قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

سینگر غزال من - My 1968 Singer Gazelle

نمایه کاربر
REZA MAJD
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 378
تاریخ عضویت: شنبه 19 آبان 1386, 10:20 pm
نوع خودرو: LAND ROVER-HILLMAN H
محل اقامت: TEHRAN, MASHHAD, KISH

پست دوشنبه 11 اردیبهشت 1391, 9:31 am

mard_khasteh نوشته شده:4200 کیلومتر؟؟؟؟؟؟؟؟

شاهین مسافت اش زیاده هاااااا :viol:

دینام هم اصلا نگرانش نباش، همون طور که دوستمون "رضا مجد" گفت ، مشکل از بلبرینگه... یا بلبرینگ هاش گشاد کرده، یا روغن نداره و گیرپاچ کرده یا جرم گرفته یا ...

در کل دینام هر چند سال سرویس رو لازم داره (روغن کاری، تعویض بوش یا بلبرینگ و ...)

دینام رو عوض نکنیااا :chol: رفیق من باطری سازه، یه دونه دینام 48 داشت، تا گذاشت واسه فروش، 1 ثانیه هم نموند... 1 روزه یه پیکان باز اومد خرید و بردش..

حتی اگر هر اتفاقی واسش افتاد دینام کلا همه چیزش تعمیر میشه و مثل اولش میشه...

سعی کن تا سرویسش هم نکردی، زیاد ماشین رو روشن نکنی...
آره بلبیرینگ دینام راحت درست میشه و نبازی به تعویض دینام نیست.
دینام مدل 48 ای منظورتون همون دینام های استوانه ای بزرگه؟
شاهین جان دینام سینگر شما از اون بزرگ هاست یا آلترناتور ه ؟
HORSEPOWER SELLS CARS, TORQUE WINS RACES!

CARROLL SHELBY
نمایه کاربر
mard_khasteh
فعال کلوپ پیکان
پست: 1320
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 1 آذر 1388, 11:28 pm
نوع خودرو: پیکان55 - فورد1932
محل اقامت: تهران
Like شده: 2 بار

پست دوشنبه 11 اردیبهشت 1391, 10:13 am

REZA MAJD نوشته شده:
mard_khasteh نوشته شده:4200 کیلومتر؟؟؟؟؟؟؟؟

شاهین مسافت اش زیاده هاااااا :viol:

دینام هم اصلا نگرانش نباش، همون طور که دوستمون "رضا مجد" گفت ، مشکل از بلبرینگه... یا بلبرینگ هاش گشاد کرده، یا روغن نداره و گیرپاچ کرده یا جرم گرفته یا ...

در کل دینام هر چند سال سرویس رو لازم داره (روغن کاری، تعویض بوش یا بلبرینگ و ...)

دینام رو عوض نکنیااا :chol: رفیق من باطری سازه، یه دونه دینام 48 داشت، تا گذاشت واسه فروش، 1 ثانیه هم نموند... 1 روزه یه پیکان باز اومد خرید و بردش..

حتی اگر هر اتفاقی واسش افتاد دینام کلا همه چیزش تعمیر میشه و مثل اولش میشه...

سعی کن تا سرویسش هم نکردی، زیاد ماشین رو روشن نکنی...
آره بلبیرینگ دینام راحت درست میشه و نبازی به تعویض دینام نیست.
دینام مدل 48 ای منظورتون همون دینام های استوانه ای بزرگه؟
شاهین جان دینام سینگر شما از اون بزرگ هاست یا آلترناتور ه ؟
والا رضا جان منم نمی دونم دقیقا دینام 48 چجوریه... فقط احتمال می دم این دینامه که فرقی با بقیه داشته که انقدر طالب داره...
نمایه کاربر
رضامولوی پور1361
کاربر ويژه
پست: 5589
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 اسفند 1389, 11:56 am
نوع خودرو: خط 11
محل اقامت: مشهد
Like شده: 2 بار

