قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

یار جَوونی و عشق پیری(W120-W121)

W110-W111-W108/109-W112-W113-W100
نمایه کاربر
پرنده
متخصص سیتروئن های کلاسیک
پست: 1149
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 1 اسفند 1387, 6:55 am
نوع خودرو: در حسرت یک مهاری !
محل اقامت: تهران - اتوبان همت - زیر سقف خدا

پست یک‌شنبه 25 مهر 1389, 2:21 pm

اول خدمتتون عرض کنم که درسته بنز اولین خودروی شخصی بوده!
البته آمريكايي ها مي گن فورد صاحب اين مقامه ( خب بين آمريكا و آلمان دعواست به من و شما چه ؟) :-(
ه گاهی پژو نو آوری میکرده
هر شركتي در كاري متخصصه ، پژو اصولا در بيشتر عمر خود ، شركتي نبوده كه به نوآوري مشهور باشه ، برعكس بيشتر شركتي محطاط به شمار مي رفته كه هدفش توليد محصولات كاربردي و اقتصادي بوده ،‌در كشور فرانسه اين سيتروئن بود كه به نواوري شهره بود و آنقدر بر سر نو آوري هزينه كرد كه در اين راه ورشكست شد و كنترل شركت دست پژو افتاد و اون ها هم در نخستين اقدام بخش تحقيق و نو آوري سيتروئن رو تعطيل كردند :x
اين كه گفتم ، معنيش اين نيست كه پژو بده ، در واقع اگه با يك اقتصاد دان صحبت كنيد مي گه سيتروئن بده ،‌ولي خب اگه با يك مهندس صحبت كنيد ، عاشق اونه كه تو اون دوره تو سيتروئن كار مي كرد!
بازسازی ماشین پرنده
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 30&t=89309
نمایه کاربر
Ali Beheshti
Rebuilder
پست: 1931
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 18 بهمن 1386, 5:39 am
نوع خودرو: MB220 & Samand LX
محل اقامت: دولاب طهرون

پست یک‌شنبه 25 مهر 1389, 5:20 pm

کمي باقالي:

خلاصه تاريخچه:
دايملر و بنز بدون اينکه همديگه رو بشناسن و از کار هم با خبر باشن، هردو همزمان موتور درونسوز رو اختراع کردند. دايملر روي دوچرخه گذاشت و شد موتور سيکلت! بنز روي درشکه گذاشت و شد اتومبيل!
پس بنز اولين اتومبيل شخصي بوده! اون هم يه کارگاه فسقلي بود که همش سالي يک يا دوتا اتومبيل ميساخته!(مثل ارسلان و مجيد بوده!)
هنري فورد اولين کسي بود که کارخانه اتومبيل سازي راه انداخت و فورد اولين اتومبيلي بود که روي خط توليد رفت و به توليد انبوه رسيد.

يه کم ديگه باقالي:
پژو از بنز قديميتره! اما پژو ابزار سازي بوده و تيغ اره هاي مرغوبش مشهورش کرده1 آرم شيد هم نشان از تيز بودن تيغ اره بوده!


بريم سر اصل مطلب:
اين W122 چقدر عجيبه!!! :( اصلا توي ويکي پديا در موردش چيزي نيست! توي گوگل که سرچ ميکني يه عالمه مدلهاي جور و واجور از فيس ليفت همين ماشين هست!!!!! اما عجيب اينه که همه عکسهاش سياه و سفيده! يعني مال قديمه و عکس جديدي ازش نيست!
يعني توليد نشده و فقط در حد يه طرح بوده!؟ يعني W110 نذاشته که W122 رو بياد!!؟

اينا رو ببينيد. همون اتاقه که يه کم شبيه 190SL شده!
http://img97.imageshack.us/img97/2323/7 ... 240820.jpg

http://eblog.mercedes-benz-passion.com/ ... ig1479.jpg

اين يکي خيلي خوشکله! منم ميخوام :)
http://eblog.mercedes-benz-passion.com/ ... s62247.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/1657 ... 4002vs.jpg

يا اين يکي که خيلي عجيب و غريبه!؟
http://blog.mercedes-benz-passion.com/w ... ig1488.jpg
شد حکایت از زمانِ پیش تر/ آدم کودن چو نیشِ نیشتر
می خراشد روح و جان عاقلان / هرکه عقلش بیش دردش بیشتر
کپی رایت: «علی بهشتی پور»
نمایه کاربر
پرنده
متخصص سیتروئن های کلاسیک
پست: 1149
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 1 اسفند 1387, 6:55 am
نوع خودرو: در حسرت یک مهاری !
محل اقامت: تهران - اتوبان همت - زیر سقف خدا

