قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

هنگام ترمز در سرعت هاي بالا كلاچ ترمز رو باهم بگيريم يا نه ؟

مدیر انجمن: كوروش پيروز

در سرعت بالا هنگام ترمز ، كلاچ ترمز رو باهم بگيريم يا نه ؟ گرفتن كلاچ چه تاثيري رو سرعت داره؟

پايان نظرسنجي در پنج‌شنبه 15 دی 1390, 9:46 am

هنگام ترمز بايد كلاچ و ترمز رو باهم گرفت
3
6%
هنگام ترمز كلاچ و ترمز رو نبايد با هم گرفت
27
53%
با گرفتن كلاچ سرعت بيشتر مي شه
20
39%
گرفتن كلاچ هيچ تاثيري روي سرعت نداره
1
2%
 
مجموع رای گیری: 51
kazem1979
متخصص فنی خودرو
پست: 7066
تاریخ عضویت: چهارشنبه 14 اسفند 1387, 4:12 pm
محل اقامت: مشهد
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 12 دی 1390, 10:29 am

نمیدونم تا چه حد به نوشته های مجله ماشین میشه اعتماد کرد ولی چند سال پیشا یه مقاله از کار اند درایو ترجمه کرده بودن که ولوو واسه ایمنی بیشتر موقع ترمز گرفتن به صورت اتومات خلاص میکنه گیربکس رو

یه مقاله هم داشتن که نوشته بودن این قضیه بستگی به دف جلو یا عقب بودن خودرو داره و تو دف عقب ها زیاد مشکلی نداره ولی ترمز زدن تو دنده و بدون کلاچ گرفتن یکم تعادل دف جلو ها رو بهم میزنه

یکم جای بحث علمی تری داره و نمیشه تجربی جواب داد
اگه اون قضیه ولوو درست باشه باید بیشتر بهش فکر کرد
نمایه کاربر
M A X A M
دنده 1
پست: 1234
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 14 دی 1389, 5:25 pm
نوع خودرو: NEW PK & SABA84
محل اقامت: ایلام- IR-98

پست دوشنبه 12 دی 1390, 12:09 pm

حالا یه سوال!
اصلا دلم نمیخواد امتحان کنم ولی اگه کلاچ رو نگیریم و چرخ قفل بشه ممکنه موتور خاموش بشه دیگه! نه؟
خب وقتی که موتور خاموش بشه خلاء بوستر هم از بین میره و.....
FB : SINA MAXAM
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: شنبه 28 فروردین 1389, 10:44 am
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر

پست پنج‌شنبه 15 دی 1390, 10:49 am

سینا جان، در اون صورت اخرین لحظه که ماشین می ایسته موتور خاموش میشه، و تا قبل از اون خلاء بوستر ترمز رو دارید ولی کلا تکرار این کار به موتور آسیب میزنه...

استاد کاظم گرامی، از دید من نمیشه زیاد به نوشته های این مدلی مجلات وطنی اعتماد کرد، چون اکثرا مجبور میشن مطالب رو خلاصه کنن یا توی ترجمه زیاد دقت نمیکنن ، خلاصه که باید به مطلب اصلی کار اند داریور مراجعه کنیم..
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
نمایه کاربر
Warrior
دنده 3
پست: 3450
تاریخ عضویت: شنبه 13 مهر 1387, 8:56 pm
نوع خودرو: P 206 Sedan 1.6
محل اقامت: اصفهان

پست پنج‌شنبه 15 دی 1390, 2:01 pm

M A X A M نوشته شده:حالا یه سوال!
اصلا دلم نمیخواد امتحان کنم ولی اگه کلاچ رو نگیریم و چرخ قفل بشه ممکنه موتور خاموش بشه دیگه! نه؟
خب وقتی که موتور خاموش بشه خلاء بوستر هم از بین میره و.....
سلام

