قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تاپیک جامع رنگ (نقاشی) خودرو

مدیر انجمن: hexagon

آرمان ر
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 597
تاریخ عضویت: شنبه 18 مهر 1388, 10:51 am
نوع خودرو: MB -W212
محل اقامت: DE
Like شده: 2 بار

پست پنج‌شنبه 31 خرداد 1397, 6:43 pm

Amir ELX نوشته شده:
جمعه 25 خرداد 1397, 9:27 am
با سلام و تبریک عید فطر . بعد از اسپری رنگ و کلیر دوپلی کالر نیاز به سمباده و پولیش و احیانا واکس هست اگه آره سمباده چند باشه. ممنونم از دوستان بخصوص اقای آرمان.
خواهش می کنم . بستگی داره سطح نهایی پس از تمام شدن کار چه جوری به نظر بیاد . اگر براقیتش راضی کننده هستش نیازی به سنباده و پلیش نیست ولی اگر حالت پوست پرتقالی داره و دوست دارید براقیتش بیشتر باشه میتونید با ورق سنباده 2000 کهنه یا 2500 و یا 3000 به به همراه آب سطح کار رو با دقت و احتیاط به گونه ای که لایه کلیر رو خیلی نازک نکنید سایش کنید و در آخر با پلیش نرم و پد پلیش یا پنبه سطح رو پرداخت نهایی کنید .
fr_sdgh
پست: 0
تاریخ عضویت: چهارشنبه 8 شهریور 1391, 6:51 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست سه‌شنبه 14 آبان 1398, 12:39 pm

سلام میخواستم رینگ پراید مدل 97 رو براق تر کنم! نقاش میگه بدون باز کردن چرخ با پیستولت رنگ مشکی میکنه. از نظر من اینجوری رنگ به دیسک ترمز و ... پاشیده میشه! واسه همین نگرانم
نمایه کاربر
hexagon
مدیر کلوپهای عمومی
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 آذر 1391, 4:20 pm
محل اقامت: کرج
Like شده: 18 بار

پست چهارشنبه 15 آبان 1398, 2:38 pm

fr_sdgh نوشته شده:
سه‌شنبه 14 آبان 1398, 12:39 pm
سلام میخواستم رینگ پراید مدل 97 رو براق تر کنم! نقاش میگه بدون باز کردن چرخ با پیستولت رنگ مشکی میکنه. از نظر من اینجوری رنگ به دیسک ترمز و ... پاشیده میشه! واسه همین نگرانم
سلام به شرطی که تمام سوراخ سمبه های رینگ گرفته بشه میشه از این روشم استفاده کرد اما اتفاقا این کار زمان بیشتری میبره اگر بخواید با دقت همه جا رو بپوشونید که رنگ جایی نفوذ نکنه.اگر خوب کاور نکنید یه جاهایی مثل لبه رینگ رنگ نرسه یا روی لاستیک رنگ پاشیده بشه یه مقدار کثیف کاری میشه.
نقاشام که قربونشون برم زیاد وقت ندارن و سریع میخوان رنگ رو بپاشن بره
بنطرم بهتره به روش اصولی لاستیکارو دربیارید و رینگ رو کامل رنگ کنید و رنگ فقط منحصر به قسمت رویی رینگ نباشه.

من خودم 4-5 سال پیش رینگای پراید که ازین رینگ کره ای ها هم بود به روش غیر اصولی رنگ زدم نتیجه بد نبود (البته من با دقت همه جا رو پوشوندم) ولی اگر امکانش بود روش دوم رو امتحان میکردم حتما.
Mehdi.r.mehr
پست: 0
تاریخ عضویت: شنبه 21 دی 1398, 9:32 pm
نوع خودرو: 207 اتومات

پست یک‌شنبه 22 دی 1398, 8:46 pm

دوستان سلام. من می‌خوام کاپوت ماشینم رو ب علته خط انداختن و لیسه گیریه افتضاح.. مجدد رنگ کنم. اگه استادای عزیز راهنمایی کنن ک ۱) آیا رنگ کاپوت رو کامل با رنگ بر پاک کنم و مجدد رنگ کنم؟ یا فقط اون قسمت‌هایی از رنگ ک خراب شده رو پاک کنم؟
۲) اگه فقط اون قسمتها رو پاک کنم رنگشو نیاز ب بتونه کاری داره یا اینکه فقط آستر بزنم کافیه. ممنون میشم راهنمایی کنید
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2628
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 135 بار

پست یک‌شنبه 22 دی 1398, 10:06 pm

سلام دوست عزیز
ماشین شما چه خودرویی هست؟چندسال کارکرده و مدلش چنده؟کاپوت فعلی رنگ فابریک هست یا رنگ خورده و قطعه تعویض شده؟خودتون میخواهید رنگ بزنید؟
'-'
Aven81
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 17 بهمن 1398, 7:07 pm
نوع خودرو: پیکان اونجرinj
محل اقامت: مازندران
Like شده: 28 بار

