طراحي (داخلي و خارجي )و گروه طراحی

دوستان اين بخش را نمي توان يک بحث فني دانست اما خوب است در مورد تيم طراحي قدرتمند و با سابقه که جک موتورز در اختيار گرفته تا با اتکا به ايده هاي ناب و تجربه هاي عالي اين تيم نام جک موتورز را در صنعت خودروسازي پر اوازه کنند اشنا شويم
جک موتورز سياست کيا را در به کار گرفتن طراحان با تجربه براي طراحي و توليد محصولاتي مدرن و چشم نواز و در عين حال مهندسي شده استفاده کرده و اين موضوه را در ديگر شرکتهاي چيني چون چانگان ( به کار گيري کريس بنگل ) و ديگر شرکتهاي خودرو سازي چيني نیز رواج پيدا کرده
و اين نشان از توسعه و سرمايه گزاري و هدفمند بودن صنعت خودروسازي چين را ميرساند که اي کاش چنين
تحقيقات و R&D هايي در صنعت خودروسازي ما هم وجود داشت
همه واقفيم که طراحي جک S5 چه در طراحي داخلي و چه خارجي شباهتهايي به محصول پر طرفدار و محبوب هيوندايي IX35 دارد وحتی در نمای پشت به محصولات ائودی شبیه است
و شايد اين طراحي را کپي اين محصولات بدانيد اما به نظر اينگونه نمي ايد زيرا تيم طراحي قدري پشت سر طراحي S5 قرار دارد که از بهترينهاي جهان هستند
طراح نماي داخل خودرو :
Giancarlo Concilio
رئيس طراحي نماي داخلي وکميته اقدام مشترک است که مسئول امور طراحي داخلي براي شرکتهاي معتبر چون فيات,لانچيا و مازراتي را در کارنامه فعالیت حرفه ای خود دارد
و ايشان به عنوان يک طراح طراز اول شناخته ميشوند و نزديک 20 سال سابقه طراحي دارند و در استديوهاي طراحي معروفي چون پينين فارينا و ايتال ديزان و تورينو فعاليت دارند
از معروفترين نمونه کارهاي ايشان ديزاين داخلي
مازاراتي Quattroporte و Ghibli که از جديدترين محصولات ارائه شده از سوي شرکت مازاراتي است اشاره کرد
طراحي خارجي و سر طراح :
Daniele Gaglione
طراح خارجی و سر طراح و از اعضا کميته اقدام مشترک تورين و مرکز R & D که زماني براي آلفا رومئو, مازراتي و شرکت خودروسازي کرايسلر به عنوان طراح ارشد فعالیت مینمود . محصولات آلفا رومئو و آخرين سري محصولات مازراتي توسط او طراحي شده است . و شناخته شده ترين شاهکار هنري آلفا رومئو 8 C Supercar که حتي بهتر از فراري شناخته شده است
مدير پروژه
.Maurizio Poli
رئيس پروژه و کميته اقدام مشترک که سرمهندس شرکت مشهور طراحي خودرو جورجيا ليو هستند
و از طراحان قدیمی و با سابقه در صنعت خودروسازی هستند
حال با شناخت از تيم طراحي ميتوان درک کرد که شايد شباهتهاي بين جک S5 و IX35 و محصولات ائودی وجود دارد اما در يک نگاه تخصصي تر S5 از يک طراحي مستقل و ريشه دار بهره ميبرد و نميتوان به صرف اینکه شباهتهاي ظاهري انرا يک محصول کپي کاري دانست
و میتوان اطمینان داشت که تمام مسائل طراحی اصولی خودرو از ایرودینامیک - ارگونومی داخلی - نقاط شکست در تصادف و ایمنی طراحی و... حتما به نحو احسنت رعایت شده و با طرحی مهندسی شده روبرو هستیم
براي اطلاعات بيشتر در مورد تيم طراحي جک موتورز به لينکهاي زير مراجعه کنيد
http://jacen.jac.com.cn/article/20140402/75201257.html
http://news.bitauto.com/gwyj/20140424/1806385374-1.html

و اميدوارم روزي برسد که ما نيز بتوانيم در صنعت خودروسازي خود با بهره گيري از دانش فني بزرگان اين صنعت و جوينت شدن و انتقال تکنولوژي و سرمايه گزاري هاي مفيد به صنعت مرده خودرو سازي
کشور که فقط به منتاژ کاري و استفاده از پلت فرمهاي دهه 90 روي اورده جانی تازه داده و صنعتي پويا داشته باشيم به اميد ان روز