قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

هنگام ترمز در سرعت هاي بالا كلاچ ترمز رو باهم بگيريم يا نه ؟

مدیر انجمن: كوروش پيروز

در سرعت بالا هنگام ترمز ، كلاچ ترمز رو باهم بگيريم يا نه ؟ گرفتن كلاچ چه تاثيري رو سرعت داره؟

پايان نظرسنجي در پنج‌شنبه 15 دی 1390, 9:46 am

هنگام ترمز بايد كلاچ و ترمز رو باهم گرفت
3
6%
هنگام ترمز كلاچ و ترمز رو نبايد با هم گرفت
27
53%
با گرفتن كلاچ سرعت بيشتر مي شه
20
39%
گرفتن كلاچ هيچ تاثيري روي سرعت نداره
1
2%
 
مجموع رای گیری: 51
Artam
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 672
تاریخ عضویت: شنبه 16 اردیبهشت 1391, 7:19 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست سه‌شنبه 16 خرداد 1391, 6:59 pm

فرزاد جان، میشه یکم بیشتر از لحاظ علمی راجبش توضیح بدی؟
نمایه کاربر
Farzad_SIC
مدیر کلوپ رنو
پست: 4548
تاریخ عضویت: دوشنبه 9 شهریور 1388, 8:15 am
نوع خودرو: GTL C2J-E2LP K4MA690
محل اقامت: شیراز امیر کبیر

پست سه‌شنبه 16 خرداد 1391, 8:30 pm

ببین اصولا تو ماشینای بوستر دار چون خلا ایجاد شده در محفظه بوستر با استفاده از وکیوم موتور انجام میشه هر چی دور موتور بالاتر باشه قدرت بوستر بیشتر میشه و ترمز گیری بهتر انجام میشه پس دور موتور 750 بهتر از دور موتور 1000 هست خب پس میشه زیاد ترش هم کرد با استفاده از معکوس , مثلا رو دور 3000 خیلی بهتر انجام میشه

از اون طرف هم وقتی ماشین تو دنده باشه از قابلیت ترمز موتوری میشه استفاده کرد مثال بازرش اینه که وقتی ماشین تو دنده باشه سرعت ماشین زودتر از موقعی که ماشین خلاص باشه کم میشه , اینطوری لنت ترمز کمتر مصرف میشه و تو خودرو های انژکتوری جدید زمانی که ماشین تو دنده هم باشه به شرطی که دور موتور زیر 1200 نیاد مصرف سوخت صفر خواهد بود(البته میزان حداقل دور موتور میتونه تو کمپانی های مختلف , متعدد باشه)
یخورده هم از بحث تاپیک منحرف شدیم
نمایه کاربر
AFSHINTUNER
اخراجی
پست: 605
تاریخ عضویت: چهارشنبه 17 خرداد 1391, 1:38 pm
نوع خودرو: pride 1400 GTR
محل اقامت: شیراز

پست چهارشنبه 24 خرداد 1391, 5:22 am

فرزاد داداش تا اینجا که ما میدونیم خلا در دور موتور پایین بیشتره :hb:
اگه اشتباه میکنم بگو
نمایه کاربر
Farzad_SIC
مدیر کلوپ رنو
پست: 4548
تاریخ عضویت: دوشنبه 9 شهریور 1388, 8:15 am
نوع خودرو: GTL C2J-E2LP K4MA690
محل اقامت: شیراز امیر کبیر

پست چهارشنبه 24 خرداد 1391, 11:04 am

چرا؟
هر چی دور موتور بالاتر باشه قدرت بیشتره و خلا بهتر کار خودشو انجام میده
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4558
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

پست چهارشنبه 24 خرداد 1391, 11:34 am

در صورت بسته بودن دریچه گاز خلا هرچی دور بره بالاتر بیشتر میشه ! توی معکوس ها هم دور بالا میره ولی چون دریچه گاز بستس خلایی که پیستون تولید میکنه که از سوراخ استپر موتور میاد به مراتب بیشترا ز دور ایدال هست ! :o
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
نمایه کاربر
AFSHINTUNER
اخراجی
پست: 605
تاریخ عضویت: چهارشنبه 17 خرداد 1391, 1:38 pm
نوع خودرو: pride 1400 GTR
محل اقامت: شیراز

