قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تیونینگ دیسک ترمز

مدیر انجمن: كوروش پيروز

نمایه کاربر
argin202000
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 763
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 7 خرداد 1385, 7:54 am
نوع خودرو: Mitsu Galant Gti A.
محل اقامت: tehran

پست سه‌شنبه 10 اسفند 1389, 7:37 pm

با سلام
در این تاپیک میخوام در مورد تیونینگ دیسک ترمز صحبت کنیم
چند تا مسله برای بهبود در ترمزگیری به دیسک مربوط میشه
اول سایز دیسکه که هرچی بزرگتر میشه مسلما توان نگه داری ترمز بیشتر میشه و دیرتر لاک میشه
دوم سیستم خنک کاری دیسکه که مسلما با ایجاد سوراخ ها و شیار میتونه بهتر بشه اما فک میکنم نیاز به عملیات حرارتی و ... داره تا پرفورمنس بالاتری داشته باشه
سوم وزن دیسکه که هرچی سبکتر باشه روی شتاب و ترمز تاثیر زیادی داره
چهارم استقامت الیاژ در کنار اصطحکاک بیشتر
دو مورد اخر مستقیما به الیاژ اون ربط داره

حالا نظر شما رو میخوام
نمایه کاربر
Coyote
شروع حركت
پست: 47
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 اسفند 1388, 8:39 am
نوع خودرو: BMW E30-KIA RIO
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 17 اسفند 1389, 9:31 am

همه موارد درسته ، دقیقا چه کاری می خواین انجام بدین ؟
نمایه کاربر
shahinz06
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 327
تاریخ عضویت: جمعه 19 تیر 1388, 6:52 am
نوع خودرو: All American Cars
محل اقامت: شیراز

پست سه‌شنبه 17 اسفند 1389, 12:04 pm

من خیلی دوست دارم بدونم مثلا میشه خود دیسک های فابریک یه ماشین رو مثل پراید داد تراشکار تا اونو سوراخ کاری کنه تا عملکرد خنک کاری زودتر انجام بشه؟ :smile:
از ما که گذشت ، از شما نگذره انشالله...!
SHaahin BAyat
Mahshad2
شروع حركت
پست: 47
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 اسفند 1388, 1:14 pm

پست سه‌شنبه 17 اسفند 1389, 1:07 pm

shahinz06 نوشته شده:من خیلی دوست دارم بدونم مثلا میشه خود دیسک های فابریک یه ماشین رو مثل پراید داد تراشکار تا اونو سوراخ کاری کنه تا عملکرد خنک کاری زودتر انجام بشه؟ :smile:
قبلاً در این مورد صحبت شده. نتیجه اینکه این کار غیر استاندارده و حتی ممکنه نتیجه عکس بگیرید.
برای تقویت سیستم ترمز می تونید از دیسک های افتر مارکت با کارایی بالاتر و یا مدل های سوراخ دار یا شیاردار استفاده کنید.

آرگین جان شما که خودت دستت توی جنس بازه می تونی دیسک ترمزهای خوبی اونور پیدا کنی
نمایه کاربر
argin202000
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 763
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 7 خرداد 1385, 7:54 am
نوع خودرو: Mitsu Galant Gti A.
محل اقامت: tehran

پست شنبه 21 اسفند 1389, 10:36 am

مشکل من اینه که واسه مگان خودم نتونستم پیدا کنم
به هر حال روند ساخت رو میخوام بدونم
نمایه کاربر
سعید اوریو
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 108
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 21 شهریور 1389, 6:36 pm
نوع خودرو: BMW E12 Deluxe
محل اقامت: Azarbaijan

