JAC S5 - محصول كرمان موتور

تصویر J3 ، J5 - S3 ، S5

مدیران انجمن: دينگاليگا, MCP

نمایه کاربر
LOVE CAR
روحش شاد
پست: 2953
تاریخ عضویت: شنبه 21 دی 1392, 7:03 pm
نوع خودرو: ف برای ازادی رفیق
محل اقامت: اصفهان (سپاهان شهر)
تماس:

Re: JAC S5 - محصول كرمان موتور

پست توسط LOVE CAR » دوشنبه 8 دی 1393, 4:31 pm

بخش نهم

طراحي (داخلي و خارجي )و گروه طراحی

تصویر

دوستان اين بخش را نمي توان يک بحث فني دانست اما خوب است در مورد تيم طراحي قدرتمند و با سابقه که جک موتورز در اختيار گرفته تا با اتکا به ايده هاي ناب و تجربه هاي عالي اين تيم نام جک موتورز را در صنعت خودروسازي پر اوازه کنند اشنا شويم
جک موتورز سياست کيا را در به کار گرفتن طراحان با تجربه براي طراحي و توليد محصولاتي مدرن و چشم نواز و در عين حال مهندسي شده استفاده کرده و اين موضوه را در ديگر شرکتهاي چيني چون چانگان ( به کار گيري کريس بنگل ) و ديگر شرکتهاي خودرو سازي چيني نیز رواج پيدا کرده
و اين نشان از توسعه و سرمايه گزاري و هدفمند بودن صنعت خودروسازي چين را ميرساند که اي کاش چنين
تحقيقات و R&D هايي در صنعت خودروسازي ما هم وجود داشت

همه واقفيم که طراحي جک S5 چه در طراحي داخلي و چه خارجي شباهتهايي به محصول پر طرفدار و محبوب هيوندايي IX35 دارد وحتی در نمای پشت به محصولات ائودی شبیه است
و شايد اين طراحي را کپي اين محصولات بدانيد اما به نظر اينگونه نمي ايد زيرا تيم طراحي قدري پشت سر طراحي S5 قرار دارد که از بهترينهاي جهان هستند

طراح نماي داخل خودرو :

تصویر

Giancarlo Concilio
رئيس طراحي نماي داخلي وکميته اقدام مشترک است که مسئول امور طراحي داخلي براي شرکتهاي معتبر چون فيات,لانچيا و مازراتي را در کارنامه فعالیت حرفه ای خود دارد
و ايشان به عنوان يک طراح طراز اول شناخته ميشوند و نزديک 20 سال سابقه طراحي دارند و در استديوهاي طراحي معروفي چون پينين فارينا و ايتال ديزان و تورينو فعاليت دارند
از معروفترين نمونه کارهاي ايشان ديزاين داخلي
مازاراتي Quattroporte و Ghibli که از جديدترين محصولات ارائه شده از سوي شرکت مازاراتي است اشاره کرد

طراحي خارجي و سر طراح :

تصویر

Daniele Gaglione
طراح خارجی و سر طراح و از اعضا کميته اقدام مشترک تورين و مرکز R & D که زماني براي آلفا رومئو, مازراتي و شرکت خودروسازي کرايسلر به عنوان طراح ارشد فعالیت مینمود . محصولات آلفا رومئو و آخرين سري محصولات مازراتي توسط او طراحي شده است . و شناخته شده ترين شاهکار هنري آلفا رومئو 8 C Supercar که حتي بهتر از فراري شناخته شده است

مدير پروژه

تصویر

.Maurizio Poli
رئيس پروژه و کميته اقدام مشترک که سرمهندس شرکت مشهور طراحي خودرو جورجيا ليو هستند
و از طراحان قدیمی و با سابقه در صنعت خودروسازی هستند

حال با شناخت از تيم طراحي ميتوان درک کرد که شايد شباهتهاي بين جک S5 و IX35 و محصولات ائودی وجود دارد اما در يک نگاه تخصصي تر S5 از يک طراحي مستقل و ريشه دار بهره ميبرد و نميتوان به صرف اینکه شباهتهاي ظاهري انرا يک محصول کپي کاري دانست
و میتوان اطمینان داشت که تمام مسائل طراحی اصولی خودرو از ایرودینامیک - ارگونومی داخلی - نقاط شکست در تصادف و ایمنی طراحی و... حتما به نحو احسنت رعایت شده و با طرحی مهندسی شده روبرو هستیم

براي اطلاعات بيشتر در مورد تيم طراحي جک موتورز به لينکهاي زير مراجعه کنيد

http://jacen.jac.com.cn/article/20140402/75201257.html
http://news.bitauto.com/gwyj/20140424/1806385374-1.html