پست جمعه 29 فروردین 1399, 6:07 pm

با سلام خدمت دویتان و راهنماهای عزیز
من پیکان ۸۱ دارم سفید روغنی
چند ماهی میشه خریدم
حدودا یکی دوهفته پیش از یه قسمتی متوجه شدم که رنگ رو باکمترین کیفیت و کمترین اصول کاری پاشیدن که صرفا فقط تمیز باشه و بفروشن
چون خودم نقاش چوب هستم و با انواع و اقسام رنگهای اتومبیلی ۶۹ ۵۴ کار میکنم که عایق باشه به نوعی برای چوب و هم خانواده هاش
حالا تصمیم گرفتم خودم زیر کار رو پرداخت کنم و بدم یه نقاش که رنگو برام بپاشه
چند سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم بکنین
۱-رنگ مورد نظرم همین سفید و روغنی هستش
منتهی میخوام به نوعی صدفی متالیک باشه کمی از هردو و با جلوه ی نقطه ایه طلایی خیلی رنگ خاصی نیست خودم ترکیبش میکنم
میخوام بدونم این سفیدم روغنیه جنسش و مارک رنگ خوش صادق کحالی از نظر دوستان راهنمایی رانندگی تخلف حساب میشه و تغییر رنگ؟چون اینم بگم رنگم خیلی زیاد متالیک و صدفی نیست
۲-باید با بتونه موجگیری بشه اول سنگی بعدم فوری میخوام بدونم قبل از اینها با پوستاب ۲۰۰۰ کلا سطح رو صیقلی کنم بعد برم سراغ بعدیها؟چون احساس میکنم باید اول بسابم که به اهن نزدیک بشم چون قبلا رنگ روی رنگ پاشیدن و اصولا باید ضخامت رنگم بیاد پایین.ایا اینکارم درسته یا غلط
۳-بعد از بتونه کاری و موجگیری باید استر بشه بعدا رنگ یا نیازی به استر نیست؟
۴-اخر سر بدم کلیر روغنی اتومبیلی ۲دست بپاشه روی رنگ ایرادی نداره؟اگه مشکلی نداره با چه فاصله ای از رنگ نهایی،باید کلیر روغنی رو بپاشیم و اینکه دو دست بپاشیم ایرادی از لحاظ ضخامت نداره؟
--------------------
عذر میخوام یه مقدار سوالام زیاد و طولانی شد
نصب فن برقی روی پیکان
ساخت خطر LED برای پیکان
دوستان پیکان سوار مشکلی داشتن خوشحال میشم کمک کنم
مازندران - شهسوار
Aven81
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 17 بهمن 1398, 7:07 pm
نوع خودرو: پیکان اونجرinj
محل اقامت: مازندران
Like شده: 28 بار

پست یک‌شنبه 28 اردیبهشت 1399, 10:58 pm

خب بعد از مدتها که من یه سری سوال پرسیدم و جوابی نگرفتم با گفتن یا علی شروع کردم
و خودم دست به کار شدم
اول کل سطح رو با۲۰۰۰پوستاب زدم
بعد یه استر زدم
بعد بتونه سنگی و سنباده ۴۰۰
بازم بتونه و موجگیری و ...
تموم که شد باز استر زدم ببینم ایرادی داره یا نه
که در حال رفع ایرادات هستم
ان شالله یه رنگ زیبا و یکدست میشه
برای راهنمایی دوستان
من به جای آستر اهن روغنی از ضد زنگ طوسی و رنگ مشکی استفاده کردم ترکیبی
از لحاظ قیمتی ارزونتر در میاد اما باز استر اهن بهتره
برای جاهای عمیق از بتونه سنگی استفاده کنید یه دست
دست بعدیش همون بتونه سنگی ولی با بنزین خیلی کم رقیقش کنین
بعد برای خط و خش گیری و موجگیری ها از بتونه فوری استفاده کنین
خودتونم میتونین درست کنین یکم تینر فوری رنگ فوری و پودر مِل بریزین تو ظرف و خمیرش کنین
فقط سنباده زنی رو جدی بگیرین چون توی جلوه و فام نهایی رنگتون خیلی خیلی زیاد تاثیر میزاره
دوستای اماتور از لیسه پلاستیکی استفاده کنن بهتره چون با فلزی ممکنه خط بندازین
در مورد رنگ روغنی واقعا حواستون به خشک شدن رنگتون باشه چون هرچقدر با بنزینم بزنین ، رنگ روغنی دیر خشکه
سعی کنین رنگو توی دو سه مرحله بپاشین و بین هر مرحله فاصله بندازین
اگرم دوست داشتین بعد ۱ماه یه دست کیلیر هم بزنین
فعلا که بارندگیه ولی هفته اینده حتما رنگ ماشینو میپاشم و عکسارو باهاتون به اشتراک میزارم
یاعلی
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
نصب فن برقی روی پیکان
ساخت خطر LED برای پیکان
دوستان پیکان سوار مشکلی داشتن خوشحال میشم کمک کنم
مازندران - شهسوار
GM.1
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 849
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 25 آذر 1393, 8:43 pm
نوع خودرو: 405...2000
Like شده: 180 بار

