قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

ركورد شكني بوگاتي Vitesse

نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4056
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 شهریور 1388, 10:50 am
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
Like شده: 22 بار

پست یک‌شنبه 29 اردیبهشت 1392, 11:43 am

2013 Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Top Speed Run




تصویر





اگر شما يك اونس گازوئيل در رگهاتون داشته باشيد، همه چيز را درباره بوگاتي ويرون بايد بدانيد. شما اون را يه 16 سيلندر با 4 توربو كه بيش از 1000 اسب بخار نيرو توليد ميكنه ميشناسيد. و ميدونيد كه ميتونه در مدت زمان 2.7 ثانيه سرعت خودش را به 60 مايل بر ساعت برسونه، سرعت بيشنيه اي برابر 250 مايل در ساعت داره، و بيشتر از يك ميليون دلار قيمتشه. شما ويرون را به عنوان يه ابر خودرو ميشناسيد، و هيچ خودرو تماما خياباني در جهان – كه ايربگ و كاتاليست كانورتور و همه چيز داشته باشه - نميتونه سريعتر و قدرتمندتر از اون باشه. و ميدونيد كه اون يكي از غير عادي ترين اتوموبيلهايي هست كه تا حالا ساخته شده.


رئيس هيئت مديره گروه فولكس واگن Ferdinand Piëch جهان را با معرفي طرح مفهومي ويرون در نماشگاه توكيو 1999 حيرت زده كرد. به همين اندازه هيرت زده كرد در جايي كه مهندسان شركت فولكس واگن، كساني كه به آنها گفته شده بود در شرايط متزلزل بوسيله Piëch كه توليد ويرون بايد قدرت غيرطبيعي و اهداف او از نظر كارايي را برآورده كند. اما ويرون يك خودروي دور از دسترس بود، حتي با ديد رويايي Piëch، مردي كه ماشينهاي ابتكاري مانند پورشه 917 و نمونه اصلي آئودي كواترو را به جهان معرفي كرده بود، كسي كه فولكس واگن را دوباره اختراع كرده بود، و كسي كه لامبورگيني و بنتلي را از فراموشي نجات داده بود. گرماي حاصله از موتورهاي بزرگ و پايداري در سرعت هاي بالا دو مشكل عمده اي بودند كه مهندسان در تقلا براي حل آنها بودند. تايرها مشكل سوم بودند. مهندسان شركت ميشلن هنگامي كه همتايان آنها در فولكس واگن براي اولين بار از آنها تقاضاي تايري را كردند كه بتواند وزن و سرعت ويرون را تحمل كند خنديدند، واقعا غير ممكن است.
در اواخر سال 2002، هنگامي كه Piëch از اداره روزمره گروه فولكس واگن بازنشسته شد، واضح بود كه برنامه ويرون با مشكل مواجه خواهد شد، و اين ماشين برنامه اولين شروع براي سال 2003 را از دست خواهد داد. جانشين او، Bernd Pischetsrieder ، سريعا خانه بوگاتي را تميز كرد، مهندس با استعداد ترانسميشن شركت فولكس واگن آقاي Schreiber را به عنوان مدير مهندسي منصوب كرد و يك دستور خلاصه به او داد : ويرون را بساز.




و او اين كار را انجام داد. هنگامي كه در سال 2005 ويرون از مرز سرعت 253 مايل بر ساعت گذشت، آقاي Schreiber يك ابر اتوموبيل معيار از نظر سرعت و عملكرد تحويل داده بود. او سپس اين اتوموبيل را تا نمونه 1200 اسب بخاري بالا برد كه توانست در پيست سرعت فولكس واگن در مجموعه آزمايشگاهي Ehra-Lessien در نزديكي وولفسبورگ در سال 2010 به سرعت 268 مايل بر ساعت دست پيدا كند. نهايتا، بعد از يك مضايقه در مورد كار خودروهاي تجاري فولكس واگن، وولفگانگ شرايبر اكنون در سمت CEO شركت بوگاتي و بنتلي مشغول به كار است، مردي در جاده اي سريع مانند گذشتگانش، وولفگانگ دورهيمر، كسي كه قسمت توسعه محصول در شركت آئودي را اداره ميكند.




در يك روز شنبه سرد، شرايبر در يك گردهمايي گروه كوچك دور يك بوگاتي ويرون مشكي و نارنجي Grand Sport Vitesse در پيست Ehra-Lessien ايستاده است. اين يك ويرايش از ويرون به نام Vitesse براي شكستن ركورد جهان است، يكي از هشت خودرويي كه در كارخانه كوچك در Molsheim در فرانسه توليد خواهد شد. شما مجبور هستيد تا اين جسارت او را تحسين كنيد : ركورد جهاني كه اين خودرو بجاي ميگذارد – سريعترين سرعت بدست آمده توسط يك كانورتيبل – در حقيقت هنوز ثبت نشده است، اگرچه رئيس بوگاتي هر دليلي براي اطمينان از آن خواهد داشت.