تصویر


و اميدوارم روزي برسد که ما نيز بتوانيم در صنعت خودروسازي خود با بهره گيري از دانش فني بزرگان اين صنعت و جوينت شدن و انتقال تکنولوژي و سرمايه گزاري هاي مفيد به صنعت مرده خودرو سازي
کشور که فقط به منتاژ کاري و استفاده از پلت فرمهاي دهه 90 روي اورده جانی تازه داده و صنعتي پويا داشته باشيم به اميد ان روز


(محسن)
نمایه کاربر
atteesh
دنده 1
پست: 1867
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 17 دی 1387, 1:21 pm
Like شده: 2 بار

Re: JAC S5 - محصول كرمان موتور

پست توسط atteesh » دوشنبه 8 دی 1393, 7:26 pm

تصویر


تصویر


405 و پرشیا و سمند و تندر و 206 همگی 170-180 تا آخرش راه می روند اما اینکه در جاده های غیر مناسب و پر خطر ایران کدام یک تندتراز 110-120 می رود فقط و فقط بستگی به درجه حماقت راننده اش دارد .
MEHDI-GLS
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 177
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 فروردین 1393, 11:03 pm
نوع خودرو: درانتظارتخصیص خودرو!

Re: JAC S5 - محصول كرمان موتور

پست توسط MEHDI-GLS » دوشنبه 8 دی 1393, 10:35 pm

atteesh نوشته شده:برجستگی داخل مجموعه کاسه چراغ است و از بیرون قابل لمس نیست .
با سلام خدمت شما دوست عزیز
ماشین هایی که در مرکز خرید کوروش گذاشته بودن همچین برجستگی هایی رو داشت و قابل لمس هم بود.
ضمنا بنده خودم جی فایو دارم اونم هچین برآمدگی رو داره و قابل لمسه.
موفق باشید.


نمایه کاربر
...MG...
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 768
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 فروردین 1391, 2:48 am
نوع خودرو: MG550 1.8T

Re: JAC S5 - محصول كرمان موتور

پست توسط ...MG... » سه‌شنبه 9 دی 1393, 2:53 am

nikan1389 نوشته شده:
...MG... نوشته شده:دوستان سلام.
من تو نت چرخ مى زدم ديدم تعدادى اس 5 وارداتى مدل 2012 هم وجود داره. مگه وارداتيشم هست?
ميشه الان اون نمونه فولش رو که دوستمون تصاويرش رو در دو صفحه پيش گذاشتن وارد کرد?
s5 برا سایر برنده هم هست . مال جک 2013 ساخته شده
دوست عزيز اس 5 جک بود, کارکردم بود, موتور 2000 توربو بود, مى گفت اتوماتيکم هست.
قيمتم 117 مى گفت.
خوبه که بدونين قبل موتور 2000 جک با موتور 1800 توربو مى فروخته.


nikan1389
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 349
تاریخ عضویت: دوشنبه 11 مرداد 1389, 10:25 am
نوع خودرو: s5
محل اقامت: تهران

Re: JAC S5 - محصول كرمان موتور

پست توسط nikan1389 » سه‌شنبه 9 دی 1393, 12:57 pm

دوست عزيز اس 5 جک بود, کارکردم بود, موتور 2000 توربو بود, مى گفت اتوماتيکم هست.
قيمتم 117 مى گفت.
خوبه که بدونين قبل موتور 2000 جک با موتور 1800 توربو مى فروخته.[/quote]
احتمالا حق با شماست چون s5 در برج 11 سال 2012 رونمایی شد و اون s5 از اولین سرس تولیدی جک است


اجرام که ساکنان این ایوانند اسباب تردد خردمندانند
هان تا سر رشته خرد گم نکنی کانان‌که مدبرند سرگردانند
نمایه کاربر
LOVE CAR
روحش شاد
پست: 2953
تاریخ عضویت: شنبه 21 دی 1392, 7:03 pm
نوع خودرو: ف برای ازادی رفیق
محل اقامت: اصفهان (سپاهان شهر)
تماس:

Re: JAC S5 - محصول كرمان موتور

پست توسط LOVE CAR » سه‌شنبه 9 دی 1393, 6:12 pm

بخش دهم

سیستم HAC-DAC

تصویر

این سیستم یکی از امکاناتی است که تبلیغات زیادی روی ان از سوی شرکتهای خودرو سازی
صورت گرفته و تبلیغات وسیعی نیز در پی داشته و به نوعی یک اپشن برای خودروها بدون در نظر گرفتن کلاس شده است
از خودروهای سدان تا هاچبک و کراس اور و افرود استفاده میشود
در مورد این دوسیستم حرکتی مقالات مفصلی موجود است و در این بحث فقط به توضیحات مختصر بسنده کرده و منابعی برای مطالعه بیشتر معرفی میگردد
و سعی میکنم به مباحث و نکاتی که شاید در این سیستم کمتر معرفی شده بپردازم

تصویر

سیستم کمکی کنترل برای آغاز حرکت در شیب HAC

Hill-start Assist Control که به سیستم کمکی کنترل برای آغاز حرکت در شیب اطلاق میشود

به راننده کمک می کند تا زمانی که در یک سراشیبی متوقف است و قصد دارد شروع به حرکت به سمت بالا کند، از حرکت رو به عقب خودرو جلوگیری شود (همان عمل نیم کلاج).

