تاپیک جامع مسائل و مشکلات فنی Jac-J5 اتوماتیک(موتور 1800)

تصویر J3 ، J5 - S3 ، S5

مدیران انجمن: دينگاليگا, MCP

نمایه کاربر
دينگاليگا
يار قديمي
پست: 5302
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 آبان 1384, 4:24 pm
نوع خودرو: 207,L90,ChanganCS35
محل اقامت: تهران
Like شده: 5 بار

پنج‌شنبه 17 بهمن 1392, 6:31 pm

لطفا برای طرح مشکلات فنی جک جی5 اتوماتیک با موتور 1800 و ارائه راه حل ها از این تاپیک استفاده کنید.
You laugh at us we're different.. & we laugh 'cause you're all the same
ghahari
پست: 3
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 بهمن 1392, 11:48 pm
نوع خودرو: jac j5

شنبه 9 فروردین 1393, 12:11 pm

از دوستان کسی هست که مقایسه ای از میزان قدرت این اتومات ها در برابر دنده ای ها انجام داده باشه ؟؟
این 300 سی سی حجم موتور بیشتر و طراحی میتسوبیشی تغییر قابل قبولی ایجاد کرده یا نه؟
reza754
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 88
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 19 آذر 1387, 1:30 pm
نوع خودرو: سراتو

سه‌شنبه 12 فروردین 1393, 6:18 pm

جرا این تاپیک این همه کم کاره.یعنی دوستان اتومات سوار مشکلی تو این ماشین ندیدن یا هنوز کرمان خودرو ماشینو بیرون نداده؟راستی موضوعی که که تو چند تا سایت دیدم صحبت از ضعیف بودن وقدیمی بودن اتومات چهار دنده این ماشین بوده .واینکه چرا 6دنده طراحی نشده.دوستان اگر اطلاعی دارن دریغ نکنن.ممنون.
نمایه کاربر
LOVE CAR
روحش شاد
پست: 2953
تاریخ عضویت: شنبه 21 دی 1392, 7:03 pm
نوع خودرو: ف برای ازادی رفیق
محل اقامت: اصفهان (سپاهان شهر)
تماس:

چهارشنبه 13 فروردین 1393, 1:09 am

reza754 نوشته شده:راستی موضوعی که که تو چند تا سایت دیدم صحبت از ضعیف بودن وقدیمی بودن اتومات چهار دنده این ماشین بوده .واینکه چرا 6دنده طراحی نشده.دوستان اگر اطلاعی دارن دریغ نکنن.ممنون.
دادا رضا تا کنون پستی مبنی بر ضعیف بودن و .. گریبکس اتومات نشده شما کجا دیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟
موضوع دیگر اینکه چون 4 دنده است که دلیل برضعیف و یا قدیمی بودن نمیکند و 6 دنده بیشتر بخاطر پائین اوردن مصرف سوخت است و 6 دنده بودن دلیلی بر شتاب و قدرت بیشتر و در کل بهتر بودن نیست و حتی به علت تعداد بیشتر دنده ها و برنامه گریبکس که اجازه افزایش و باقی ماندن دور موتور در دور بالا را نمیدهد (از دست رفتن گشتاور ) شاید عملکرد ضعیف تری نیز داشته باشند (مثلا فورد موستانگ دهه 80 و 90 دارای گریبکس 3 دنده اتومات بود که بخاطر کم بودن تعداد دنده ها باعث بالارفتن دور موتور در حرکت و باقی ماندن گشتاور ایجاد شده میشد که در سرعت بالا نیز حالت هرزگردی را به چرخها تحمیل میکرد و هنوز هم جز برترینها است و نمونه های فراوان دیگر.)
به هر حال در تستی که من با جک اتومات داشتم و گزارش انرا نیز در تاپیک تجربه رانندگی با جک قرار دادم مشکلی در ان و عملکرد ندیدم و متوجه این موضوع شدم که موتور و گربکس میل زیادی به افزایش دور موتور دارد و بهترین عملکرد گربکس در دور موتور بالا است
و نکته دیگر اینکه این مجموعه گریبکس تا سال 2005 نیز بروی محصول میتسو ( لنسر ) با همین موتور استفاده شده که نمی توان به ان قدیمی گفت ( نگاهی به گریبکس لنسر 2014 1.6 ) بینداز بیشتر متوجه میشوی که تعداد کمتر دنده حتمیتی بر قدیمی بودن و یا ضعف نیست و تعداد بیشتر دنده ها برای کم کردن ضرائب دنده در نتیجه کم شدن فشار بر موتور و مسئله مصرف بهینه سوخت مد نظر است

مشخصات میتسو لنسر 2014 1.6

http://arian-motor.com/main/fa/cars/lancer/lancer-16
موتور و سیستم انتقال قدرت
موتور 4 سیلندر، 16 سوپاپ، MIVEC
حجم موتور 1600 سی سی
حداکثر قدرت PS117 KW86 در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور N.m 154 در 4000 دور در دقیقه
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان مصرف سوخت ترکیبی : A/T 7 لیتر در 100 کیلومتر
ظرفیت باک بنزین : 59 لیتر
حداکثر سرعت : A/T 180 کیلومتر در ساعت
نوع گیربکس :اتوماتیک 4 سرعته INVECS-II
دیفرانسیل جلو
(محسن)
نمایه کاربر
GM IS THE LEGEND
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 513
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 شهریور 1389, 10:41 pm
نوع خودرو: LOADING...
محل اقامت: تهران
تماس:

