قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تويوتا هایلوکس 07/11 نسل7 - Toyota HILUX N70

تصویر شامل مباحث مربوط به تویوتا هایلوکس شاسی بلند و کوتاه، هایس
نمایه کاربر
Cell Ehsan
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 604
تاریخ عضویت: جمعه 25 شهریور 1390, 1:18 pm
نوع خودرو: Grand Cherokee 2016

پست چهارشنبه 9 مهر 1393, 4:36 am

درود
mehran_ji نوشته شده:ممنون احسان جان از این اطلاعاتت.
دیروز رفتم پیش این مغازه آفرود کلاب تو جاجرود.ادعا میکردن که نماینده ARB هستن.کلی از محصولاتشو داشتن.کیت ارتفاع 2.5 اینچ داشتن که قیمتش رو با نصب نزدیک 5 میلیون میگفت و 3 سال یا 60 هزار کیلومتر گارانتی تعویض داشت.که همین آیرون من بود.کیت 8 اینچ آمریکایی هم داشت که میگفت بدون گارانتی هستش و نزدیک 18 تومن فقط قیمت خود کیت هستش.
یکی از علتهای استفاده کیت ارتفاع برای من، آفرودی هست که میخوام تو مناطق کوهستانی برم.من تا الان تمام آفرودام با موتور بوده.همین یه سوهانک ساده که میرم بیشتر جاهایی که با ماشین میخوام برم زیر ماشین گیر میکنه.برای همین میخوام کیت بندازم.
به نظر خودم 2.5 اینچ کوتاه هستش.برای همین میخوام کیت 4 اینچ بندازم.
مهران عزیز
چند نکته کوچک را عرض کنم :
1. تا آنجا که بنده می دانم ، متاسفانه کمپانی معتبر ABR در ایران فاقد نمایندگی است اما محصولات این کمپانی به دلیل کیفیت بالا و محبوبیتی که در بین آفرودرها دارد ، به کشور وارد می شود . کیت های ارتفاع کمتر در معرض آسیب هستند ، پس از دید من ، بیش از آنکه گارانتی ارزش داشته باشد ، قطعات و خدمات پس از فروش اهمیت دارد .
2. شخصا ترجیح می دهم از کیت 2.5inch استفاده کنم (حدود 6.5cm) تا کیت 4inch با افزایش حدود 10 سانتی متری . با افزایش ارتفاع ، خطرات واژگونی و 3 لنگ شدن به شدت افزایش پیدا می کند ، به صورتی که لذت رانندگی آفرود از جایی به ترس تبدیل می شود . خوشبختانه Toyota Hilux دارای سیستم فنربندی مناسبی است به صورتی که شاسی فشارهای 3 لنگ شدن را تحمل می کند .
3. فارغ از بحث کیت های لیفت ، شدیدا پیشنهاد می کنم نیم نگاهی هم به محصولات دسته Skid Plate داشته باشید . قطعا شما هر چقدر ارتفاع خودروی تان را بالاتر ببرید ، باز هم موانعی وجود خواهد داشت که زیر اتومبیل را تراش دهند ، در این مواقع محصولات دسته Skid Plate مانند سپر عمل می کنند .


در پایان ، شخصا اگر در موقعیت شما بودم ، نصب همزمان Skid Plate سراسری و کیت ارتفاع 2.5 اینچ را انتخاب می کردم .
دوست دارم به کودکی ام برگردم ...
ان زمان که پدر تنها قهرمان بود ، عشق تنها در اغوش مادر خلاصه میشد ، بدترین دشمنم برادرم بود ، تنها درد زخم زانویم بود و تنها چیزی که میشکست اسباب بازی بود !
mehran_ji
شروع حركت
پست: 28
تاریخ عضویت: دوشنبه 12 اردیبهشت 1390, 10:55 am
نوع خودرو: هايلوكس.آزرا.كريسيدا
محل اقامت: تهران زعفرانیه