پست دوشنبه 29 اردیبهشت 1399, 12:53 pm

Aven81 نوشته شده:
یک‌شنبه 28 اردیبهشت 1399, 10:58 pm
خب بعد از مدتها که من یه سری سوال پرسیدم و جوابی نگرفتم با گفتن یا علی شروع کردم
و خودم دست به کار شدم
اول کل سطح رو با۲۰۰۰پوستاب زدم
بعد یه استر زدم
بعد بتونه سنگی و سنباده ۴۰۰
بازم بتونه و موجگیری و ...
تموم که شد باز استر زدم ببینم ایرادی داره یا نه
که در حال رفع ایرادات هستم
ان شالله یه رنگ زیبا و یکدست میشه
برای راهنمایی دوستان
من به جای آستر اهن روغنی از ضد زنگ طوسی و رنگ مشکی استفاده کردم ترکیبی
از لحاظ قیمتی ارزونتر در میاد اما باز استر اهن بهتره
برای جاهای عمیق از بتونه سنگی استفاده کنید یه دست
دست بعدیش همون بتونه سنگی ولی با بنزین خیلی کم رقیقش کنین
بعد برای خط و خش گیری و موجگیری ها از بتونه فوری استفاده کنین
خودتونم میتونین درست کنین یکم تینر فوری رنگ فوری و پودر مِل بریزین تو ظرف و خمیرش کنین
فقط سنباده زنی رو جدی بگیرین چون توی جلوه و فام نهایی رنگتون خیلی خیلی زیاد تاثیر میزاره
دوستای اماتور از لیسه پلاستیکی استفاده کنن بهتره چون با فلزی ممکنه خط بندازین
در مورد رنگ روغنی واقعا حواستون به خشک شدن رنگتون باشه چون هرچقدر با بنزینم بزنین ، رنگ روغنی دیر خشکه
سعی کنین رنگو توی دو سه مرحله بپاشین و بین هر مرحله فاصله بندازین
اگرم دوست داشتین بعد ۱ماه یه دست کیلیر هم بزنین
فعلا که بارندگیه ولی هفته اینده حتما رنگ ماشینو میپاشم و عکسارو باهاتون به اشتراک میزارم
یاعلی
سلام
مبارکه،آفرین به همت و پشتکار شما
کاش قسمت هایی که احساس میکردید رنگ بلند شده به آهن میرسوندید،آستر فوری به تنهایی خوب عمل میکنه،بهتر بود روی رنگ رو با سمباده شماره ۴۰۰ بزنید تا شیار های عمیق تری ایجاد کنه که بعدا بتونه و رنگ بهتر بچسبند روی کار،پیگیر کار هاتون هستم
زندگی زیباست
Aven81
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 17 بهمن 1398, 7:07 pm
نوع خودرو: پیکان اونجرinj
محل اقامت: مازندران
Like شده: 28 بار

پست دوشنبه 29 اردیبهشت 1399, 4:36 pm

GM.1 نوشته شده:
دوشنبه 29 اردیبهشت 1399, 12:53 pm
Aven81 نوشته شده:
یک‌شنبه 28 اردیبهشت 1399, 10:58 pm
خب بعد از مدتها که من یه سری سوال پرسیدم و جوابی نگرفتم با گفتن یا علی شروع کردم
و خودم دست به کار شدم
اول کل سطح رو با۲۰۰۰پوستاب زدم
بعد یه استر زدم
بعد بتونه سنگی و سنباده ۴۰۰
بازم بتونه و موجگیری و ...
تموم که شد باز استر زدم ببینم ایرادی داره یا نه
که در حال رفع ایرادات هستم
ان شالله یه رنگ زیبا و یکدست میشه
برای راهنمایی دوستان
من به جای آستر اهن روغنی از ضد زنگ طوسی و رنگ مشکی استفاده کردم ترکیبی
از لحاظ قیمتی ارزونتر در میاد اما باز استر اهن بهتره
برای جاهای عمیق از بتونه سنگی استفاده کنید یه دست
دست بعدیش همون بتونه سنگی ولی با بنزین خیلی کم رقیقش کنین
بعد برای خط و خش گیری و موجگیری ها از بتونه فوری استفاده کنین
خودتونم میتونین درست کنین یکم تینر فوری رنگ فوری و پودر مِل بریزین تو ظرف و خمیرش کنین
فقط سنباده زنی رو جدی بگیرین چون توی جلوه و فام نهایی رنگتون خیلی خیلی زیاد تاثیر میزاره
دوستای اماتور از لیسه پلاستیکی استفاده کنن بهتره چون با فلزی ممکنه خط بندازین
در مورد رنگ روغنی واقعا حواستون به خشک شدن رنگتون باشه چون هرچقدر با بنزینم بزنین ، رنگ روغنی دیر خشکه
سعی کنین رنگو توی دو سه مرحله بپاشین و بین هر مرحله فاصله بندازین
اگرم دوست داشتین بعد ۱ماه یه دست کیلیر هم بزنین
فعلا که بارندگیه ولی هفته اینده حتما رنگ ماشینو میپاشم و عکسارو باهاتون به اشتراک میزارم
یاعلی
سلام
مبارکه،آفرین به همت و پشتکار شما
کاش قسمت هایی که احساس میکردید رنگ بلند شده به آهن میرسوندید،آستر فوری به تنهایی خوب عمل میکنه،بهتر بود روی رنگ رو با سمباده شماره ۴۰۰ بزنید تا شیار های عمیق تری ایجاد کنه که بعدا بتونه و رنگ بهتر بچسبند روی کار،پیگیر کار هاتون هستم

