بررسي طراحي خودروها

مباحث مربوط به طراحي داخلي و خارجي خودروها
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
alibinandeh
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 64
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 فروردین 1390, 12:57 pm
نوع خودرو: LX EF7, Dacia Logan
محل اقامت: 0611
تماس:

Re: بررسي طراحي خودروهاي داخلي

پست توسط alibinandeh » دوشنبه 27 تیر 1390, 3:30 pm

سلام خدمت همه ی دوستان خوب
چند وقت پیش از خودروی دنا چندتا عکس دیدم که به ظاهر همه رو خوشحال کرد، چرا که حد اقل یکسری از متودهای طراحی روز خودرو رو داشت
اما نکاتی وجود داره که بد ندیدم به یکی از اونها اشاره کنم:
طراحی ستون C و برش درب صندوق عقب برخلاف انتظار خیلی خوش فرم از آب درنیومده و به هرچه کوچکتر نشون دادن عقب خودرو کمک میکنه،
به تصویر نگاه کنید، به نظر من 2 تا دلیل داره:
یکی اینکه باید بعد از اتمام ستون C ، بدنه یک فاصله ی افقی رو طی میکرد بعد برش درب صندوق شروع میشد (توجه به دایره ی قرمز) و دیگری اینکه شکل و ضخامت در نظر گرفته شده برای ستون C می بایست تغییر می کرد و قدرتمندتر نشون داده میشد در حالی که این طراحی همراستا با برش درب صندوق هست و بیشتر احساس نیاز به وجود فاصله ی افقی رو گوشزد میکنه. (توجه به دایره ی آبی)
اما با وجود تمام این تفاسیر جای تقدیر داره چراکه به گفته ی سازنده، تمامی مراحل طراحی توسط تیم طراحی داخلی انجام شده.
تصویر


خودرو نویس و ژورنالیست
ماهنامه نسل برتر (خودرو) + سایت تحلیلی-خبری پرشین خودرو
دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ / ای هیچ تر از هیچ تو بر هیچ مپیچ!
نمایه کاربر
davood kazemi
دنده 2
پست: 2254
تاریخ عضویت: شنبه 27 شهریور 1389, 8:46 pm
محل اقامت: ahwaz
Like شده: 7 بار

Re: بررسي طراحي خودروهاي داخلي

پست توسط davood kazemi » دوشنبه 10 مرداد 1390, 4:39 pm

نیسان رونیز اسم اصلیش پالادین هست نه اکسترا.


نمایه کاربر
ali esm
دنده 1
پست: 1530
تاریخ عضویت: جمعه 4 دی 1388, 4:39 pm
نوع خودرو: @p€r$i
محل اقامت: teh-run
تماس:

Re: بررسي طراحي خودروهاي داخلي

پست توسط ali esm » پنج‌شنبه 10 فروردین 1391, 3:53 pm

سلام
دوستان عزیز اگر براتون مقدور هست این تاپیک رو مطالعه کنید و اگر تمایل داشتید نظرتون رو اونجا اعلام کنید.
سپاس
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtop ... 8#p1862038


نمایه کاربر
am iran
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 916
تاریخ عضویت: جمعه 17 تیر 1390, 9:54 pm
نوع خودرو: وینگل 5
محل اقامت: اشیانه عقاب
تماس:

نمای کلی دنا

پست توسط am iran » جمعه 25 اسفند 1391, 7:43 pm

تصویر


نمایه کاربر
Veneno
دنده 2
پست: 2416
تاریخ عضویت: چهارشنبه 1 خرداد 1387, 12:51 pm

Re: رویا پردازی ایرانی در مورد خودروهای ملی !!!

پست توسط Veneno » شنبه 25 آبان 1392, 9:50 am

دو تا ماشین که واقعا دسته گلی هستن واسه خودشون یکی همین دناس.یکی تیبا.بابا اینارو کی طراحی کرده؟؟
(طراح L90) ....؟


مقایسه soren elx . vs .pars lx
viewtopic.php?f=135&t=96918

دلمو به هیچی خوش کردم !
نمایه کاربر
The King
متخصص خودروهای فرانسوی و انگلیسی
پست: 3632
تاریخ عضویت: شنبه 10 تیر 1391, 4:15 pm

Re: رویا پردازی ایرانی در مورد خودروهای ملی !!!

پست توسط The King » یک‌شنبه 26 آبان 1392, 1:36 am

دنا كار طراحي كامل نيست و در حقيقت فيس ليفت سمند.
در مورد تيبا معمولا كارخانجات معروف كه طراح معروفي هم دارن اسم طراح خاصي رو اعلام ميكنن ولي در ايران......
طراح داچيا لوگان (در ايران L90 ) آقاي Kenneth Melville از طراحان رنو كه بر طبق همون فلسفه نيو اسپيس رنو طراحي شده


نمایه کاربر
sajadvamashin
شروع حركت
پست: 13
تاریخ عضویت: دوشنبه 2 دی 1398, 10:02 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
اینستاگرام: s.heidary1398

Re: بررسي طراحي خودروها

پست توسط sajadvamashin » جمعه 11 بهمن 1398, 10:03 pm

اینم یکی از طرح های من رنو پی کی با چراغ و سپر عقب اسپرت
http://s7.picofile.com/file/8386710042/ ... %D8%AF.jpg


نمایه کاربر
sajadvamashin
شروع حركت
پست: 13
تاریخ عضویت: دوشنبه 2 دی 1398, 10:02 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
اینستاگرام: s.heidary1398

Re: بررسي طراحي خودروها

پست توسط sajadvamashin » شنبه 12 بهمن 1398, 9:29 pm

محصول جدید ایران خودرو♥پیکان وانت+♥
http://s6.picofile.com/file/8386815200/ ... %D8%B3.jpg


موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “طراحي”