قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

ریختن آب در لاستیک تراکتور

مدیر انجمن: espero

naserayyub
پست: 7
تاریخ عضویت: شنبه 8 تیر 1392, 2:52 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست شنبه 8 تیر 1392, 3:18 pm

سوال من در مورد لاستیک تراکتوره .
بعضی ها میگن برای قدرت تراکتور فرگوسن 285 باید در لاستیک عقب آن آب ریخت . البته من شنیدم وقتی لاستیکها صاف شدن باید آب بریزی .
حالا آیا این کار باعث قدرت تراکتور میشه ، در لاستیک خوب هم باید آب ریخت یا فقط لاستیک صاف و چقدر باید آب بریزیم و آیا همراه آب ماده ای دیگه هم باید ریخت ؟

با تشکر
tpank
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 94
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 اسفند 1390, 6:00 pm
نوع خودرو: toyota fj40،pride
محل اقامت: سراب
اینستاگرام: ALISHABANI.ME70
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 25 تیر 1392, 7:58 am

سلام
دوست عزیز آب قدرتش رو زیاد نمیکنه بلکه به خاطر بالا بودن چگالی آب به نسبت هوا وزن عقب تراکتور میره بالا که مانع هرزگردی چرخ ها میشه
لاستیک خوب یا بد(آجدار یا بدون آج) بستگی به موقیتش داره و زمینی که داری کار میکنی یعنی اگه تراکتور در اون مکان یا زمین کشاورزی که خاکش خیلی صفته با لاستیک آج بلند همش دچار هرزگردی بشه شاید اگه آب پر کنی بتونی جواب بگیری که در این حالت اگه لاستیکت صاف و بدون آج باشه عمرا بتونی مانع هرزگردی بشی
مقدار آب رابطه غیر مستقیمی با هرزگردی چرخها داره
ماده ی دیگه ای لازم نیستش آب کافی هست
اگه دفترچه تراکتور فرگوسن رو بتونی پیدا کنی یا داشته باشی بهتر توضیح داده
در ضمن زیر پای راستت پدال قفل کن دیفرانسیل هستش هر موقع دیدی یکی از چرخات شروع به هرزگردی کردش فشارش بده
موفق باشی
نمایه کاربر
javad defendeer
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 249
تاریخ عضویت: دوشنبه 7 فروردین 1391, 9:30 pm
نوع خودرو: defendeer
محل اقامت: اردبیل

پست سه‌شنبه 1 مرداد 1392, 9:18 am

درود بر شما دوست عزیز که کامل توضیج دادی اب بیشتر خودشو تو سربالایی ها نشون میده
نمایه کاربر
saeed/سعيد
مدیر پیشین
پست: 6397
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 17 فروردین 1385, 9:48 pm
نوع خودرو: Valtra T171
محل اقامت: תל אביב-יפו-Dez

پست چهارشنبه 30 مرداد 1392, 8:03 am

ما چندین ساله که درون لاستیک تمام تراکتورهامون آب میریزیم
توی گرمای جنوب اب درون لاستیک به حفظ و نگه داری لاستیک هم کمک میکنه و باعث کمتر بکسباد کردن تراکتور میشه . این جوری یکی از خرج های خیلی سنگین تراکتور یعنی لاستیکش کمتر میشه

به همه تراکتور داران پیشنهاد میکنم حتما این کار انجام بدن
.
مبر ز موی سپیدم گمان به عمر دراز جوان ز حادثه ای پیر میشود گاهی
tpank
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 94
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 اسفند 1390, 6:00 pm
نوع خودرو: toyota fj40،pride
محل اقامت: سراب
اینستاگرام: ALISHABANI.ME70
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 30 مرداد 1392, 2:41 pm

saeed/سعيد نوشته شده:ما چندین ساله که درون لاستیک تمام تراکتورهامون آب میریزیم
توی گرمای جنوب اب درون لاستیک به حفظ و نگه داری لاستیک هم کمک میکنه و باعث کمتر بکسباد کردن تراکتور میشه . این جوری یکی از خرج های خیلی سنگین تراکتور یعنی لاستیکش کمتر میشه

به همه تراکتور داران پیشنهاد میکنم حتما این کار انجام بدن
دوست عزیز ولی اگه هوا هم باشه داخل لاستیکت(که حتما هستش)،اونوقت رینگت زنگ میزنه ها.
نباید بزاری زیاد بمونه آب تو لاستیکت
نمایه کاربر
saeed/سعيد
مدیر پیشین
پست: 6397
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 17 فروردین 1385, 9:48 pm
نوع خودرو: Valtra T171
محل اقامت: תל אביב-יפו-Dez

