قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

بنز 600 مدل 63 شاهكار مرسدس بنز

W110-W111-W108/109-W112-W113-W100
نمایه کاربر
Sadegh
متخصص فنی خودرو
پست: 1204
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 آبان 1384, 6:27 pm

پست جمعه 14 بهمن 1384, 12:29 pm

سلام.چند وقت پيش در يكي از سايت هاي حراج خودرو به مدل 600 ليموزين برخوردم كه در حد صفر و فقط 10000 مايل كاركرده بود.اين اسطوره در نهايت به قيمت 135 هزار دلار به فروش رسيد.نمي دونم مجله ماشين مهر سال 83 رو خوندين يا نه.يه مقاله چاپ كرده بود تحت عنوان (مرسدس بنز آينده را از چهل سال پيش آغاز كرد) كه مطلب ترجمه شده اي (نگين كه مجله ماشين نوشته)درباره مرسدس 600 كه نوشتنش رو بي جهت ندونستم.در اين تاپيك براي كسايي كه نخوندن مطالب مهمش رو مي نويسم:
.... چهل سال پيش در زماني كه خودرويي مثل اپل كادت با 48 اسب جزو سدان خانوادگي پرقدرت حساب ميشد مرسدس 600 مدل 1963با قدرت 250 اسب بخار گويي ازفضا به زمين آمده بود چون غير از ويژگي هاي ظاهري و ديناميكي تجهيزاتي در آن وجود داشت كه هنوز هم در تعداد معدودي از خودرو ها وجود دارد:اركانديشن اتوماتيك.ريش تراش برقي در جادستي صندلي عقب.تلويزيون كوچك براي سرنشينان عقب....
سواري وهندلينگ آن عليرغم اينكه طولش بيش از 6.24 متر بوده كاملا راحت وآسان است.
خودرو آنقدر بي صداست كه متوجه روشن بودن آن نمي شويد.يكي از معروف ترين تست كننده هاي خودرو در اين باره گفته:غيرممكن است از صداي موتورسرعت را تشخيص دهيد.اين موضوع حتي در سرعت هاي بالا مانند 200 كيلومتر صدق مي كند.حتي صداي مخصوص شيشه ها وسقف برقي از صداي برخورد تاير يا مسيير هم بيشتر است....
سيستم فنربندي از نوع گازي راحتي عالي و فرمان پذيري خوب را به ارمغان مي آورد.
سيستم ترمز ها در هرچهار چرخ از نوع ديسكي بوده واز نظر توان توقف با خودرو هاي سدان لوكس امروزي برابري مي كند.هيچ يك از ويژگي هاي مرسدس 600 را در خودرو هاي كلاسيكي كه در گذشته بجا مانده اند پيدا نمي كنيد ...
بنابر اظهار نظر بسياري از نشريات تخصصي در اروپا و آمريكا آن را بهترين اتوموبيلي دانستند كه با پول قابل خريداري بودو امروزه نيز اين اتوموبيل بعد از گذشت 40 سال باز هم مورد توجه متخصصين صنعت اتوموبيل است.طراحي آن قدمي نشدني و مشابه مهندسي امروز است .رقباي اين مرسدس در دهه 60 اتوموبيل هايي همچون رولزرويس .جاگوار .كاديلاك لينكلن وكرايسلر امپريال بود كه مرسدس با كسب 466 امتياز در يك آزمون شش ماهه بعنوان بهترين خودروي جهان در آن سال انتخاب شد.
از بدو تاسيس كمپاني بنز تاكنون نام خريداراني كه مستقيما از كمپاني يا نمايندگي هاي رسمي خريد كرده اند ثبت و ضبط شده و در بين خريداران مرسدس 600 افراد بسيار معرفي را پيدا مي كنيم:مايو رهبر چين 13 دستگاه.ليونيد برژنف رهبر شوروي.جان ليونيد از گروه بيتلز و...
قابل توجه :سه دستگاه از اين مرسدس در موزه بنياد در جاده مخصوص كرج كه به جا مانده از خاندان پهلوي هست موجوده.كساني كه نرفته ونديده اند از كفشان رفته است.
مشخصات فني :
8 سيلندر به حجم 6330 سي سي.به قدرت 250 اسب بخار وگشتاور 501 نيوتن در 2800 دور.
گيربكس 4 دنده اتوماتيك.مصرف بنزين 24 ليتر در 100 كيلومتر.وزن 2600 كيلوگرم.شتاب 0 تا 100 10 ثانيه. :shock: وحداكثر سرعت 207 كيلومتر.ظرفيت باك بنزين 112 ليتر.

اين هم عكس هاي اين اسطوره و افسانه:
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
نمایه کاربر
سرير
مدیر پیشین
پست: 2226
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 31 خرداد 1384, 2:20 pm
نوع خودرو: 405 1.6i GTi
محل اقامت: گــــــرگـــــان

پست جمعه 14 بهمن 1384, 1:02 pm

بابا ايول :( :shock:
اين عجب غوليه :shock:
خيلي حال كردم باهاش :grin:
مرتضی
نمایه کاربر
McLaren F1
يار همراه
پست: 761
تاریخ عضویت: جمعه 13 آذر 1383, 10:15 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: مشهد

پست جمعه 14 بهمن 1384, 1:22 pm

مرسي :) :) :) :) :)
اين توهمش هم براي ما هيجان آوره :-(
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10838
تاریخ عضویت: جمعه 2 مرداد 1383, 9:19 am
نوع خودرو: C107,C350,XV50
Like شده: 4 بار

