تجربه سواري با JAC S5 - مزايا و معايب

تصویر J3 ، J5 - S3 ، S5

مدیران انجمن: دينگاليگا, MCP

H.nedaei
پست: 4
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 بهمن 1398, 8:02 pm
نوع خودرو: S5 دنده ای

Re: تجربه سواري با JAC S5 - مزايا و معايب

پست توسط H.nedaei » یک‌شنبه 20 بهمن 1398, 8:20 pm

سلام به همه عزیزان خاصه امیرخان (mcp) . بعد از سه ساله برگشتم فروم تا نتیجه اتفاقاتی که برایم افتاد رو به اشتراک بزارم. امروز ۲۰ بهمن ۹۸ هست و من ماشین رو دی ۹۴ گرفتم. تا الان هم باهاش (s5 دستی) ۶۷۰۰۰ تا راه بیشتر نرفتم. ماشین ۹۰ درصد تو تهران طی مسیر کرده و بالای ۹۰ درصد هم بنزین سوپر زدم. تمام سرویسها رو تو نمایندگی شیر پاستوریزه انجام دادم. خیلی نرم و آروم باهاش رانندگی کردم و اصلا بهش فشار نیاوردم. ولی بعد وز دو سال ست کامل جعبه فرمون عوض کردم (۷۵۰ هزار تومان) ، هفته پیش هم دسته عقبی نگهدارنده موتور را بخاطر تلق تولوقی که در شروع حرکت میکرد عوض کردم (۳۳۰ هزار تومان). اما این ماشین از همان ابتدا مثل همه ماشینهای دیگه تو ۵۰۰۰ تا طی مسیر ۰/۵ لیتر روغن کم میکرد که به لطف نمایندگیها که یکسالی هست ۶ لیتر میریزند، به زیر مینیمم نمی آمد. ولی در شش ماه گذشته بعد از ۳۰۰۰ طی مسیر ۲ لیتر روغن کم کرد. بردم نمایندگی تشخیص روغن سوزی موتور را دادند. گفتند چیزی بین ۵ تا ۱۵ میلیون هزینه داره. برا شنبه هفته بعد هم نوبت داد. موندم ببرم تا به موتور دست بزنند یانه. لطفا راهنمایی کنید


نمایه کاربر
دينگاليگا
يار قديمي
پست: 5296
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 آبان 1384, 4:24 pm
نوع خودرو: 207,L90,ChanganCS35
محل اقامت: تهران
Like شده: 2 بار

Re: تجربه سواري با JAC S5 - مزايا و معايب

پست توسط دينگاليگا » دوشنبه 21 بهمن 1398, 11:05 am

H.nedaei نوشته شده:
یک‌شنبه 20 بهمن 1398, 8:20 pm
سلام به همه عزیزان خاصه امیرخان (mcp) . بعد از سه ساله برگشتم فروم تا نتیجه اتفاقاتی که برایم افتاد رو به اشتراک بزارم. امروز ۲۰ بهمن ۹۸ هست و من ماشین رو دی ۹۴ گرفتم. تا الان هم باهاش (s5 دستی) ۶۷۰۰۰ تا راه بیشتر نرفتم. ماشین ۹۰ درصد تو تهران طی مسیر کرده و بالای ۹۰ درصد هم بنزین سوپر زدم. تمام سرویسها رو تو نمایندگی شیر پاستوریزه انجام دادم. خیلی نرم و آروم باهاش رانندگی کردم و اصلا بهش فشار نیاوردم. ولی بعد وز دو سال ست کامل جعبه فرمون عوض کردم (۷۵۰ هزار تومان) ، هفته پیش هم دسته عقبی نگهدارنده موتور را بخاطر تلق تولوقی که در شروع حرکت میکرد عوض کردم (۳۳۰ هزار تومان). اما این ماشین از همان ابتدا مثل همه ماشینهای دیگه تو ۵۰۰۰ تا طی مسیر ۰/۵ لیتر روغن کم میکرد که به لطف نمایندگیها که یکسالی هست ۶ لیتر میریزند، به زیر مینیمم نمی آمد. ولی در شش ماه گذشته بعد از ۳۰۰۰ طی مسیر ۲ لیتر روغن کم کرد. بردم نمایندگی تشخیص روغن سوزی موتور را دادند. گفتند چیزی بین ۵ تا ۱۵ میلیون هزینه داره. برا شنبه هفته بعد هم نوبت داد. موندم ببرم تا به موتور دست بزنند یانه. لطفا راهنمایی کنید
سلام
اگه ماشينتون روغن سوزي داشته باشه معاينه فني هم نميتونستين بگيرين براش درسته؟
در غير اينصورت به نظرم اول پيش يه مكانيك ديگه بريد و نظرش رو جويا بشين و بعد اگه تشخيص مشابه داد اول از مكمل روغن زادو استفاده بكنين. يه سري ژل ترميم كننده دارن كه خوب جواب داده به شرطي كه اصل باشه.
به نظر من خيلي زوده براي باز شدن موتور :-o