سیستم کمکی کنترل خودرو در سراشیبی DAC

Downhill Assist Control به سیستم کمکی کنترل خودرو در سراشیبی اطلاق میشود

برای جلوگیری از لیز خوردن و یا از دست رفتن کنترل حرکتی در سراشیبی ، سرعت خودرو را نقطه بسیار پایینی قرار میدهد و تنظیم میکند و اجازه نمیدهد از آن نقطه، سرعت خودرو بیشتر شود
که باعث میشود خودرو لیز نخورد و با پایداری و کنترل کامل حرکت کند. با استفاده از این سیستم دیگر لازم به گرفتن ترمز نیست و باعث کم شدن استهلاک خودرو میشود
از نامهای دیگر این سیستم میتوان به
HDS= Hill Down System
اشاره کرد که کاربرد بسیار کمی در معرفی این سیستم دارد و کمتر خودرو سازی از این نام استفاده میکند

لینک اطلاعات

http://1car.ir/ns-742
http://www.lovecarbugati.blogfa.com/post/85
http://hyla.ir/1392/09/13/post-374/

نکته ای که میتوان در مورد این دو سیستم به ان اشاره کرد ان است بر عکس انکه این سیستم بسیار پیچیده به نظر میرسد اما در اصل سیستمی ساده وابسته است
و پیچیدگی خاصی بر روی چرخها اعمال نمیشود یعنی سیستم مجزا برای اجرا دستورات ندارد
و این سیستم در اصل فقط یک پالس دستوری مجزا است که از یک ECU دریافت میشود
در اصل تمام سیستمهای ایمنی حرکتی
TCS-ESP-HAC-DAC-EBA-ABS-EBD
از یک ECU دستور میگیرند و فقط بر اساس شرایط حرکتی و دستور راننده (فعال کردن و یا خاموش کردن سیستم ) دستور مناسب برای اعمال کنترل فرستاده میشود
و این باعث سادگی و جلوگیری از تداخل دستوری و پیچیدگی سیستم ترمز و کنترل موتور میشود و در مدل های جدید از تعدد ECU جلوگیری میشود و از یک واحد کنترل اصلی برای صدور دستورات استفاده میشود

تصویر

در بعضی از این دستورات حرکتی گاها لازم است که نیروی گشتاور نیز کنترل شود و گشتاور مناسب با وضعیت چرخها ارسال شود مانند
TCS-ESP-DAC-HAC
در این سیستمها غیر از اعمال ترمز باید گشتاور نیز مناسب توزیع شود و برای این امر باید با نظارت و کنترل بر روی دریچه گاز اعمال شود
و به اصلاح از گاز خوردن بی مورد خودرو که باعث ایجاد گشتاور و توان بیش از مورد نیاز که ممکن است باعث از دست رفتن کنترل خودرو شود جلوگیری میکند
و این کنترل از طریق پالس دستوری ECU انجام میگیرد

برای فهم بیشتر این موضوع به راندمان کاری موتور (کنترل گشتاور ) در حین پالس دستور برای سیستم HAC توجه کنید
تصویر

حال با دانست این موضوع که برای کنترل خودرو فقط درگیر بودن ترمز نقش ندارد میتوان فهمید که خودرو به نوعی برای ایمنی حرکتی بیشتر خود کنترلی را اعمال میکند
و گاهی حتی لازم به اعمال عمل ترمز از سوی راننده وجود ندارد و فقط کافی است که راننده دستوری را از طریق ترمز یا پدال گاز اعلام کند که این دستور پردازش شده و با توجه به شرایط و گزارش سنسورهای حرکتی که وضعیت هر چرخ را کنترل میکنند تشخیص و نیروی لازم نه نیروی که راننده تقاضا میکند اعمال میشود حال گاهی این نیرو بیشتر از تقاضای راننده است و گاهی کمتر است و این خود کنترلی را در صورتی که سیستمهای ایمنی فعال باشند اعمال خواهد شد و هرگاه راننده کلید کنترل کشش را خاموش میکند به نوعی دستور میدهد که کنترل خودرو را شخصا به دست میگیرم و نیازی به خود کنترلی خودرو نیست برای همین موضوع است که شرکتهای خودروسازی تاکید دارند از خاموش کردن سیستم ESP خود داری کنید چون این کلید به نوعی کلید اصلی است و با خاموش کردن این سیستم بقیه سیستمها نیز از مدار خارج میشوند
و بخاطر همین موضوع در خودروها برای سیستمهای چون ESP-TCS-EBA فقط کلید ESP موجود است ( مستر کلید )
و برای سیستمهای درخواستی خاص مانند HAC-DAC هم یک کلید مجزا موجود است