پست چهارشنبه 9 مهر 1393, 11:25 am

احسان عزيز
من با اين حرفت مخالفم.چون ميدونم كه كيت نا مرغوب ميشكنه و وسط نا كجا آباد گرفتارت ميكنه.
چه كيتايي كه توسط شبير و حاج عظيم شكسته نشده.البته من اين صحبت هارو از مسعود سلطاني شنيدم.
من ميگم كيت 4 اينچ،چون ميخوام برم پيش مسعود هم كيت ارتفاع بندازم هم سپر و هم skid plate براي زير سپر و جلوي رادياتور.
اگه شما جايي ميشناسي كه آماده skid plate داره معرفي كني ممنون ميشم.
يكي از خوبياي كيت مسعود اينه كه تو كيتاي بلند رام بايد بريده بش.ولي كيت مسعود به صورت فابريكي نصب ميشه.
فقط تو آخرين آفرودي كه با مسعود رفتيم متاسفانه پاش آسيب ديد و چند روزي خونه نشين شده.
قبل از اون خودم ميخوام عقب رو اين شكلي كنم
تصویر
zxcvbnm11
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 مهر 1393, 9:25 pm
نوع خودرو: samand

پست چهارشنبه 9 مهر 1393, 9:47 pm

سلام دوستان عزیز من یک سوالی در مورد خرید خودرو داشتم و هر چه که دنبال جای سوالم گشتم پیداش نکردم. دیگه ببخشید اگه اینجا جاش نیست من می خواستم یک خودرو شاسی بلند در حد 70 میلیون بخرم اونم مثل x60 مخصوصا کاپرا ولی چون خودم می دونم جنازه ماشین ژاپنی اونم مثل تویوتا ماشین چینی حتی کره ای هم می ارزه می خواستم بدونم تو این رنج قیمت شاسی بلند مثل هایلوکس گیر نمیاد اگه گیر میاد چه مدلی حول حوش چند کیلومتر کارکرد و تویوتا با کارکرد رو به بالا ارزش خرید داره یا همون ماشین چینی صفر بهتره با تشکر
نمایه کاربر
mkm
فعال کلوپ 206
پست: 1126
تاریخ عضویت: جمعه 25 اردیبهشت 1388, 1:27 pm
نوع خودرو: 206A 85 with ESP/ASR
محل اقامت: دیار سربداران
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 28 مهر 1393, 7:32 pm

سلام
خب دیروز دیدم چند قطره خون! زیر ماشین ریخته :?
اول فکر میکردم پرس های رادیاتور باز شده،(یادتون هست که رادیات رو تعویض کردم)، اما با بررسی دقیق تر متوجه شدم مشکل از واترپمپ هستش :cry:
قصد دارم خودم انجامش بدم، البته با کمک شما دوستان.یدونه فیلم دیدم تو یوتیوب زیاد کار سختی به نظر نمیاد.
منتهی نمیدونم اون تسمه چطور درمیاد، کسی از دوستان میتونه کمک بکنه؟
راستی واترپمپ چی؟قیمت؟جنس؟....
پیشاپیش ممنون از راهنمائی شما عزیزان
ارادتمند
:hb:
عمر کوتاه ما، عمر کوتاهِ شبنم بروی برگِ
قصۀ زندگی، قصۀ برگ گل با هجوم تگرگِ...

محمد
نمایه کاربر
FLY
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 809
تاریخ عضویت: دوشنبه 15 شهریور 1389, 11:06 am
نوع خودرو: Mazda BL
محل اقامت: جمهوری اسلامی - هـــشـــتـــگــــرد

