قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

سوالاتي پيرامون تراكتور

مدیر انجمن: espero

نمایه کاربر
LADA
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 742
تاریخ عضویت: جمعه 18 آبان 1386, 8:10 pm
نوع خودرو: رنو لوگان_سایپا تیبا
محل اقامت: بابل
Like شده: 1 بار

پست شنبه 17 اسفند 1387, 6:33 pm

يكي از دوستان قصد داره براي باغش يكدستگاه تراكتور خريداري كنه
از دوستان و كساني كه تو زمينه تراكتور اطلاعاتي دارن لطفا كمكم كنند

راستش تراكتورهايي رو كه من ميشناسم اينا هستند:
1-تراكتور روماني ساخت كشور روماني
2-تراكتور مسي فرگوسن ساخت انگليس
3-تراكتور ولوو ساخت سوئد
4-تراكتور جان دير ساخت امريكا
5-تراكتور كمرشكن گلدوني ساخت ايتاليا
6-تراكتور كوبوتا ساخت ژاپن
7-تراكتور فيات ساخت ايتاليا
8-تراكتور يونيورسال ساخت؟؟؟؟

سوالم و بحثم راجع به 2تا تراكتور آخري هست و اينكه هم ابعاد مناسبي دارن هم قيافه ي
باحال يعني نه كوچيك هستند نه غول پيكر... و تو چون وزن مناسبي دارن تو زمين گلي
گير نميكنند و 3 سيلندر هم هستند و نيروي موتوري نسبتا قوي هم دارند حدود 50 اسب
ديزل.
حالا ميخوام اگه دوستان ميدونند بگن كه تراكتور يونيورسال ساخت كجاست و
اينكه بين تراكتور فيات و يونيورسال كدوم بهترن؟
اگر هم غير از ليست من مارك ديگه اي ميدونن هم بگن

اينم عكس از يك نمونه تراكتور يونيورسال:
تصویر
نمایه کاربر
saeed/سعيد
مدیر پیشین
پست: 6397
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 17 فروردین 1385, 9:48 pm
نوع خودرو: Valtra T171
محل اقامت: תל אביב-יפו-Dez

پست یک‌شنبه 18 اسفند 1387, 6:58 am

ببخشید من درست متوجه نشدم
تراکتور برای باغداری میخواد یا کاربردش کشاورزیه ؟

مثلا تراکتور های جاندیر بیش از 10 مدل من تو ایران دیدم
که هرکدوم کاربرد خودشون دارند و دیگری قادر به انجام وظیفه اون یکی نیست

تراکتورهای جاندیر آقای تراکتور ها هستند

از اون طرف تراکتور رومانی که مثل پیکان میمونه :-(

بعد از اون فرگوسن قرار داره که چندین ساله تولیدش داخلی شده و شرکتش در تبریز قرار داره
که دو مدل 399 دبل چرخ و معمولی بیشتر کاربرد دارند

در این بین تراکتور های سوئدی والترا با کوهی از قدرت و امکانات چند سالیه که به کشور وارد شدند البته نباید از قیمت 85 میلیونی این تراکتور ها غافل شد :cool:

دولت عزیز هم که دو ساله قیمت قراکتور به نهایت خودش رسونده به طوری که یک تراکتور فرگوسن دو دیفرانسیل از هفت میلیون به 27 میلیون رسیده
بعد تولیدات داخلی با یک سوم قیمت به کشور دوست و برادر عراق و افغانستان صادر میشه و از اون طرف هزینه این صادرات ار مشتری داخلی گرفته میشه

تصویر
.
مبر ز موی سپیدم گمان به عمر دراز جوان ز حادثه ای پیر میشود گاهی
نمایه کاربر
LADA
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 742
تاریخ عضویت: جمعه 18 آبان 1386, 8:10 pm
نوع خودرو: رنو لوگان_سایپا تیبا
محل اقامت: بابل
Like شده: 1 بار

پست یک‌شنبه 18 اسفند 1387, 7:11 am

سلام.
راستش هم براي باغ ميخواد هم زمين كشاورزي واسه همين اين مدل با اين جثه و نيروي
محركه خيلي خوبه.
بعدشم اگه ميشه بگيد تراكتور يونيورسال ساخت كجاست؟ الان هم توليد ميشه؟
نمایه کاربر
saeed/سعيد
مدیر پیشین
پست: 6397
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 17 فروردین 1385, 9:48 pm
نوع خودرو: Valtra T171
محل اقامت: תל אביב-יפו-Dez

پست یک‌شنبه 18 اسفند 1387, 7:26 am

LADA نوشته شده:سلام.
راستش هم براي باغ ميخواد هم زمين كشاورزي واسه همين اين مدل با اين جثه و نيروي
محركه خيلي خوبه.
بعدشم اگه ميشه بگيد تراكتور يونيورسال ساخت كجاست؟ الان هم توليد ميشه؟
برای باغ داری به تراکتور های با جسه کوچک مورد نیازه تا به شاخه برگ درختها صدمه ای نرسه