پست دوشنبه 11 اردیبهشت 1391, 2:58 pm

سلام
تا جایی که من دیدم دو مدل دینام لوکاس داشتیم
یه مدلش که خیلی قدیمیه من یه بار گرفتم ولی چون آمپر پایین بود بردم پس دادم
با دینام فابریک خودم فرق داشت ولی نصب میشد نو هم بود
قضیه مال یک سالو اندی قبله و الان نمیدونم دیگه کدوم مغازه بود
نصف عقل آدمی اظهار دوستی ومحبت به عموم مردم است.
نمایه کاربر
PaykanHunter
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 158
تاریخ عضویت: شنبه 23 مهر 1390, 2:23 am
نوع خودرو: Singer Gazelle
محل اقامت: Michigan

پست دوشنبه 11 اردیبهشت 1391, 8:18 pm

REZA MAJD نوشته شده:سلام شاهین جان خسته نباشی .
حدودا برای چه مدتی قصد داری ماشین رو بخوابونی؟
برای خوابوندن ماشین بهتره روغن موتور تخلیه بشه یا بذاری روغن توش بمونه؟
اون صدا هم که گفتی به احتمال زیاد از بلبرینگ BALL BEARING دینامه و باید عوضش کنی.
ممنون.

والا برنامه‌ام معلوم نیست، ممکنه که بخوابه ماشین شاید برایه یک سال. اگر روغن تمیز و تازه باشه ایرادی نداره. من همین اهدس رو میزنم، این هم عکس دینام که البته به این generator میگن اینجا. و این مدل Lucas رو خیلی ماشینها انگلسی بوده، و پیدا کردنش زیاد سخت نیست، اینجا تعمیرش فکر کنم که گرونتر در بیاد تا پیدا کردن نوش. زیاد مهم نیست حالا فعلا هم که ماشین خوابیده. ولی‌ متشکر از جوابت.

راستی‌ من نمیتونستم تشخیص بدم که صدا از دینام میاد یا از واتر پمپ، تسمه پروانه رو باز کردم و بد ماشین رو روشن کردم، و صدا قطع شد، و پروانه رو که با دستم می‌چرخوندم احساس بدی نداشت، و بنابرین واتر پمپ مشکلی‌ نداشت. دوباره تسمه رو وصل کردم، و فقط کافی‌ بود که RPM رو برسونم به ۱۱۰۰ از ۸۰۰ و صدا قطع میشود، حدسم اینه که در RPM پائین Torque بیشتری هست روی دینام چون تسمه سفت تره، با خلاصی تسمه هم مقداری ور رفتم ولی‌ فایده نداشت. خلاصه که همین، پیکان داشتن اگر بی‌ دردسر بود که همه پیکان باز میشدن! :cool:

این هم عکس دینام من.

تصویر

---- اضافه شده در تاریخ 11 اردیبهشت 1391, 15:31 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----
DEATH نوشته شده:شاهين جان درود :grin:
خوشحالم كه مسافرتت به سلامتي تموم شد. فكر ميكنم يه سفر جاده اي باحال داشتي.
حالا بدون رخش چي كار ميكني ؟

موفق باشيد.
ممنون! بله حال داد، البته هوا بد بود مقداری، طوفانی بود. من با ماشین خیلی رفتم اینجا تو آمریکا جاها مختلف.
نمایه کاربر
REZA MAJD
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 378
تاریخ عضویت: شنبه 19 آبان 1386, 10:20 pm
نوع خودرو: LAND ROVER-HILLMAN H
محل اقامت: TEHRAN, MASHHAD, KISH

