قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مشکل زود عمل کردن abs و عدم توقف ماشین

behzad_648
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 102
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 تیر 1390, 10:54 am
نوع خودرو: پرشیا

پست شنبه 7 بهمن 1396, 6:49 pm

سلام دوستان و اساتید

ماشین من پارس مدل ۸۸ بنزین هست
لاستیک چهار چرخ ۲۰۵رودستون تقریبا ۵۰-۶۰درصد

تغییرات و چک آپها جهت بهبود عملکرد ترمزها (که فایده ای نداشته):
لنتهای جلو و عقب همزمان(۶-۷ماه پیش) با مارک تکستار عوض کردم
بادچرخ ها همیشه میزونه
سطح روغن ترمز نرمال
ترمزها با دیاگ هواگیری شده

یدونه عیب هم داره (نمیدون تاثیری تو سیستم ترمز داره یا نه)
باتری ماشین نیمه جونه و تو هوای سرد زود خسته میشه



در زمان ترمز گیری حالت های زیر اتفاق می افته:

بعضی موقع ها همون اول ترمز گیری ، پدال ترمز مثل سنگ شده و سرعت ماشین آنچنان تغییر نکرده و فقط جلوی ماشین پایین میره و یهو abs برای یه لحظه عمل کرده و پدال پایین رفته و عقب ماشین هم پایین رفته و ماشین یهو سرعتش کم میشه و وایمیسته

اکثر مواقع درزمان ترمزگیری تا ماشین میخواد به یه سمت(شاگرد) چند درجه منحرف بشه abs وارد عمل شده و از انحراف ماشین جلو گیری میکنه (مخصوصا سرعت بالا ۷۰-۸۰تا) ولی باعث میشه که دیر واییسته. سوکت abs رو در آوردم و چند بار با سرعت ۴۰تا یهو ترمز کردم و هر بار چند درجه به سمت شاگر منحرف شده.

در زمان هایی که تو بارون زیاد رانندگی میکنم و زیر ماشین کامل خیس میشه ، روز بعدش ترمز به خوبی عمل کرده و قبل این که abs وارد مدار بشه سریع وایمیسته ( قشنگ حس میکنم عقب و جلوی ماشین به صورت همزمان پایین میره و هیچ گونه انحرافی نداره)

ضمنا رینگ جلو سمت راننده بیشتر از سمت شاگرد سیاه (آثار خوردگی لنت) میشه




هر تعمیر کاری هم میبرم میگن این سری از پژو پارس ها همین شکلین و کاریش نمیشه کرد!!!


فقط نمیدونم abs ام چند کاناله هست و اینکه EBD داره یا نه و از کجا میتونم چند کاناله بودن و ebd رو چک کنم؟
مفیدترین سایتی هست که تاکنون دیدم!
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2571
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 90 بار

پست چهارشنبه 11 بهمن 1396, 11:18 am

سلام دوست عزیز
سیستم ترمز شما چهارکاناله میباشد و روی هر چرخ یک سنسور نصب شده است.سیستمEBDهم داره اما ممکن هست چراغش در صفحه نباشه و یا اگر باشه روشن نشه.ولی اکثر ماشین ها از۸۸به بالا این سیستم رو دارن.
وقتی ماشین شما با ترمز گرفتن به یک سمت کشیده میشود و اثر مصرف لنت در یک چرخ بیشتر هست یعنی زمانی که لنت تمام میشود باید لنت های یک چرخ بیشتر و یکی کمتر مصرف شده باشند و این نشان از ضعف کالیپر و پیستون ترمز چرخ شما میباشد حالا یا نیاز به تعمیر و یا تعویض دارن.نمیدونم چرخ های عقب شما دیسکی هست یا کاسه ای.اگر کاسه ای هست لنت های عقب را بررسی کنید.در نهایت اگر با تعویض کالیپر ترمز درست نشد احتمال زیاد باید بوستر را با مدل بزرگتر تعویض کنید.با گذشت این همه سال بوستر ضعیف میشود.موفق باشید.
'-'
behzad_648
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 102
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 تیر 1390, 10:54 am
نوع خودرو: پرشیا

