برای ریست کردن Password خود میتواید از گزینه کلمه عبورم را فراموش کرده ام استفاده کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت پوشه Spam , Junk mail را حتما بررسی کنید.
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

پیشینه تویوتا لندکروزر -Toyota L.CRUISER Predecessor

تصویر شامل مباحث مربوط به انواع تویوتا لندکروزر سری F و پروژه ها
نمایه کاربر
ali_70
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 877
تاریخ عضویت: شنبه 14 اسفند 1389, 9:48 pm
محل اقامت: K a r a j

چهارشنبه 21 تیر 1391, 8:40 pm

اگر عنوان متن مناسب نیست لطفا تغییرش بدهید . زبان دست و پا بسته همینه دیگه :smile: پری دیسیسر به معنای جد .پیشینه . اسبق و ... هست .



اینکه چه شد تویوتا در این راه قرار گرفت و لندکروز را ساخت در ادامه خواهم نوشت . به راستی سرآغاز تولید لندکروز واقعا تراژدی و غم انگیز است .
منابع به کار رفته سایت :
http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page
http://forum.ih8mud.com/
فروم جامع آی اچ 8 مود در زمینه ی تویوتا لندکروز
http://www.translate.google.com
و دیکشنری babylon


و اما داستان تویوتا لندکروزر . از کجا آمد ؟ برای چه آمد ؟ و به کجا خواهد رفت ؟

در سال 1941 (جنگ جهانی دوم => 1 سپتامبر 1939 تا 2 سپتامبر 1945 ـ 6 سال و 1 روز ) ارتش امپراطوری ژاپن (ارتش ژاپن تا قبل از سال 1945) فیلیپن را به تصرف خود درآورد . جایی که آنها یک Bantam Mk II قدیمی پیدا کردند ـطبق جدول در ویکی پدیا Bantam Mk II / BRC-60 ـ و بلافاصله آن را به ژاپن منتقل کردند .

تصویر
عکس بالا Bantam BRC40 4x4 Light Reconnaissance Vehicle می باشد . البته در سایت ih8mud نیز نقل شده که جیپ منتقل شده همان Bantam BRC 40 می باشد .

مقامات نظامی ژاپن تویوتا را به ساخت یک خودروی مشابه فرمان دادند . اما نه به شکل جیپ آمریکایی .
نمونه ی ساخته شده Model AK نام گرفت و رسما به عنوان یک کامیون باری جمع و جور از طرف ارتش امپراطوری ژاپن پذیرفته شد .

بعد ها در سال 1941 دولت ژاپن از تویوتا خواست تا برای عملیات نظامی یک کامیون سبک بسازد .تویوتا یک نمونه ی نیم تنی را در سال 1942 توسعه داد به نام AK10 . AK10 به روش مهندسی معکوس از Bantam GP تولید شد . البته بدلیل عدم دستیابی به موفقیت های کافی پروژه به شرکت نیسان داده شد .

پ.ن:GP مخفف Government Purposes or General Purpose می باشد که بعد ها از روی بیان و تلفظ به jeep تغییر یافت .
پ.ن : جیپ اصلی که اول بار بصورت یک نمونه با نام Bantam BRC عرضه شد .بعد ها به عنوان خودروی ارتش آمریکا و متفقین در جنگ جهانی دوم بکار رفت .


از AK10 عکسی به جا نمانده . امروزه تنها یکسری طرح و مدل نامعلوم موجود است . این مدل دارای جلو پنجره عمودی . گلگیر های جلوی مسطح که به عقب خم شده (درست مثل گلگیرهای fj40 ) .چراغ ها روی گلگیر ها و در طرفین رادیاتور نصب شده اند و یک شیشه جلو با قابلیت تا شدن می باشد .

AK10 از یک موتور 4 سیلندر 2259 سی سی بهره می برد . این موتور همان موتور عرضه شده بر روی تویوتا های سدان مدل AE می باشد با کد C .
گیربکس نصب شده 3 سرعته دستی+یک کمک گیربکس 2 سرعته می باشد .

از نظر ساختاری و فنی هیچ گونه شباهتی بین Ak10 و نمونه ی ساخته شده ی بعد از جنگ تویوتا Toyota "Jeep" BJ نیست .
بیشتر AK10 ها امروزه فعال و روی پا نیستن (برخلاف نمونه های جیپ) و متاسفانه تقریبا عکسی از این مدل در میدان های جنگ موجود نیست .

تصویر
ترجمه ی متن :
Small size 4wd copied from Jeep.
که البته این عکس را به AK10 نسبت می دهند .