پست سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1391, 7:19 am

این دینام ماشین شما قدیمیه و تو ایران روی پیکان های مدل پایین 47 و 48 و ..... بوده .
این دینام ها دیود نداره و بدون استفاده از دیود برق DC تولید می کنه. ولی آلترناتور ها که کوچکتر هستند برق AC تولید میکنند و با دیود یا یک سو کننده تبدیل به DC میشه.
در مورد اون صدا وقتی که موتور روشنه دستت رو باید بذاری رو دینام اگه صدا از اون باشه زیر دستت لرزش و درگیریش رو حس می کنی . احتمالش هم بیشتره که از واتر پمپ هم باشه باید ببینی شافت واتر پمپ لقی هم داره یا نه. اگه تسمه زیاد سفت باشه واتر پمپ سریع خراب میشه و به صدا می افته. البته اگه صدا از واتر پمپ باشه تا وقتی لقی و نشتی آب نداشته باشه زیاد اشکالی نداره ولی اگه از دینام باشه بهتره زود درستش کنی چون ممکنه دینام گیرپاژ کنه.(دینام ماشین خودم یکبار سر خرابی بلبیرینگ گیرپاژ کرد و تسمه پروانه کامل سوخت :shock: ).
در ضمن موقع خوابوندن ماشین باطری رو چی کار کردی؟ :zz:
HORSEPOWER SELLS CARS, TORQUE WINS RACES!

CARROLL SHELBY
نمایه کاربر
رضامولوی پور1361
کاربر ويژه
پست: 5589
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 اسفند 1389, 11:56 am
نوع خودرو: خط 11
محل اقامت: مشهد
Like شده: 2 بار

پست سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1391, 9:03 am

سلام
من فکر کنم از دینام و واتر پمپ نیست از تسمه پروانس منم این مشکلو داشتم یه تسمه عوض کردم خوب شد
نصف عقل آدمی اظهار دوستی ومحبت به عموم مردم است.
نمایه کاربر
PaykanHunter
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 158
تاریخ عضویت: شنبه 23 مهر 1390, 2:23 am
نوع خودرو: Singer Gazelle
محل اقامت: Michigan

پست چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391, 2:04 am

رضامولوی پور1361 نوشته شده:سلام
من فکر کنم از دینام و واتر پمپ نیست از تسمه پروانس منم این مشکلو داشتم یه تسمه عوض کردم خوب شد
متشکر از همه!

در مورد باتری، من باتری رو من واز کردم از رو ماشین.

رضا جان، من هم شک برده بودم به تسمه، مقداری مشکل بود که بشه تشخیص داد صدا از کجا میاد، ولی‌ هم شل‌تر کردم، و هم سفتر کردم تسمه رو، تغیری در صدا نداد، حالا در آینده اولین کار اینه که یه تسمه جدید بذارم روش شاید اصلا حل بشه جریان.
نمایه کاربر
رضامولوی پور1361
کاربر ويژه
پست: 5589
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 اسفند 1389, 11:56 am
نوع خودرو: خط 11
محل اقامت: مشهد
Like شده: 2 بار

پست چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391, 12:26 pm

سلام
آره حتما تسمه رو عوض کن
درضمن تسمه پیکانی اونجا چه مارکی گیر میاد
یعنی تسمه ای که به ماشینت بخوره
برا لوازم مصرفی چکار میکنی در کل
فیلتر هوا و روغن و همین تسمه گیر میاد ؟
چه مارکایی؟
نصف عقل آدمی اظهار دوستی ومحبت به عموم مردم است.
نمایه کاربر
PaykanHunter
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 158
تاریخ عضویت: شنبه 23 مهر 1390, 2:23 am
نوع خودرو: Singer Gazelle
محل اقامت: Michigan

پست پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1391, 10:43 pm

رضامولوی پور1361 نوشته شده:سلام
آره حتما تسمه رو عوض کن
درضمن تسمه پیکانی اونجا چه مارکی گیر میاد
یعنی تسمه ای که به ماشینت بخوره
برا لوازم مصرفی چکار میکنی در کل
فیلتر هوا و روغن و همین تسمه گیر میاد ؟
چه مارکایی؟
رضا جان، متشکر از راهنماییت. من تا الان لوازم رو از انگلیس سفارش دادم، البته فیلتر روغن و تسمه، و اینجور چیزها اینجا پیدا میشه، چون قطعات common بودند رو بقیه ماشینها انگلیسی‌.
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4055
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 شهریور 1388, 10:50 am
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
Like شده: 8 بار

پست دوشنبه 8 خرداد 1391, 2:59 am

شاهين جان كجايي ؟ :lol:
رخشت هنوز خوابيده ؟
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.
مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي

بازگشت به “هیلمن - هامبر - سینگر - سانبیم”