پست چهارشنبه 30 مهر 1393, 8:20 am

سلام

شرکت arb یک کانوپی فوق العاده زیبا برای هایلوکس داره که منتها تو ایران ندیدم باشه

http://www.arbgeelong.com.au/AdvHTML_Up ... Canopy.jpg
یا رادّ ما قد فات
روزهای گذشته، خون‌های ریخته، عـشـق‌هـای گمشده، آبروهای رفته، بغض‌های شکسته، اشک‌های چکیده، و آب‌های از جوی رفته را تو باز می‌گردانی
ای بازگرداننده ی از دست رفته ها
نمایه کاربر
mkm
فعال کلوپ 206
پست: 1126
تاریخ عضویت: جمعه 25 اردیبهشت 1388, 1:27 pm
نوع خودرو: 206A 85 with ESP/ASR
محل اقامت: دیار سربداران
Like شده: 1 بار

پست جمعه 2 آبان 1393, 1:13 pm

سلام
خب نمیدونم چطوری شروع کنم، امیدوارم این پست بدرد کلیه هایلوکس سوارهای عزیز بخوره.
اما همونطور که عرض کرده بودم، واترپمپ ما دعوت حق رو لبیک گفته بود. :cry:
تصمیم به تهیه اون گرفتیم.
اولین تماس؛مشهد؛ بازار؛ قیمت واترپمپ متفرقه1200000ریال
دومین تماس؛مشهد؛نمایندگی؛ واترپمپ اصلی4400000ریال
سومین تماس؛ تهرون!بازار؛ واترپمپ اصلی3000000ریال، متفرقه1700000ريال
عجب بازار داغی دارند این یدکی فروش ها.خلاصه تصمیم بر این شد که به همراه چند قلم جنس دیگه که باز هم نسبت به جاهای دیگه مناسب تر بود از تهران خریداری و با تیپاکس هم روز بعدش به دستم رسید. :grin:
خب بریم سراغ تعویض.
اول از همه لوازم مورد نیاز
دسته بکس-آچار رینگی 10+12+14 میلیمتر-بکس هم به همین ترتیب و یک جفت دستکش که موقع باز کردن تسمه خیلی ضروریه!
ابتدا دوعدد پیچ قاب فن رادیاتور رو باز میکنیم، عکسی از این مرحله ندارم.موقعیت این پیچ ها کاملا مشخص هست
سپس سراغ چهار عدد مهره که فن و پولی مربوطه رو به واترپمپ محکم کرده توسط دوعدد آچار رینگی 12 باز میکنیم.اگر بار اول باشه مهره ها به سختی باز میشوند
تصویر
بعد از بازکردن این مهره ها باید تسمه رو آزاد کرد.من چون نمیدونستم چطوری این تسمه آزاد میشه به خاطر همین کلی وقتم هدر رفت،ضمنا این مراحل رو من شب قبل انجام دادم.
اما نحوه آزاد کردن تسمه
توسط بکس 14، به همراه دسته بکس می بایست غلتک تسمه سفت کن رو آزاد کرده تا بتونید تسمه رو از جاش دربیارید.
غلتک تسمه سفت رو توسط جای مخصوصی که روی اون تعبیه شده مشه آزاد کرد.
تصویر
ضمنا نحوه قرار گیری تسمه هم تو یادتون نگه دارید، موقع جازدن 1ساعت فقط داشتم فکر میکردم چطوری بازکردمش!
درنهایت به شکل زیر میرسید
تصویر
یکمی استراحت......
حالا نوبت به باز کردن واترپمپ میرسه.
10 عدد پیچ داره، هشت تاش رینگی10 و دوتای دیگه 12 میخورند.
با بازشدنشون میرسیم به عکس زیر
تصویر
این هم چند تا عکس از داخل هوزینگ مربوطه، واقعا خوشم اومد از این محلول مخصوص ضدیخشون، هیچگونه جرم و رسوبی بعد از این همه سال روی بلوک تشکیل نشده.
تصویر
تصویر
و درنهایت مقایسه دو واترپمپ
تصویر
تصویر
خب حالا میریم سراغ نصب.
در ابتدا محل اتصال رو به خوبی تمیز میکنیم، بعد هم واشر رو در محل خودش قرار میدهیم.برای این منظور گوشه های واشر رو با چسب قطره ای به مقدار خیلی خیلی خیلی کم آغشته و روی بلوک سیلندر میچسبوینم تا موقع نصب واترپمپ از محل خودش جابجا نشه.
تصویر
بعد هم میریم سراغ سفت کردن پیچ ها و تمامی مراحل رو برعکس انجام میدیم.
نکته
موقع باز کردن پیچ های واترپمپ مراقب پره های رادیاتور باشید تا بهشون آسیبی نرسه، اگه حوصلشو ندارید با یک ورق مقوا از رادیاتورتون محافظت کنید.
یادم رفت بگم موقع بازکردن واترپمپ تقربیا4تا5لیتر محلول تخلیه میشه که با گذاشتن یک ظرف این محلول رو جمع آوری کنید.
4لیتر محلول مخصوص هم تهیه کنید تا موقع پرکردن رادیاتور مجبور نشید آب به سیستم اضافه کنید، چون همونطور که اطلاع دارید شدیدا توصیه شده که از آب درون سیستم استفاده نشه.
4لیتری محلول مخصوص تویوتا هم بقیمت700000ريال.
این هم همینجوری، که بقیمت 250000ريال تهیه شد. اصلی اون اگر اشتباه نکنم بالای 1000000ريال قیمت داشت!
تصویر
کارکرد ماشین 200هزار کیلومتر، مدل2006، تک کابین
ضمنا تسمه هم هیچگونه ترکی نداشت، به همین خاطر تعویض نشد :?
ارادتمند
عمر کوتاه ما، عمر کوتاهِ شبنم بروی برگِ
قصۀ زندگی، قصۀ برگ گل با هجوم تگرگِ...

