قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

نيسان پاترول 2010 - Nissan Patrol Y62

تصویر مباحث مربوط به نیسان رونیز، پاترول، پتفایندر، سرانزا

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
rio-bose-michelin
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 254
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 دی 1388, 1:14 pm
نوع خودرو: jdm rider
محل اقامت: Kurdistan-Baneh

پست سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389, 5:25 am

واقعا شاهکاره
داخلش که حرف نداره(اگه من یکی داشتم شبها هم توش می خوابیدم =n )
حال میده توش بشینی و اون سیستم صوتی BOSE رو روشن کنی و لذت ببری :dj:
بهرحال از لندکروزر سرتره :mosht:
نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2002
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 6:41 am
نوع خودرو: BMW F34, MB SLK R171
محل اقامت: پاریس

پست جمعه 7 خرداد 1389, 5:07 pm

کیفیت متریال داخلیش واقعاً عالیه :( :grin:
کلیپهای این لینکو از دست ندید و تکنولوژی سیستم تعلیق و شاسی رو ببینید که باز یه طرح جدیده ...

گالری پاترول 2010 خاورمیانه
تصویر "The best or nothing"
نمایه کاربر
M.J
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 527
تاریخ عضویت: چهارشنبه 8 مهر 1388, 6:57 pm
نوع خودرو: Actyon-Prado-Megane
محل اقامت: کویر آذربایجان

پست دوشنبه 10 خرداد 1389, 9:10 am

بدون شک بازگشت نیسان پاترول برای همه ما خبر بسیار خوب و خوشحال کننده ای هست ولی توجه نکردیم به چه بهایی . به بهای حذف ارباب نیسان آرمادا از خط تولید
همونطور که میدونیم نیسان آرمادا رقیب گردن کشی در مقابل تویوتا سکویا بود ولی در حال حاظر نیسان جوابی در زمینه شاسی بلندهای فول سایز لوکس در قیاس با تویوتا نداره و فقط رقیبی برای لندکروز به میدان فرستاده
البته با توجه به بازار راکد در این بخش کار منطقی به نظر میرسه ولی دل ما هوادارها رو میرنجونه
در مورد شباهت با لندکروز من فکر میکنم نیسان رویه مشخص خودش رو در طراحی بدنه داره و این طراحی علیرغم جدید بودنش سنتهای نیسان رو هم در طراحی حفظ کرده بطوری که هنوز هم میشه با دیدن بدنه ماشین پی به نیسان بودن اتومبیل برد
محمد
نمایه کاربر
rio-bose-michelin
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 254
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 دی 1388, 1:14 pm
نوع خودرو: jdm rider
محل اقامت: Kurdistan-Baneh

پست دوشنبه 10 خرداد 1389, 12:56 pm

دوستان من از یه چیز سر در نمیارم
پلت فرم نیسان ارمادا و اینفینیتی QX در نسل قبل یکسان بود و هم سایز بودن ولی چطور تو نسل جدید پلت فرم QX با نیسان پاترول جدید یکی شده و روی یک بدنه ساخته شدن؟ :(
M.J نوشته شده:بدون شک بازگشت نیسان پاترول برای همه ما خبر بسیار خوب و خوشحال کننده ای هست ولی توجه نکردیم به چه بهایی . به بهای حذف ارباب نیسان آرمادا از خط تولید
همونطور که میدونیم نیسان آرمادا رقیب گردن کشی در مقابل تویوتا سکویا بود ولی در حال حاظر نیسان جوابی در زمینه شاسی بلندهای فول سایز لوکس در قیاس با تویوتا نداره و فقط رقیبی برای لندکروز به میدان فرستاده
واقعا ارمادا از خط تولید کنار رفته :shock:
پس نیسان میخواد در برابر سکویا و اس یو وی های بزرگ بازار امریکا چکار کنه واقعا متعجب شدم
راستی میخوام از مدیران محترم بپرسم که چرا تو این سایت فرومی برای انفینیتی وجود نداره پس هواداران انفینیتی چکار کنند ؟
نمایه کاربر
HamidOnline
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 50
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 21 تیر 1388, 3:42 pm
نوع خودرو: Samand EF7
محل اقامت: Sirjan

پست سه‌شنبه 19 مرداد 1389, 5:19 pm

امروز دیدم چندتا پاترول 2010 داشتن از سمت بندر عباس وارد میکردن :-)
نمایه کاربر
nikn60
شروع حركت
پست: 43
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 22 مهر 1389, 7:27 pm
نوع خودرو: پاترول PATROL
محل اقامت: تبریز

پست یک‌شنبه 9 آبان 1389, 10:07 am

نیسان اصلا حرف نداره، این رو وقتی متوجه میشین که زیبایی و قدرتش رو با لندکروز که هم سطحش هست مقایسه کنین.
نمایه کاربر
biyaban_gard
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 57
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 آبان 1389, 2:35 pm
نوع خودرو: پاترول سفید 4 درب
محل اقامت: ایران-68 ایران -54

