قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

ماجرای ما و یک w108 دوست داشتنی

W110-W111-W108/109-W112-W113-W100
نمایه کاربر
chimeh
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 193
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 6 مرداد 1388, 2:29 pm
نوع خودرو: 206 MB W108 1966,T5
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 3 مرداد 1391, 1:51 pm

یه بکر تمیز با آمپلی فایرش هست که مال 190 هم هست.من که به کارم نمیاد اگر کسی خواست به من بگید.
اميرحسين
نمایه کاربر
Benz280w108
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 371
تاریخ عضویت: چهارشنبه 14 دی 1390, 12:22 pm
نوع خودرو: Benz W108/W114/W116
محل اقامت: تهران شهرک اکباتان

پست سه‌شنبه 3 مرداد 1391, 4:21 pm

من می خواهمش
بازسازي بنز 280S اتاق 108 http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 47&t=75381
(رامین مهزاد)
نمایه کاربر
chimeh
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 193
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 6 مرداد 1388, 2:29 pm
نوع خودرو: 206 MB W108 1966,T5
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 4 مرداد 1391, 5:55 pm

دوستان قصد دارم شمع های ماشین رو عوض کنم و سه جفت نو بندازم. چه شمعی با چه کد فنی رو توصیه می کنید؟
یادمه یک جایی یکی از دوستان دنسو ایریدیوم رو توصیه کرده بود ولی کد فنی شمعی که به این ماشین می خوره رو هم اگر لطف کنید بسیار ممنون می شم.
اميرحسين
نمایه کاربر
chimeh
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 193
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 6 مرداد 1388, 2:29 pm
نوع خودرو: 206 MB W108 1966,T5
محل اقامت: تهران

پست شنبه 7 مرداد 1391, 12:53 pm

در مورد شمع ها تحقیقات انجام شد و سه جفت بوش پلاتینیوم wr8dpx آلمانی خریده شد
شمع های مناسب برای موتور M108 در کاتالوگ خود ماشین w200 بوش ذکر شده که دیگه نه تولید می شود و نه یافت می شود. و سری های جدید بوش که با این شمع همخونی داره w7dc و w8dc هست
حرف r در شمع ها با یک شماره حرارتی نشانه وجود مقاومت(resistance) است . در مورد این موتور وجود و یا عدم وجود مقاومت در شمع موضوع بحث است و نتونستم نتیجه گیری دقیقی از بحث ها داشته باشم.
تصمیم گرفتم بجای w8dc همین عدد حرارتی ولی با الکترود پلاتینیوم (wr8dpx) و با مقاومت رو بگیرم
باید شمع ها رو بندازم و تست کنم و نتیجه اش رو می نویسم.
اميرحسين
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10838
تاریخ عضویت: جمعه 2 مرداد 1383, 9:19 am
نوع خودرو: C107,C350,XV50
Like شده: 4 بار

پست دوشنبه 9 مرداد 1391, 11:43 am

سلام
شماره فنی دنسو ایریدیم برای موتور شما VW20 هست.البته ببخشین بابت تاخیر.این پست رو فراموش کرده بودم.
شمع های بوش w7 وw8 رو مدلای مختلفش رو رو موتور 110 امتحان کردم که زیاد فرقی در عمل نشون نمیداد. ولی WR78 یه مدت کمی رو ماشین بود که اونم خوب بود ولی وقتی ماشین گرم بود کمی سخت تر روشن میشد و بیشتر استارت میخورد.
رزیستور برای نویز نیفتادن روی رادیو و بقیه لوازم برقی هست ولی با شمع های دیگه هم من نویزی ندیدم.
مقاومت سری وایرها چقدره؟ 1 یا 5 کیلواهم؟ بعضی بنزا هم رزیستور جداگونه دارن.اگه هنوز شمع ها رو نبستین اینا رو بررسی کنین که مقاومت تو مدار جرقه زیاد بالا نره. اگه سروایرها و خود سیستم هم رزیستور داشته باشن مقاومت از حد تعیین شده بالاتر میره.
در مورد ارزش حرارتی و دمای شمع هم بستگی به نوع استفاده،سلامت موتور،کیفیت بنزین و...... داره.ولی 8 یه چیز نرمالی هست که وضع ترافیک تهران که کارکرد تو دورهای پایین و درجا زیاده انتخاب مناسبی هست ولی از نظر پرفورمانس 7 بهتر هست.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
chimeh
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 193
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 6 مرداد 1388, 2:29 pm
نوع خودرو: 206 MB W108 1966,T5
محل اقامت: تهران