تصویر

تصویر


MODEL AK10, SPECIFICATION
Overall, Length 3,390mm
Overall, Width 1,570mm
Overall, Height 1,800(1,370)mm
Wheel Base 2,300mm
Tread, Front/Rear 1,300mm/1,300mm
Minimum Turning Radius 6.0m
Vehicle Weight 1,100kg
Payload 500kg
Seating Capacity 2 Passengers
Gross Vehicle Weight 1,800kg
Engine Type Gasoline engine, 4-cycle, OHV
No.of Cylinders 4
Bore and Stroke 84.14mm x 101.6mm
Displacement 2,258cc
Compression Ratio 6.0
Maximum B.H.P. 43HP at 2,800 rpm
Maximum Torque 17.0kg-m at 1,400 rpm
Maximum Speed 80km/h
Gasoline Tank Capacity 50L


تصویر
در جنگ جهانی دوم . کارخانه جات به تولید تراک (وانت -کامیون ) تخصیص داده شدند . بدلیل کمبود های بسیاری در ژاپن در آن زمان کامیون های ارتش ساده ی ساده ساخته می شدند . برای مثال از یک چراغ در جلو استفاده می شد .


البته نقل است که AK10 بر پایه ی Toyota KB/KC Truck قرار داشته .

ایرادی که به AK10 وارد بود سیستم تعلیق غیر متعارف آن بود . مهندسان تویوتا قبل از جنگ با مهندسان آلمانی در ارتباط بودند . همین عاملی بود که از طرح های بکار رفته در Beetle و Kublewagen استفاده کنند .(torsion bars and swing arms)

تصویر
Volkswagen Kübelwagen


و شرح ماوقع و انتقال جیپ به ژاپن :

نیروی پدافند آمریکا و فیلیپین در شبه جزیره ی Bataan در تاریخ 8 آوریل 1942 تسلیم شدند .Bantam BRC-40 به ژاپن لنتقال یافت .
تصویر

As the BRC-40 made its way to Japan the defense forces went on the Bataan death march of the 75,000 troops a minimum of 6000-11,000 died on the 60mi march where as they did not receive water or food for 5-6 days as they marched straight thru to their prisons. A great number more perished at the hands of their captors as they were beaten in their camps.


تصویر

تصویر
picture shows the Bantam BRC-40 at Clark Airfield awaiting shipment to Japan. در انتظار انتقال به ژاپن در فرودگاه کلارک


و این داستان تاییدی است بر این موضوع (انتقال جیپ به ژاپن) :
The full story about Cpl. William Edison Burns, Jr can be seen here:
Cpl. William Edison Burns Jr.


و در آخر می شه گفت تویوتا در تلاش بعدی به موفقیت های بهتری دست یافت با تولید fj25


منابع :
http://forum.ih8mud.com/fj25-owners-gro ... cture.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser


دوستان اگر ایرادی بر ترجمه وارد هست لطفا بگید تا تصحیح شود .
toity
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 105
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 24 مهر 1390, 2:19 pm
نوع خودرو: نیسان رونیز
محل اقامت: تهران

سه‌شنبه 28 شهریور 1391, 9:27 pm

علی آقا سلام
بابت گزارش دستت درد نکنه بسیار عالی بود ای کاش این گزارش ادامه داشت تا به تولیدات امروز تویوتا البته فقط لندکروز . با تشکر
نمایه کاربر
ali_70
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 877
تاریخ عضویت: شنبه 14 اسفند 1389, 9:48 pm
محل اقامت: K a r a j

چهارشنبه 29 شهریور 1391, 1:36 am

خواهش می کنم آقای علیزاده ،اتفاقا چند ماهه تو فکرشم که این سبک تاپیک ها رو ادامه بدم در زمینه ی لندکروز . اما یه مقدار تنبلی و یه مقدار کمبود انگیزه مانع شده .

ادامه خواهم داد :grin: .قطعا تشویق های شما دوستان عزیز مایه ی دلگرمی و انگیزه هستش ، شما همیشه لطف دارید و پیگیر هستید .


و قسمتی از جمله بندی که در متن بالا بهم ریخته بصورت زیر تصحیح میکنم .

As the BRC-40 made its way to Japan the defense forces went on the Bataan death march of the 75,000 troops a minimum of 6000-11,000 died on the 60mi march where as they did not receive water or food for 5-6 days as they marched straight thru to their prisons. A great number more perished at the hands of their captors as they were beaten in their camps.
نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2003
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 10:11 am
نوع خودرو: Mazda6 GH, SLK R171
محل اقامت: پاریس
تماس:

چهارشنبه 22 آذر 1391, 2:26 am

خوب خسته نباشید بابت این تاپیک خوب.
به این امید که ادامه دار باشه و مطالب ارزشمندش به مرور تکمیل بشه.

کمی تسلسل مطالبتون به هم میخوره اما حضوری پرشکوه از روزگاران دور این اسطورۀ آفرودر
در فستیوال تویوتا

تصویر

تصویر
تصویر "The best or nothing"
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “تویوتا لندکروزر کلاسیک - LC Fseries”