پست پنج‌شنبه 6 بهمن 1390, 11:35 pm

shahinz06 نوشته شده:من خیلی دوست دارم بدونم مثلا میشه خود دیسک های فابریک یه ماشین رو مثل پراید داد تراشکار تا اونو سوراخ کاری کنه تا عملکرد خنک کاری زودتر انجام بشه؟ :smile:
سلام من یه بار اینکارو رو آردی کردم و رو هر دیسک آردی 20 تا سوراخ درست کردم! که اینکارم باعث شد بعد از یک ماه دیسک های ماشینم تاب برداشت و غیر قابل استفاده شدن!! دیسک های پراید از آردی هم نازکتره ببین اون چی میشه!
تصویر
kazem1979
متخصص فنی خودرو
پست: 7066
تاریخ عضویت: چهارشنبه 14 اسفند 1387, 4:12 pm
محل اقامت: مشهد
Like شده: 1 بار

پست جمعه 7 بهمن 1390, 11:00 am

روند ساختش اینه که اول از همه جنس آلیاژ دیسک های سوراخدار فرق دارن.
دوم اینه که اول سوراخکاری انجام میشه و بعد تنش زدائی به طریقه گرم کردن و تو گرمخونه با دمای مخصوص اون آلیاژ و به مدت زمان مورد نیاز و بعدش خنک شدن تدریجی که تنش های ناشی از سوراخکاری از بین برن.
سوم آبکاری سخت کاری دیسک.

سطح مورد نیاز هم کمتر میشه چون اون سوراخ ها از سطح موثر دیسک کم میکنن و توان ترمز گیری تو حالت سرد کمتر میشه فقط چون دیرتر گرم میشه دیسک تو ترمز های متوالی پشت سر هم افت قدرت ترمز کمتر میشه.
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4558
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

پست جمعه 7 بهمن 1390, 11:33 am

argin202000 نوشته شده:با سلام
در این تاپیک میخوام در مورد تیونینگ دیسک ترمز صحبت کنیم
چند تا مسله برای بهبود در ترمزگیری به دیسک مربوط میشه
اول سایز دیسکه که هرچی بزرگتر میشه مسلما توان نگه داری ترمز بیشتر میشه و دیرتر لاک میشه
دوم سیستم خنک کاری دیسکه که مسلما با ایجاد سوراخ ها و شیار میتونه بهتر بشه اما فک میکنم نیاز به عملیات حرارتی و ... داره تا پرفورمنس بالاتری داشته باشه
سوم وزن دیسکه که هرچی سبکتر باشه روی شتاب و ترمز تاثیر زیادی داره
چهارم استقامت الیاژ در کنار اصطحکاک بیشتر
دو مورد اخر مستقیما به الیاژ اون ربط داره

حالا نظر شما رو میخوام
اگه منظور شما از لاک شدن دیسک قفل شدن باشه :
سایز دیسک هرچقدر بزرگتر بشه نیروی اهرمی بیشتر میشه در نتیجه دیسک راحت تر قفل میکنه ! قبل از دیسک لاستیک ها مهمتر هستن وقتی لاستیک مناسب زیر ماشین نباشه پس با افزایش سایز دیسک کار خواصی انجام ندادیم فقط راحتر قفل میکنه ! بعد از لاستیک میرید سراق دیسک که به همراهش لنت مناسبش هم باشه ! اینجوری تازه نیروی ترمز گیری بالا میره ! اگه ماشین abs باشه که توان ترمز گیری از اینی که هست بیشتر هم میشه ! :o
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
نمایه کاربر
mohammadreza_11
پست: 4
تاریخ عضویت: شنبه 13 اسفند 1390, 12:01 pm
نوع خودرو: pride by mansory
محل اقامت: bijar

پست شنبه 13 اسفند 1390, 4:36 pm

حدود قیمت دیسک خوب سوراخ دار چقدره؟
هم برای سمند هم پراید؟
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4558
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

پست یک‌شنبه 14 اسفند 1390, 4:05 pm

دیسک های سوراخ دار 1 سال 1.5 سال پیش حدود قیمت برای جلو مال 405 رو یادمه 250 جفتش جنس بلک دیاموند بود البته دیسک هیووووولاییه لنتش هم هست 60 تومن بود !
الان باا ایم اوصاف گرونتر هم به نظرم شدن !
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر

بازگشت به “سیستم ترمز”