قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

برسی تراکتور های شالیزار کوبوتا ، دایدونگ ، ال اس LS

مدیر انجمن: espero

نمایه کاربر
ali0364
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 149
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 اردیبهشت 1390, 5:36 pm
نوع خودرو: Peugeot Pars
محل اقامت: تو ماشین

پست پنج‌شنبه 7 دی 1396, 9:10 pm

با سلام خدمت دوستان . بنده قصد خرید ی تراکتور حدودا 50 اسب برای کار شالیزار رو دارم ک بعد از کلی تحقیق و تفحص در این رابطه یک سری اطلاعات موثق و غیر موثق برخوردم ک خواستم در اختیار دوستانی ک دستی تو کار دارن برسونم و هم اینکه اگر دوستان اطلاعات بهتری دارن در اختیارم بزارن
مقایسه اصلی بین تراکتور های کمپانی : 1- کوبوتا ژاپن 2- دایدونگ (کیوتی)کره جنوبی 3- ال اس(زیر مجموعه شرکت ال جی) کره جنوبی
اولین انتخابم مسلمآ کوبوتا بود اما هرچی بیشتر کنکاش کردم بیشتر به غیر ژاپنی بودنش ایمان آوردم . به چند دلیل :
این دو مدل کوبوتا (L3408 و L4508) از خیلی سال پیش تا الان به همین شکل داره تولید میشه و هیچ ارتقا یا تغییری نداشته ، در صورتی که اگر تو سایت کشورهای دیگه مربوط به فروش کوبوتا برید همچین مدلی وجود نداره و مدلای خیلی جدید تر و بروزتر با امکانات فول برای فروش موجود
ی مثال هم میزنم (الان تراکتور مسی فرگوسن هنوز به همون شکل قدیم (سال 1354) داره تو ایران تولید میشه و هیچ تغییری نکرده و کیفیت نسبت به نمونه آمریکایی داغون شده (عین ماشینامون) همه کشاورزا هم از اسطحلاک بالاش شاکین
کوبوتا هم از نظر بنده دقیقآ همین شده تو ایران ، و فقط نمونه های تولید شده در کشورهایی مثل چین و یا ویتنام به ایران وارد میشه حالا یا کپی کوبوتا رو زدن و یا در خوشبینانه ترین حالت تحت لیسانس دارن تولید میکنن که بنا به نارضایتی مصرف کننده ها مشخص شده که کیفیت قدیم (حدودا سال 88 به قبل) رو ندارن

با خرید کوبوتا باید انتظارات رو پایین بیارید یعنی هیچ امکاناتی نداره و دقیقا عین تراکتورای قدیمی عمل میکنه /دور پی تی او یا گاردان 540 و 750 یعنی 2 دور / خروجی هیدرولیک برای جک تریلی نداره و اگر بخاید باید با هزینه بالا خودتون رو تراکتور نصب کنید ک مسلما چیز جالبی از آب در نمیاد/ جعبه دنده هم قدیمی و از جلو باید دنده رو تعویض کنید و ...
http://s9.picofile.com/file/8314284892/ ... DB%B5.jpg
http://s8.picofile.com/file/8314284984/ ... DB%B1.jpg


حالا میریم رو مورد بعدی ک میشه دایدونگ:
دایدونگ هم شرکت با سابقه و امتحان پس داده ای اما خب از نظر سگ جون بودن به کوبوتا اصلی ژاپنی نمیرسه اما از این کوبوتاهای جدید داخل ایران خیلی بهتر
البته در مورد دایدونگ هم مثل کوبوتا بد شنیدم . اینطور که مشخص دایدونگ هم از مدل حدودا 92 -93 به بعد چینی و تحت لیسانس تولید میشه و کیفیت هم سال به سال افت کرده جوریکه که سمت ما دو نفر یکی مدل 28 اسب و اون یکی هم مدل 4510 رو بعد حدود 2 سال تعمیر اساسی کردن یعنی موتور باز کردن ! و بعد هم گذاشتن برای فروش
هر دو هم مدلشون حدودا برای 93 و یا 94 بودن
دایدونگ از نظر امکانات عالی و کامل / خروجی PTO یا گاردان 3 دور (540و 750 و 1000 دور بر دقیقه) کلاچ پی تی او برقی و همینطور کمک یا قفل هر 4 چرخش هم برقی/ 4 عدد خروجی هیدرولیک داره بر خلاف کوبوتا ک اصلآ نداره !!/ جعبه دنده جدید و تعویض خیلی راحتی داره و ...

http://s8.picofile.com/file/8314285034/ ... DB%B4.jpg
http://s8.picofile.com/file/8314285134/ ... DB%B5.jpg
http://s8.picofile.com/file/8314285100/ ... DB%B1.jpg
http://s8.picofile.com/file/8314285050/ ... DB%B0.jpg


مورد بعدی هم تراکتور جدید (البته در ایران جدید) ال اس LS که اینم ساخت کره جنوبی :
اینطور ک مشخص این شرکت زیر مجموعه شرکت ال جی LG و تو سریهای اول اسمش همون LG بود ک بعد تغییرش دادن به LS
از نظر ظاهری میشه گفت تراکتور جوندار و با کیفیتی در حد دایدونگ اصلی ،
امکاناتش هم دقیقآ مثل دایدونگ و امکانات خیلی خوبی داره طبق ادعای شرگت آرمان سبز آدینه (وارد کننده ایرانی) بخشی از این تراکتور در ایران مونتاژ میشه (این رو چند سال پیش گفتن) اما شخصآ به جرات میتونم بگم 100% وارداتی و شاید نهایت بازوها و گارد و اگزوز و چرخاش رو اینجا مونتاژ کنن :-)
چون تو تصاویر سایت ها و خبر گزاری ها و فیلمها و اخبار هیچ تصویری حتی یک فریم وجود نداره که سالن مونتاژ رو بتونه نشون بیننده بده و فقط در حد حرف
تو فیلماشون فقط یک سوله رو نشون دادن ک مثل انبار و تراکتورای آماده رو توش پارک کردن همین..
قرار بوده حدودا امسال فاز دوم با سرمایه گزاری طرف کره ای برای مونتاژ بخش اعضم این تراکتور در ایران آغاز بشه ک هنوز خبری نیست و اونم در حد حرف باقی مونده
مثل اینکه موتور این تراکتور رو میتسوبیشی تولید میکنه
تو یوتیوب هم فراوون کلیپ تبلیغتی هست و حتی در آمریکا هم فروش موفقی داره
http://s8.picofile.com/file/8314285300/ ... DB%B7.jpg
http://s9.picofile.com/file/8314285234/ ... DB%B7.jpg
http://s8.picofile.com/file/8314285242/ ... DB%B3.jpg
http://s8.picofile.com/file/8314285326/ ... DB%B5.jpg

یکی از خط تولیداش هم در کشور برزیل
تنها مشکلی هم ک بنده بهش برخوردم اینه که بر حسب شنیده هام لوازم یدکی کمی داره و از این نظر خریدار دچار مشکل میشه (البته نمایندگی میگه وضعیت لوازم یدکیش خیلی خوبه و حتی از دایدونگ و کوبوتا هم بهتر!) نمیدونیم حرف کی رو باید باور کنیم ، همه هم میگن ماست ما عالی
-----------------------------
در آخر الان موندم ک چیکار کنم ، دوست داشتم ی آشنایی تو گمرک داشتیم میتونست گواهی مبدا این تراکتورا رو در میاورد ک ببینیم واقعا از کدوم کشور وارد میشن اما ...
حالا اگر کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم ارائه کنه
نمایه کاربر
ali0364
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 149
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 اردیبهشت 1390, 5:36 pm
نوع خودرو: Peugeot Pars
محل اقامت: تو ماشین

پست شنبه 16 دی 1396, 3:14 pm

و طبق معمول هیشکی خونه نیست :cool:
هفته قبل رفتم برای خرید تراکتور ال اس U60 به قیمت 80.500.000 تومان
ک از شانس ما این تراکتور دیگه وارد نمیشه و مدل جایگزینش u65 که قیمتش نود و پنج میلیون تومان
خواستم بیخیال بشم اما از رو ناچاری گفتیم همینو میگیریم ولی بازم از شانس ما تمام نمایندگی ها گفتن فعلا شرکت وارد کننده دستور داده فاکتور ندن تا شنبه ک قرار افزایش قیمت بخوره و قیمتش میشه 120 میلیون یعنی یک شبه 25 میلیون بالاتر!! مملکته؟
امروز رفتم دوباره ببینم جریان چیشد چ کار کردن ک طرف میکه فعلا قیمت رو بالا نکشیدن به خاطر این تظاهرات و درگیری ترسیدن و ...
گفته اگر بخوای تاریخ فاکتور رو برات درست میکنم همین الان بگیر ک فعلا خودمونم موندیم چیکار کنیم

در ضمن هفته قبل رفتم از ی بنده خدا ک تو کار خرید و فروش تراکتور اطلاعات گرفتم . طرف میگفت کوبوتا تنها خوبی ک داره اینه ک خرید و فروش راحتی داره و هر وقت خواستی میتونی براحتی بفروشیش اما کیفیت پایین اومده و همینطور قطعات یدکی کم
در مورد دایدونگ هم میگفت تراکتور خوبی اما فروشش ی مقدار سخت و لوازم یدکی ب نسبت کم . در مورد ال اس هم نظری نداشت میگفت خوب اما هنوز امتحان پس نداده و از زمان ورودش ب ایران خیلی نمیگزره برای همین نمیشه قطعی چیزی گفت فقط میگفت مثل دایدونگ بد فروش

در مورد دایدونگ پیش ی شخصی رفتم ک خودش سال 93 دایدونگ خریده مدل 28 اسب میگفت بعد 1 سال خرابیهاش شروع شد و ظرف 2 سال دیگه خیلی آزارش داده و اخرم با 15 میلیون ضرر ردش کرده رفته الانم رفته گلدونی کمرشکن در حد خریده
میگفت بعد 1 سال از زمان سفارش صفحه کلاچش هنوز ک هنوز خبری از صفحه کلاچش نشده . سیستم برقیش مشکل پیدا کرده ک خود شرکت نتونسته بود درستش کنه تراکتور روشن نمیشد آخرم ی باطریساز پراید و گرفته آورده طرف براش چنتا سنسور رو از کار انداخته تا تراکتور روشن شد. قطعات یدکی سرویس دوره ایش خیلی گرون بود (مثل کوبوتا) میگفت فیلتر هوا و روغن و فیلتر هیدرولیکش حدودا 360 تومن هر بار براش آب میخورد

بازگشت به “ماشین آلات کشاورزی”