پست پنج‌شنبه 12 بهمن 1396, 3:02 am

ممل-امریکایی نوشته شده:
چهارشنبه 11 بهمن 1396, 11:18 am
سلام دوست عزیز
سیستم ترمز شما چهارکاناله میباشد و روی هر چرخ یک سنسور نصب شده است.سیستمEBDهم داره اما ممکن هست چراغش در صفحه نباشه و یا اگر باشه روشن نشه.ولی اکثر ماشین ها از۸۸به بالا این سیستم رو دارن.
وقتی ماشین شما با ترمز گرفتن به یک سمت کشیده میشود و اثر مصرف لنت در یک چرخ بیشتر هست یعنی زمانی که لنت تمام میشود باید لنت های یک چرخ بیشتر و یکی کمتر مصرف شده باشند و این نشان از ضعف کالیپر و پیستون ترمز چرخ شما میباشد حالا یا نیاز به تعمیر و یا تعویض دارن.نمیدونم چرخ های عقب شما دیسکی هست یا کاسه ای.اگر کاسه ای هست لنت های عقب را بررسی کنید.در نهایت اگر با تعویض کالیپر ترمز درست نشد احتمال زیاد باید بوستر را با مدل بزرگتر تعویض کنید.با گذشت این همه سال بوستر ضعیف میشود.موفق باشید.
ممنون دوستم من که پاسخ دادی

میشه گفت تمامی لنت ها نو میباشد چون تازه عوض کردم برای هر چهار چرخ
عقب کاسه هست

یه جایی خوندم که برای تست ebd باید چرخ های یک سمت روی آسفالت و سمت دیگه روی یخ باشه و تر مز بزنی و ماشین منحرف نشه. منم همینو تست کردم و abs فعال شد و اصلا منحرف نشد ولی خیلی خیلی دیر وایستاد.

تصویر

حالا از رو این میشه مطمن شد که چهار کاناله هست؟( سنسور هر چرخ رو چک کردم و چخارتا سنسور داره یعنی رو هر چرخ یکی)
مفیدترین سایتی هست که تاکنون دیدم!
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2571
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 90 بار

پست پنج‌شنبه 12 بهمن 1396, 5:53 am

سلام دوست عزیز
روی خود ABS نوشته 4/4 یعنی چهارکاناله هست.واین دقیقا مدل پمپ ماشین من هست که مدل۹۶هست.الکی نیست میگن ماشینهای تولیدی سال ۸۸ کیفیت خوبی داشتن.این پمپ خوب و قوی هست.شما باید بوسترو کالیپر چرخ جلو را بدین نمایندگی چک کنه.در ضمن زمانی که پدال شروع به صدا دادن میکنه شما بیشتر پدال را فشار دهید و نگران نباشید این صدا مربوط به عملکرد absمیباشد و طبیعی هستش.موفق باشید.
'-'
behzad_648
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 102
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 تیر 1390, 10:54 am
نوع خودرو: پرشیا

پست جمعه 13 بهمن 1396, 4:34 pm

ممل-امریکایی نوشته شده:
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396, 5:53 am
.در ضمن زمانی که پدال شروع به صدا دادن میکنه شما بیشتر پدال را فشار دهید و نگران نباشید این صدا مربوط به عملکرد absمیباشد و طبیعی هستش.موفق باشید.
چند بار امتحان کردم، با افزایش فشار پدال هیچ تاثیر تو کیفیت ترمزگیری نمیکنه و فقط صدا و ضربات abs به پدال بیشتر میشه
مفیدترین سایتی هست که تاکنون دیدم!
Kalantar.110
شروع حركت
پست: 12
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1396, 10:02 pm
نوع خودرو: 405-slx
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 18 بهمن 1396, 10:03 am

ماشین من هم 405 مدل 90 هست بلوک abs سوخته و الان وقتی بکوبم رو ترمز یا دستی بدم بالا چرخ عقب سمت شاگرد زود قفل میکنه مشکل از بوستر نیست من لوازم چرخهای عقب رو جا به جا کردم با سمت مخالف ولی باز هم چرخ عقب سمت شاگرد زودتر قفل میشه
یکی از دوستان این تجربه رو داشت و با تعویض بلوک abs جوری شده بود که abs خیلی زود وارد مدار میشد برای جلوگیری از قفل شدن چرخ عقب و نتیجه هم طبیعتا دیر ایستادن ماشین.
شنیدم مشکل از فشار شکن اکسل عقب هست که باعث میشه وقتی عقب ماشین سنگینتره ( مسافر و بار)
فشار روغن ترمز کمتر باشه تا چرخهای عقب ضعیفتر ترمز بگیرن و با نصب فشار شکن هیوندایی مشکل حل میشه ولی خودم فعلا رگلاژ چرخهای عقب و شل گرفتم تا دیرتر قفل بشه.
behzad_648
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 102
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 تیر 1390, 10:54 am
نوع خودرو: پرشیا