پست جمعه 14 بهمن 1384, 4:28 pm

ممنون صادق :-) :-)
اين ماشين شاهكار هست و هنوز هم براي خيلي كاربرد هاي تشريفاتي از اين به جاي مرسدس و بي ام و و .... هاي جديد استفاده ميشه.
موتور اين ماشين هم همون موتور M100 معروف مرسدس هست كه روي 300SEL 6.3 و450 SEL 6.9 استفاده شده و قدرتش 300 اسب با استاندراد SAE هست.اين موتور اينقدر بادوام هست كه بعد از 40 سال روي لنج استفاده ميشه به همين خاطر هم قيمتش خيلي بالا هست
سه دستگاه از اين مرسدس در موزه بنياد در جاده مخصوص كرج كه به جا مانده از خاندان پهلوي هست موجوده.كساني كه نرفته ونديده اند از كفشان رفته است.
قرار هفته بعد هم معلوم شد :lol: :lol:

گزارش اون تست 6 ماهه رو هم من داشتم يه جايي بالاهاي جالبي سر گرونترين ماشيناي دنيا اوردن اگه پيداش كردم مينويسم
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
Sadegh
متخصص فنی خودرو
پست: 1204
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 آبان 1384, 6:27 pm

پست جمعه 14 بهمن 1384, 5:27 pm

خواهش می کنم.
:eek: در مورد با دوام بودن موتورهای مرسدس همین کافیه که موتور های اتوبوس های 302 شرکت واحد بعد از 25 سال کارطاقت فرسا درتهران بعد از اوراق شدن بدنه سر از چاههای آب کشاورزی در میاره.
قرار موزه رو هم به شدت پایم.فقط دقت کنید ایام تعطیل موزه بسته هست. : :lol:
راستي يه خبر :بنز 600 ليموزين الويس پريسلي مدل 1969 در يك حراج به قيمت 375 هزار دلار به فروش رسيد.
آخرین ويرايش توسط 1 on Sadegh, ويرايش شده در 0.
نمایه کاربر
فرزاد
شروع حركت
پست: 38
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 14 آبان 1383, 7:08 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست جمعه 14 بهمن 1384, 6:48 pm

اين كه ميگم طراحهاي جديد برم شيپور بزنن همينه. فكر كنم طراح اين ماشين برونو ساكو باشه. 8 پسال پيش مرد ولي اسلوب كلي طرح هاي مرسدس براي همه ادوار از انديشه جادويي ساكو و ديگر طراح هاي تكرار نشدني اين شركت نشات گرفته.
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10838
تاریخ عضویت: جمعه 2 مرداد 1383, 9:19 am
نوع خودرو: C107,C350,XV50
Like شده: 4 بار

پست شنبه 15 بهمن 1384, 6:02 am

فرزاد نوشته شده:اين كه ميگم طراحهاي جديد برم شيپور بزنن همينه. فكر كنم طراح اين ماشين برونو ساكو باشه. 8 پسال پيش مرد ولي اسلوب كلي طرح هاي مرسدس براي همه ادوار از انديشه جادويي ساكو و ديگر طراح هاي تكرار نشدني اين شركت نشات گرفته.
برونو ساكو كه 1 نفر بود و ديگه هم مثلش نخواهد آمد :grin: :-) من هميشه افتخار ميكنم كه ماشينم رو برونو ساكو طراحي كرده :-) ولي فكر نكنم طراحي اين 600 كار اون باشه.
البته ساكو در اون ماشين نقش داشته ولي طراح اصلي Paul Barcq بوده و ساكو از سال 74 تا 99 رئيس طراحي مرسدس بنز بوده
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
matin
مدیر پیشین
پست: 5344
تاریخ عضویت: شنبه 14 شهریور 1383, 3:31 am
نوع خودرو: Suzuki Grand Vitara
محل اقامت: تهران

پست شنبه 15 بهمن 1384, 6:16 am

صادق جان دستت درد نكنه :-)

من چند تيكه از فيلم تست اين شاهكار رو دارم.باورتون نميشه چه بلاهايي سر اين ماشين

ميارن.يكيش اينه كه از ارتفاع حدود 5 متر ماشين رو با پوز ول مي كنن رو زمين :( :(

در هر صورت عظمت مرسدس بنز براي من يكي كه خيلي وقته روشن شده :-)
Five Doors, Four Wheel Drive, Three Differentials,Two People, One Goal = Having Fun
نمایه کاربر
McLaren F1
يار همراه
پست: 761
تاریخ عضویت: جمعه 13 آذر 1383, 10:15 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: مشهد

پست شنبه 15 بهمن 1384, 6:24 am

من چند تيكه از فيلم تست اين شاهكار رو دارم
:) :) :)
خب چرا معطلي؟؟؟ لينكشو بزار دارم ديوونه ميشم
نمایه کاربر
matin
مدیر پیشین
پست: 5344
تاریخ عضویت: شنبه 14 شهریور 1383, 3:31 am
نوع خودرو: Suzuki Grand Vitara
محل اقامت: تهران

پست شنبه 15 بهمن 1384, 6:32 am

http://www.500sec.com/videos.html

اين آدرس سايتيه كه توش پره از فيلماي مرسدس...من 2 تاشو تو تالار" گالري تو تاپيك گالري

فيلم مرسدس بنز" گذاشتم اما كسي توجه نكرد :-o
Five Doors, Four Wheel Drive, Three Differentials,Two People, One Goal = Having Fun

بازگشت به “مرسدس بنز دهه 60”