والا توی پیکان دوجا خیلی زیاد مستعد خراب شدنه
یکی زیر زه های استیل
یکی زیر و پشت لاستیک گوشه سپر که روی گلگیر نصب میشه
که البته اینجاها رو با فرچه کاسه ای فرز کاملا به اهن رسوندم
والا استر اهن فوری خوبه اما چون این استر روغنی رو زیاد داشتم گفتم استفاده کنم ازش
بعد استر اول با ۳۸۰ کل سطوح رو سابیدم و بعد رفتم سراغ بتونه و استر دوم
این دوعکسی که گذاشتم استر دوم هستش
الان هم چون بارندگیه درگیر ریزه کاریها رو پر کردن سوراخ سمبه ها هستم
که ان شالله اخر هفته یا اول هفته اینده رنگ نهایی رو بپاشم
چون قبلا همه ی رنگهای اتومبیلی رو روی چوب کار کردم اما روی اهن کار نمیکردم یه نکته ای دستگیرم شد
اونم اینکه استر رو با پیستوله ۱.۸ پاشیدم و فقط در حد استر خوبه چون رنگ رو درشت تر و صدالبته زبر تر میپاشه رو کار
به دوستان پیشنهاد میکنم رنگ نهایی رو حتما با ۱.۴ بپاشن
البته یکسری دوستان میگن برای رنگهای متالیک از ۱.۶ استفاده بشه بهتره
از پیگیری شما هم ممنونم
متاسفانه دیگه دوستان تو کلوپ پیکان فعالیت ندارن و سوت و کور شده
نصب فن برقی روی پیکان
ساخت خطر LED برای پیکان
دوستان پیکان سوار مشکلی داشتن خوشحال میشم کمک کنم
مازندران - شهسوار
GM.1
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 849
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 25 آذر 1393, 8:43 pm
نوع خودرو: 405...2000
Like شده: 180 بار

پست دوشنبه 29 اردیبهشت 1399, 4:51 pm

Aven81 نوشته شده:
دوشنبه 29 اردیبهشت 1399, 4:36 pm
GM.1 نوشته شده:
دوشنبه 29 اردیبهشت 1399, 12:53 pm
Aven81 نوشته شده:
یک‌شنبه 28 اردیبهشت 1399, 10:58 pm
چون قبلا همه ی رنگهای اتومبیلی رو روی چوب کار کردم اما روی اهن کار نمیکردم یه نکته ای دستگیرم شد
اونم اینکه استر رو با پیستوله ۱.۸ پاشیدم و فقط در حد استر خوبه چون رنگ رو درشت تر و صدالبته زبر تر میپاشه رو کار
به دوستان پیشنهاد میکنم رنگ نهایی رو حتما با ۱.۴ بپاشن
البته یکسری دوستان میگن برای رنگهای متالیک از ۱.۶ استفاده بشه بهتره
از پیگیری شما هم ممنونم
متاسفانه دیگه دوستان تو کلوپ پیکان فعالیت ندارن و سوت و کور شده
سلام
بهترین شماره برا متالیک و کیلر ۱.۳ هست
البته سلیقه ای هست ولی ۱.۳ نسبتا ریز و خوب در میاد
قبل از اینکه رنگ بپاشی بذار یک هفته ماشین زیر آفتاب خوب خشک بشه،بعد از رنگ نهایی تا یکی دو روز تو آفتاب نذار
زندگی زیباست

بازگشت به “مسائل مربوط به حفظ و نگهداری بدنه ی خودرو”