You laugh at us we're different.. & we laugh 'cause you're all the same
H.nedaei
پست: 4
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 بهمن 1398, 8:02 pm
نوع خودرو: S5 دنده ای

Re: تجربه سواري با JAC S5 - مزايا و معايب

پست توسط H.nedaei » دوشنبه 21 بهمن 1398, 1:01 pm

سلام و ممنون از پاسختون. ماشین که تا ۵ سال معاینه فنی نمی خواست به همین خاطر مراجعه نداشتم. منم تعجبم از همین هست که روغن سوزی براش خیلی زوده. گفتتد توربو رو هم نگاه کردیم چرب نبود. موندم


ERFANETEDAL
شروع حركت
پست: 13
تاریخ عضویت: چهارشنبه 27 آذر 1398, 3:18 pm
نوع خودرو: MVM530

Re: تجربه سواري با JAC S5 - مزايا و معايب

پست توسط ERFANETEDAL » دوشنبه 21 بهمن 1398, 3:16 pm

H.nedaei نوشته شده:
یک‌شنبه 20 بهمن 1398, 8:20 pm
سلام به همه عزیزان خاصه امیرخان (mcp) . بعد از سه ساله برگشتم فروم تا نتیجه اتفاقاتی که برایم افتاد رو به اشتراک بزارم. امروز ۲۰ بهمن ۹۸ هست و من ماشین رو دی ۹۴ گرفتم. تا الان هم باهاش (s5 دستی) ۶۷۰۰۰ تا راه بیشتر نرفتم. ماشین ۹۰ درصد تو تهران طی مسیر کرده و بالای ۹۰ درصد هم بنزین سوپر زدم. تمام سرویسها رو تو نمایندگی شیر پاستوریزه انجام دادم. خیلی نرم و آروم باهاش رانندگی کردم و اصلا بهش فشار نیاوردم. ولی بعد وز دو سال ست کامل جعبه فرمون عوض کردم (۷۵۰ هزار تومان) ، هفته پیش هم دسته عقبی نگهدارنده موتور را بخاطر تلق تولوقی که در شروع حرکت میکرد عوض کردم (۳۳۰ هزار تومان). اما این ماشین از همان ابتدا مثل همه ماشینهای دیگه تو ۵۰۰۰ تا طی مسیر ۰/۵ لیتر روغن کم میکرد که به لطف نمایندگیها که یکسالی هست ۶ لیتر میریزند، به زیر مینیمم نمی آمد. ولی در شش ماه گذشته بعد از ۳۰۰۰ طی مسیر ۲ لیتر روغن کم کرد. بردم نمایندگی تشخیص روغن سوزی موتور را دادند. گفتند چیزی بین ۵ تا ۱۵ میلیون هزینه داره. برا شنبه هفته بعد هم نوبت داد. موندم ببرم تا به موتور دست بزنند یانه. لطفا راهنمایی کنید
با این کارکرد و این طرز رانندگی عجیبه.
به مکانیک بیرون هم نشون بدید :lol:


نمایه کاربر
دينگاليگا
يار قديمي
پست: 5296
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 آبان 1384, 4:24 pm
نوع خودرو: 207,L90,ChanganCS35
محل اقامت: تهران
Like شده: 2 بار

Re: تجربه سواري با JAC S5 - مزايا و معايب

پست توسط دينگاليگا » دوشنبه 21 بهمن 1398, 4:09 pm

H.nedaei نوشته شده:
دوشنبه 21 بهمن 1398, 1:01 pm
سلام و ممنون از پاسختون. ماشین که تا ۵ سال معاینه فنی نمی خواست به همین خاطر مراجعه نداشتم. منم تعجبم از همین هست که روغن سوزی براش خیلی زوده. گفتتد توربو رو هم نگاه کردیم چرب نبود. موندم
يه مسئله ديگه هم اينكه آيا گارانتي هزينه اش رو تقبل ميكنه؟ چون فرمودين همه سرويس ها داخل نمايندگي انجام شده و اگه گارانتي 5 ساله داشته باشين بايد هنوز قبول بكنن.
در مورد خرابي هم من حدسم اينه كه مشكلتون نبايد اينقدر حاد باشه ولي طبق تجربه خودم با جي5 دنده اي كه گيربكسش روي 40 هزار مشكل پيدا كرد و مورد بسيار نادري بود نميتونم صد در صد هم بگم كه نمايندگي حرفش اشتباهه..البته سال 94 بود و گارانتي هم همه هزينه تعويض گيربكس رو تقبل كرد و حتي براي خوابيدن ماشين به مدت بيشتر از دو هفته توي نمايندگي ازشون چك هزينه خواب خودرو رو هم گرفتم.