این مشکلی مربوط به اتومبیل های بدون ABS است و بنابراین برای اتومبیل های بدون ABS صحبت شما صدق می کند و موتور خاموش می شود.
من فکر می کنم گیرباکس فشار بسیار زیادی را هنگام ترمز گیری شدید متحمل شود چرا که ABS مرتبا پس از رسیدن چرخ به حالت قفل دوباره آن را آزاد کرده و این کار شاید بالای 400 بار تا لحظه ی ایستادن اتومبیل انجام شود!
به نظر من که گرمای بسیار زیادی را به گیرباکس منتقل می کند و باعث بالا رفتن استهلاک در حد قابل توجه می شود. البته اگر هم چنین باشد، ارزش جان 100% بیش تر از گیرباکس است ولی می خواستم نظر دوستان را در این رابطه بدانم :who:
نظر دوستان متخصص چیست؟

با تشکر
تصویر
نمایه کاربر
شهاب16016
دنده 1
پست: 1383
تاریخ عضویت: شنبه 12 تیر 1389, 9:38 am
نوع خودرو: Pars ELX
محل اقامت: تهران

پست پنج‌شنبه 15 دی 1390, 2:28 pm

من 1جایی خوندم در سرعتهای بالا در ماشینای بدون abs گرفتن ترمز بدون کلاچ اشتباهه چون مثلا 170 داری میری و میزنی روی ترمز و چرخها که به قفل برسه سرعت کیلومتر 0 میشه و ماشین خاموش میشه ولی ماشین هنوز بالای 100 تا سرعت داره و داره با چرخ های قفل کشیده میشه و ظرف چند ثانیه همه نیروی ترمز از بین میره و چرخ ها هم آزاد میشن و ماشینم که خاموشه ! .. برای abs ها قضیه فرق داره ...به نظر من اونا بهتره سریع معکوس بدن و شوک اولیه رو با معکوس باشه و بعدش ترمز و کلاچ باهم بهتره ...
تحریم ایران خودرو و سایپا ...

http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... start=1245
Artam
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 672
تاریخ عضویت: شنبه 16 اردیبهشت 1391, 7:19 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست دوشنبه 15 خرداد 1391, 9:41 pm

ترمز گرفتن بدون کلاچ در هنگام حرکت، آیا به گیربکس یا موتور فشار و صدمه وارد می کند؟
نمایه کاربر
Farzad_SIC
مدیر کلوپ رنو
پست: 4548
تاریخ عضویت: دوشنبه 9 شهریور 1388, 8:15 am
نوع خودرو: GTL C2J-E2LP K4MA690
محل اقامت: شیراز امیر کبیر

پست دوشنبه 15 خرداد 1391, 10:35 pm

قانونش اینه که ترمزگیری بدون کلاچ انجام بشه , حتی بعضی وقتا همراه با معکوس
Artam
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 672
تاریخ عضویت: شنبه 16 اردیبهشت 1391, 7:19 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست سه‌شنبه 16 خرداد 1391, 9:07 am

Farzad_SIC نوشته شده:قانونش اینه که ترمزگیری بدون کلاچ انجام بشه , حتی بعضی وقتا همراه با معکوس
مطمئنی؟ آخه از بچگی به ما یاد دادن کلاچ و ترمز با هم بگیریم.
بعد شما بخوای معکوس بدی کلاچ رو هم میگیری دیگه.
نمایه کاربر
Farzad_SIC
مدیر کلوپ رنو
پست: 4548
تاریخ عضویت: دوشنبه 9 شهریور 1388, 8:15 am
نوع خودرو: GTL C2J-E2LP K4MA690
محل اقامت: شیراز امیر کبیر

پست سه‌شنبه 16 خرداد 1391, 9:43 am

بله
متاسفانه بین ما ایرانیا زیاد رایج هست که ترمز و کلاچ رو با هم بگیریم در صورتی که اشتباه هست
بله , بدون کلاچ که نمیشه معکوس داد
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4558
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

پست سه‌شنبه 16 خرداد 1391, 10:32 am

معکوس که میدی کلاج میری ولی باید کلاج رو بعدش ور داری تا موتور بتونه توی کاهش سرعت هم کمک کنه !‌ وگرنه کعکوس بدی کلاج رو ور نداری که با خلاص فرقیس نمیکنه !‌
در ضمن توی معکوس داد چون دور میره بالا نیرو بوستر هم بگی نگی زیاد میشه !‌
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر

بازگشت به “سیستم ترمز”