پست پنج‌شنبه 31 مرداد 1392, 8:30 am

tpank نوشته شده:
saeed/سعيد نوشته شده:ما چندین ساله که درون لاستیک تمام تراکتورهامون آب میریزیم
توی گرمای جنوب اب درون لاستیک به حفظ و نگه داری لاستیک هم کمک میکنه و باعث کمتر بکسباد کردن تراکتور میشه . این جوری یکی از خرج های خیلی سنگین تراکتور یعنی لاستیکش کمتر میشه

به همه تراکتور داران پیشنهاد میکنم حتما این کار انجام بدن
دوست عزیز ولی اگه هوا هم باشه داخل لاستیکت(که حتما هستش)،اونوقت رینگت زنگ میزنه ها.
نباید بزاری زیاد بمونه آب تو لاستیکت
پسرم آب که تو رینگ نمیریزن! آب میره داخل تیوب
تراکتور که ماشین شهری نیست لاستیکش تیوبلس باشه گلم
.
مبر ز موی سپیدم گمان به عمر دراز جوان ز حادثه ای پیر میشود گاهی
tpank
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 94
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 اسفند 1390, 6:00 pm
نوع خودرو: toyota fj40،pride
محل اقامت: سراب
اینستاگرام: ALISHABANI.ME70
Like شده: 1 بار

پست پنج‌شنبه 7 شهریور 1392, 3:14 pm

saeed/سعيد نوشته شده:
tpank نوشته شده:
saeed/سعيد نوشته شده:ما چندین ساله که درون لاستیک تمام تراکتورهامون آب میریزیم
توی گرمای جنوب اب درون لاستیک به حفظ و نگه داری لاستیک هم کمک میکنه و باعث کمتر بکسباد کردن تراکتور میشه . این جوری یکی از خرج های خیلی سنگین تراکتور یعنی لاستیکش کمتر میشه

به همه تراکتور داران پیشنهاد میکنم حتما این کار انجام بدن
دوست عزیز ولی اگه هوا هم باشه داخل لاستیکت(که حتما هستش)،اونوقت رینگت زنگ میزنه ها.
نباید بزاری زیاد بمونه آب تو لاستیکت
پسرم آب که تو رینگ نمیریزن! آب میره داخل تیوب
تراکتور که ماشین شهری نیست لاستیکش تیوبلس باشه گلم
راست میگیا،چرا به اونش فکر نکردم :o
پرکن آقا پرکن :smile:
khoyboy
پست: 6
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 مرداد 1392, 3:51 am
نوع خودرو: پرايد
محل اقامت: آذربایجان

پست جمعه 8 شهریور 1392, 6:48 pm

عزيزم من با نظر دوستان هم موافقم و هم مخالف!
بله چون سنگين ميشه بکسواد نمى کنه ولى به فشار کششى هم دقت کنيد: امروزه طراحان سعى مى کنند وسايل رو سبک طراحى کنند تا اتلاف انرژى کم بشه و بايک موتورکم مصرف استفاده بهينه وباصرفه بشه:
شما وقتى آب پر مى کنى وزن يک تراکتور فرگوسن285 اد 2800کيلو به بالاى 3300 تاميرسه.!!!يعنى انگار هميشه يک تريلر پشت تراکتور بستين.
نمایه کاربر
saeed/سعيد
مدیر پیشین
پست: 6397
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 17 فروردین 1385, 9:48 pm
نوع خودرو: Valtra T171
محل اقامت: תל אביב-יפו-Dez

پست دوشنبه 11 شهریور 1392, 5:20 pm

khoyboy عزیز چیزی که شما میفرمایید درست هست. طراحان در ساخت ماشین های شخصی همیشه یکی از چالش هاشون کاهش وزن هست
ولی همین طراحان وقتی حرف از طراحی تراکتور میشه قوانین دیگه ای رو مد نظر قرار میدن و به تراکتور های طراحی شدشون وزنه های فلزی اضافه میکنن که روی چرخ های عقب و جلوی تراکتور وصل میشه

به عکس توجه کنید

تصویر
.
مبر ز موی سپیدم گمان به عمر دراز جوان ز حادثه ای پیر میشود گاهی

بازگشت به “ماشین آلات کشاورزی”