پست چهارشنبه 24 خرداد 1391, 11:35 am

ببین فرزاد جان تو دردور آروم دریچه بسته هست وخلا در مانیفلود زیاد میشه
نمایه کاربر
Farzad_SIC
مدیر کلوپ رنو
پست: 4548
تاریخ عضویت: دوشنبه 9 شهریور 1388, 8:15 am
نوع خودرو: GTL C2J-E2LP K4MA690
محل اقامت: شیراز امیر کبیر

پست چهارشنبه 24 خرداد 1391, 1:03 pm

بالاخره تراتل که کامل کامل بسته نیست
همون یه ذره ای هم که بازه دور موتور 2000 با 3000 خیلی فرق میکنه
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4558
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

پست جمعه 9 تیر 1391, 2:44 pm

AFSHINTUNER نوشته شده:ببین فرزاد جان تو دردور آروم دریچه بسته هست وخلا در مانیفلود زیاد میشه
مگه وقتی معکوس میدیم تراتل باز میشه ؟ من که همینجوری تا کاتاف مبرم ول میکنم (از طریق خود دریچچه گاز که تحریکش میکنم ) دریچه بسته میشه ! خلا در این حالت خیلی میره بالا !
جالا وقتی ترمز میکنیم معکوس بدیم تراتل بسته هست و وکیوم خیلی خیلی بیشتر از حالت ایدال میشه ! :o
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
نمایه کاربر
zikzax
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 139
تاریخ عضویت: دوشنبه 4 مهر 1390, 6:41 am
نوع خودرو: یراید
محل اقامت: رشت

پست دوشنبه 20 شهریور 1391, 10:58 am

مطالب بسیار مفید و آموزنده ای از جانب دوستان خصوصا آقا معلم گفته شد که به من حداقل خیلی کمک کرد و یه دانش تئوری خوب شد

یک سوال داشتم و اون اینکه بالاخره تو سرعت بالا و دنده 5 برای معکوس کشیدن یکباره بریم تو دنده 4 بعد 3 یا نه از 5 مستقیم بندازیم رو 2؟؟
این رو دقیقا متوجه نشدم ...

بعد تو هردوی این موارد زمانی که میخایم کلاچ رو ول کنیم پامون رو روی گاز باید فشار بدیم و نزدیک دور موتور دنده ای که بهش میخاییم وارد بشیم همزمان بکنیم یا نه رو همون گازی که تا قبلش داشتیم میدادیم ادامه بدیم؟

ممنونم
مهم نیس که ماشین چند میلیونی سوار بشی ... مهم اینه که ماشین ارزون رو با عشق خودت جمعش کنی
Soroosh51
پست: 9
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 22 بهمن 1396, 8:31 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست پنج‌شنبه 26 بهمن 1396, 1:33 pm

قابل توجه دوستانی که میگن تو صد تا سرعت بری دنده دو . این بدترین راهکاره و چند دفه پشت سر هم این کار رو انجام بدی گیربکس و متور فاتحه‌شون خونده‌ست
بهترین کار اینه که اصولی و همزمان از سیستم ترمز و قدرت موتور برای کم کردن سرعت استفاده کنی . گرفتن کلاج تو دنده یک و دو منطقیه ولی دنده سه به بالا اشتباهه . فرض کنیم با سرعت صد و بیست تا و تو دنده چهار میخوایم سرعت کم کنیم . خب بدون گرفتن کلاج به پدال ترمز فشار میاریم تا دور موتور بیاد رو دوهزار . دور موتور اومد رو دو هزار دنده از چهار میایم سه و کلاج رو ول میکنیم . بازم دور موتور اومد رو دوهزار بازم ی دنده کم میکنیم . این کار رو تکرار میکنیم تا دنده دو. تو دنده دو وقتی دور موتور اومد رو دو هزار دیگه اشکال نداره کلاج رو بگیریم . این کار اصول صحیح کم کردن سرعته و هرچی سریعتر این موارد رو انجام بدید ماشین زودتر توقف میکنه. اگه تجربه رانندگی بره بالا خودتون از صدای موتور تشخیص میدید کی دنده کم کنید . هیچوقت هیچوقت تو سرعتهای بالا کلاج نگیرید

بازگشت به “سیستم ترمز”