You laugh at us we're different.. & we laugh 'cause you're all the same
H.nedaei
پست: 4
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 بهمن 1398, 8:02 pm
نوع خودرو: S5 دنده ای

Re: تجربه سواري با JAC S5 - مزايا و معايب

پست توسط H.nedaei » دوشنبه 21 بهمن 1398, 5:23 pm

گارانتی ماشین سه سال و ۱۰۰ هزار کیلومتر بود که سه سالش رو رد کرد و گارانتی چیزی رو تقبل نمیکنه. تصمیم دارم ۵۰۰۰ تا دیگه باهاش برم و مجددا چکش کنم . نمیدونم به خاطر جنس روغن بود. همش که نیم لیتر کم می کرد اونها که لیکومولی میریختند من جای کسری کاسترول طلایی رو بهش اضافه میکردم. طیف کاری روغنها از یک جنس بود


H.nedaei
پست: 4
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 بهمن 1398, 8:02 pm
نوع خودرو: S5 دنده ای

Re: تجربه سواري با JAC S5 - مزايا و معايب

پست توسط H.nedaei » پنج‌شنبه 24 بهمن 1398, 8:23 pm

الان که رفتم برگه های تعمیرگاه رو نگاه کردم دیدم که در ۶۰۰۰۰ تا شرکت روغن کاسترول ریخته بود که از ریز اطلاعاتش خبری نبود. منم زمانی که نیم لیتر روغن کم کرده بود طبق معمول روغنی که خودم تهیه کرده بودم ( لیکومولی sl 10w40) را به آن اضافه کردم. البته در پیام قبلی به اشتباه روغن خودم را کاسترول طلایی گفتم که عذرخواهی میکنم. احتمال زیاد روغنی که شرکت در ۶۰۰۰۰ تا ریخته بود، کاسترول سری sm بود. فکر کنم اختلاط روغن سری sl و sm دو شرکت مختلف، سبب کاهش شدید روغن شده. چون بعد از سرویس ۶۵۰۰۰ تا با تعویض روغن (لیکومولی سری sm 10w40) الان ۴۰۰ کیلومتر راه رفتم و خبری از کم کردن نیست. انشاء الله تا آخر هم همین باشه. نتیجه را در فروم اعلام می کنم. البته این رو هم بگم که در خروجی اگزوز ، خبری از دود آبی و سیاه و سفیدی که میگند هم نیست. با تشکر از همه


ERFANETEDAL
شروع حركت
پست: 13
تاریخ عضویت: چهارشنبه 27 آذر 1398, 3:18 pm
نوع خودرو: MVM530

Re: تجربه سواري با JAC S5 - مزايا و معايب

پست توسط ERFANETEDAL » شنبه 26 بهمن 1398, 4:13 pm

H.nedaei نوشته شده:
پنج‌شنبه 24 بهمن 1398, 8:23 pm
الان که رفتم برگه های تعمیرگاه رو نگاه کردم دیدم که در ۶۰۰۰۰ تا شرکت روغن کاسترول ریخته بود که از ریز اطلاعاتش خبری نبود. منم زمانی که نیم لیتر روغن کم کرده بود طبق معمول روغنی که خودم تهیه کرده بودم ( لیکومولی sl 10w40) را به آن اضافه کردم. البته در پیام قبلی به اشتباه روغن خودم را کاسترول طلایی گفتم که عذرخواهی میکنم. احتمال زیاد روغنی که شرکت در ۶۰۰۰۰ تا ریخته بود، کاسترول سری sm بود. فکر کنم اختلاط روغن سری sl و sm دو شرکت مختلف، سبب کاهش شدید روغن شده. چون بعد از سرویس ۶۵۰۰۰ تا با تعویض روغن (لیکومولی سری sm 10w40) الان ۴۰۰ کیلومتر راه رفتم و خبری از کم کردن نیست. انشاء الله تا آخر هم همین باشه. نتیجه را در فروم اعلام می کنم. البته این رو هم بگم که در خروجی اگزوز ، خبری از دود آبی و سیاه و سفیدی که میگند هم نیست. با تشکر از همه

حتما از مکمل روغن زادو استفاده کنید تا با لایه سرامیک جلوی کم کردن روغن رو بگیره


موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “جی ای سی (جك) JAC”