پست دوشنبه 26 مهر 1389, 9:26 am

علي جان بيشتر به نظر مي رسه كه اون ها ماشين هاي نمونه باشن و در طرح هاي تحقيقي و مدل هاي ويژه نمايشگاه توليد شده باشند.
اما اون خيلي خوشگه آدم رو ياد پژوي 104 مي اندازه ، در كل بنز براي توليد خودرو به جورهايي حتي از انگليسي ها در حفظ سنت طراحي بدنه سخت گير تر بوده و هست و بدنه هاي ابتكاري به خط توليد راه پيدا نمي كنند به آساني!
بازسازی ماشین پرنده
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 30&t=89309
نمایه کاربر
سعید_مقتدری
دنده 1
پست: 1361
تاریخ عضویت: چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389, 8:31 pm
نوع خودرو: PU-MBW114-DYANE
محل اقامت: تهران-بوکان
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 26 مهر 1389, 2:15 pm

سلام
اينا عكس اون طرحهايي هستش كه توليد نشدن !! ايده هاي جالبي بودن حتي الانم نسبت به 2010 ايران خودرو بكر هستن اما ببين مرسدسي ها اون زمان چي توليد ميكردن .جلوتر از زمان بودن هميشه .كارشون عاليه حتي من فك ميكنم اين طرح رو بعدا پژو رو 504 اجرا كرده !!!!
http://img269.imageshack.us/img269/1657 ... 4002vs.jpg
تصویر
مرسدس من معماریه .... رنگش آبی درباریه
دوسش دارم همیشه ..... دلم براش تنگ میشه
نگهش داشتم تا پای جون ..... صداش میزنم پرنس جون؟
نمایه کاربر
Ali Beheshti
Rebuilder
پست: 1931
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 18 بهمن 1386, 5:39 am
نوع خودرو: MB220 & Samand LX
محل اقامت: دولاب طهرون

پست دوشنبه 26 مهر 1389, 4:55 pm

به چشم من که شباهتی به 504 نداره!
حدس میزنم این ماشین که من گفتم خوشکله و سعید عکس پشتش رو گذاشت زمینه تولد پاگودا بوده!؟ :)

آخه عقبش بخصوص فرم چراغها و زه بین چراغهای عقب خیلی شبیه پاگوداست! :( فرم سقفش هم شبیه و جلو پنجرش هم تا حدود کمی شباهت داره! البته از جلو یه چیزی تو مایه های پاگودا و 190SLه!

ای کاش تولید میشد!!! اگه میشد الآن رُخی داشت واسه خودش :grin:
شد حکایت از زمانِ پیش تر/ آدم کودن چو نیشِ نیشتر
می خراشد روح و جان عاقلان / هرکه عقلش بیش دردش بیشتر
کپی رایت: «علی بهشتی پور»
نمایه کاربر
پرنده
متخصص سیتروئن های کلاسیک
پست: 1149
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 1 اسفند 1387, 6:55 am
نوع خودرو: در حسرت یک مهاری !
محل اقامت: تهران - اتوبان همت - زیر سقف خدا

پست سه‌شنبه 27 مهر 1389, 9:35 am

نه تنها نماي ژشت بلكه نماي جانبي اون هم درست و دقيق همون پژوي 204 است كه بالاتر اشتباهي نوشتم 104
تصویر
بازسازی ماشین پرنده
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 30&t=89309
نمایه کاربر
سعید_مقتدری
دنده 1
پست: 1361
تاریخ عضویت: چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389, 8:31 pm
نوع خودرو: PU-MBW114-DYANE
محل اقامت: تهران-بوکان
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 28 مهر 1389, 9:46 pm

Ali Beheshti نوشته شده:به چشم من که شباهتی به 504 نداره!
حدس میزنم این ماشین که من گفتم خوشکله و سعید عکس پشتش رو گذاشت زمینه تولد پاگودا بوده!؟ :)

آخه عقبش بخصوص فرم چراغها و زه بین چراغهای عقب خیلی شبیه پاگوداست! :( فرم سقفش هم شبیه و جلو پنجرش هم تا حدود کمی شباهت داره! البته از جلو یه چیزی تو مایه های پاگودا و 190SLه!

ای کاش تولید میشد!!! اگه میشد الآن رُخی داشت واسه خودش :grin:
سلام به بنز دوستان
علی جوون یه نگاهی به گلگیر جلو .برش درها و قالپاق ها بینداز ببین شبیه 504 هم هست البته دقیقا کپی که نیس>حتما یه جاسوسی این طرحها رو به پژو نشون داده :smile:
راست میگی :-)
این عکس هم پاگودا هم 190اس ال محترم
به طرحهای عقب و جلو بیشتر دقت کنین .اینا نوه های این طرح ها هستن
تصویر
+
تصویر
+
تصویر
+
تصویر
حالا خودتون دوستان قاضی باشن و قضاوت کنین
اگه عکسم خواستین بازم هست میزارم
تمام بدنم شده برنزه.... آخه این معجزه بنزه
see you later
مرسدس من معماریه .... رنگش آبی درباریه
دوسش دارم همیشه ..... دلم براش تنگ میشه
نگهش داشتم تا پای جون ..... صداش میزنم پرنس جون؟
نمایه کاربر
ammclaren
دنده 1
پست: 1780
تاریخ عضویت: دوشنبه 3 آبان 1389, 7:17 pm
نوع خودرو: Mercedes-Benz
محل اقامت: همدان

