قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
1. قوانین تیونینگ تاک

2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن

- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
هنگام ترمز در سرعت هاي بالا كلاچ ترمز رو باهم بگيريم يا نه ؟
مدیر انجمن: كوروش پيروز
-
- سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
- پست: 672
- تاریخ عضویت: شنبه 16 اردیبهشت 1391, 7:19 pm
- نوع خودرو: مشخص نشده!
فرزاد جان، میشه یکم بیشتر از لحاظ علمی راجبش توضیح بدی؟
-
- مدیر کلوپ رنو
- پست: 4548
- تاریخ عضویت: دوشنبه 9 شهریور 1388, 8:15 am
- نوع خودرو: GTL C2J-E2LP K4MA690
- محل اقامت: شیراز امیر کبیر
ببین اصولا تو ماشینای بوستر دار چون خلا ایجاد شده در محفظه بوستر با استفاده از وکیوم موتور انجام میشه هر چی دور موتور بالاتر باشه قدرت بوستر بیشتر میشه و ترمز گیری بهتر انجام میشه پس دور موتور 750 بهتر از دور موتور 1000 هست خب پس میشه زیاد ترش هم کرد با استفاده از معکوس , مثلا رو دور 3000 خیلی بهتر انجام میشه
از اون طرف هم وقتی ماشین تو دنده باشه از قابلیت ترمز موتوری میشه استفاده کرد مثال بازرش اینه که وقتی ماشین تو دنده باشه سرعت ماشین زودتر از موقعی که ماشین خلاص باشه کم میشه , اینطوری لنت ترمز کمتر مصرف میشه و تو خودرو های انژکتوری جدید زمانی که ماشین تو دنده هم باشه به شرطی که دور موتور زیر 1200 نیاد مصرف سوخت صفر خواهد بود(البته میزان حداقل دور موتور میتونه تو کمپانی های مختلف , متعدد باشه)
یخورده هم از بحث تاپیک منحرف شدیم
از اون طرف هم وقتی ماشین تو دنده باشه از قابلیت ترمز موتوری میشه استفاده کرد مثال بازرش اینه که وقتی ماشین تو دنده باشه سرعت ماشین زودتر از موقعی که ماشین خلاص باشه کم میشه , اینطوری لنت ترمز کمتر مصرف میشه و تو خودرو های انژکتوری جدید زمانی که ماشین تو دنده هم باشه به شرطی که دور موتور زیر 1200 نیاد مصرف سوخت صفر خواهد بود(البته میزان حداقل دور موتور میتونه تو کمپانی های مختلف , متعدد باشه)
یخورده هم از بحث تاپیک منحرف شدیم
-
- اخراجی
- پست: 605
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 17 خرداد 1391, 1:38 pm
- نوع خودرو: pride 1400 GTR
- محل اقامت: شیراز
فرزاد داداش تا اینجا که ما میدونیم خلا در دور موتور پایین بیشتره
اگه اشتباه میکنم بگو

اگه اشتباه میکنم بگو
-
- مدیر کلوپ رنو
- پست: 4548
- تاریخ عضویت: دوشنبه 9 شهریور 1388, 8:15 am
- نوع خودرو: GTL C2J-E2LP K4MA690
- محل اقامت: شیراز امیر کبیر
چرا؟
هر چی دور موتور بالاتر باشه قدرت بیشتره و خلا بهتر کار خودشو انجام میده
هر چی دور موتور بالاتر باشه قدرت بیشتره و خلا بهتر کار خودشو انجام میده
-
- دنده 4
- پست: 4558
- تاریخ عضویت: پنجشنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
- نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
- محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)
در صورت بسته بودن دریچه گاز خلا هرچی دور بره بالاتر بیشتر میشه ! توی معکوس ها هم دور بالا میره ولی چون دریچه گاز بستس خلایی که پیستون تولید میکنه که از سوراخ استپر موتور میاد به مراتب بیشترا ز دور ایدال هست ! 

viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
-
- اخراجی
- پست: 605
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 17 خرداد 1391, 1:38 pm
- نوع خودرو: pride 1400 GTR
- محل اقامت: شیراز
ببین فرزاد جان تو دردور آروم دریچه بسته هست وخلا در مانیفلود زیاد میشه
-
- مدیر کلوپ رنو
- پست: 4548
- تاریخ عضویت: دوشنبه 9 شهریور 1388, 8:15 am
- نوع خودرو: GTL C2J-E2LP K4MA690
- محل اقامت: شیراز امیر کبیر
بالاخره تراتل که کامل کامل بسته نیست
همون یه ذره ای هم که بازه دور موتور 2000 با 3000 خیلی فرق میکنه
همون یه ذره ای هم که بازه دور موتور 2000 با 3000 خیلی فرق میکنه
-
- دنده 4
- پست: 4558
- تاریخ عضویت: پنجشنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
- نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
- محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)
مگه وقتی معکوس میدیم تراتل باز میشه ؟ من که همینجوری تا کاتاف مبرم ول میکنم (از طریق خود دریچچه گاز که تحریکش میکنم ) دریچه بسته میشه ! خلا در این حالت خیلی میره بالا !AFSHINTUNER نوشته شده:ببین فرزاد جان تو دردور آروم دریچه بسته هست وخلا در مانیفلود زیاد میشه
جالا وقتی ترمز میکنیم معکوس بدیم تراتل بسته هست و وکیوم خیلی خیلی بیشتر از حالت ایدال میشه !

viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
-
- سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
- پست: 139
- تاریخ عضویت: دوشنبه 4 مهر 1390, 6:41 am
- نوع خودرو: یراید
- محل اقامت: رشت
مطالب بسیار مفید و آموزنده ای از جانب دوستان خصوصا آقا معلم گفته شد که به من حداقل خیلی کمک کرد و یه دانش تئوری خوب شد
یک سوال داشتم و اون اینکه بالاخره تو سرعت بالا و دنده 5 برای معکوس کشیدن یکباره بریم تو دنده 4 بعد 3 یا نه از 5 مستقیم بندازیم رو 2؟؟
این رو دقیقا متوجه نشدم ...
بعد تو هردوی این موارد زمانی که میخایم کلاچ رو ول کنیم پامون رو روی گاز باید فشار بدیم و نزدیک دور موتور دنده ای که بهش میخاییم وارد بشیم همزمان بکنیم یا نه رو همون گازی که تا قبلش داشتیم میدادیم ادامه بدیم؟
ممنونم
یک سوال داشتم و اون اینکه بالاخره تو سرعت بالا و دنده 5 برای معکوس کشیدن یکباره بریم تو دنده 4 بعد 3 یا نه از 5 مستقیم بندازیم رو 2؟؟
این رو دقیقا متوجه نشدم ...
بعد تو هردوی این موارد زمانی که میخایم کلاچ رو ول کنیم پامون رو روی گاز باید فشار بدیم و نزدیک دور موتور دنده ای که بهش میخاییم وارد بشیم همزمان بکنیم یا نه رو همون گازی که تا قبلش داشتیم میدادیم ادامه بدیم؟
ممنونم
مهم نیس که ماشین چند میلیونی سوار بشی ... مهم اینه که ماشین ارزون رو با عشق خودت جمعش کنی
-
- پست: 9
- تاریخ عضویت: یکشنبه 22 بهمن 1396, 8:31 pm
- نوع خودرو: مشخص نشده!
قابل توجه دوستانی که میگن تو صد تا سرعت بری دنده دو . این بدترین راهکاره و چند دفه پشت سر هم این کار رو انجام بدی گیربکس و متور فاتحهشون خوندهست
بهترین کار اینه که اصولی و همزمان از سیستم ترمز و قدرت موتور برای کم کردن سرعت استفاده کنی . گرفتن کلاج تو دنده یک و دو منطقیه ولی دنده سه به بالا اشتباهه . فرض کنیم با سرعت صد و بیست تا و تو دنده چهار میخوایم سرعت کم کنیم . خب بدون گرفتن کلاج به پدال ترمز فشار میاریم تا دور موتور بیاد رو دوهزار . دور موتور اومد رو دو هزار دنده از چهار میایم سه و کلاج رو ول میکنیم . بازم دور موتور اومد رو دوهزار بازم ی دنده کم میکنیم . این کار رو تکرار میکنیم تا دنده دو. تو دنده دو وقتی دور موتور اومد رو دو هزار دیگه اشکال نداره کلاج رو بگیریم . این کار اصول صحیح کم کردن سرعته و هرچی سریعتر این موارد رو انجام بدید ماشین زودتر توقف میکنه. اگه تجربه رانندگی بره بالا خودتون از صدای موتور تشخیص میدید کی دنده کم کنید . هیچوقت هیچوقت تو سرعتهای بالا کلاج نگیرید
بهترین کار اینه که اصولی و همزمان از سیستم ترمز و قدرت موتور برای کم کردن سرعت استفاده کنی . گرفتن کلاج تو دنده یک و دو منطقیه ولی دنده سه به بالا اشتباهه . فرض کنیم با سرعت صد و بیست تا و تو دنده چهار میخوایم سرعت کم کنیم . خب بدون گرفتن کلاج به پدال ترمز فشار میاریم تا دور موتور بیاد رو دوهزار . دور موتور اومد رو دو هزار دنده از چهار میایم سه و کلاج رو ول میکنیم . بازم دور موتور اومد رو دوهزار بازم ی دنده کم میکنیم . این کار رو تکرار میکنیم تا دنده دو. تو دنده دو وقتی دور موتور اومد رو دو هزار دیگه اشکال نداره کلاج رو بگیریم . این کار اصول صحیح کم کردن سرعته و هرچی سریعتر این موارد رو انجام بدید ماشین زودتر توقف میکنه. اگه تجربه رانندگی بره بالا خودتون از صدای موتور تشخیص میدید کی دنده کم کنید . هیچوقت هیچوقت تو سرعتهای بالا کلاج نگیرید