در شرايط ساده، Vitesse يك ويرون گراند اسپورت كانورتيبل است كه رفتاري مانند يك سوپر اسپورت دارد. علاوه بر 1200 اسب بخار در دور موتور 6400 دور در دقيقه، موتور 8 ليتري با آرايش w16 گشتاور بسيار عظيم 1106 lb-ft در دور موتور 3000 تا 5000 را در اختيار قرار ميدهد، بواسطه تواضع توربورچارجر هاي بزرگتر و اينتركولرها و مانند يك سوپر اسپورت، و چون شما براي توليد قدرت بيشتر به همان اندازه كه به هوا نياز داريد به سوخت هم نياز داريد، 4 پمپ سوخت قوي. و اين پسر براي انجام اين كار اشتهاي زيادي داره : يكي از مهندسين بوگاتي به نام Jens Schulenburg مدعي است كه در حالت فول تراتل موتور Vitesse ، هوايي كه در مدت يك ساعت مصرف ميكند بيشتر از هوايي است كه انسان در مدت يك ماه استفاده ميكند، با اينحال اين آمار كاملا علمي است بدليل اينكه در حالت فول تراتل اين موتور w-16 1200 اسب بخاري ميتواند فقط در 8 دقيقه يك تانك گاز – 26.4 گالن – را بطور كامل ببلعد. همانطور كه انتظار داشتيد، Vitesse بطور باور نكردني سريع است. بوگاتي مدعي زماني معادل 2.6 ثانيه براي رسيدن به سرعت 60 مايل بر ساعت براي اين خودرو است و زمان 10 ثانيه براي 400 متر. گفته ميشه كه Vitesse قادر است تا ظرف 7.1 ثانيه از حالت سكون به سرعت 124 مايل بر ساعت دست پيدا كند و در مدت 16 ثانيه سرعت آن به 186 مايل در ساعت برسد. اين احساس مثل چي ميمونه ؟ مثل يك Nissan GT-R كه از قفل ديفرانسيل استفاده ميكنه. شتاب از صفر تا 100 مايل بر ساعت نيسان جي تي آر بسيار شگفت آور است. پدال گاز Vitesse را در سرعت 160 مايل بر ساعت و دنده 5 بفشاريد، و خواهيد ديد كه آن مانند يك كروت معمولي يا پورشه 911 در سرعت 60 مايل بر ساعت و دنده 3 خواهد بود. اين واقعيت داره، و واقعا خيره كننده است. بويژه براي يك اتوموبيل با وزني در حدود 4400 پوند.


Vitesse درك شما از زندگي را تغيير خواهد داد. دنده يك آن شما را به 65 مايل بر ساعت ميرساند، 92 مايل براي دنده 2، و 122 مايل براي دنده 3، بنابراين بوگاتي به راحتي خواهد توانست تا از عهده ترافيك هاي عادي بر آيد. اگر در جاده اي توانايي مشاهده ميكنيد، به اعداد فكر كنيد و آن را دو برابر كنيد. اين سرعتي است كه Vitesse با آن سفر خواهد كرد وقتي كه به گوشته بعدي رسيده باشد. و مشكلي نيست، چون شما به راحتي ترمزهاي ديسكي كربن-سراميكي را درگير خواهيد كرد و Vitesse مي ايستد. به همين سادگي.



برداشتن سقف مسير جريان هوا در اطراف اتوموبيل را تغيير خواهد داد، و اين دليلي است كه شما به جزئيات آيروديناميكي در اشياء سريعي مثل ويرون توجه كنيد. بطور مثال براگير عقب، ميتواند تشخيص دهد كه سقف جداشونده روي ماشين نصب است يا خير، و با توجه به اين موضوع زاويه تهاجم اسپويلر را تنظيم ميكند تا از تأمين داون فورس مورد نياز براي سرعتهاي بالا مطمئن شود. با سقف، بوگاتي مدعي است كه Vitesse ميتواند به سرعت 255 مايل بر ساعت دست پيدا كند و بدون سقف اين سرعت به 233 مايل بر ساعت محدود خواهد شد. اما نه امروز.


ويرون از سه مدل مختلف حالتهاي رانندگي بهره ميبرد. حالت استاندارد براي سرعت تا 136 مايل بر ساعت استفاده ميشود. حالت بعدي حالت Handling است، در اين حالت سيستم تعليق قابل تنظيم خودرو دماغه خودرو را به سمت پايين ميكشد تا حالت آيروديناميكي بهبود يافته و اسپويلر عظيم عقبي گسترش يافته است تا نيروي downforce برابر 770 پوند را ايجاد كند، يا مانند يك ترمز هوايي عمل كند. حالت رانندگي در وضعيت Handling شما را به سرعت 233 مايل بر ساعت خواهد رساند. اگر شما ميخواهيد سريعتر حركت كنيد، شما به حالت حداكثر سرعت نياز داريد، حالتي كه شما فقط ميتوانيد آن را با يك كليد مخصوص كه در قسمت سمت چپ صندلي راننده تعبيه شده است فعال نماييد. اين كليد سيستم شگفت انگيز عملكرد high-wire را فعال ميكند كه ميتواند ويرون را به سرعتهايي فراتر از 250 مايل بر ساعت ميرساند.