پست جمعه 20 بهمن 1396, 9:58 am

Kalantar.110 نوشته شده:
چهارشنبه 18 بهمن 1396, 10:03 am
ماشین من هم 405 مدل 90 هست بلوک abs سوخته و الان وقتی بکوبم رو ترمز یا دستی بدم بالا چرخ عقب سمت شاگرد زود قفل میکنه مشکل از بوستر نیست من لوازم چرخهای عقب رو جا به جا کردم با سمت مخالف ولی باز هم چرخ عقب سمت شاگرد زودتر قفل میشه
یکی از دوستان این تجربه رو داشت و با تعویض بلوک abs جوری شده بود که abs خیلی زود وارد مدار میشد برای جلوگیری از قفل شدن چرخ عقب و نتیجه هم طبیعتا دیر ایستادن ماشین.
شنیدم مشکل از فشار شکن اکسل عقب هست که باعث میشه وقتی عقب ماشین سنگینتره ( مسافر و بار)
فشار روغن ترمز کمتر باشه تا چرخهای عقب ضعیفتر ترمز بگیرن و با نصب فشار شکن هیوندایی مشکل حل میشه ولی خودم فعلا رگلاژ چرخهای عقب و شل گرفتم تا دیرتر قفل بشه.
من فکر میکنم یا پمپ abs مشکل داره یا بوستر ، شایدم هردو

این فشار شکن که گفتین چی هست و چه شکلیه و مشکلتون هنوز پا برجاست؟
مفیدترین سایتی هست که تاکنون دیدم!
behzad_648
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 102
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 تیر 1390, 10:54 am
نوع خودرو: پرشیا

پست جمعه 20 بهمن 1396, 10:05 am

behzad_648 نوشته شده:
جمعه 20 بهمن 1396, 9:58 am
Kalantar.110 نوشته شده:
چهارشنبه 18 بهمن 1396, 10:03 am
ماشین من هم 405 مدل 90 هست بلوک abs سوخته و الان وقتی بکوبم رو ترمز یا دستی بدم بالا چرخ عقب سمت شاگرد زود قفل میکنه مشکل از بوستر نیست من لوازم چرخهای عقب رو جا به جا کردم با سمت مخالف ولی باز هم چرخ عقب سمت شاگرد زودتر قفل میشه
یکی از دوستان این تجربه رو داشت و با تعویض بلوک abs جوری شده بود که abs خیلی زود وارد مدار میشد برای جلوگیری از قفل شدن چرخ عقب و نتیجه هم طبیعتا دیر ایستادن ماشین.
شنیدم مشکل از فشار شکن اکسل عقب هست که باعث میشه وقتی عقب ماشین سنگینتره ( مسافر و بار)
فشار روغن ترمز کمتر باشه تا چرخهای عقب ضعیفتر ترمز بگیرن و با نصب فشار شکن هیوندایی مشکل حل میشه ولی خودم فعلا رگلاژ چرخهای عقب و شل گرفتم تا دیرتر قفل بشه.
من فکر میکنم یا پمپ abs مشکل داره یا بوستر ، شایدم هردو

این فشار شکن که گفتین چی هست و چه شکلیه و مشکلتون هنوز پا برجاست؟

اینم جدول معاینه فنی ماشینم که نشون میده شدت ترمز رو چرخ ها برابر نیست!
تصویر
مفیدترین سایتی هست که تاکنون دیدم!
behzad_648
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 102
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 تیر 1390, 10:54 am
نوع خودرو: پرشیا

پست جمعه 20 بهمن 1396, 10:08 am

فقط نمیدونم شتاب ترمز خوب هست یا بد؟!؟
ولی فکر کنم بیشتر از حد مجاز و این ماشین دیر وایمیسته درسته؟
مفیدترین سایتی هست که تاکنون دیدم!
Mehdi122525
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 109
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 25 مهر 1396, 6:57 pm
نوع خودرو: پراید

پست شنبه 29 اردیبهشت 1397, 1:33 pm

دوستان لطفا کمکم کنید پدال تا اخر میگیرم اصلا حس اینکه ترمز داره رو نداره.مگر اینکه چندتا پا بزنم بعد ترنز پر میشه و راحت ترمز میگیره.این ایرادش چیه دوستان

بازگشت به “سیستم ترمز”