تراکتور های یونیورسال ساخت انگلیس هستند.
ولی نمیدونم از لحاظ لوازم مصرفی و تعمیرات در چه وضعی هستند چون چندین ساله که دیگه واردات نداره
.
مبر ز موی سپیدم گمان به عمر دراز جوان ز حادثه ای پیر میشود گاهی
نمایه کاربر
LADA
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 742
تاریخ عضویت: جمعه 18 آبان 1386, 8:10 pm
نوع خودرو: رنو لوگان_سایپا تیبا
محل اقامت: بابل
Like شده: 1 بار

پست یک‌شنبه 18 اسفند 1387, 10:06 am

واقعا ساخت انگليس هستند؟
من فكر ميردم ساخت آلمان هستند؟
نمایه کاربر
آيدين131
قهرمان SQ
پست: 4014
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 مرداد 1384, 5:25 am
محل اقامت: UK

پست یک‌شنبه 18 اسفند 1387, 10:17 am

پیشنهاد من فرگوسن 285 دو دیفرانسیل هستش!
هم کوچیکتر از 399 هست، هم ارزونتره ، هم دو دیفرانسیل بودنش باعث بالاتر رفتن قابلیت هاش میشه.
از لحاظ قطعات و خدمات و افت قیمت در آینده هم در وضعیت بهتری نسبت به بقیه قرار داره :wink:
نمایه کاربر
آخشام
دنده 2
پست: 2800
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 8 مرداد 1387, 7:42 am
محل اقامت: urmia

پست یک‌شنبه 18 اسفند 1387, 10:53 am

آيدين131 نوشته شده:پیشنهاد من فرگوسن 285 دو دیفرانسیل هستش!
هم کوچیکتر از 399 هست، هم ارزونتره ، هم دو دیفرانسیل بودنش باعث بالاتر رفتن قابلیت هاش میشه.
از لحاظ قطعات و خدمات و افت قیمت در آینده هم در وضعیت بهتری نسبت به بقیه قرار داره :wink:
نه دوست من
فرگوسن 285 دو دیفرانسیل به دلیل نداشتن شاسی بعد از مدتی که از دفر جلو استفاده میشه بدنه موتور دچار کشش میشه و دیگه نمیشه کاریش کرد
اگه پول داشته باشی و از یه سری مسائل چشم پوشی کنی 399 با 24 میلیون گزینه ی مناسبی هست
اگه سوالی بود من در خدمتم
نمایه کاربر
آيدين131
قهرمان SQ
پست: 4014
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 مرداد 1384, 5:25 am
محل اقامت: UK

پست یک‌شنبه 18 اسفند 1387, 12:02 pm

آخشام نوشته شده:
آيدين131 نوشته شده:پیشنهاد من فرگوسن 285 دو دیفرانسیل هستش!
هم کوچیکتر از 399 هست، هم ارزونتره ، هم دو دیفرانسیل بودنش باعث بالاتر رفتن قابلیت هاش میشه.
از لحاظ قطعات و خدمات و افت قیمت در آینده هم در وضعیت بهتری نسبت به بقیه قرار داره :wink:
نه دوست من
فرگوسن 285 دو دیفرانسیل به دلیل نداشتن شاسی بعد از مدتی که از دفر جلو استفاده میشه بدنه موتور دچار کشش میشه و دیگه نمیشه کاریش کرد
اگه پول داشته باشی و از یه سری مسائل چشم پوشی کنی 399 با 24 میلیون گزینه ی مناسبی هست
اگه سوالی بود من در خدمتم
جدی؟ :(
من نمیدونیستم این موضوع رو
چون پدر بزرگ من 399 دو دیفرانسیل و 285 تک داره تجربه ای در مورد 285 دو دیف نداشتم! :-o
نمایه کاربر
MOMO-R5
دنده 3
پست: 3066
تاریخ عضویت: چهارشنبه 1 آبان 1387, 4:14 pm
نوع خودرو: برلیانس ۳۳۰،pk

پست یک‌شنبه 18 اسفند 1387, 7:31 pm

سلام
در ایران تراکتور به غیر از مواردی که گفتید باز هم هست .
مثلا تراکتوری به اسم کیس داریم در انواع مختلف که ما خودمون چند تا ازشون داشتیم
که فکر کنم ساخت آمریکا باشند و البته با توجه به قدیمی بودن خیلی هم قوی هستند.

اینم عکسی از فرگوسن
تصویر
1:برلیانس ۳۳۰ سفید
2:pkمشکی

بازگشت به “ماشین آلات کشاورزی”