پست دوشنبه 9 مرداد 1391, 12:24 pm

ممنونم محمد جان از پاسختون
در مورد رسیستنس کنار دلکو چون قبلا شمع ها بدون r بودن کنار دلکو داشت ولی نظر خودمم این بود که دیگه اونو از دور خارج کنم که مقاومت بالاتر نره.
در مورد وایر ها فکر می کنم وایرهاش یک دست نیستند و قصد دارم یک دست وایر مناسب و همیشگی براش بگیرم اگر مارک،جنس و اهم مناسب رو پیشنهاد بدید ممنون خواهم شد.
اميرحسين
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10838
تاریخ عضویت: جمعه 2 مرداد 1383, 9:19 am
نوع خودرو: C107,C350,XV50
Like شده: 4 بار

پست دوشنبه 9 مرداد 1391, 3:11 pm

سیم کشی و جرقه فابریک رو تغییر ندین بهتره. شمع ها بدون مقاومت ببندین بهتره.
برای وایر هم اگه وایر مرسدس باشه خوبه وگرنه وایرهای دیگه که به اسم آلمانی و اصلی هست مثل برو برمی و کا وی ال فکر نکنم اصلی باشن.
برای 126 از یه مغازه تو کوچه کتانه که کارش شمع و وایر هست وایر با سرشمع بوش 1 کیلو اهم گرفتم.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
Benz280w108
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 371
تاریخ عضویت: چهارشنبه 14 دی 1390, 12:22 pm
نوع خودرو: Benz W108/W114/W116
محل اقامت: تهران شهرک اکباتان

پست سه‌شنبه 10 مرداد 1391, 6:01 pm

من امروز بعد از ظهر از خیابون قزوین رد می شدم یه دونه لنگه ی بنز شما دیدم همون رنگ با همون چراغ ها یه لحظه شک کردم اصلا خودتون باشید حیف نتونستم ازش عکس بگیرم یه لحظه خواستم واستم نگاش کنم انقدر ترافیک پشتم درست شد که مجبور شدم برم نزیدکی های مغازه لوازم یدکی مهرداد بود
بازسازي بنز 280S اتاق 108 http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 47&t=75381
(رامین مهزاد)
نمایه کاربر
chimeh
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 193
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 6 مرداد 1388, 2:29 pm
نوع خودرو: 206 MB W108 1966,T5
محل اقامت: تهران

پست دوشنبه 16 مرداد 1391, 6:56 pm

قبل از هر چیز مدال های طلای المپیک رو به همه بچه های تی تی تبریک می گم! :) :)


رامین خان ماشین ما نبوده. راستش ماشین تو این 6 ماهی که برگشته کلا 6 بار هم از پارکینگ نیومده بیرون.

محمد خان به توصیه شما و مشورت و تحقیق بیشتر قبل از اینکه شمعها رو بندازم رو ماشین بردم با یک دست w7dc عوض کردم و انداختم رو ماشین که کارکرد ماشین بسیار نرم تر و پر قدرت شده. ممنونم
اميرحسين
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10838
تاریخ عضویت: جمعه 2 مرداد 1383, 9:19 am
نوع خودرو: C107,C350,XV50
Like شده: 4 بار

پست دوشنبه 16 مرداد 1391, 8:19 pm

مبارک باشه.w7DC بهترین انتخابه.از نظر پرفورمانس که بهترینه .فقط یکم از نظر سلف کلینینگ 8 بهتره ولی اگه بنزین سوپر بزنین و همه شرایط ایده آل باشه شمع ها کثیف نمیشن.مسیرتون به کوچه کتانه افتاد یه دست وایر هم بگیرین براش.
راستی چند هفته پیش یه روز بعدظهر (فکر کنم 4شنبه بود) تو دولت یه ماشین کپی 108 شما دیدم نمیدونم خودتون بودین یا نه ولی ماشین خیلی دیدنی و تمیزی بود.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»

بازگشت به “مرسدس بنز دهه 60”