محمد
نمایه کاربر
hediekh
دنده 1
پست: 1972
تاریخ عضویت: دوشنبه 20 مهر 1388, 9:04 pm
نوع خودرو: پرادو vx
محل اقامت: تهران

پست جمعه 2 آبان 1393, 1:24 pm

ممنون بابت توضيحات خوبتون
تاحالا كولانت مخصوص تويوتا رو عوض نكرده بوديد؟!
ماشين من هم ٢٠٠٦ هست خيلي نگران اين هستم كه رسوب كرده باشه، بايد برم عوض كنم حتما اما اين عكسهايي كه ديدم اصلا رسوب نداشت همونطور كه خودتون گفتيد
علی هستم!
نمایه کاربر
mkm
فعال کلوپ 206
پست: 1126
تاریخ عضویت: جمعه 25 اردیبهشت 1388, 1:27 pm
نوع خودرو: 206A 85 with ESP/ASR
محل اقامت: دیار سربداران
Like شده: 1 بار

پست جمعه 2 آبان 1393, 6:09 pm

hediekh نوشته شده:ممنون بابت توضيحات خوبتون
تاحالا كولانت مخصوص تويوتا رو عوض نكرده بوديد؟!
ماشين من هم ٢٠٠٦ هست خيلي نگران اين هستم كه رسوب كرده باشه، بايد برم عوض كنم حتما اما اين عكسهايي كه ديدم اصلا رسوب نداشت همونطور كه خودتون گفتيد
خواهش میکنم علی جان :grin:
اگر اشتباه نکنم یک بار به خاطر اینکه ماشین جوش آورد(بدلیل خالی بودن منبع انبساط) اشتباها اَبَوی گرامی به دلیل عدم دسترسی این محلول(تقصیر خودم بود که دردسترس نگذاسته بودم) آب لوله کشی رو داخل ماشین ریخته بود چند سال پیش، و بنده هم مجبور شدم کل سیستم رو تعویض کنم.
همونطور که مطلع هستید اضافه شدن آب باعث تغییر pH میشه که برای کل سیستم مضر هست.
به نظر بنده شما تعویضش کنید ضرری نخواهید کرد، منتهی باید به طور کامل محلول رو از سیسم خارج کنید، مثلا من اون موقع ترموستات رو هم درآوردم تا باقی مونده درون موتور هم خالی بشه.
البته به کمک فشار باد هم میتونید به خالی شدن کامل محلول کمک کنید.
ارادتمند
عمر کوتاه ما، عمر کوتاهِ شبنم بروی برگِ
قصۀ زندگی، قصۀ برگ گل با هجوم تگرگِ...