پست دوشنبه 17 آبان 1389, 5:04 pm

این ماشین 2010 نیسان خیلی سوسولیه اصلاً به درد آفرود نمیخوره چون همش باید مواظب بدنهش باشی که خطی روش نیافته اما همون پاترول قدیمیه خودماً یه چیزه دیگه هستش وقتی با هاش میری آفرود احساس می کنی سلطان بیابونی اما یه چیزی بگم قیافه با نمکی داره اصلاً ظاهرش خشن نیست خلاصه به پاترول دوستان تبریک میگم نسل جدید پاترول 2010 رو.
نمایه کاربر
Karabiner98k
مرجع تست خودرو
پست: 1616
تاریخ عضویت: چهارشنبه 28 مرداد 1388, 9:46 am
نوع خودرو: LFY
محل اقامت: تهران، آفریقا
Like شده: 1 بار

پست جمعه 15 بهمن 1389, 3:55 pm

مشخصات فنی نیسان پاترول 2010 با موتور VK56VD

تصویر
تصویر
تصویر


موتور هشت سیلندر 23 سوپاپ با حجم 5552 سی سی و نسبت تراکم 10.8 به یک، مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ VVEL
توان 400 اسب بخار در دور 5800 و گشتاور 560 نیوتن متر در دور 4000

تصویر

گیربکس 7 دنده اتوماتیک با ضرایب زیر:

دنده یک: 4.89
دنده دو: 3.17
دنده سه: 2.03
دنده چهار: 1.41
دنده پنج: 1.00
دنده شش: 0.86
دنده هفت: 0.78

دنده عقب: 4.04
ضریب دیفرانسیل: 3.36

وزن خالص: 2745 کیلوگرم

تصویر

شتاب 0 تا 100 کیلومتر 8.5 ثانیه (بر اساس تست AutoMiddleEast )
تصویر

حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت




تاریخچه ی عکسی پاترول:

پاترول نسل اول - سری 4W60 - تولید شده از سال 1951 تا 1966

تصویر




پاترول نسل دوم - سری 60 - تولید شده از سال 1960 تا 1984

تصویر




پاترول نسل سوم - سری 160/260 - تولید شده از سال 1980 تا 1994

تصویر




پاترول نسل چهارم - سری Y60 - تولید شده از سال 1987 تا 1997

تصویر




پاترول نسل پنجم - سری Y61 - تولید شده از سال 1997 تا 2010

تصویر




پاترول نسل ششم - سری Y62 - تولید شده از سال 2010 تا الان

تصویر
پنج شنبه 6 آبان 1389
نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2002
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 6:41 am
نوع خودرو: BMW F34, MB SLK R171
محل اقامت: پاریس

پست سه‌شنبه 22 آذر 1390, 11:16 pm

سلام،

نیسان سیستم HBMC(Hydraulic Body Motion Control سیستم تعلیق هیدرولیکی خودش رو برای آفرودهاش در نظر گرفته:

تصویر

که منجر به ارتقاء کیفیت رانندگی در شرایط آفرود و آنرود میشه.
در این سیستم هنگام پیچش مایع هیدرولیک در منابع (آکومولاتور) سمت خارج پیش جمع میشه و در قسمت تعلیق داخل پیچ این میزان کاهش پیدا میکنه تا بتونه طرف مقابل رو جبران کنه:

تصویر

در کارایی آفرود هم انتقال مایع هیدرولیک بصورت تبادل متقابل بین تعلیق هریک از چرخها با توجه به میزان لرزش صورت میگیره تا ضربات بطور یکنواخت جذب بشه و کمترین میزان انحراف در بدنۀ خودرو و تکانهای عرضی ایجاد بشه.

تصویر

بلحاظ دینامیکی شباهتهایی به سیستم KDSS تویوتا داره. البته این سیستم عملگر الکتریکی که نیاز به نیروی محرکه داشته باشه نداره و درنتیجه در مصرف سوخت تأثیرگذار نیست. (یه مکانیسم صرفاً هیدرولیکی هست)

تصویر

به لحاظ انحراف بدنه نسبت به محور قائم پایداری ایجاد میکنه و میتونه همانند سدانها قابلیت خوبی در گذر از پیچها داشته باشه.

Hydraulic Body Motion Control
تصویر "The best or nothing"
نمایه کاربر
MOHAMAD.ARIYAN
دنده 2
پست: 2741
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 فروردین 1390, 6:35 pm
نوع خودرو: BMW 120i
محل اقامت: تهران- همدان
اینستاگرام: Mohamad.ariyan
Like شده: 5 بار

پست چهارشنبه 23 آذر 1390, 9:57 am

400 اسب میترکونه!!!قیمت پایش چقدره؟
BMW 120i

بازگشت به “نیسان آفرود - SUV”