پست جمعه 5 فروردین 1390, 6:39 am

سلام سلام سلام صدتا سلام :)


عاشق كلاسيكاي بنزم ديگه چي كنم. :hb:

اين تاپيكو با همكاري شما دوستان ايجاد كردم چون ديدمي جاش تو كلوپ بنز خاليه، يه جورايي ميخواد بشه مرجع كلاسيك بنز. اينو خوب ميدونيم كه همه عاشق ماشيناي كلاسيك هستند حالا بعضي ها يه مدل خاص و بعضيها هم چند مدل و يا شايدم همه مدلها.

اينجا هدف گذاشتن عكس كامل از سري خودروهاي كلاسيك بنزه چه كلاسيكاي جوان و چه قديم فرقي نميكنه. ولي نياز به همكاري خود شما داره، يكي از مهمترين اهداف اين تاپيك بيشتر براي اينه كه اگر كسي از دوستان در حال
بازسازي مدل خاصي از كلاسيكهاي بنز باشه بتونه به راحتي با جستجو تو پستهاي كاربران اين تاپيك، مدل مورد نظرشو پيدا كنه تا ببينه نمونه كارخونه اي اون به چه صورت بوده و تو باز سازيش كمك شاياني بشه. همچنين از نظرات كاربران
در مورد انواع مدلها استفاده ميشه تا دانش همه افزايش پيدا كنه. و يا از هر مدلي كه خوشش اومد بزنه تو كار بازسازيش كه اينجوري از فرستادن اين گنجينه ها به مراكز اسقاط جلو گيري بشه.

هدف ديگه شناسايي مدلهاي فراموش شده بنزه كه يه زماني براي خودشون سلطان جاده ها بودن (البته هنوز هم هستن) و يا به عبارتي تجديد خاطرات با مدل خاص.

يه هدف ديگه هم مي تونه اين تاپيك داشته باشه و او اينه كه كساني كه علاقه مند به آشنايي بيشتر با ساير مدل هاي بنز هستند (البته آشنايي كلي و مختصر، نه بحث تخصصي و جزئي كه خودش نيازمند زدن يك تاپيك براي هر مدله) چون اينجا يه جورايي مرجع تمامي مدلها مي خواد به حساب بياد بتونه اطلاعات كلي رو از مدل مورد نظر پيدا كنه.

سيستم كار به اين صورته كه مدل خاصي رو معرفي مي كنيم فرقي نمي كنه از چه سالي يا چه كلاسي باشه، بعد اطلاعات كلي از اون اگه لازم بود گذاشته ميشه و بعد تعداد زيادي عكس از قسمت هاي مختلف براي معرفي بهتر محصول. :t

در آخر باز ميگم اين تاپيك نياز به همكاري خود شما داره اطلاعات ما همگي با هم ميتونه مرجع كاملي رو از كلاسيكاي بنز بوجود بياره. من هم اطلاعات كاملي ندارم كه دوست دارم اينجا افزايشش بدم، در باره هر محصول هرچي ميخواي بگو، انتقاد پيشنهاد هرف دلتو بزن. پس معطل نكنين. :zz:


بسم لله... :wink:
نمایه کاربر
ammclaren
دنده 1
پست: 1780
تاریخ عضویت: دوشنبه 3 آبان 1389, 7:17 pm
نوع خودرو: Mercedes-Benz
محل اقامت: همدان

پست جمعه 5 فروردین 1390, 7:21 am

اولين مدل از كلاسيكهاي بنز Mercedes-Benz W120/121

همگي خاطرات زيادي با اين بنز هميشه موفق جاده هاي ايران دارين خصوصا مدل ديزلي اون كه زبان زد خاص و عام بود.
مدل هاي توليدي با مشخصات موتور و مدلهاي آن از اين سري به شرح زيرند:

تصویر

تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر
تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر
تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر
تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر


تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر
تصویر تصویر تصویر

فكر كنم براي شروع بد نباشه. نظرتون چيه؟
نمایه کاربر
سعید_مقتدری
دنده 1
پست: 1361
تاریخ عضویت: چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389, 8:31 pm
نوع خودرو: PU-MBW114-DYANE
محل اقامت: تهران-بوکان
Like شده: 1 بار

پست شنبه 6 فروردین 1390, 6:04 am

امیر جان دارم براش دیوونه میشم
دلمو ریش نکن!
مرسدس من معماریه .... رنگش آبی درباریه
دوسش دارم همیشه ..... دلم براش تنگ میشه
نگهش داشتم تا پای جون ..... صداش میزنم پرنس جون؟

بازگشت به “مرسدس بنز دهه 60”