چهارشنبه 13 فروردین 1393, 12:11 pm

LOVE CAR نوشته شده:
reza754 نوشته شده:راستی موضوعی که که تو چند تا سایت دیدم صحبت از ضعیف بودن وقدیمی بودن اتومات چهار دنده این ماشین بوده .واینکه چرا 6دنده طراحی نشده.دوستان اگر اطلاعی دارن دریغ نکنن.ممنون.
دادا رضا تا کنون پستی مبنی بر ضعیف بودن و .. گریبکس اتومات نشده شما کجا دیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟
موضوع دیگر اینکه چون 4 دنده است که دلیل برضعیف و یا قدیمی بودن نمیکند و 6 دنده بیشتر بخاطر پائین اوردن مصرف سوخت است و 6 دنده بودن دلیلی بر شتاب و قدرت بیشتر و در کل بهتر بودن نیست و حتی به علت تعداد بیشتر دنده ها و برنامه گریبکس که اجازه افزایش و باقی ماندن دور موتور در دور بالا را نمیدهد (از دست رفتن گشتاور ) شاید عملکرد ضعیف تری نیز داشته باشند (مثلا فورد موستانگ دهه 80 و 90 دارای گریبکس 3 دنده اتومات بود که بخاطر کم بودن تعداد دنده ها باعث بالارفتن دور موتور در حرکت و باقی ماندن گشتاور ایجاد شده میشد که در سرعت بالا نیز حالت هرزگردی را به چرخها تحمیل میکرد و هنوز هم جز برترینها است و نمونه های فراوان دیگر.)
به هر حال در تستی که من با جک اتومات داشتم و گزارش انرا نیز در تاپیک تجربه رانندگی با جک قرار دادم مشکلی در ان و عملکرد ندیدم و متوجه این موضوع شدم که موتور و گربکس میل زیادی به افزایش دور موتور دارد و بهترین عملکرد گربکس در دور موتور بالا است
و نکته دیگر اینکه این مجموعه گریبکس تا سال 2005 نیز بروی محصول میتسو ( لنسر ) با همین موتور استفاده شده که نمی توان به ان قدیمی گفت ( نگاهی به گریبکس لنسر 2014 1.6 ) بینداز بیشتر متوجه میشوی که تعداد کمتر دنده حتمیتی بر قدیمی بودن و یا ضعف نیست و تعداد بیشتر دنده ها برای کم کردن ضرائب دنده در نتیجه کم شدن فشار بر موتور و مسئله مصرف بهینه سوخت مد نظر است

مشخصات میتسو لنسر 2014 1.6

http://arian-motor.com/main/fa/cars/lancer/lancer-16
موتور و سیستم انتقال قدرت
موتور 4 سیلندر، 16 سوپاپ، MIVEC
حجم موتور 1600 سی سی
حداکثر قدرت PS117 KW86 در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور N.m 154 در 4000 دور در دقیقه
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان مصرف سوخت ترکیبی : A/T 7 لیتر در 100 کیلومتر
ظرفیت باک بنزین : 59 لیتر
حداکثر سرعت : A/T 180 کیلومتر در ساعت
نوع گیربکس :اتوماتیک 4 سرعته INVECS-II
دیفرانسیل جلو
با سلام
با تشکر از توضیح و مثال آقا محسن
دوست عزیز آقا رضا منم مثل شما دیدگاه های اون شخص مورد نظر رو در اون سایت خوندم و باید بگم از نظر بار تخصصی و فنی متاسفانه سایت ضعیف و گمراه کننده ای هست . اونجا به جمع یه عده آدمی که انگار توی صف نانوایی دارن با هم صحبت میکنن میمونه و یه بنده ی خدا هم شماره ی همراهشو اونجا قرار داده و مشاوره ی تلفنی میده برای خرید انواع خودرو . یه عده انسان بی خبر هم جمع شدن و مدام استاد استاد میگن به اون بنده ی خدا !!!
اولآ ایشون مدام تاکید داره که مدل 1500 در شتاب و سبقت گیری همه جوره به 1800 اتومات برتری داره . در حالی که ایشون حتی 1 بار هم حتی ادعای تست 1800 اتومات رو نکرده . شما یقین بدونید که 1800 اتومات با توجه به 30 اسب بیشتر و همینطور گشتاور بالاتر و استفده ی صحیح از تیپترونیک در سبقت گیری و کشش به 1500 برتری خواهد داشت .
مورد بعدی اینکه اون استاد !!! فرمایش کردن که تنبلی از خصوصیات تمام گیربکسهای تیپترونیکه !!! :( دیگه این حرف جایی برای شک کردن در تجربه و تخصص اون بنده ی خدا نمیگذاره
در مورد تعداد دنده های گیربکس هم باید گفت آیا مزدا 3 قدیم 4 دنده ی اتومات نیست ؟ آوانته نیست ؟ ماکسیما نیست ؟ I30 نیست ؟
اینا بد راه میرن ؟ آیا نیو مزدا 3 که گیربکسش شد 5 دنده ی اتومات تفاوت چشمگیری در عملکرد از نظر شتاب و راه رفتن داره با مدل قبلی ؟غیر از ماکسیما خودرو هایی رو مثال زدم که از نظر قدرت موتور و وزن نزدیک به J5 AT هستن .
افزایش تعداد دنه های گیربکس بیشتر با انگیزه ی کاهش مصرف سوخت و مواد آلاینده - کاهش صدا و ...انجام میشه . البته با تکنولوزی بالاتر میتوان عملکرد گیربکس را هم بهینه کرد .