مشكل قدرت نيست. مشكل تايرهاست. براي اينكه به آنها كمك كنيم تا به در سرعتي بيشتر از 233 مايل بر ساعت دوام بياورد، رانندگي در حالت حداكثر سرعت عملا باعث كاهش ميزان عملكرد downforce در ويرون ميشود. به اين گونه كه كليد سرعت باله ديفيوزر جلو را براي مسطح كردن سطح زيرين بدنه ميبندد، اسپويلر عقب را در جاي خود قرار ميدهد، و اتوموبيل را تا نزديك سطح جاده – تنظيم ميكند - پايين ميآورد. بخاطر اينكه ويرون در اين حالت حساسيت بيشتر نسبت به داده هاي فرمان و باد مخالف دارد، چرخاندن فرمان تا زاويه اي محدود يا ترمز گيري خودكار و فعالسازي خودكار حالت handling و بازگرداني به محدوديت سرعت 233 مايل بر ساعت. شما مجبور خواهيد بود تا توقف كنيد و حالت حداكثر سرعت را بوسيله كليد سرعت به تنظيمات اوليه بازگرداني كنيد.

آلمان زمستانهاي به طور غير عادي طولاني و سردي دارد كه باعث شد تا دو مرتبه تلاش براي ركورد گيري را به تعويق اندازد، و مهندسان بوگاتي تست امروز را 30 دقيقه به تعويق انداختند تا دماي هوا در هواي آفتابي مه آلود به بالاتر از دماي انجماد برسد. Schreiber گفت كه سرما، و در نتيجه هواي متراكم باعث افزايش كشش آيروديناميكي ميشود و باعث كاهش حداكثر سرعت تا 250 مايل بر ساعت خواهد شد. با اين حال، راننده پاره وقت و سرمايه دار تمام وقت چيني آنتوني ليو ( اون يه بوگاتي Vitesse 2.6 ميليون دلاري داره كه سفارش داده ) بدون دردسر و فقط با گذراندن يكمرتبه مسير مستقيم 5 مايلي موفق بشد به سرعت 254.4 مايل بر ساعت دست پيدا كنه، و اين ركورد سرعت نيز بوسيله سازمان تحقيق و صدور گواهي فني آلمان شركت TUV تأييد شده، و دقيقا به همين صورت، بوگاتي ويرون گراند اسپورت Vitesse رسماً به عنوان سريعترين خودرو كانورتيبل دنيا شناخته شد.


________________________________________


بوگاتي ويرون چقدر سريع ميتواند حركت كند ؟

راننده فرمولا وان Pierre-Henri Raphanel، راننده رسمي آزمايش بوگاتي و يكي از شجاعترين مردان دنيا، ميگويد كه تنها چيزي كه مانع رسيدن ويرون به سرعتهاي بالاتر از 270 مايل بر ساعت است تكنولوژي تايرهاست.


رافانل، كسي است كه تقريبا بيشتر از هر راننده اي در طول تاريخ بيشترين زمان را در سرعتهاي بيشتر از 250 مايل بر ساعت سپري كرده است، او ميگويد تايرها نگراني اصلي ما در مدت اين ركورد شكني بود. مهندسان فولكس واگن به او گفتند كه آنها فكر ميكردند كه تايرها خوب باشند. اما آنها مطمئن نبودند. در تست تايرهاي ميشلن بر روي ويرون در دستگاه داينو در سرعت 270 مايل بر ساعت ( بيشترين سرعتي كه داينو ميتواند بچرخد ) به مدت 20 ثانيه، سپس در سرعت 250 مايل بر ساعت به مدت 20 ثانيه تست شدند. آنها اين چرخه را دومرتبه تكرار كردند. سپس تايرها منفجر شدند. گرما، جرم، و نيروي centri-fugal سرانجام حتي بهترين تايرها را هم نابود خواهند كرد. تايرهاي ميشلن ويرون، كه بهاي هر ست از آنها 42000 دلار است، توليد يك عدد از آنها يك ساعت زمان ميبرد. و كمپاني ميشلن تنها اجازه داد تا دو ست از آنها بر روي رينگ قرار گيرد، كه قيمت هر ست از آنها 69000 دلار بود. همچنين اينها براي اطمينان از آب بندي ديواره ها در سرعتهاي بالا بايد عوض ميشدند. مهندس بوگاتي Jens Schulenberg گفت كه دستيابي به قدرتي فراتر از 1200 اسب بخار خارج از موتور W-16 بوگاتي سخت نيست. ما بايد سريعتر حركت كنيم. شايعات درباره يك سوپر ويرون 1600 اسب بخاري كه 500 پاوند سبكتر از اين ويرون است صحبت ميكنند. و تنها چيزي كه نياز دارد تاير است.


تصویر


منبع : http://www.motortrend.com


اين هم فيلم اين ركورد شكني :

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse world record


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

از اشكالاتي كه در ترجمه وجود داره از دوستان عزيز و اساتيد معذرت ميخوام.
نقل قول اين مطلب با ذكر منبع مجاز است. http://www.tt.tuningtalk.com

موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.
مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي

بازگشت به “بوگاتی Bugatti”