تصویر


نتیجه گیری :
جک S5 را میتوان یک خودرو کامل از نظر ایمنی های فعال و حرکتی دانست و کمبودی در این زمینه ندارد
و با خودروهای در رنج قیمتی بسیار بالاتر برابری میکند و این نشان دهنده ایمنی حرکتی مطلوب این خودرو است



(محسن)
نمایه کاربر
mazyar hosaini
شروع حركت
پست: 13
تاریخ عضویت: شنبه 22 آذر 1393, 12:44 pm
نوع خودرو: جک
محل اقامت: هشتگردجدید

Re: JAC S5 - محصول كرمان موتور

پست توسط mazyar hosaini » چهارشنبه 10 دی 1393, 12:54 am

سلام
روز ثبت نام تو جاده ی کرج
من با پژو206تیپ5 یکی ازاین جک اس5 نمره تحت آزمایش رو تعقیب کردم یکی دو فرمونی هم بهش دادم
الحق والانصاف شتاب و سرعتش خوب بود
اون هم راننده اش تنها بود کل کل کرد.
من نمره ی قبولی بهش میدم.


نمایه کاربر
s.shahin
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 337
تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 آذر 1393, 3:52 pm
محل اقامت: اصفهان

Re: JAC S5 - محصول كرمان موتور

پست توسط s.shahin » چهارشنبه 10 دی 1393, 10:24 am

چند وقت پيش يكي از دوستان دنبال جنس سيلندر موتو مي گشت.يادم نيست كي بود ولي من يك سرچي در وب كردم و چيزاي خوبي براتون يافتم.
جنس بلوك موتور (سيلندر) از آهن يا همان چدن است.
1- جنس سرسيلندر از الومينيو ميباشد.
2- اكتان بنزين مصرفي بايد 93 باشد ، كه با بنزين سوپر ما ميخونه و از نظر نوع اكتان سوخت مشكلي نداريم.
3- اين موتور-2.0T در يك ون بزرگ(بچه ميني بوس) ساخت جك به نام M5 نيز استفاده شده ، كه طبق نظر سنجي از مصرف كنندگان از 2012 تا حالا ماشين را داشتند و هيچ عيب موتوري و يا فني هم نداشته و فكر كنم مونور جون داري باشه ، چون وزن اين ون 2100 كيلو ميباشه و معمولا براي اين نوع ون حداقل از موتور 2.8 ليتري استفاده ميكنند. اين موتور بايد خيلي سگ جون باشه كه روي اين ون از 2012 تا حالا هيچ مشكلي نداشته.فقط يك مشكل كوچولو وجود داره، (اونم براي من كه مصرف كننده هستم و ساير دوستاني كه براي مصرف ثبت نام كردند) كه مصرف بنزين است. دوستان مصرف 7 يا 8 را در اين ماشين فراموش كنيد . مصرف اين ماشين خيلي نزديك يك ماشين 2.4 مثل اسپورتچ و تو رنج بين 12 تا 15 ليتر در 100 كيلومتر است(طبق نظر مصرف كنندگان) كه به نظر شخص من ، اين موتور با اين قدرت ارزشش را داره.
4- در اين سايت گفته اين ماشين توسط ديلر چيني(نمايندگي فروش در چين)5 سال يا صد هزار كيلومتر گارانتي داره.
در زير لينك مربو طه و جدول مربوطه را براتون گذاشتم.
در ضمن تمام مطالب اين سايت چيني كه مطالب وجدول را از چيني به انگليسي با Google ترجمه كردم. كه اميدوارم بهم اشتباه نگفته باشه.ترجمه به فارسي را خودم كردم كه مطمينم درسته.
با تشكر
http://www.yicheshi.com/spec/521745/

جنس سر سيلندر-آلومينيم Head Material Aluminum
جنس پوسته موتور (سيلندر)-آهن Block material Iron
اكتان بنزين مورد نياز-93 Fuel grade No. 93


نمایه کاربر
s.shahin
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 337
تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 آذر 1393, 3:52 pm
محل اقامت: اصفهان

Re: JAC S5 - محصول كرمان موتور

پست توسط s.shahin » چهارشنبه 10 دی 1393, 11:06 am

لينك جدول ذكر شده در پست قبلي(در ttupload)

http://ttupload.ir/uploads/126ftable1.jpg

تصویر


قفل شده قفل شده

بازگشت به “جی ای سی (جك) JAC”