كنيد ميمونه پلوس خلاص كن
كله پلوس اين ماشين 27 خار (هزار خار بيرون ) ناياب و گرون من يكسال ونيم پيش قيمت گرفتم دونه اي 180000 ( پلوس خلاص كن 750000 تومان از دبي بياره )
كله پلوس هاي خراب بود به ناچار رونيزي ميبايست ميبستم كه 28 خاره
درنتيجه توپي چرخ رو در آوردم دادم تراشكار مقداري از داخلش گرفت رولبرينگ داخلش رو هم يه سايز بزرگتر گرفتم (يك ميليمتر ) كه كله پلوس از توش رد شه پلوس خلاص كن رو نصب كردم كه نتيجه كار خوب شد دنده ها نرم وراحت جا رفت معكوس 3به 2 به بالاتر از 50 كيلومتر رسيد مصرف نرمالتر شد سواري سبك تر شد
تنها ايراد مقداري صداي لغي درهنگام پلوس آزاد روي دست اندازهاست كه ايرادي به وجود نميارد
راه چاره / كله پلوس رو ميديد تراشكاري قسمت تماس كله پلوس با رولبرينگ رو كمي چاق ميكنه سپس تراش ميده و خلاص
من اينكار رو نكردم وبا صداش كنار اومدم
..................(يك سال ونيم پيش انجام شد )
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “نیسان آفرود - SUV”