Mercedes Benz Pullman W140

W168-W202-W210-R129-R170-W140-W163-W463
نمایه کاربر
Sadegh
متخصص فنی خودرو
پست: 1204
تاریخ عضویت: 26 اکتبر 2005, 21:57

Mercedes Benz Pullman W140

پست توسط Sadegh » 12 مارس 2006, 01:12

سلام به همه.
اين تاپيك اختصاص داره به مدل ليموزين يا پولمان يا همون 6 در مرسدس بنز با كد w 140 .
اين سري پس از پايان توليد گونه 126 در سال 1992 به مدت 8 سال تا سال 2000 توليد شد.
همين طور كه ميدونيد هميشه كلاس s بزرگترين كلاس بنز بوده و تقريبا بيشتر مدل هاي s داراي گونه پولمان هم بودن.مثل w126.w220.w221 و w140.تعدادي هم از همين مدل 600ليموزين بعنوان خودروي اول تشريفات دولت در ايران استفاده ميشه و ظرف 5-6 سال گذشته تمام روساي جمهور كشور هاي خارجي كه ميهمان ايران بودن با استفاده از همين خودرو جابجا ميشدن.

تاريخچه:

كمپاني مرسدس بنز توانايي و تجربه ويژه اي در ساخت اينگونه اتوموبيل ها داره و نمونش مرسدس 600 سال هاي دهه 60 هست كه قبلا تاپيكش رو نوشتم.اگر كسي نخونده مي تونه اينجا رو كليك كنه:
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?t=9651

بدنه:اين سري هم براي ادامه روند طراحي هاي جديد بنز (كه از مدل 190شروع شده بود ) زير نظر برنو ساكو معروف طراحي واجرا شد.طول بدنه در مدل 4 در 518 سانتي متر و در مدل 6 در 621 سانتي متر هست.

تعليق:

فنر بندي اين سري شامل بازو هاي جناغي دوگانه و فنر هاي مارپيچ در جلو و سيستم چند عضوي مرسدس همراه با فنر هاي مارپيچ در عقب هست.در جلو و عقب هم از ميله هاي ضد چرخش استفاده شده.در فنر بندي هم از سيستم ADS مخفف Adaptive Damping كه براي تغيير ضرايب استهلاك كمك فنر ها متناسب با شرايط رانندگي و وضعيت جاده ها بكار ميرفته و در كسري از ثانيه انجام ميگرفته استفاده ميشده.

يك سيستم گازي و روغني هم بجاي سيستم استاندارد اي كلاس قابل سفارش بوده .اين سيستم اتوماتيك در سرعت بالاي 120 كيلومتر ارتفاع رو 2 سانت پايين مياورده.


تجهزات:طبق معمول نوآوري هاي مرسدس در اين سري هم ادامه پيدا كرد:سيستم چهار چرخ فرمان.فنر بندي با كنترل كامپيوتري.سيستم كنترل قابليت حركت.قفل اتوماتيك ديفرانسيل.شيشه هاي دوجداره.گيربكس اتوماتيك 5 دنده(كامپيوتري دو حالته).سيستم ASR (ضد هرزگردي)سيستم هواي فشرده براي تنظيم صندلي ها و بستن در ها.سيستم كنترل فاصله پارك. و تجهيزات اختصاصي شامل تلفن.فاكس .كامپيوتر شخصي و ار كانديشن مجزا براي جلو و عقب.
موتور:
ساخت موتور هاي 12 سيلندر بنز سابقه 90 سال داره.در سال 1914موتور 12 سيلندر بنز كه براي هواپيما ساخته شده بود كه داراي 250 اسب بخار قدرت بود.4 سال بعد موتور 12
سيلندر سوپر شارژ خورجيني با قدرت 675 اسب بخار ساخته شد.(قبل از ادغام دايملر و كرايسلر در سال 1925).يا موتور هواپيماي 12 سيلندر خورجيني به حجم 44 ليتر كه 2400 اسب بخار قدرت توليد مي كرده و سوختش هم متانول و‌ آب بوده و ...(يكي از عوامل بمباران كارخانه مرسدس همين توليد موتور هاي هواپيما و همكاري نظامي بوده)

موتور 12 سيلندر 6000 سي سي براي اولين بار در كلاس s در نسل 140 بكار برده شد.اين موتور صرفا براي رقابت با موتور 12 سيلندر BMW طراحي و ساخته شدند(قبلا در باره اين موتور ها در تاپيك جدا گونه مطلبي نوشتم).البته قرار بود تا موتور 16 سيلندر و حتي 18 سيلندر هم براي اولين بار در كلاس اس ساخته و نصب بشه حتي موتور 16 سيلندر طراحي شده بود
ولي به دلايلي از اين كار منصرف شدن .

اين موتور بر مبناي موتور 6 سيلندر 3200 سي سي ساخته شده. به طوري كه امكان نصب سرسيلندر موتور 6 سيلندر بر روي رديف راست موتور هاي 12 سيلندر قابل نصبه.خلاصه ميشه گفت كه اين موتور از چسبيدن دو بلوك موتور 6 سيلندر با زاويه 60 درجه ساخته شده.اما جنس بلوك سيلندر برخلاف موتور هاي 6 سيلندر كه از چدن ساخته ميشدن از آلومينيوم توليد ميشدن.

اما براي سبك شدن موتور ديگه از بوش هاي فولادي استفاده نشد.بلكه با سخت كردن جداره سيلندر بوسيله كريستال هاي سيليكوني از بوش استفادهاي نشد و بوسيله همين تكنيك وزن موتور به 290 كيلو رسيد.