لذا خواهش دارم از افرادی که خودرو را تست کردند و دارای تجربه ی کافی در صنعت خودرو هستند مشورت بگیرید .وگرنه از سوپر مارکتی تا کارواشی و تعویض روغنی همه در همه ی زمینه ها خودشونو صاحب نظر میدونن ..
با ارادت
reza754
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 88
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 19 آذر 1387, 1:30 pm
نوع خودرو: سراتو

چهارشنبه 13 فروردین 1393, 9:32 pm

سلام.love car عزیزندیدن شما دلیل بر نبودن یک موضوع نیست.من این توضیحاتو توی دو تا سایتهای مربوط به خودرو دیدم همون طور که دوست عزیز اقا احسان نیز به اون اشاره کردن.در هر صورت ممنون ار توضیخات دو دوست گرامی
gt101
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 188
تاریخ عضویت: جمعه 12 آبان 1391, 11:20 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پنج‌شنبه 14 فروردین 1393, 7:58 pm

سلام به مدیریت محترم سایت سال نو مبارک

قبل از عید پیشنهادی دادم بر تصویر وتجربیات سواری جک اتومات متاسفانه عنوان شد این ماشین هنوز کمه و تجربیات کمه حالا برای ماشینی که هنوز کمه و تجربیات کمتر عنوان میشه یک صفحه نقاط ضعف و مشکلات فنی گذاشته شده و دوستانی هم بدون تجربه از این ماشین به صرف دو تا سایت رقیب با جک بدون تجربه سواری ومطالعه سایتهای اصلی خارجی صرفا نکات منفی غیر واقعی را تبلیغ و بلد میکنندجای شکرش هست محسن جان با تجربه مستقیم ورانندگی چند ساعته هست که توضیح بده لذا پیشنهاد میشه این صفحه غیر فعال بشه تا اردیبهشت که تجربیات و بازگو کردن آن بیشتر بشه بعد برسیم به مشکلات احتمالی فنی برای ماشینی که هنوز تحویل چند نفر شده.
نمایه کاربر
bayernaniya
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 62
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 10 دی 1388, 2:06 pm
نوع خودرو: sdv8 & J5 MT

جمعه 15 فروردین 1393, 9:17 am

سلام دوستان
موتور 1800 ميتسوبيشي توليد كدوم كار خونه ميتسوبيشيه؟توكدوم كشور؟پلمپ ازژاپن ميگيرن؟؟
با تشكر

-- 15 فروردین 93, 08:18 --

موتور واقعا ژاپنيه؟؟

-- 15 فروردین 93, 10:32 --
bayernaniya نوشته شده:سلام دوستان
موتور 1800 ميتسوبيشي توليد كدوم كار خونه ميتسوبيشيه؟توكدوم كشور؟پلمپ ازژاپن ميگيرن؟؟
با تشكر

-- 15 فروردین 93, 08:18 --

موتور واقعا ژاپنيه؟؟
پست اشتباها توسط شخص ديگري با pass بنده نوشته شده از مدير محترم تقاضاي پاك نمودن آن را دارم. با تشكر
نمایه کاربر
LOVE CAR
روحش شاد
پست: 2953
تاریخ عضویت: شنبه 21 دی 1392, 7:03 pm
نوع خودرو: ف برای ازادی رفیق
محل اقامت: اصفهان (سپاهان شهر)
تماس:

جمعه 15 فروردین 1393, 11:34 am

bayernaniya نوشته شده:سلام دوستان
موتور 1800 ميتسوبيشي توليد كدوم كار خونه ميتسوبيشيه؟توكدوم كشور؟پلمپ ازژاپن ميگيرن؟؟
با تشكر
موتور واقعا ژاپنيه؟؟
دادا این موتور دیگر در ژاپن با این ورژن تولید نمیشه اما سری کد 4Gxxx هنوز در خود ژاپن به تولید میرسد
موتور جک جی 5 1.8 تحت لایسنس میتسو است و در چین تولید میشود
اما موتور به طور کل طراحی و تکنولوژی میتسو است
(محسن)
ghahari
پست: 3
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 بهمن 1392, 11:48 pm
نوع خودرو: jac j5

شنبه 16 فروردین 1393, 11:36 am

باید دی وی دی پلیر و نویگیتور هم روش میذاشتند... دیگه از لیفان که کمتر نیست...
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “جی ای سی (جك) JAC”