محمد
نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2002
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 6:41 am
نوع خودرو: BMW F34, MB SLK R171
محل اقامت: پاریس

پست چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394, 8:33 pm

درود، خودروی هایلوکس N70 آزمایشی تیم TopGear که در تستهای قطب شمال مورد استفاده قرار گرفته بود، درنمایشگاه تویوتا

تصویر

تصویر

مجهز به امکانات کامل مناطق قطبی و یخبندان

تصویر
تصویر "The best or nothing"
نمایه کاربر
Arvin_Amarth
دنده 3
پست: 3569
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 25 دی 1386, 7:29 pm
نوع خودرو: BMW X3 28i F25 R.I.P
Like شده: 3 بار

پست جمعه 1 خرداد 1394, 8:13 pm

سلام دوستان
از اونجايي كه بنده قصد خريد اين ماشين رو دارم و قسمت شد تستش كنم و به دليل اينكه قبلا prado 2 در 4 سيلندر داشتم و الانم باترول 6 سيلندر خيلي موارد برام روشن شد و خواستم براي شما هم بنويسم
هايلوكس تست شده اتومات بود دقيقا عين ماشين قبليم
جالبه با prado با توجه به موتورش جاهاي خوبي رفتم و فقط بعضي جاها ضعف موتور نمايان شد اما در اين ماشين هم نواقصي داشت هم مزايا
اول از مزايا شروع ميكنم
مزيت اصليش وزن كمترش بود تو جاهاي لغزنده و باتلاق ها خيلي راحت تر فرار ميكرد
سبكي اي كه داشت باعث ميشد شتاب بهتري داشته باشه
تو prado مشكلي كه هميشه باهاش در كلنجار بودم اين بود كه به دليل نرمي خيلي زود تمايل به يك ور شدن داشت ولي تو اين ماشين تعادل جانبي اش خيلي خيلي بهتر از prado هست
تسلط به اطراف از prado بهتر بود
اما معايب
موتور ضعيب
جعبه دنده با ضرايب بلند
و يك مشكلي كه تو همه وانت ها هست اونم اينه كه وقتي عقب وزني نباشه عملا ماشين با تك ديفرانسيل كار ميكنه دف عقب اصلا اصطحكاك خوبي با زمين نداره واسه همينم در صعود از ارتفاعات مرتب مشكل داشتم
ترمزهاي هيلي خيلي معمولي كه در برخورد با آب عملا توانشون رو از دست ميدن
عقب ماشين هم تكان هاي ناجور داره كه خب اقتضاي ماشينه
در كل ميتونم عرض كنم كه هايلوكس ماشين همه منظوره ي خوبيه هم ريخت و قيافه ي خوبي داره هم بهترين حسني كه داره قيمتش هست نسبت به كارايي اش و هم اينكه واسه ي جاده هاي ايران كه همش قر و دبه اس واقعا ميتونه انتخاب خوبي باشه
ولي تو آفرود???
متاسفانه patrol عهد عتيق با اون فناوري قديمي واقعا موتوري داره كه تا امروز من قدرتي رو دستش نديدم و واقعا تو آفرود اصلا قابل مقايسه با هايلوكس نيست
راستي صفحات قبل هم دوست قديمي من علي هديه فرمودند كه تفاوتي با prado از لحاظ موتوري نداره
اما لازمه عرض كنم كه يك تفاوت ريزي داره اونم تو سيستم هواكشه
هواكش هايلوكس بزركتره و همين دليل اصلي هست كه تورك بهتري تو دورهاي ابتدايي در اختيار راننده ميذاره
مي بخشيد سرتون رو درد آوردم اميدوارم مفيد باشه

بازگشت به “تویوتا وانت، ون – Utility”