اين موتور داراي تراكم 10 به 1 هست و مجهز به سيستم كنترل الكترونيكي موتور LHjetronic
ساخت بوش هست .اين سيستم براي هر رديف سيلندر به طور مجزا نصب شده و اين امكان رو ميده كه اگر در يك رديف اشكالي در واحد كنترل پيش بياد رديف ديگه به كار خودش ادامه بده.همچنين علاوه بر اين سيستم ؛ Anti knock مجزاوسيستم تزريق سوخت براي تك تك سيلندر ها هم به كار برده شدند.

تصویر

اين موتور با حجم 5987 سي سي داراي قدرتي حدود 400 اسب بخار در 5200 دور و گشتاور 570 نيوتن در 3800 و 500 نيوتن متر در 1600 دور در دقيقه و 48 سوپاپ ساخته شد.
اين موتور داراي كتاليست كانور توري به حجم 7 ليتر هست.
شتاب 0 تا 100 7.4 ثانيه و سرعت به عدد 210 كيلومتر محدود شده.مصرف سوختي هم بالغ بر 12 ليتر در هر 100 كيلومتر محاسبه شده.سيستم ترمز هم از نوع دو لايه ديسكي در هر چهر چرخ استفاده شده.


آزمايش رانندگي:طراحي عالي و بي نقص موجب اين شده كه علارغم طول بدنه زياد راننده احساس خوبي از رانندگي داشته باشه.قابليت كنترل و هدايت اين ليموزين خيلي راحت و باور نكردنيه.

به هر حال اين سري با اومدن نسل جديد كلاس اس در سال 2001 از خط توليد خارج شد.


تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
نمایه کاربر
A R A S H
پاي ثابت
پست: 1138
تاریخ عضویت: 20 آگوست 2005, 07:42
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط A R A S H » 12 مارس 2006, 07:26

سلام
صادق جان خيلي ممنون :-) :-)
اين مدل الانم توليد ميشه يا مدل هاي جديدتري از اون طراحي و توليد ميشن؟
نمایه کاربر
irarkh
يار قديمي
پست: 5197
تاریخ عضویت: 25 اکتبر 2004, 10:40
نوع خودرو: Insignia A20DTH

پست توسط irarkh » 12 مارس 2006, 07:58

صادق جان ممنون :-) , مقالات خوبي مي نويسي :

1- tiny فيلتر شده ‌!
2ـ منبع اكثر مقالات فراموش ميشه .
نمایه کاربر
:: A H M A D ::
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 595
تاریخ عضویت: 16 دسامبر 2005, 12:44
نوع خودرو: پراید هاچبک-206 تیپ5
محل اقامت: تهران
تماس:

پست توسط :: A H M A D :: » 12 مارس 2006, 08:52

صادق جان دستت درد نكنه
ولي عكس ها load نمي شه
:sad:
نمایه کاربر
Sadegh
متخصص فنی خودرو
پست: 1204
تاریخ عضویت: 26 اکتبر 2005, 21:57

پست توسط Sadegh » 12 مارس 2006, 09:08

خواهش مي كنم.
منبع اين مقاله هم مثل بقيه متنوعه و خيلي هاش رو يادم نمياد كجا خوندم؟!
منبع موتور و تجهيزات benzworld و auto world و ..
در مورد عكس بگم كه خودم هم عكس ها رو نمي بينم !
خواهش مي كنم يه آپلود سنتر خوب معرفي كنيد بقيه اصلا آپلود نمي كنن :D
نمایه کاربر
Mohsen GT
يار همراه
پست: 969
تاریخ عضویت: 05 دسامبر 2005, 02:39
محل اقامت: تهران
تماس:

پست توسط Mohsen GT » 12 مارس 2006, 09:50

صادق جان بازم ممنون :-)
اين مدل الانم توليد ميشه...
به مدت 8 سال تا سال 2000 توليد شد.
تصاوير به ترتيب از بالا به پايين:

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر :-o
نمایه کاربر
Sadegh
متخصص فنی خودرو
پست: 1204
تاریخ عضویت: 26 اکتبر 2005, 21:57

پست توسط Sadegh » 12 مارس 2006, 15:20

محسن جان مرسي .نمي دونم براي بقبه هم عكس ها ديده ميشه يا نه؟
سري 140 در گونه 4 در تا سال 98 و در گونه 6 در تا سال 2000 توليد شد.
الان هم مدل ليموزين هم توليد ميشه منتها با اتاق جديد.
تصویر
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50

پست توسط Mohammad » 12 مارس 2006, 20:53

ممنون صادق :-) مثل هميشه عالي :grin:
من تا حالا پولمان 126 ديدم ولي 140 از نزديك نديدم يا ابهتي كه اتاق 140 معمولي (در آلمان معروف به اتاق تانكي در كشورهاي عربي معروف به شبح) داره پولمانش بايد خيلي خوف باشه
اتاق تانكي و شبح خيلي به اين ماشين مياد چون نسبت به رقباي او نزمون خودش مثل سري7 و... واقعا مثل تانك هست
اگه كسي يدونه 500 مدل 96مشكي با رينگ 20 اينچ خواست پي ام بده70-80 تومن هم تو جيبش موجود باشه
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
TUNER
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 595
تاریخ عضویت: 24 دسامبر 2005, 12:02
محل اقامت: مشهد...شهرک غرب

پست توسط TUNER » 13 مارس 2006, 08:26

خیلی ممنون آقا صادق آموزنده بود. :eek:
RM Motorsport
نمایه کاربر
حجت
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: 21 ژانویه 2006, 12:40
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: طهران

پست توسط حجت » 13 مارس 2006, 23:11

سلام
صادق مطلب جالبي بود كلي حال كردم :)
ارسال پست

بازگشت به “مرسدس بنز دهه 90”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان